Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bowie, TX; Morris, TX; Red River, TX; Titus, TX.

27 Apr 2024 03:46:57

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clarke, IA; Ringgold, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 03:46:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cleburne, AR; Independence, AR; Jackson, AR; Prairie, AR; White, AR; Woodruff, AR.

27 Apr 2024 03:46:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Independence, AR; Jackson, AR; White, AR; Woodruff, AR.

27 Apr 2024 03:46:56

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clarke, IA; Lucas, IA; Marion, IA; Warren, IA.

27 Apr 2024 03:46:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Nodaway, MO; Worth, MO.

27 Apr 2024 03:05:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adams, IA; Ringgold, IA; Taylor, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clarke, IA; Decatur, IA; Ringgold, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Buena Vista, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Madison, IA; Warren, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Audubon, IA; Calhoun, IA; Carroll, IA; Crawford, IA; Greene, IA; Pocahontas, IA; Sac, IA; Webster, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bowie, TX; Camp, TX; Cass, TX; Morris, TX; Titus, TX.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Camp, TX; Franklin, TX; Morris, TX; Titus, TX; Wood, TX.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lonoke, AR; Prairie, AR; White, AR.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Douglas, CO; Jefferson, CO.

27 Apr 2024 03:05:08
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3
Woonplaats: Helmond (NB)
Berichten: 498
Lid sinds: 27 jul. 2006
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
29 april 2011, 23:14 uur | Bericht #228787
Cool je kan hem bijna aanraken
PatrickM
Lid
Woonplaats: Heiloo
Berichten: 1018
Lid sinds: 9 jul. 2008
29 april 2011, 23:27 uur | Bericht #228799
WAUW, je mag blij zijn. Dat zou ik ook wel willen, moet je zien hoe vet!!
Waarom deze advertentie?
ruk
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 1694
Lid sinds: 10 jun. 2007
29 april 2011, 23:50 uur | Bericht #228803
hé ...psssst...Ben47.....volgens mij ben je je gewoon de je weet wel geschrokken... ...

enne Skroei, je staat daar beter dan bij een spotters plek zeg !!!
één ding is zeker, er is ALTIJD WEER!!!!
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 183
Lid sinds: 28 feb. 2010
30 april 2011, 00:36 uur | Bericht #228810
Wow ruilen van woning ik snap best dat het vervelend kan zijn maar wat ik zo mooi vind iedereen klaagt over vliegtuigen die laag overvliegen of het nou militair of burger luchtvaart is maar ondertussen vliegen we wel lekker naar een warm land en dan horen we men niet klagen sorry voor mijn reactie maar vind het een beetje te ver gaan allmaal
[onweersdagen 2013] 1
Brian
Lid
Woonplaats: Lelystad
Berichten: 1348
Lid sinds: 17 mei. 2008
30 april 2011, 01:57 uur | Bericht #228814
Citaat van stennis1987, zaterdag 30 april 2011, 0:36 uur Wow ruilen van woning ik snap best dat het vervelend kan zijn maar wat ik zo mooi vind iedereen klaagt over vliegtuigen die laag overvliegen of het nou militair of burger luchtvaart is maar ondertussen vliegen we wel lekker naar een warm land en dan horen we men niet klagen sorry voor mijn reactie maar vind het een beetje te ver gaan allmaal

Het gaat ook veel te ver, en de landmacht/luchtmacht of marine opdoeken, das wel erg kort om de bocht!
Je zal ze maar eens nodig hebben tijdens een crisis, dan moet je ook niet aankomen met ach dan lenen we wel een aantal militairen uit duitsland ofzo, dan moet je ook de consequenties aanvaarden, want het leger doet veel meer dan alleen maar oorlog voeren-.-

En wat betreft die chinook, of welk leger helikopter er ook was op dat moment, daar moet je niet over zeuren, want dat gebeurd echt niet dagelijks, en onweer kan dus echt wel harder klinken dan een chinook, en daar kan je dus ook van wakker worden.
Ik zeg slotje.
Maarja het zal allemaal wel weer gebagatelliseerd worden wat ik nu zeg, ieder zijn mening.
Check out the light show:)
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
30 april 2011, 09:26 uur | Bericht #228841
Citaat van Skroei, vrijdag 29 april 2011, 22:23 uur Plaatje vanuit de voortuin dan maar met de KDC -10 boven ons dak, dan heb je een beetje een idee :

ja kijk ik smelt al helemaal voor die KDC-10.. wat een zalig lawaai maakt die ook...en na diep laatjes ging zen gat naar beneden en de neus stijl omhoog ...*smelt nogmaals* om dan zen show te beginnen. ik moet echt eens bij jou langs komen Skroei
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
30 april 2011, 10:09 uur | Bericht #228847
Citaat van Brian, zaterdag 30 april 2011, 1:57 uur Het gaat ook veel te ver, en de landmacht/luchtmacht of marine opdoeken, das wel erg kort om de bocht!
Je zal ze maar eens nodig hebben tijdens een crisis, dan moet je ook niet aankomen met ach dan lenen we wel een aantal militairen uit duitsland ofzo, dan moet je ook de consequenties aanvaarden, want het leger doet veel meer dan alleen maar oorlog voeren-.-

En wat betreft die chinook, of welk leger helikopter er ook was op dat moment, daar moet je niet over zeuren, want dat gebeurd echt niet dagelijks, en onweer kan dus echt wel harder klinken dan een chinook, en daar kan je dus ook van wakker worden.
Ik zeg slotje.
Maarja het zal allemaal wel weer gebagatelliseerd worden wat ik nu zeg, ieder zijn mening.

De crisis wordt alleen maar versterkt door de enorme defensieuitgaven. De economische crisis! Dat het leger meer doet 'dan alleen maar oorlog voeren' ........ Dus je geeft toe dat ze in ieder geval ook oorlog voeren. Zogenaamde vrijheidsstrijders en burgers beschermen in Midden-Oosten en Afrika en om vervolgens over een paar jaar weer tegen de nu van wapentuig voorziene rebellenlegers te vechten om de burgers en vrijheidsstrijders van de andere kant weer te 'beschermen'. Enz enz. allemaal ten behoeve van de wapenfabrikanten.

Met je eens dat we bijv voor noodtoestanden (natuurrampen e.d.) e.e.a. nodig hebben aan materieel en manschappen.
Bijv. als verlengstuk van de brandweer, hulpverlening, evacuaties, e.d. in Nederland. Dan is er echt sprake van 'defensie'.

Het vergelijken van de geluidsoverlast van zo'n super laagvliegende transportheli met onweer is al eerder gedaan en is slaat werkelijk de plank geheel mis. Alsof de koers van een natuurlijk gebeuren als onweer bewust gestuurd wordt. Houd toch op zeg! Wat een onzin wordt hiermee uitgekraamd.

Hoe dan ook, ik laat het hier niet bij. De onderste steen zal boven komen. Hier gaan koppen rollen, want dit was buiten alle proporties. Ongeacht of dat door sommigen gezeur genoemd wordt.


Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Skroei
Lid
Woonplaats: Jelsum / THV vliegbasis LWD
Berichten: 561
Lid sinds: 31 mei. 2008
30 april 2011, 10:56 uur | Bericht #228864
Als het dan al zonde van het geld is, geniet er dan maar van, want als je er aan gaat ergeren is het al helemaal zonde van het geld.

Zoek maar eens op hoeveel gevechtsvliegtuigen Nederland in de 50/60 'er jaren had en vergelijk dat eens met nu en bv het aantal squadrons...en het aantal vlieguren..
Er is al bijna niks meer over.
Mensen die er dus last van hebben moeten maar eens vergelijken met hoeveel er b.v. 35 jaar geleden werd gevlogen.
We hebben echt niks te klagen hoor wat betreft geluidsoverlast

Ik persoonlijk denk wel dat het verstandig is om van die JSF af te zien.
Als ik moet uitleggen waarom ben ik volgende week nog niet klaar, alles is wel te vinden op www.jsfnieuws.nl

Nou nog 1 om het af te leren voor debbieke...
Airbus A-310 van de Belgen
Ook vanuit de voortuin geschoten
3.jpg | Gewijzigd: 30 april 2011, 11:05 uur, door Skroei
Thunder & Lightning... irresistible.
Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
30 april 2011, 11:11 uur | Bericht #228876
Citaat van Skroei, zaterdag 30 april 2011, 10:56 uur Als het dan al zonde van het geld is, geniet er dan maar van, want als je er aan gaat ergeren is het al helemaal zonde van het geld.


Ik persoonlijk denk wel dat het verstandig is om van die JSF af te zien.
Als ik moet uitleggen waarom ben ik volgende week nog niet klaar, alles is wel te vinden op www.jsfnieuws.nl


Tja...maar we zitten er al tot onze nek toe in....Er mee ophouden zou helemaal weggeooid geld zijn.
Het geld dat er al ingestoken is, plus een boete....

Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
30 april 2011, 11:18 uur | Bericht #228879
Citaat van Romani, zaterdag 30 april 2011, 11:11 uur Tja...maar we zitten er al tot onze nek toe in....Er mee ophouden zou helemaal weggeooid geld zijn.
Het geld dat er al ingestoken is, plus een boete....

Liever dat deel weggegooid (door vriendjespolitiek van onze politici) dan al het geld dat met de aanschaf er nog eens doorheen gedraaid wordt!

Als je een reis gemaakt hebt naar een stad om een artikel te kopen dat volgens de advertentie 'het' artikel is waarnaar je al jaren uitkijkt en bij aankomst blijkt het toch niet te die kwalificatie te hebben die je wenst, ga je het dan aanschaffen omdat je anders je reiskosten weggegooid geld vindt?
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
30 april 2011, 11:28 uur | Bericht #228882
Citaat van Ben47, zaterdag 30 april 2011, 11:18 uur Liever dat deel weggegooid (door vriendjespolitiek van onze politici) dan al het geld dat met de aanschaf er nog eens doorheen gedraaid wordt!

Als je een reis gemaakt hebt naar een stad om een artikel te kopen dat volgens de advertentie 'het' artikel is waarnaar je al jaren uitkijkt en bij aankomst blijkt het toch niet te die kwalificatie te hebben die je wenst, ga je het dan aanschaffen omdat je anders je reiskosten weggegooid geld vindt?


Ja mijn idee...Maar zo is het eens uitgelegd.
Voor mij hoeft het ook allemaal niet.
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
Skroei
Lid
Woonplaats: Jelsum / THV vliegbasis LWD
Berichten: 561
Lid sinds: 31 mei. 2008
30 april 2011, 11:29 uur | Bericht #228883
Dat is het hem juist, zo wordt het je verteld...
Zo van, ja we moeten nu wel anders zijn we 300 miljoen kwijt..
Ik zal je zeggen, die paar honderd miljoen is niks bij het weggegooide geld als we helemaal doorgaan met de JSF, dat gaat om nog veel meer weggegooid geld.


Aanschaf gaat om miljarden en nog steeds geen garantie wat het toestel gaat kosten .
Nederland is 1 vd weinigen die nog braaf ja en amen zegt, er zijn al genoeg landen die inmiddels afzien van eerdere besluiten m.b.t.
de JSF

Check : http://player.omroep.nl/?aflID=7861527
Lees deze 60 pagina's maar eens door als je een avondje tijd hebt : http://www.milspotters.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=239

Hier even een klein fragmentje uit dat 62 pagina's dikke topic :

Even schrikken...
Ik vond een chronologie van de prijs van de JSF.
Hou je vast!

De bedoeling is om 114 toestellen aan te gaan schaffen.

1999: Budget voor prijs per stuk volgens de regering op dat moment: $28 miljoen per stuk.
2000: Prijs per stuk volgens de regering op dat moment: $31 miljoen per stuk. Dat is een verruiming van 10,7% in het budget.
2001: Een rapport van de Amerikaanse Rekenkamer (AR) van oktober 2001; kostenoverschrijdingen in het JSF-project. Het toestel gaat nu kosten: $ 38,1 miljoen.
2002: De prijs wordt door de regering opgeschroeft naar $41.4 miljoen per stuk. Dit is een verhoging van 33,5%.
Dit blijkt uit een kamerdebat uit 2002, een link naar de bron is hier te vinden.
De gehanteerde omrekenkoers is $1,00 = €1,15.
2003: De prijs per stuk is nu toegenomen tot $42,6 miljoen dollar; een verhoging van 2,9%.
2004: De prijs gaat omhoog naar $ 45,2 miljoen per stuk, weer 6,1% erbij.

2005: Defensie wil het vanaf dit moment niet meer hebben over prijzen per stuk, maar de regering is bereid €4,5 miljard uit te trekken voor de aanschaf van 85 JSF-vliegtuigen. Dat is € 52,9 miljoen per stuk, èn 29 toestellen minder.
2006: De JSF wordt weer bijna 26,7% duurder èn zal 2 jaar later beschikbaar zijn. Nederland verhoogt hierom weer het budget. Dit wordt 5,7 miljard, (omgerekend € 67,1 miljoen per vliegtuig) .
2007: De kosten voor de ontwikkeling van de F35 blijken volgens de AR fors te zijn gestegen. Hier de bron.
2008: Vanuit het parlement of de AR geen nieuws, maar een kolonel uit de KLu, die betrokken is bij de lobby raamt de prijs van een JSF eind 2008 op 71 miljoen euro.
2009: Het budget moet weer hoger volgens dit bericht: nu 6,1 miljard voor nog steeds 85 toestellen. Gevolg, verhoging van de stuksprijs naar 71,7 miljoen en dat komt aardig overeen met het bericht van de kolonel. In dat jaar is ook het eerste testtoestel aangeschaft, in het licht van bovenstaande erg duur; 113,9 miljoen. Bron.
2010: En dan nu het laatste bericht. Het budget moet nog maar eens met 1,4 miljard worden opgehoogd naar€ 7,6 miljard. Verdeeld over de geplande 85 toestellen is dat € 89,4 miljoen.

Dan nu de wiskunde
De JSF kost in dollars (Koers is 1 euro : 1,32 dollar) dus 118 miljoen dollar; 90 miljoen dollar duurder dan oorspronkelijk beoogd.
Dit is een verhoging van 421% (!!!!!!)

Tot slot nog dit: in 1999 ging Nederland voor 114 toestellen. Vanwege de snel stijgende kosten, werd dit aantal in 2004 teruggebracht tot “een behoefte” van 85 toestellen. Je vraagt je daarom af wat leidend is in de behoeftestelling: het beschikbare budget of de militair-operationele noodzaak voor een bepaalde hoeveelheid toestellen?

Volgens deze bron uit 2005, in 2008 door de KRO al laten zien zijn geheime defensie documenten te zien waarin letterlijk te lezen staat: “Het getal van 85 wordt gehanteerd voor externe communicatie en als planningsgetal voor de onderhandelingen”
In werkelijkheid werd berekend dat er maar geld was voor 52 toestellen. Bron.
Staatssecretaris Jack -vleugelmoer- de Vries ontkende dit eind 2009 in alle toonaarden. Maar de Defensie Verkenningen van begin 2010 tonen aan dat wel degelijk juist is. Er zal sprake zijn van een reductie van 85 naar 50 toestellen. En dit is dus al sinds 2005 doorgerekend en bekend!

Zou Nederland inderdaad maar 52 toestellen kopen en daarvoor de hiervoor genoemde 7,6 miljard reserveren, dan wordt de stukprijs € 146,2 miljoen voor alleen de aanschaf.

Hier dezelfde wisselkoers van 1 op 1,32 op loslatende, zou de prijsstijging uitkomen op, hou je vast: 690%

Credit : Maverick80 | Gewijzigd: 30 april 2011, 11:33 uur, door Skroei
Thunder & Lightning... irresistible.
RayZor
Lid
Woonplaats: Eext
Berichten: 1135
Lid sinds: 19 jun. 2007
30 april 2011, 11:36 uur | Bericht #228889
Citaat van Skroei, zaterdag 30 april 2011, 10:29 uur


Zonde van het geld | Gewijzigd: 30 april 2011, 12:11 uur, door MarkNL
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
30 april 2011, 13:51 uur | Bericht #228927
Goed overzicht Skroei. het laat ons goed zien hoe er gesjoemeld wordt met onze belastingcenten. Bedankt.
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
30 april 2011, 13:54 uur | Bericht #228930
ty Skroei !! je mag blijven posten wat mij betreft hoor
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Woonplaats: Honselersdijk (Zuid-Holland)
Berichten: 1483
Lid sinds: 26 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
30 april 2011, 14:00 uur | Bericht #228931
inflatie?
met vriendelijke groet,

Marcel
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
30 april 2011, 14:10 uur | Bericht #228936
Citaat van Skroei, zaterdag 30 april 2011, 10:56 uur ....
Nou nog 1 om het af te leren voor debbieke...
Airbus A-310 van de Belgen
Ook vanuit de voortuin geschoten
3.jpg

Prachtige foto. Met wat voor fototoestel heb je die genomen, met welke verdere gegevens als sluitertijd e.d.?
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Amarpilot
Lid
Woonplaats: Cockpit
Berichten: 377
Lid sinds: 1 nov. 2006
30 april 2011, 14:11 uur | Bericht #228937
Hmmm, ik kan snappen dat zo'n lage fuel to noise converter even vervelend kan zijn en je kan laten schrikken. Maar, ik denk eigenlijk dat, als jeje er zo over gaat opwinden erna, en je er mee bezig houden..het veel meer energie kost. Het is toch niet dat die dingen om de haverklap zo laag komen? Kijk, als zo'n ding echt 5 x per dag zo laag overkomt, afijn dan kan ik het me voorstellen dat het vervelend is. Er zijn vast genoeg (training's) redenen voor hun om zo laag te vliegen. Ik zelf, tijdens mijn vlieg training moet soms oefenen om te landen tijdens een motorstoring in de lucht. In sommige gebieden mag ik helemaal naar beneden gaan tot 100ft. En dat is maar 30 meter. En soms kom ik dan uit op een veld naast een boerderij en moet dan op die 100ft volgas geven. En dat in een kleine piper geeft ook al een heel kabaal. Maar ik weet niet precies hoe het zit met de regelgeving voor militairen. Maar ik denk, als het geen chronisch probleem is, dat je er weinig aan kan doen.

just my 2 cents.
2 x PH-BXA| BXB |BXC| 2 x BXD | BXE | BXF | BXG | BXR | BXN | OFB | BDT | BGB | BGD | BTD| BPB | 2x BXS | KZH ------------------Turkish Airlines: 2 x TC-JRC (Jumpseat flight) | 2 x photoshoot flight with PH-KMR | AF A380 2 x F-HPJB------------------Other flights: Korean Air: HL7538 & HL7539 | 2 x Martinair MD11: PH-MCT | 2 X KLM 743 PH-BUW | 1 x Air Anatolia A300 TC-GTA |1 x Air Anatolia 738 TC-ANL | 2 x Air Holland 734 |------------------Total number of flights: 36.
Skroei
Lid
Woonplaats: Jelsum / THV vliegbasis LWD
Berichten: 561
Lid sinds: 31 mei. 2008
30 april 2011, 17:58 uur | Bericht #228993
@ Ben47 :

Toestel Canon 400D met Canon lens; 70-300 4.0- 5.6 USM IS
Ik schiet meestal met het diafragma op F8 en laat dan de sluitertijd kiezen door de camera.( was in dit geval 1/800)
Plaatje kan je kopieren en opslaan en dan rechtermuisknop > details , dan heb je alle gegevens
De juiste instellingen heb je wel redelijk snel te pakken na een aantal keren oefenen, maar het moeilijkste is de kist precies op dat moment pakken als ie boven je dak zit.. het lijkt makkelijk, maar in de landing gaan ze nog zo'n 200 km/h dus je hebt echt maar 1 seconde voor het juiste moment.

@ debiekke , nou vooruit dan maar ..
Nog maar een Belgische Hercules(CH-07-Hercules-C-130H- / 15 Wing/ BAF 628) en een Nederlandse F-16 die een demo training doet boven vliegbasis Leeuwarden
CH_07_Hercules_C_130H_15_Wing_BAF_628__22_10_2010.jpg

IMG_4574_copy.jpg

Ik stop nu met de plaatjes hoor, als je meer wilt zien moet je ff op onze site sneupen ; www.milspotters.nl | Gewijzigd: 30 april 2011, 18:03 uur, door Skroei
Thunder & Lightning... irresistible.
Terug naar boven
1 2 3
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 259 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 259, lezen 3 mensen het topic "Zomer discussietopic 2015".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden