Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lancaster, NE; Saunders, NE.

26 Apr 2024 22:30:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor San Saba, TX.

26 Apr 2024 22:30:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Marshall, KS; Nemaha, KS.

26 Apr 2024 22:30:54

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Madison, NE; Platte, NE.

26 Apr 2024 22:30:53

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Wilson, KS; Woodson, KS.

26 Apr 2024 22:30:53

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Douglas, NE; Sarpy, NE; Saunders, NE.

26 Apr 2024 22:23:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Antelope, NE; Boone, NE; Madison, NE; Pierce, NE.

26 Apr 2024 22:23:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Butler, NE; Colfax, NE; Dodge, NE; Saunders, NE.

26 Apr 2024 22:23:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Elk, KS; Wilson, KS.

26 Apr 2024 22:17:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Antelope, NE; Boone, NE; Madison, NE; Platte, NE.

26 Apr 2024 22:15:33

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Greenwood, KS.

26 Apr 2024 22:15:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lake, SD; Miner, SD.

26 Apr 2024 22:15:32

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Hill, TX.

26 Apr 2024 22:10:25

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Boone, NE.

26 Apr 2024 22:10:25

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Boone, NE.

26 Apr 2024 22:10:25
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Shadow112
Lid
Woonplaats: Hasselt (ov)
Berichten: 1660
Lid sinds: 22 nov. 2010
9 mei 2011, 20:13 uur | Bericht #230688
Citaat van Jan van Ooijen, maandag 9 mei 2011, 19:51 uur Het is altijd makkelijk om Estofex of een ander "af te kraken" zonder enige kaart gezien te hebben van hun. Ik zou zeggen, ga eerst de kaarten van hun kijken en dan pas beoordelen op wat ze schrijven. Als je ook goed leest staat er ook didelijk tot en met 10-05-2011 06.00u

Zelf heb ik de kaarten wel gezien, maar zat zelf ook te twijfelen tussen level 1 of 50%. Kortom, petje af voor estofex! Als ik zo eens allemaal lees dan ga ik bij mijzelf even twijfelen of ik het topic van morgen wel open ga zetten. Gezien de waardes op het moment bij de estofex kaarten is het weer een level 1


Dat bedoel ik dus Jan. Je nek uitsteken geeft altijd voer voor mensen die de verwachtingen als voor waar nemen. Jij moet gewoon lekker doorgaan zoals je het doet, net als Keun en de rest. Mensen die hun teleurstelling op het forum gooien blijf je helaas hebben. Op een open forum ontkom je daar niet aan. Te meer dat als de kansen inzakken die mensen ook gelijk weer weg zijn. Ik ga nu ook weer off-topic, maar realiseer dat de meerderheid wel serieuze interesse heeft in het weer, en zich er ook in probeert te verdiepen. Petje af voor de O-o meteoboys


Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
pietjelol
Lid
Woonplaats: Hoorn
Berichten: 1511
Lid sinds: 6 apr. 2009
9 mei 2011, 20:14 uur | Bericht #230689
Citaat van melvin344, maandag 9 mei 2011, 18:10 uur Ik ben misschien iemand die er niet heeeel veel vanaf weet. Maar een waarschuwing is toch altijd goed?
Als er geen waarschuwing is gegeven en mensen gaan surfen of weet ik veel wat en er komt onverwachts zwaar onweer aan of iets in die richting,is het ook de schuld van het knmi of zoiets.

Dus eigenlijk wees blij en doe wat met de waarschuwing.

helemaal mee eens liever te veel waarschuwingen dan dat er geen is en dat het dan wel mis gaat.

Waarom deze advertentie?
lander15
Lid
Woonplaats: herentals (belgie)
Berichten: 191
Lid sinds: 22 dec. 2009
9 mei 2011, 20:15 uur | Bericht #230690
estofex is een van de beste voorspellers in severe weather!

en inderdaad morgen terug een level1!
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1285
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 mei 2011, 20:22 uur | Bericht #230693
Ey Jan,

Sorry ik bedoelde het niet op jou, maar ik verwachtte misschien wat teveel hiervan.
Sowieso denk ik dat wat je zegt opzich goed is, Maar als ik jou was zal ik het hier eigenlijk niet teveel over hebben.
Je krijgt dan zo'n welles nietes sfeer, en iedereen die dan zijn mening hierover geeft. Ook als je een topic begint lijkt me dat niet handig, Je geeft namelijk al tijden aan dat het onzekere verwachting is of iets in die trand...
Zelf denk ik jaja ik weet het....
Er zullen altijd reacties blijven namelijk, dus heeft het ook geen zin om elke keer jezelf te benaderen
Mijn timelapse video: http://www.youtube.com/watch?v=u50lhEUOSNk
Mijn (on)weer foto's : Foto's
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 mei 2011, 20:31 uur | Bericht #230697
Op dit moment, na een leuke regenbui, zie je de waterdamp gewoon van af de grong omhoog komen pracht gezicht.
marsel
Lid
Woonplaats: Woensdrecht
Berichten: 642
Lid sinds: 28 jul. 2006
9 mei 2011, 20:33 uur | Bericht #230698
Citaat van Jan van Ooijen, maandag 9 mei 2011, 18:51 uur Het is altijd makkelijk om Estofex of een ander "af te kraken" zonder enige kaart gezien te hebben van hun. Ik zou zeggen, ga eerst de kaarten van hun kijken en dan pas beoordelen op wat ze schrijven. Als je ook goed leest staat er ook duidelijk tot en met 10-05-2011 06.00u

Zelf heb ik de kaarten wel gezien, maar zat zelf ook te twijfelen tussen level 1 of 50%. Kortom, petje af voor estofex! Als ik zo eens allemaal lees dan ga ik bij mijzelf even twijfelen of ik het topic van morgen wel open ga zetten. Gezien de waardes op het moment bij de estofex kaarten is het weer een level 1

Jan, kom op zeg. Je kunt ook ten onrechte deze verwachting als waarheid gaan zien.
Het is leuk dat de forecast geldig is tot 10/05/06Z maar in het bericht wordt gesproken over diurnally driven buien voor vandaag. Oftewel buien die door dagelijkse gang ontstaan zijn (wat overigens niet gebeurt is). Nu weet jij net zo goed als ik dat dit proces gedurende de avond en nacht tot nul gereduceerd wordt. Neerslaghoeveelheden die dan voor die zogenaamde lokale wateroverlast hadden moeten zorgen moesten dus in de middag en avond gevallen zijn. Dat is niet gebeurt en gaat ook niet gebeuren.
De rest van de nacht gebeurt er in het aangegeven LVL1 gebied niet zo gek veel meer (op die enkele op middelbaar niveau geïnitieerde buien na). Daarbij komt dat het aangegeven gebied toch wel opvallend goed overeen komt met de slepende buien boven het oosten van het land...Dát is het gebied waarin het gebeurd zou moeten zijn (lees: lokaal hagel, onweer en lokale wateroverlast). Daarbij wijzen vrijwel alle modellen op een langzame deactivatie van dat gebeuren.
Dat er dan vervolgens in de tweede helft van de nacht een golf in het systeem met (buiige)regen vanuit het zuiden binnentrekt doet daar niets aan af. Daarvoor is deze waarschuwing helemaal niet afgegeven (het LVL1 gebied ligt immers over het midden en oosten). Opvallend is daarbij dat voor deze verwachtingsperiode (dus tot morgenochtend 06Z) de eerste neerslag voor het (zuid)westen bestemd is zonder dat daar excessieve hoeveelheden verwacht hoeven worden. Dat er vervolgens in het binnenland 's middags (onweers-)buien kunnen ontstaan heeft voor deze verwachting totaal geen gevolgen.
Het feit dat er over kansen gesproken wordt is ook niet relevant meer, immers bij vrijwel élke zomerse plensbui is er lokaal kans op een waterballet. Moet er dan elke keer een kans op lokale wateroverlast neergezet worden? Nee, immers dan verliest een waarschuwing zijn kracht. Áls ze het bij ESTOFEX al doen, dan doen ze dat voor grotere en intensere events. En dat stond hier vandaag gewoon niet te gebeuren. Hoe je het ook went of keert.
Het gebruik van deze waarschuwing doen ze overigens bij ESTOFEX netjes en gepast. Maar voor vandaag jammer genoeg niet van toepassing. Logisch dat men VANDAAG (inclusief mijzelf) deze verwachting met een forse korrel zout neemt. Voor morgen wellicht een ander verhaal. | Gewijzigd: 9 mei 2011, 20:46 uur, door marsel
melvin344
Lid
Woonplaats: Ruinen
Berichten: 315
Lid sinds: 16 jun. 2009
9 mei 2011, 20:34 uur | Bericht #230700
Maar na een hele tijd geen regen gehad te hebben nu eindelijk toch regen gehad.
Het verdampt wel weer snel.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
9 mei 2011, 20:34 uur | Bericht #230701
Citaat van weerfreakje, maandag 9 mei 2011, 20:22 uur Ey Jan,

Sorry ik bedoelde het niet op jou, maar ik verwachtte misschien wat teveel hiervan.


Ik praat niet specifiek tegen een persoon, wat mij persoonlijk stoort is het feit dat er gezegd wordt dat estofex er helemaal naast zat zonder dat ze de kaarten gezien hebben. Als ze de kaarten gezien hebben hadden ze ook waarschijnlijk hetzelfde gezegd als wat ik nu doe. Dus als iemand zin heeft om een update te schrijven juich ik dit toe, ik zal zeggen stuur mij maar een update over aanstaande zondag via PM | Gewijzigd: 9 mei 2011, 20:36 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Rayo
Lid
Woonplaats: Wieringerwaard (N-H)
Berichten: 916
Lid sinds: 15 mei. 2008
9 mei 2011, 20:39 uur | Bericht #230702
Zou leuk zijn als die bui in het NW-en van Frankrijk onze kant op komt, met onweer of regen..
Regen vandaag sloeg werkelijk nergens op. Na elk regen buitje was de grond vrijwel meteen weer droog
.:: Hevig onweer in het geheugen: (1) 14 Juli 2004, (2) 25/26 mei 2009, (3) 28/29 juni 2011, (4) 10 september 2011 ::.
marsel
Lid
Woonplaats: Woensdrecht
Berichten: 642
Lid sinds: 28 jul. 2006
9 mei 2011, 20:44 uur | Bericht #230703
Citaat van Jan van Ooijen, maandag 9 mei 2011, 19:34 uur Ik praat niet specifiek tegen een persoon, wat mij persoonlijk stoort is het feit dat er gezegd wordt dat estofex er helemaal naast zat zonder dat ze de kaarten gezien hebben. Als ze de kaarten gezien hebben hadden ze ook waarschijnlijk hetzelfde gezegd als wat ik nu doe. Dus als iemand zin heeft om een update te schrijven juich ik dit toe, ik zal zeggen stuur mij maar een update over aanstaande zondag via PM

Ben ik met je eens. Ik denk niet of je op mijn eerdere middagpost reageerde, maar wil hier toch even op inhaken. Ik bekijk zo'n beetje alles wat beschikbaar is, professionele en 'amateuristische' data. Ik trek vervolgens in de middag al een wel overwogen conclusie. Dat deze anders is dan die van jou en die van onze ESTOFEX collega's dat moet kunnen. Zo gaat dat nu eenmaal in de meteowereld. Om je daar nu over op te winden , slecht voor je hart Jan!
Janet1814
Lid
Woonplaats: Zeist (UT)
Berichten: 605
Lid sinds: 15 apr. 2009
9 mei 2011, 20:44 uur | Bericht #230704
Citaat van Harmos, maandag 9 mei 2011, 18:09 uur Ik ben het daar niet zo mee eens, het is een zeer smalle strook regen die van west naar oost trekt met welliswaar geen onweer erin, maar wel toppen van 9 km en je kan mij niet wijsmaken dat daar maar een beetje regen uitvalt. Daarnaast bestaat de KANS op zware windstoten en zware regenval. Het feit dat het dan niet bij jou of iemand anders gebeurt, heeft weinig te maken met de betrouwbaarheid van de voorspelling, want als we echt in de toekomst konden kijken, hadden we denk ik ook geen onweerskansentopic nodig

~Harmos


vond de KANSSSSSSSSS wel ff grappig. Het zijn idd, KANSEN. niemand heeft een glazen bol heej. We mogen blij zijn met de kenners hier die kaarten kunnen lezen en garanties heeft niemand.
Jan, ik persoonlijk word blij van je twijfel of je de topic wel wil openen voor morgen doe maar nie. Komt het lekker nie bij mij
pietjelol
Lid
Woonplaats: Hoorn
Berichten: 1511
Lid sinds: 6 apr. 2009
9 mei 2011, 20:45 uur | Bericht #230705
Citaat van Rayo, maandag 9 mei 2011, 18:39 uur Zou leuk zijn als die bui in het NW-en van Frankrijk onze kant op komt, met onweer of regen..
Regen vandaag sloeg werkelijk nergens op. Na elk regen buitje was de grond vrijwel meteen weer droog

hier toch een aardig buitje gehad vanmiddag

Woonplaats: Groningen
Berichten: 1285
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 mei 2011, 20:52 uur | Bericht #230709
Citaat van marsel, maandag 9 mei 2011, 20:44 uur Om je daar nu over op te winden , slecht voor je hart Jan!

Dat is mijn punt ook, Een weerman hoeft dat niet te doen, je staat er toch gewoon boven!!
Om op alles te reageren maakt de situatie alleen maar stukken erger!
Mijn timelapse video: http://www.youtube.com/watch?v=u50lhEUOSNk
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
9 mei 2011, 21:01 uur | Bericht #230711
wat ik nu zie is een enorme Regenboog
amersfoorters die hem ook zien????
PatrickM
Lid
Woonplaats: Heiloo
Berichten: 1018
Lid sinds: 9 jul. 2008
9 mei 2011, 21:01 uur | Bericht #230712
Citaat van gerard1995, maandag 9 mei 2011, 21:01 uur wat ik nu zie is een enorme Regenboog
amersfoorters die hem ook zien????


Foto´s?


Mooi dat er wat kansen zijn.
Woonplaats: Oss
Berichten: 1545
Lid sinds: 24 mei. 2009
9 mei 2011, 21:03 uur | Bericht #230713
Hier in Oss passeren regelmatig buien.
Zag net ook een regenboog | Gewijzigd: 9 mei 2011, 21:10 uur, door Maarten Dings
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
9 mei 2011, 21:08 uur | Bericht #230708
heb helaas geen camera onder handen...... .......... ........ .........:D
(whoops, smokkel beetje veel smiley's!!) | Gewijzigd: 9 mei 2011, 21:09 uur, door gerard van den brink
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1285
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 mei 2011, 21:13 uur | Bericht #230718
Citaat van gerard1995, maandag 9 mei 2011, 21:01 uur wat ik nu zie is een enorme Regenboog
amersfoorters die hem ook zien????


Ja hier zeker te zien, partij mooie foto's gemaakt!
ik zet ze ff in een topic zo!
Mijn timelapse video: http://www.youtube.com/watch?v=u50lhEUOSNk
Mijn (on)weer foto's : Foto's
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 mei 2011, 21:19 uur | Bericht #230720
Citaat van gerard1995, maandag 9 mei 2011, 21:01 uur wat ik nu zie is een enorme Regenboog
amersfoorters die hem ook zien????

Deze Zwollenaar heeft zelfs een dubbele gespot!
Kijken we op afstand naar hetzelfde.

DSC01005.JPG | Gewijzigd: 9 mei 2011, 21:24 uur, door henk55
madeagle1
Lid
Woonplaats: Zeewolde
Berichten: 746
Lid sinds: 22 jan. 2008
9 mei 2011, 21:27 uur | Bericht #230724
Ook vanuit Zeewolde is die regenboog lange tijd zichtbaar geweest, na een kort regenbuitje.
Ook hier helaas geen camera voor handen maar mooi was 'ie wel!
Van de weinige regen is het net zo weinig opgefrist, maar ik hoor opeens wél weer vogels fluiten.
Die hebben de smaak blijkbaar te pakken nu
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 259 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 259, lezen 9 mensen het topic "Berichtgeving aardbevingen Noord Nederland ".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden