Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor McCulloch, TX; San Saba, TX.

5 May 2024 03:32:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Reagan, TX.

5 May 2024 03:32:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Crockett, TX.

5 May 2024 03:32:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hamilton, TX.

5 May 2024 03:32:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Val Verde, TX.

5 May 2024 03:32:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Terrell, TX.

5 May 2024 03:31:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Terrell, TX.

5 May 2024 03:31:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, IL.

5 May 2024 02:20:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor King, TX; Stonewall, TX.

5 May 2024 02:19:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Terrell, TX.

5 May 2024 02:17:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Reagan, TX; Upton, TX.

5 May 2024 02:17:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Borden, TX; Scurry, TX.

5 May 2024 02:17:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Randolph, IL.

5 May 2024 02:17:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cook, IL.

5 May 2024 02:17:35

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Concho, TX; McCulloch, TX.

5 May 2024 02:17:35
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3
Woonplaats: Workum
Berichten: 611
Lid sinds: 2 jun. 2010
18 april 2011, 18:11 uur | Bericht #224025
Een Waspinator in de tuin lijkt mij wel een goed plan. Kan ik normaal van de zon genieten | Gewijzigd: 18 april 2011, 18:12 uur, door Marc wiersema
Malex
Lid
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 39
Lid sinds: 27 nov. 2010
18 april 2011, 19:38 uur | Bericht #224038
Nou hier de beloofde foto van mijn selfmade ''Waspinator'' nooit geen wespen meer
achter mijn huis .Ik zou zeggen probeer het maar eens zorg dat deze Waspinator al in begin van April hangt
dan gaan ze namelijk op zoek voor een nieuw onderkomen en zien ze plots dit nepnest en denken heeee.....wegwezen hier uit
dit terirorium is al bezet en zo werkt het en het werkt echt.. | Gewijzigd: 18 april 2011, 19:39 uur, door Malex
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1285
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 april 2011, 20:02 uur | Bericht #224042
takkenbeesten afmaken allemaal
Mijn timelapse video: http://www.youtube.com/watch?v=u50lhEUOSNk
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Diem
Lid
Woonplaats: Hoeksche Waard
Berichten: 755
Lid sinds: 8 mei. 2010
18 april 2011, 20:19 uur | Bericht #224045
Citaat van lexa 1944, maandag 18 april 2011, 19:38 uur nooit geen wespen meer
Dat is niet best zeg


Maar leuk bedacht hoor, en al helemaal leuk dat het nog werkt ook
aarden
Lid
Woonplaats: Leeuwarden
Berichten: 95
Lid sinds: 8 jan. 2010
18 april 2011, 22:37 uur | Bericht #224064
Vorig jaar heb ik moeten rennen als een gek, op de vlucht voor een zwerm wespen.
Er zat een nest, in de grond, in onze voortuin. Wist ik niet en dus ging ik niets vermoedend mijn hegje snoeien.
De wespen waren hier niet blij mee, ik kwam te dicht bij hun nest.
Tijdens het opruimen van het snoeiafval kwamen ze in actie, omdat ik toen natuurlijk wel heel erg dicht bij kwam.
Gevolg pijnlijke drie steken, en een achtervolging tot in de garage. Brrr, hoop dat nooit meer mee te maken.
Ik hoop dit jaar de wespen voor te zijn.
Ben bang dat zo'n nepnest ophangen niet tegen grondnesten helpt.
Ik zag gisteren alweer een mooi rond gaatje in de grond, ongeveer op dezelfde plek waar ze vorig jaar zaten.
Ben helemaal geen voorstander van verdelgingsmiddelen, maar dit nest krijgt echt een portie wespenpoeder.

Zit dus ook niet te wachten op een 'goed' wespen jaar, zucht.
Wolkje7
Lid
Woonplaats: Velp (Gelderland)
Berichten: 1534
Lid sinds: 24 mrt. 2008
19 april 2011, 13:51 uur | Bericht #224143
Ze zouden er een horrorfilm van moeten maken, net als met "the birds", dat wespen de regie overnemen en de mens terroriseren

Nee, maar ik vind het ook verschrikkelijke beesten. | Gewijzigd: 19 april 2011, 13:51 uur, door Wolkje7
Weerdagen Velp 2019:

Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4


Velp 2018:

Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)


Velp 2017:

Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 april 2011, 14:02 uur | Bericht #224144
Citaat van Wolkje7, dinsdag 19 april 2011, 13:51 uur Ze zouden er een horrorfilm van moeten maken, net als met "the birds", dat wespen de regie overnemen en de mens terroriseren

Nee, maar ik vind het ook verschrikkelijke beesten.


@ Wolkje7:

Sterker nog...Zoiets is al lang gemaakt, en het concept al vele malen gecopieerd of het cinematografische hoogstandjes waren...nuh.... Wel aardig voor een regenachtige zondagmiddag, als je je echt verveelt...

Zelfs al in ons bouwjaar... (1978)
The Swarm: Het waren dan wel geen wespen maar bijen, maar het principe is ongeveer hetzelfde.
Helaas was het een B-film, en werd het nooit wat, meerdere malen uitgeroepen tot een van slechtste films ooit gemaakt

http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Swarm

Ook was er nog :Killerbees uit 2002..

http://www.moviemeter.nl/film/24510

En als laatste "Swarmed" uit 2005. Deze is wel met wespen.

http://www.moviemeter.nl/film/33520 | Gewijzigd: 19 april 2011, 14:34 uur, door Romani
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
Woonplaats: Sappemeer (Groningen)
Berichten: 938
Lid sinds: 28 mei. 2008
19 april 2011, 14:32 uur | Bericht #224157
Hey hallo allemaal,

Ja...dit is ook vroeg wat wespen betreft. Ik zie ze liever gaan dan komen. Ik heb ze soms met bosjes tegelijk bij me in de kraam. Suikerspin vinden ze toch echt wel lekker haha.
Je moet er ook nog donders op letten....dat je ze niet perongeluk mee draait een suikerspin in die een kind later op eet

uw vermaak is onze taak!
Woonplaats: Alkmaar
Berichten: 747
Lid sinds: 7 aug. 2006
19 april 2011, 14:47 uur | Bericht #224160
Citaat van aarden, maandag 18 april 2011, 21:37 uur Vorig jaar heb ik moeten rennen als een gek, op de vlucht voor een zwerm wespen.
Er zat een nest, in de grond, in onze voortuin. Wist ik niet en dus ging ik niets vermoedend mijn hegje snoeien.
De wespen waren hier niet blij mee, ik kwam te dicht bij hun nest.
Tijdens het opruimen van het snoeiafval kwamen ze in actie, omdat ik toen natuurlijk wel heel erg dicht bij kwam.
Gevolg pijnlijke drie steken, en een achtervolging tot in de garage. Brrr, hoop dat nooit meer mee te maken.
Ik hoop dit jaar de wespen voor te zijn.
Ben bang dat zo'n nepnest ophangen niet tegen grondnesten helpt.
Ik zag gisteren alweer een mooi rond gaatje in de grond, ongeveer op dezelfde plek waar ze vorig jaar zaten.
Ben helemaal geen voorstander van verdelgingsmiddelen, maar dit nest krijgt echt een portie wespenpoeder.

Zit dus ook niet te wachten op een 'goed' wespen jaar, zucht.


ik zou niet langer wachten nu je dat al weet ff www.antisimex.nl bellen(centrale nummer 076 54 86 660) die zijn actief in bestrijden van ongedierte,
Firstwing
EdwardvG
Lid
Woonplaats: Dalfsen
Berichten: 278
Lid sinds: 5 jul. 2010
19 april 2011, 16:30 uur | Bericht #224179
Ik heb er niet zoveel problemen mee, ben niet allergisch en vind die prikjes nou ook niet echt veel voorstellen, meestal sla ik ze ook gewoon weg, dan zie je ze ook niet meer daarna
Muggen heb ik een veel grotere hekel aan, niet aan het prikken, ze mogen me zoveel prikken als ze willen, maar dat gezoem is echt om gek van te worden! Als ik zo'n beest hoor 's nachts, dan knapt er iets en dan moet ik hem eerst afmaken voordat ik weer fatsoenlijk verder kan slapen

jeroenelf
Lid
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 778
Lid sinds: 5 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 april 2011, 17:24 uur | Bericht #224189
Gelukkig hadden we afgelopen jaar totaal geen last van de wespen in de tuin, maar wel op terrasen . Maar het blijfen rot beesten.
Goeie Onweersdagen Zwolle ; 2

Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei

Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Shadow112
Lid
Woonplaats: Hasselt (ov)
Berichten: 1660
Lid sinds: 22 nov. 2010
19 april 2011, 17:37 uur | Bericht #224191
Citaat van jeroenelf, dinsdag 19 april 2011, 17:24 uur Gelukkig hadden we afgelopen jaar totaal geen last van de wespen in de tuin, maar wel op terrasen . Maar het blijfen rot beesten.

Haha ja idd ben nog een paar x het terras van Blocks overgevlogen met een wesp achter mij aan
Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
roytjee24
Lid
Woonplaats: Nijverdal
Berichten: 339
Lid sinds: 12 nov. 2010
20 april 2011, 13:15 uur | Bericht #224297
wij hadden een paar jaar geleden een wespennes in een spouw zitten nou daar word je niet vrolijk van met 30 graden buiten en je moet binnen zitten omdat je achter het huis onder word gestoken door die beesten
aarden
Lid
Woonplaats: Leeuwarden
Berichten: 95
Lid sinds: 8 jan. 2010
20 april 2011, 22:11 uur | Bericht #224386
Citaat van FirstwingBreda, dinsdag 19 april 2011, 14:47 uur ik zou niet langer wachten nu je dat al weet ff www.antisimex.nl bellen(centrale nummer 076 54 86 660) die zijn actief in bestrijden van ongedierte,


Dank voor deze tip. Het was even zoeken, juiste adres is www.anticimex.nl.
Zal de komende dagen de plaats goed in de gaten houden.
Misschien kan ik het nu nog kleine nest uitgraven. Volgens dit bedrijf kan dat in het voorjaar zonder gevaar.
Als dat niet helpt zal ik eens contact opnemen.
edje
Lid
Woonplaats: Den Haag Ypenburg.
Berichten: 164
Lid sinds: 26 jul. 2006
20 april 2011, 22:37 uur | Bericht #224393
Citaat van EdwardvG, dinsdag 19 april 2011, 14:30 uur Ik heb er niet zoveel problemen mee, ben niet allergisch en vind die prikjes nou ook niet echt veel voorstellen, meestal sla ik ze ook gewoon weg, dan zie je ze ook niet meer daarna
Muggen heb ik een veel grotere hekel aan, niet aan het prikken, ze mogen me zoveel prikken als ze willen, maar dat gezoem is echt om gek van te worden! Als ik zo'n beest hoor 's nachts, dan knapt er iets en dan moet ik hem eerst afmaken voordat ik weer fatsoenlijk verder kan slapen

Helemaal mee eens. Een wespennest in je huis of schuur is natuurlijk best vervelend maar verder heb ik niks tegen wespen. En het zijn echt nuttige insecten. Ruimen enorm veel rommel op, zijn vleeseters(dus ook andere insecten!) alleen zijn ze ook dol op ons, vooral zoetig, eten en drinken. Van muggen slaap ik ook niet en ook gestoken worden door die krengen levert bij mij dagen irritatie op. Zelfs na een paar dagen kan ik nog last krijgen van jeuk waarna ik hele grote schijven krijg op de plek waar ik ben gestoken. Ik heb goede horren, maar als er eentje doorglipt slaap ik niet voordat dit nutteloze insect is vermoord.
jeroenelf
Lid
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 778
Lid sinds: 5 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
20 april 2011, 23:31 uur | Bericht #224398
Citaat van Shadow112, dinsdag 19 april 2011, 16:37 uur Haha ja idd ben nog een paar x het terras van Blocks overgevlogen met een wesp achter mij aan

Lol zei je nou Blocks ? Haha daar eten we vaak donderdagsavonds bij Meno xD Toevallig, en ja met stratenfestival afgelopen augustus was het niet te harden bij blocks met de wespen :S
Goeie Onweersdagen Zwolle ; 2

Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei

Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 183
Lid sinds: 28 feb. 2010
21 april 2011, 00:01 uur | Bericht #224401
bah dat heb ik dan weer niet gemist in de winter wespen :S ik ben er niet allergisch voor maar leuk zijn ze ook weer niet.
Hoewel ik de huis tuin en keuken wesp liever heb dan een bos wesp die zijn groter en doen 10 keer zo veel pijn.
Hoornaar heet dat kreng geloof ik we hadden ze in een oude leger trailer zitten bij de houtzagerij en op het moment dat we de trailer wilden verplaatsen waren de wespen nie echt blij zeg maar.
Gelukkig zat in in de trekker en deed ook maar alles dicht wat open stond of een mogelijke doorgang kon zijn en uiteindelijk vlogen ze snel weg maar eng vond ik het wel een beetje te eng.
[onweersdagen 2013] 1
EdwardvG
Lid
Woonplaats: Dalfsen
Berichten: 278
Lid sinds: 5 jul. 2010
21 april 2011, 00:49 uur | Bericht #224403
Citaat van stennis1987, donderdag 21 april 2011, 0:01 uur bah dat heb ik dan weer niet gemist in de winter wespen :S ik ben er niet allergisch voor maar leuk zijn ze ook weer niet.
Hoewel ik de huis tuin en keuken wesp liever heb dan een bos wesp die zijn groter en doen 10 keer zo veel pijn.
Hoornaar heet dat kreng geloof ik we hadden ze in een oude leger trailer zitten bij de houtzagerij en op het moment dat we de trailer wilden verplaatsen waren de wespen nie echt blij zeg maar.
Gelukkig zat in in de trekker en deed ook maar alles dicht wat open stond of een mogelijke doorgang kon zijn en uiteindelijk vlogen ze snel weg maar eng vond ik het wel een beetje te eng.


Wij hebben hier ook regelmatig hoornaars bij het huis gehad, maar onder het barbecueën sloegen we ze vaak gewoon dood , met een vork kan dit heel effectief
Ook, hebben wij wel eens nesten bij ons huis gehad, maar gif doet in dat geval echt wonderen, 1x spuiten en het hele nest was dood. (mijn vader had wel een beetje hoge dosis gedaan, hoger dan mocht )

bazje
Lid
Woonplaats:
Berichten: 5
Lid sinds: 3 apr. 2011
25 april 2011, 17:49 uur | Bericht #225988
hey
ja ook ik heb een hekel aan wespen en wordt ook altijd panisch van die beesten
maar hier in nderland valt het nog wel mee in oostenrijk is het nog erger
ze zijn daar groter gecombineerd met dat er net zoveel zijn als nederland in een goed seizoen hoornaars genoemg volgens mij en die kennen ze daar alleen maar
nou als je dan op een terras zit of rustig in de bergen zit te picknicken en er komt dan zo,n hele grote bij je vliegen.
dan ga je echt wel rennen


dus wij mogen hier in nl blij zijn met de keline wespjes die we hebben
maar ondanks dat blijven het *** beeseten


gr bas | Gewijzigd: 25 april 2011, 17:51 uur, door bazje
Woonplaats: Finsterwolde (Oost Groningen)
Berichten: 365
Lid sinds: 23 aug. 2006
21 juli 2011, 11:39 uur | Bericht #262706
mn zoontje van 7 is enorm allergisch voor wespen:S
ik daarintegen word liever gestoken door een wesp, dan een prikmug... daar krijg ik van die enorme jeukschijven van!

als ik n wesp in de buurt van mn zoontje zie, vang ik hem, vermoord hem bare-handed!
ziet er vaak grappig uit op n terrasje, die gezichten van mensen, als ik zo'n beest doodleuk tussen duim en wijsvinger oppak en vervolgens crush
mama van 2, gék op watersport,natuur,nieuws het weer en reizen. tevens brandweervrouw en gek op bijna alles wat een ander te gek is :)
Terug naar boven
1 2 3
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.857 topics, welke bij elkaar 448.376 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 81 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 81, lezen 12 mensen het topic "Berichtgeving Noord- en Zuidpool".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden