Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

28 Mar 2024 16:59:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Craven, NC; Jones, NC; Pamlico, NC.

28 Mar 2024 10:03:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
18 april 2011, 21:03 uur | Bericht #224055
Citaat van Diem, maandag 18 april 2011, 20:53 uur Als ze Buienradar.nl niet hadden overgenomen hadden ze wel pollennieuws.nl genoemd lijkt mij. Nu zetten ze dit soort dingen op buienradar zodat mensen natuurlijk naar hun site gaan.
Verder is er niks bekend dat het een grap oid zou zijn.


Zo als ik al eerder zei, buienradar koopt alles in en doet niets zelf, zelfde als temperatuurkaarten enz
Diem
Lid
Woonplaats: Hoeksche Waard
Berichten: 755
Lid sinds: 8 mei. 2010
18 april 2011, 22:02 uur | Bericht #224061
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, maandag 18 april 2011, 21:03 uur Zo als ik al eerder zei, buienradar koopt alles in en doet niets zelf, zelfde als temperatuurkaarten enz
I know . Aangezien RTL buienradar (misschien ) heeft overgenomen, maken ze daar nu misschien reclame voor.
Ik kan de situatie wel plaatsen, maar zoveel zou het niet uitmaken mocht het zijn overgenomen, we merken er tenslotte (bijna) niks van | Gewijzigd: 18 april 2011, 22:03 uur, door Diem
Waarom deze advertentie?
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
18 april 2011, 23:35 uur | Bericht #224073
Citaat van zorba, maandag 18 april 2011, 23:05 uur Lol die gasten van buienradar verkopen hun site echt niet hoor, of ze hebben hun hersenen door de toiletpot gespoeld...
Ligt er natuurlijk aan tegen welke vergoeding.

En by the way; Buienradar is wel degelijk overgenomen door RTL, alleen voor welk bedrag is niet bekend gemaakt...


| Gewijzigd: 18 april 2011, 23:49 uur, door Tyshane
Joël87
Lid
Woonplaats: Barneveld
Berichten: 363
Lid sinds: 23 mrt. 2010
19 april 2011, 09:57 uur | Bericht #224103
zo even een mailtje gestuurd, dit kreeg ik terug

Beste Joël,
Buienradar is inderdaad per 1 april overgenomen door RTL Nederland.
Mvgr, Het Buienradar team
Dont worry, be happy!!
Frenk78
Lid
Woonplaats: Vlaardingen
Berichten: 1148
Lid sinds: 3 aug. 2008
19 april 2011, 11:05 uur | Bericht #224116
RTL is een commerciele partij. Zou mij niks verbazen als er in de toekomst betaald moet worden voor bepaalde diensten....
Shadow112
Lid
Woonplaats: Hasselt (ov)
Berichten: 1660
Lid sinds: 22 nov. 2010
19 april 2011, 11:09 uur | Bericht #224118
Citaat van Frenky, dinsdag 19 april 2011, 11:05 uur RTL is een commerciele partij. Zou mij niks verbazen als er in de toekomst betaald moet worden voor bepaalde diensten....
volgens mij mag dat niet met data van het knmi hoor..
Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
19 april 2011, 11:15 uur | Bericht #224120
Citaat van Frenky, dinsdag 19 april 2011, 11:05 uur RTL is een commerciele partij. Zou mij niks verbazen als er in de toekomst betaald moet worden voor bepaalde diensten....
Deze zet is een belangrijke geweest om hun bereik in de 'internetwereld' te vergroten. Er komen enorm veel bezoekers bij buienradar langs en de site heeft soms miljoenen pageviews per dag.

Enfin, hoe meer bezoekers een site heeft hoe waardevoller deze is. Als je op buienradar kijkt zie je dat hier best wel wat ads staan van adsense (google) en adlink dacht ik. Reken maar dat deze advertenties behoorlijk wat omzet genereren met zoveel bezoekers. Je hoeft niet per definitie betaalde content te bieden om aan een site te verdienen.

Rtl is inderdaad een commerciële partij, maar dat was en is buienradar ook. Elke bedrijf is commercieel natuurlijk omdat er geld in het laatje moet komen. Maar goed ik sluit het ook niet uit dat er betaalt moet gaan worden voor bepaalde diensten, maar dat zal ze ook weer bezoekers kosten. Vooralsnog geven ze zelf aan dat de site blijft zoals het was.

De kracht zit hem er nu in dat het gratis is en dat je in 1 oogopslag ziet wat je zoekt, en dat is of het gaat regenen daar waar je woont. Simpel maar doeltreffend.
Mauriceb
AWM Weerman
Woonplaats: Pijnacker
Berichten: 362
Lid sinds: 15 jul. 2010
19 april 2011, 11:21 uur | Bericht #224124
Opzich prima van die gasten die het opgezet hebben. verkopen op het hoogtepunt en weer wat nieuws gaan verzinnen. Dadelijk loopt iedereen met een GrLevel 3 app op zijn smartphone en is buienradar niet meer interessant
Wildernessguide and owner of Survking.nl
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
19 april 2011, 11:42 uur | Bericht #224126
Citaat van Maurice vd boogaard, dinsdag 19 april 2011, 11:21 uur Opzich prima van die gasten die het opgezet hebben. verkopen op het hoogtepunt en weer wat nieuws gaan verzinnen. Dadelijk loopt iedereen met een GrLevel 3 app op zijn smartphone en is buienradar niet meer interessant
Lol, dat zou wat zijn. Maar zover zal het vast niet komen. Misschien dat de mensen die hier op het forum komen zo'n applicatie nemen maar het wordt vast geen gemeengoed. Buienradar heeft zelf ook een mobiele versie...

Maar de algemene doelgroep van buienradar is groter, veel groter en daar vallen 'wij' niet eens onder. Is voor 'ons' te min toch?
Jan-Emmen
Lid
Woonplaats: Emmen, Drenthe
Berichten: 53
Lid sinds: 24 dec. 2010
5 mei 2013, 09:28 uur | Bericht #393759
Wat vinden jullie van de kwaliteit van Buienradar?

Wat ik gemerkt heb is dat na de overgang er waarschijnlijk technische dingen veranderd zijn.

B.v. als het onweerde ergens in NL dan kwam er links in de lijst "Bliksem" in het rood te staan en kon je direct zien dat het ergens onweerde.
Nu staat het er in zwart en dat valt minder op.
Het zelfde met mist, als er ergens in NL het mistig was dan kwam dit automatisch links in de lijst te staan (in het rood).
Daar kon je dan op klikken en dan kwam je meteen in de "loop" met het overzicht waar het mistig was. Je hoefde niet zelf eerst b.v. de 3-uurs loop aan te klikken, het was meteen zichtbaar.
Nu moet je zelf maar gaan kijken op de zichtkaart. 

Ik vind dit wel een gemis en zeker geen verbetering. Ik heb destijds ook de site-admin hierover ingelicht maar die wist niet waar ik het over had.

Vandaag merkte ik dat de site maar 1x een loop laat zien op de homepage. Daarna blijft de radar staan op de laatste tijd die in de loop zat.
Ik weet niet of dit nieuw is maar zag liever een doorlopende presentatie.


Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.843 topics, welke bij elkaar 448.337 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 221 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 221, lezen 2 mensen het topic "Berichtgeving natuurbranden zomer 2012".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden