Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gage, NE; Jefferson, NE; Saline, NE.

23 Apr 2024 07:21:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gage, NE; Pawnee, NE.

23 Apr 2024 07:00:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; Garfield, MT; McCone, MT; Prairie, MT; Valley, MT.

23 Apr 2024 01:11:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; McCone, MT; Richland, MT; Roosevelt, MT; Valley, MT.

23 Apr 2024 00:17:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garfield, MT; McCone, MT; Valley, MT.

22 Apr 2024 23:03:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Daniels, MT; McCone, MT; Roosevelt, MT; Valley, MT.

22 Apr 2024 23:03:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; Garfield, MT; McCone, MT; Richland, MT; Roosevelt, MT; Valley, MT.

22 Apr 2024 21:33:31

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; McCone, MT; Richland, MT; Roosevelt, MT.

22 Apr 2024 21:04:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

22 Apr 2024 07:46:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

22 Apr 2024 07:46:26

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

22 Apr 2024 05:00:00
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Bronk
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 4104
Lid sinds: 27 jul. 2006
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 april 2011, 20:49 uur | Bericht #222856
Binnenkort ruimtevaart in Lelystad

In Lelystad komt waarschijnlijk de eerste Europese basis voor commerciële ruimtevluchten. Dat heeft de International Space Transport Association (ISTA) vrijdag in het Aviodome in Lelystad bekendgemaakt tijdens de viering van de vijftigste verjaardag van de eerste bemande ruimtevlucht door Joeri Gagarin.

Over zes maanden moeten de resultaten binnen zijn van onderzoeken naar de haalbaarheid van het plan en naar de gevolgen voor de lokale economie en het milieu. De eerste vluchten moeten vanaf 2015 plaatsvinden. De basis richt zich vooral op toerisme.

Vanuit de VS en vanaf Curaçao vinden al toeristische ruimtevluchten plaats. Dat gebeurt met kleine, straaljagerachtige vliegtuigen. Voor zo'n reis moet ongeveer tweehonderdduizend dollar neergeteld worden. Over de prijzen van vluchten vanuit Nederland is nog niets bekendgemaakt.

Bron: nu.nl
ruk
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 1694
Lid sinds: 10 jun. 2007
8 april 2011, 21:41 uur | Bericht #222860
van mij mag het doorgaan !!! als het hier dan is zal het ook wel blijven en maken we de verandering in deze bedrijfstak van dichtbij mee, en hopen dat de prijs een beetje zakt ...heb niet ff 2 ton liggen

maar ik denk dat menig mede spaceliefhebbers dit plan toejuichen !!

Ruk.

  | Gewijzigd: 4 mei 2017, 12:28 uur, door Joyce.s
één ding is zeker, er is ALTIJD WEER!!!!
Waarom deze advertentie?
Brian
Lid
Woonplaats: Lelystad
Berichten: 1348
Lid sinds: 17 mei. 2008
9 april 2011, 10:02 uur | Bericht #222913
8| in Lelystad nog wel, he bah tis hier al zo druk met vliegtuigen, nou komen er nog spaceshuttles bij ook!?
En het is te duur, zal ik van me lang zal ze leven niet kunnen betalen
Check out the light show:)
Woonplaats: Smilde, Drenthe
Berichten: 1662
Lid sinds: 21 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 april 2011, 10:42 uur | Bericht #222915
Haha, 8 april.... Kikker in je bil...
Brian
Lid
Woonplaats: Lelystad
Berichten: 1348
Lid sinds: 17 mei. 2008
9 april 2011, 23:52 uur | Bericht #222982
Citaat van arjanbruggink, zaterdag 9 april 2011, 10:42 uur Haha, 8 april.... Kikker in je bil...

Ahaaa.......juisttt
Check out the light show:)
Ne0
Lid
Woonplaats: Borger, Drenthe
Berichten: 111
Lid sinds: 9 jun. 2007
10 april 2011, 00:01 uur | Bericht #222983
het is millieu vervuilend .. het is gewoon een middelvinger naar de armen in de wereld. Waarom moeten mensen nou weer perse de ruimte in voor 'toerisme'? En wij maar bezuinigen en belast worden.. en de steeds rijker wordende elite zich lekker laten verwennen met leuke ruimte reisjes.. ik hoop dat ze veel fun hebben daar boven.. dat ze mogen neerkijken op afrika waar dagelijks 30.000 kinder zieltjes hun lichamen moeten verlaten omdat deze het begeven heeft van de honger.

'en waar halen ze al dat geld vandaan?' .. dat roven ze weg onder het mom van 'schaarste'. Nee sorry ik kan hier absoluut niet blij om zijn.
Sietse
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1772
Lid sinds: 10 sep. 2008
10 april 2011, 00:34 uur | Bericht #222984
Citaat van Ne0, zondag 10 april 2011, 0:01 uur het is millieu vervuilend .. het is gewoon een middelvinger naar de armen in de wereld. Waarom moeten mensen nou weer perse de ruimte in voor 'toerisme'? En wij maar bezuinigen en belast worden.. en de steeds rijker wordende elite zich lekker laten verwennen met leuke ruimte reisjes.. ik hoop dat ze veel fun hebben daar boven.. dat ze mogen neerkijken op afrika waar dagelijks 30.000 kinder zieltjes hun lichamen moeten verlaten omdat deze het begeven heeft van de honger.

'en waar halen ze al dat geld vandaan?' .. dat roven ze weg onder het mom van 'schaarste'. Nee sorry ik kan hier absoluut niet blij om zijn.


En wat moeten we doen dan voor de arme kindertjes in afrika? Als we geld storten op een of andere giro komt meer dan de helft van het geld nergens terecht.
“There is no such thing as bad weather, only different kinds of good weather.”Mijn Weerblog
Jeroen92
Lid
Woonplaats:
Berichten: 310
Lid sinds: 14 jul. 2010
10 april 2011, 09:43 uur | Bericht #222996
Het levert zowel voordelen als nadelen op, dit project. Zelf ben ik er nog een beetje sceptisch over, want de overheid heeft nu al jarenlange vertragingen door uitstel, gezeur en andere dingen over alleen de uitbreiding van het vliegveld naar een regionale luchthaven. Ik denk van: laten ze er maar eerst een fatsoenlijke regionale luchthaven van maken, voordat we alweer een stapje verder kijken dat we vanuit Lelystad naar de ruimte kunnen.

Voordelen ervan zijn is dat Lelystad in dat opzicht weer iets krijgt om te bezoeken, dat zal wel een beetje meehelpen. Ander voordeel van dit project is dat er nog meer banen komen. Werkloosheid in Flevoland is hoog, dus wie weet kunnen die mensen dit een beetje opvullen.

Nadeel zal inderdaad het kostenplaatje en het milieuaspect zijn. Wat gaat het kosten? Wie gaat dat betalen? En hoe gaan we de uitstoot compenseren? Lelystad Airport streeft er geloof ik naar om een CO2 neutrale luchthaven te willen worden. Ik ben benieuwd hoe ze dit willen compenseren.

Het idee zal waarschijnlijk zoiets worden als wat Virgin Galactic van plan is met haar Space Ship Two.


Maar volgens mij gaat het hier om een serieus project, en géén 1 april grap of de verlenging daar van. Ik heb er vorig jaar ook al een keer iets over gehoord. | Gewijzigd: 4 mei 2017, 12:28 uur, door Joyce.s
Woonplaats: Honselersdijk (Zuid-Holland)
Berichten: 1483
Lid sinds: 26 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 april 2011, 14:31 uur | Bericht #223025
Citaat van Sietse, zaterdag 9 april 2011, 23:34 uur En wat moeten we doen dan voor de arme kindertjes in afrika? Als we geld storten op een of andere giro komt meer dan de helft van het geld nergens terecht.

de helft? volgens mij komt er maar 10% of minder..... maja :
met vriendelijke groet,

Marcel
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 370
Lid sinds: 2 jan. 2012
11 januari 2012, 18:10 uur | Bericht #317059
Citaat van Ne0, zaterdag 9 april 2011, 23:01 uur het is millieu vervuilend .. het is gewoon een middelvinger naar de armen in de wereld. Waarom moeten mensen nou weer perse de ruimte in voor 'toerisme'? En wij maar bezuinigen en belast worden.. en de steeds rijker wordende elite zich lekker laten verwennen met leuke ruimte reisjes.. ik hoop dat ze veel fun hebben daar boven.. dat ze mogen neerkijken op afrika waar dagelijks 30.000 kinder zieltjes hun lichamen moeten verlaten omdat deze het begeven heeft van de honger.

'en waar halen ze al dat geld vandaan?' .. dat roven ze weg onder het mom van 'schaarste'. Nee sorry ik kan hier absoluut niet blij om zijn.


Ik weet al waar ze het geld vandaan halen...
Van onze centen -.-
Twitter: https://twitter.com/#!/Art_of_thunders

Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
Cyrano
Lid
Woonplaats:
Berichten: 20
Lid sinds: 30 jan. 2010
11 januari 2012, 22:27 uur | Bericht #317186
Citaat van Ne0, zondag 10 april 2011, 0:01 uur het is millieu vervuilend .. het is gewoon een middelvinger naar de armen in de wereld. Waarom moeten mensen nou weer perse de ruimte in voor 'toerisme'? En wij maar bezuinigen en belast worden.. en de steeds rijker wordende elite zich lekker laten verwennen met leuke ruimte reisjes.. ik hoop dat ze veel fun hebben daar boven.. dat ze mogen neerkijken op afrika waar dagelijks 30.000 kinder zieltjes hun lichamen moeten verlaten omdat deze het begeven heeft van de honger.

'en waar halen ze al dat geld vandaan?' .. dat roven ze weg onder het mom van 'schaarste'. Nee sorry ik kan hier absoluut niet blij om zijn.


Alsjeblieft...

Dat versje kennen we al, de eerste treinen zouden met 30 per uur zo hard gaan dat de mens het niet zou overleven, de auto zou er voor zorgen dat de koeien geen melk meer gaven en ruimtevaart is geldverspilling.

Je merkt wel dat ik het hier niet mee eens ben. Als wij het willen overleven hebben we ruimtevaart gewoon nodig. Zonder raken we echt in de problemen, omdat onze planeet gewoon te kwetsbaar is om er op te overleven. De natuur redt het wel, maar als soort zijn wij niet meer of minder dan zoveel soorten die het niet overleefd hebben omdat er een steen van een mijl groot op hun kop terecht kwam...

Wij hebben de keuze om dit te voorkomen, en dat komt ook nog eens goed uit voor alle andere dier en plantensoorten die dat niet kunnen. Zij hebben geen keuze, maar wij wel!

Bovendien levert het ons op de korte termijn werk en welvaart op, en dat is ook belangrijk, zeker voor een land als nederland dat eigenlijk weinig of geen exportwaardige hulpbronnen heeft.

Dus zowel voor de mensheid als geheel, als voor ons kikkerlandje in het bijzonder:

Laat maar komen, liever gister als morgen!

Als we in 1972 hadden doorgepakt en de Amerikanen de maanvluchten niet hadden gestopt hadden we nu een maankolonie, ruimtestations en een marsprogramma gehad. Ik kan mij daar nog kwaad om maken. Min of meer hebben zij daar aan de overkant van het grote water onze generatie de toekomst afgepakt, maar voor de toekomstige generaties kan het nog. Nog net, anders wordt het door de schaarsere grondstoffen straks ook voor hen onmogelijk...

Ik hoop dat dat niet gebeurt.

Ik zag de eerste mens op de maan, maar hoop niet dat ik ook de laatste heb gezien. | Gewijzigd: 11 januari 2012, 22:30 uur, door Cyrano
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
12 januari 2012, 00:08 uur | Bericht #317217
Citaat van Job, woensdag 11 januari 2012, 22:27 uur Alsjeblieft...

Dat versje kennen we al, de eerste treinen zouden met 30 per uur zo hard gaan dat de mens het niet zou overleven, de auto zou er voor zorgen dat de koeien geen melk meer gaven en ruimtevaart is geldverspilling.

Je merkt wel dat ik het hier niet mee eens ben. Als wij het willen overleven hebben we ruimtevaart gewoon nodig. Zonder raken we echt in de problemen, omdat onze planeet gewoon te kwetsbaar is om er op te overleven. De natuur redt het wel, maar als soort zijn wij niet meer of minder dan zoveel soorten die het niet overleefd hebben omdat er een steen van een mijl groot op hun kop terecht kwam...

Wij hebben de keuze om dit te voorkomen, en dat komt ook nog eens goed uit voor alle andere dier en plantensoorten die dat niet kunnen. Zij hebben geen keuze, maar wij wel!

Bovendien levert het ons op de korte termijn werk en welvaart op, en dat is ook belangrijk, zeker voor een land als nederland dat eigenlijk weinig of geen exportwaardige hulpbronnen heeft.

Dus zowel voor de mensheid als geheel, als voor ons kikkerlandje in het bijzonder:

Laat maar komen, liever gister als morgen!

Als we in 1972 hadden doorgepakt en de Amerikanen de maanvluchten niet hadden gestopt hadden we nu een maankolonie, ruimtestations en een marsprogramma gehad. Ik kan mij daar nog kwaad om maken. Min of meer hebben zij daar aan de overkant van het grote water onze generatie de toekomst afgepakt, maar voor de toekomstige generaties kan het nog. Nog net, anders wordt het door de schaarsere grondstoffen straks ook voor hen onmogelijk...

Ik hoop dat dat niet gebeurt.

Ik zag de eerste mens op de maan, maar hoop niet dat ik ook de laatste heb gezien.


Ik was het er anders wel mee eens. Ruimtevaart, ok. Dat we het nodig hebben om te overleven, misschien. Dit heeft niks te maken met overleven. Het geeft alleen de aller rijksten onder ons de kans om eens de ruimte in te komen. Ik zal met mijn maandelijkse belediging nooit de ruimte in kunnen. Daarnaast is het inderdaad schrijnend om te zien hoe wij lekker kunnen leven met alle luxe en gemakken die we hebben terwijl er nog steeds heel veel bevolkingsgroepen zijn die dus niks te vreten hebben.

Dat verhaal over je maankolonie vind ik ook een beetje uit de lucht gegrepen. "als" ze dit, dan hadden we dat.. Yeah right.. droom lekker verder.

Het enige puntje waar ik je gelijk in geef, is voor de welvaart. Het geeft inderdaad mogelijkheid tot werk.
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.359 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 107 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 107, lezen 3 mensen het topic " Lente discussietopic 2021".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden