Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jackson, KS; Shawnee, KS.

16 Apr 2024 15:29:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atchison, KS; Doniphan, KS; Andrew, MO; Atchison, MO; Holt, MO; Nodaway, MO.

16 Apr 2024 15:19:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Osage, KS; Shawnee, KS.

16 Apr 2024 15:12:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Butler, NE.

16 Apr 2024 15:11:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Doniphan, KS; Andrew, MO; Holt, MO; Nodaway, MO.

16 Apr 2024 15:11:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Osage, KS; Shawnee, KS; Wabaunsee, KS.

16 Apr 2024 15:10:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Polk, NE.

16 Apr 2024 15:02:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Doniphan, KS; Andrew, MO; Buchanan, MO; Holt, MO; Nodaway, MO.

16 Apr 2024 15:02:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Osage, KS.

16 Apr 2024 14:42:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Brown, KS.

16 Apr 2024 14:42:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Polk, NE; York, NE.

16 Apr 2024 14:35:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Butler, NE; Seward, NE.

16 Apr 2024 14:35:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atchison, KS; Doniphan, KS; Andrew, MO; Buchanan, MO; Gentry, MO; Holt, MO; Nodaway, MO.

16 Apr 2024 14:35:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jackson, KS; Shawnee, KS.

16 Apr 2024 14:28:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jackson, KS.

16 Apr 2024 14:18:47
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7
Tijno
Lid
Woonplaats: Houten
Berichten: 236
Lid sinds: 28 jun. 2009
10 april 2011, 22:05 uur | Bericht #223070
Hierbij een foto van de facebook pagina van het omniversum..









Bron. Facebook - omniversum
Onweer- Heerlijk!
Jeroen92
Lid
Woonplaats:
Berichten: 310
Lid sinds: 14 jul. 2010
10 april 2011, 22:48 uur | Bericht #223075
Ik zag wel wat bekende gezichten rondlopen, waaronder Bram en Resident Evil (?). Althans zag mensen met een onweer-online logo lopen xD
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Arkel
Berichten: 431
Lid sinds: 28 jul. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 april 2011, 22:53 uur | Bericht #223077
Citaat van Jeroen92, zondag 10 april 2011, 22:48 uur Ik zag wel wat bekende gezichten rondlopen, waaronder Bram en Resident Evil (?). Althans zag mensen met een onweer-online logo lopen xD


Jaaaaa dat waren wij EN dan roep je niet ff Had m bewust zichtbaar bij

Groetjes Lynette
Dichter bij moeder natuur! I love it **stormchaser for life** Fotografie website Lynette RensenInterviews over stormchasen! AD rivierenland en De stad GorinchemInterviews Stormchasen NL, Lynette Rensen
Jeroen92
Lid
Woonplaats:
Berichten: 310
Lid sinds: 14 jul. 2010
10 april 2011, 23:00 uur | Bericht #223078
Haha jullie gingen opeens naar buiten, toen ik dat zag Sorry (a)
Woonplaats: Arkel
Berichten: 431
Lid sinds: 28 jul. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 april 2011, 23:50 uur | Bericht #223081
Citaat van Jeroen92, zondag 10 april 2011, 23:00 uur Haha jullie gingen opeens naar buiten, toen ik dat zag Sorry (a)


OKé haha nou als je volgende keer iemand zie met zo een "kaartje" gewoon roepen We hebben speciaal nog gewacht op eventuele O-O leden Volgens mij heb ik jou ook zien staan... degene die naast jou stond had n rood shirt aan en beetje het zelfde haarkapsel

doeii
Dichter bij moeder natuur! I love it **stormchaser for life** Fotografie website Lynette RensenInterviews over stormchasen! AD rivierenland en De stad GorinchemInterviews Stormchasen NL, Lynette Rensen
Woonplaats: Heerlen
Berichten: 410
Lid sinds: 4 nov. 2009
11 april 2011, 00:02 uur | Bericht #223084
pff eindelijk thuis !
na 15a20 km te hebben gelopen en 6 uur in de trein zitten ben ik helemaal kapot
was een leuke/warme dag en heb genoten van de film (damn wat een mooie mammatus beelden).
geen zin meer om foto,s te uploaden morgen maak ik ff aparte topic met de foto,s van den haag/strand/meet&greet
nu lekker eten en slapen.
Woonplaats: Arkel
Berichten: 431
Lid sinds: 28 jul. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 april 2011, 00:10 uur | Bericht #223085
Citaat van Bram/Heerlen, maandag 11 april 2011, 0:02 uur pff eindelijk thuis !
na 15a20 km te hebben gelopen en 6 uur in de trein zitten ben ik helemaal kapot
was een leuke/warme dag en heb genoten van de film (damn wat een mooie mammatus beelden).
geen zin meer om foto,s te uploaden morgen maak ik ff aparte topic met de foto,s van den haag/strand/meet&greet
nu lekker eten en slapen.



EN had nog meer kunnen zijn fijn he zo "gratis" tax

Indd die mamatus waren echt heeeeel adembenemend... Dat was toch echt wel 1 van de indrukwekkende beelden.
Ook dat ze een volle hit krijgen met de tornado
Dichter bij moeder natuur! I love it **stormchaser for life** Fotografie website Lynette RensenInterviews over stormchasen! AD rivierenland en De stad GorinchemInterviews Stormchasen NL, Lynette Rensen
Woonplaats: Heerlen
Berichten: 410
Lid sinds: 4 nov. 2009
11 april 2011, 00:23 uur | Bericht #223088
Citaat van Resident Evil, zondag 10 april 2011, 22:10 uur EN had nog meer kunnen zijn fijn he zo "gratis" tax

Indd die mamatus waren echt heeeeel adembenemend... Dat was toch echt wel 1 van de indrukwekkende beelden.
Ook dat ze een volle hit krijgen met de tornado


echt fijn idd (nog eens bedankt) anders had ik ook nog eens half uur moeten wachten op de volgende trein
hoef een tijd geen trein meer te zien, dat ik maar snel dat rijbewijs haal.
ga maar eens naar bed voor dat het dalijk weer 01.00 is eheh
welterusten.
Woonplaats: Not in Kansas Anymore
Berichten: 840
Lid sinds: 6 feb. 2009
11 april 2011, 00:36 uur | Bericht #223090
Zo, ook weer thuis (van de avond voorstelling).

Omniversum was even wennen, erg groot beeld Maar echt gaaf dat je gewoon om je heen kunt kijken alsof je er midden in zit.

De film was ook goed, mooie beelden, geen gezeik. 'Het' shot viel misschien wat tegen maar ik denk dat er in een tornado niet meer te zien is. Ik vond het erg mooi om die stukken communicatie binnen het Vortex2 team te horen.

Ook erg leuk om Heaven te ontmoeten (hoop dat het van Amersfoort naar huis ook nog goed gegaan is met de trein) en nog een (iets verwaterde) bekende van mij weer te zien van wie ik de avond er voor hoorde dat hij er ook zou zijn.

En Jan... geen gegil en gedoe. Gewoon netjes wachten om een praatje en foto te maken en Sean die echt z'n best deed om iedereen vriendelijk te woord te staan. Ik hoop dat de bobo's later vanavond zich ook zo gedragen

Daniel
Watch the weather change... Karma police, arrest this man, he talks in math...
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 667
Lid sinds: 14 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 april 2011, 08:38 uur | Bericht #223104
jaloers om deze verhalen te horen!
Ik had er dolgraag bij willen zijn!

Binnenkort maar ff naar de film...:)
TwitterFotoFanatic WebsiteStormchase team Arnhem ****Get out of my way!! I have a storm to catch!!****
Jeroen92
Lid
Woonplaats:
Berichten: 310
Lid sinds: 14 jul. 2010
11 april 2011, 10:08 uur | Bericht #223119
Citaat van Resident Evil, zondag 10 april 2011, 23:50 uur OKé haha nou als je volgende keer iemand zie met zo een "kaartje" gewoon roepen We hebben speciaal nog gewacht op eventuele O-O leden Volgens mij heb ik jou ook zien staan... degene die naast jou stond had n rood shirt aan en beetje het zelfde haarkapsel

doeii


Correct! Mijn hoofd stond op exploderen. Ik had die dag al 4 paracetamol dingen gehad. Hoe vonden jullie de film trouwens?
Ik zelf vond het wel apart om dat te zien in zo'n zaal, alsof je er midden in zit. 't ultieme shot waar hij op zat te wachten viel misschien wat tegen, waarschijnlijk vooral omdat je het moment al van de serie kent en er niet echt veel was te zien. Desondanks vond ik 't toch wel mooi in beeld gebracht, dat dan weer wel.
Woonplaats: Heerlen
Berichten: 410
Lid sinds: 4 nov. 2009
11 april 2011, 10:50 uur | Bericht #223124
Citaat van zorba, maandag 11 april 2011, 8:16 uur Lol ik heb niemand van o-o gezien behalve Bram uit Heerlen! (en leo dan maar das logisch:p)

echt toeval keek door die zaal ik dacht hmm das een goeie plek, zo,n kleine kans dat je dan ook nog naast iemand zit van o-o . alleen de persoon achter me volgens mij was minder hing de heletijd met haar zweet jatten naast mijn gezicht eheh!
Woonplaats: Not in Kansas Anymore
Berichten: 840
Lid sinds: 6 feb. 2009
11 april 2011, 11:20 uur | Bericht #223132
Malcolm in the middle?

218064_1807831968964_1634882590_1700300_1683972_n.jpg

Daniel
Watch the weather change... Karma police, arrest this man, he talks in math...
Estoque
Lid
Woonplaats: Broekhuizen (Meppel)
Berichten: 534
Lid sinds: 13 feb. 2010
11 april 2011, 13:06 uur | Bericht #223145
Ik ben wel met barstende koppijn en keelpijn thuisgekomen.. En Daniël, het is gelukt! Bleek dat de trein die er aan vast zit naar Leeuwarden wel in Meppel stopte, dus we zijn op Amersfoort daar in gelopen. Conducteur floot, dus mijn moeder zei zo: 'Hoo, we moeten in die van Leeuwarden!' en toen reageerde de conducteur doodleuk met; 'Het is uw keuze, maar dat zou ik niet doen'

Heb het op de terugreis wel heel gezellig gehad! Ben blij dat we de trein nog haalden!

We zijn rond een uur of 1 aangekomen in Den Haag, waarnaar we kaartjes kochten voor de tram en naar Scheveningen gingen. Daar nog rondgehangen, terrasje gepakt en uiteindelijk waren we mooi op tijd aangekomen bij het Omniversum. Sean was toen net nog een kaasbroodje aan het halen, dus toen heb ik hem nog even tussendoor gestoord en een heel klein praatje gemaakt. Heb toen al foto's gemaakt en z'n handtekening gescoord! Moest het wel kunnen bewaren, dus een boekje meegenomen waar hij hem in kon zetten.



Over die ene boog zei die: 'Awwhh, it looks like a heart!' Sean was inderdaad klein, maar het was ook echt raar om hem in het echt te zien. Ik was namelijk altijd al geïnteresseerd in natuurrampen, maar door Storm Chasers (toen nog met de TIV alleen) werd ik steeds meer geïnteresseerd door tornado's, en later door het weer. Dus eigenlijk is het toch een soort idool die je in het echt ziet.

Tornado Alley was geweldig, had wel een beetje een draaierig gevoel bij de scenes waar er echt gelopen werd met de camera. Maar verder was de film heel leuk, vooral die ene scene met Herb en z'n grijpmachine.

Foto's van mij en Sean komen nog wel hoor, als ik de camera gevonden heb.




@ Resident Evil: Heb jullie wel gezien, stond vlakbij jullie in de rij.
Jeroen92
Lid
Woonplaats:
Berichten: 310
Lid sinds: 14 jul. 2010
11 april 2011, 16:35 uur | Bericht #223180
Citaat van Heaven, maandag 11 april 2011, 13:06 uur Tornado Alley was geweldig, had wel een beetje een draaierig gevoel bij de scenes waar er echt gelopen werd met de camera. Maar verder was de film heel leuk, vooral die ene scene met Herb en z'n grijpmachine.

Haha leuk stukje was dat inderdaad met zijn knuffelbeestjes.
Maar ook bij die helikoptershot over dat gebied wat in puin lag, daar kreeg ik ook een beetje een apart gevoel bij
Woonplaats: Heerlen
Berichten: 410
Lid sinds: 4 nov. 2009
11 april 2011, 16:36 uur | Bericht #223181
Citaat van zorba, maandag 11 april 2011, 14:15 uur Dat waren de perfecte plekken, heb je tenminste beenruimte lol

idd kon ik goed gebruiken met die stelten van mij
de rest zag best zuur uit.
Woonplaats: Arkel
Berichten: 431
Lid sinds: 28 jul. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 april 2011, 16:37 uur | Bericht #223183
Citaat van zorba, maandag 11 april 2011, 16:11 uur Ooh ja
Was jij dat met Bram Je was ook maar net op tijd he


Ja dat was ik

Ik was eigelijk te laat maar had nog geluk Grr stond nl eerst voor de slagbomen bij een parkeerplaats in scheveningen. Had netjes mn kaartje betaald. En bij de bomen blijkt dat ik nog 3 euro betalen moest dus was ff gedoe.... Daarna flinke file om scheveningen zelf uit te komen... En toen geen parkeerplek bij omniversum. Maar was echt nipt op tijd

Ach... het was zeker een leuke dag jammer dat ik geen tijd had om in de rij te gaan staan voor de meet en greet Heb foto van hem gemaakt, en de leuke sticker I brake for wind!

Groetjes Lynette | Gewijzigd: 11 april 2011, 16:39 uur, door Resident Evil
Dichter bij moeder natuur! I love it **stormchaser for life** Fotografie website Lynette RensenInterviews over stormchasen! AD rivierenland en De stad GorinchemInterviews Stormchasen NL, Lynette Rensen
Woonplaats: Arkel
Berichten: 431
Lid sinds: 28 jul. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 april 2011, 16:57 uur | Bericht #223188
Hier mijn 2 beste foto's



SCOO.jpg

SCOO1.jpg


En ff spammen

Mn chacemobiel was foto op de terugweg

En nu nog bedenken waar ik die sticker ga plakken | Gewijzigd: 11 april 2011, 17:00 uur, door Resident Evil
Dichter bij moeder natuur! I love it **stormchaser for life** Fotografie website Lynette RensenInterviews over stormchasen! AD rivierenland en De stad GorinchemInterviews Stormchasen NL, Lynette Rensen
Jeroen92
Lid
Woonplaats:
Berichten: 310
Lid sinds: 14 jul. 2010
11 april 2011, 17:20 uur | Bericht #223198
Ik heb geen sticker gekregen Die waren op...Iemand toevallig één over?
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 april 2011, 17:50 uur | Bericht #223203
Acht jaar op jacht naar het perfecte filmshot

Het heeft hem acht jaar gekost, maar uiteindelijk is het toch gelukt om hét shot te filmen waarnaar hij op zoek was: een tornado vanuit het middelpunt van de storm. In de film Tornado Alley die vanaf volgende week in Omniversum in Den Haag draait, is de tornadojacht van filmmaker Sean Casey te zien. Casey, ook wel bekend van de serie Storm Chasers op Discovery Channel, bouwde een speciaal voertuig om tornado's van binnenuit te kunnen filmen. Het gepantserde gevaarte lijkt op een kruising tussen een legertank en het ruimteschip uit de film ET. Het weegt zeven ton, maar raast met hoge snelheid dwars door Tornado Alley, de regio in het midden van de Verenigde Staten waar veel tornado's voorkomen. Vanuit het voertuig filmt Casey met een speciale grootbeeldcamera, bestemd voor Imaxfilms. ,,Ik wou niet vanaf een afstandje filmen met een telelens. Ik wou ín de storm zitten en hem echt voelen. Na acht jaar tornadojagen is dat me eindelijk gelukt'', vertelde Casey maandag.



Magisch
In zijn film, die in Omniversum op een koepelscherm van 840 vierkante meter geprojecteerd wordt, vliegen olievaten voorbij als blaadjes in de wind, zijn metershoge windhozen te zien die zo uit de hemel naar beneden lijken te komen en wordt de verwoesting getoond die tornado's met zich meebrengen. ,,Het is magisch om in een tornado te zitten. De lucht is gevuld met energie en kracht, het voelt surrealistisch, spiritueel zelfs. Het voelt als een buitenaardse macht'', aldus Casey. In de film volgt Casey ook een team van wetenschappers dat tornado's onderzoekt. Zij verzamelen en analyseren data om beter te kunnen bepalen welke storm een tornado wordt en welke niet. Zo willen ze inwoners van Tornado Alley eerder kunnen waarschuwen als er een tornado dreigt. Elk jaar komen tijdens het tornadoseizoen zo'n zestig Amerikanen om het leven, schat Casey.

Bron: DVHN
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.847 topics, welke bij elkaar 448.358 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 80 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 80, lezen 1 mensen het topic "Opgeslokt door sinkholes".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden