Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Custer, SD.

25 Apr 2024 22:43:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kit Carson, CO; Sherman, KS.

25 Apr 2024 22:43:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 21:13:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, KS; Osage, KS.

25 Apr 2024 21:08:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Converse, WY; Niobrara, WY.

25 Apr 2024 20:36:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 20:07:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Morris, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 19:59:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Geary, KS; Riley, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 18:59:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Geary, KS; Riley, KS.

25 Apr 2024 18:33:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Mitchell, KS; Osborne, KS.

25 Apr 2024 16:54:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:44:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cloud, KS; Republic, KS.

25 Apr 2024 15:29:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Perry, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:29:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Mitchell, KS.

25 Apr 2024 15:10:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Conway, AR; Perry, AR; Pope, AR.

25 Apr 2024 15:10:59
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
gdwendyml
Lid
Woonplaats: Cuijk
Berichten: 17
Lid sinds: 1 aug. 2009
7 mei 2011, 23:49 uur | Bericht #230166
Waarschuwing: de beelden zijn behoorlijk gruwelijk en een sterke maag is zeker nodig.

Op 15 december 2010 worden 20 dolfijnen door Japanse vissers een baai in gedreven. De dieren splitsen zich in drie groepen op, waarvan er twee weten te ontsnappen. De derde groep raakt ingesloten en is ten dode opgeschreven. Weldra zal het water bloedrood kleuren, maar eerst wacht de dolfijnen een gruwelijke doodsstrijd. Het is voor de vissers van Taiji een doodgewone werkdag.

Als we de lokale vissers mogen geloven sterven de dolfijnen een snelle dood. Met een priem wordt de ruggengraat van de dolfijnen doorboord, pijnloos en snel. Of toch niet?

Alle handtekeningen samen zullen de initiatiefnemers van deze actie helpen om de Japanse vissers in Taiji in het nauw te drijven - net zoals ze dagelijks met de dolfijnen doen

Het Japanse stadje Taiji is wereldberoemd geworden, maar helaas om de verkeerde redenen. De documentaire 'The Cove' werd bekroond met een Oscar omdat de film de vreselijke situatie in beeld durfde brengen. Al jaren worden dolfijnen tussen september en april massaal gedood in de baai van het vissersdorp. Naar het einde van die periode wordt de vangst steeds beperkter, een signaal dat de dolfijnen van Taiji uitgeroeid worden.

Snelle dood?
Als we de lokale vissers mogen geloven sterven de dolfijnen een snelle dood. Met een priem wordt de ruggengraat van de dolfijnen doorboord, pijnloos en snel. Of toch niet? Op beelden van Sea Shepherd en andere organisaties zien we hoe de dolfijnen minutenlang met de dood vechten. Bewegen kunnen ze niet meer dankzij hun doorboorde ruggengraat, al spartelend wachten ze tot ze hun laatste adem uitblazen. Sommige dolfijnen worden zelfs levend opengesneden.

Het hoofd van de Japanse visserij doet er in een interview met de makers van 'The Cove' alles aan om geloofwaardig over te komen. Als hij de beelden van de kermende en stervende dolfijnen te zien krijgt, toont ook zijn gelaat spijt en afkeer. De man zou kort na het interview ontslagen zijn. 'The Cove' heeft dit verhaal ruchtbaar gemaakt, maar in Japan blijft het taboe. De meeste Japanners weten zelfs niet wat er in Taiji gebeurt.

Bloedbad
Sommige dolfijnen worden gevangen en over de wereld verhandeld, andere dolfijnen komen in een bloedbad terecht. Nochtans is dolfijnvlees heel slecht voor de gezondheid door het hoge kwikgehalte. De vissers proberen de praktijken voor het publiek te verbergen, maar dat is niet langer mogelijk dankzij de inspanningen van de 'Cove Guardians'. Al maanden brengen ze op een speciale blog dagelijks verslag uit en ze leverden ook de meeste beelden bij dit artikel.

Met afgrijzen nemen ze waar hoe de vissers de kansloze dolfijnen één voor één afslachten. Wegvluchten kunnen de dieren niet, aangezien netten de baai afsluiten. Overal zwemmen gewonde dolfijnen hun dood tegemoet. Op de beelden hieronder is ook te zien hoe een babydolfijn door vissers aan zijn staart wordt vastgebonden. Het dier kan op die manier geen ademhalen en wordt meegesleept door de boot. Intussen kijkt de moeder toe, niet wetend dat haar straks hetzelfde lot wacht.

bron: http://www.hln.be/hln/nl/9516/De-dolfijnen...van-Taiji.dhtml


Teken de petitie hier!!
(Als je geen Facebook hebt)



Teken de petitie hier!
(Als je een Facebook account hebt)



Japanse jacht op dolfijnen mag maand langer duren
© afp
Japanse vissers mogen een maand langer jagen op dolfijnen in de baai van de stad Taiji. De overheid besloot dit omdat de vangst van afgelopen seizoen is tegengevallen. Dat meldt een lokale functionaris.

Het jachtseizoen loopt normaal van september tot eind april. Elk jaar worden ongeveer tweeduizend dolfijnen de baai in gejaagd en op gruwelijke wijze gedood. Slechts enkele dieren overleven de slachtpartij: zij worden verkocht aan dolfinariums over de hele wereld.

Taiji is bekend geworden door de Oscarwinnende documentaire 'The Cove'. Dierenactivisten van Sea Shepherd brengen daarin in beeld hoe de baai rood kleurt van het bloed tijdens het slachten. (anp/adb)


Meer informatie:

http://www.takepart.com/thecove | Gewijzigd: 8 mei 2011, 09:26 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
7 mei 2011, 23:54 uur | Bericht #230167
Ik heb aan het einde van vorig jaar al een petitie getekend, toen stond het in het Algemeendagblad. De video's waren te goor voor woorden. Misschien moet je dat er ook erbij zetten
Waarom deze advertentie?
gdwendyml
Lid
Woonplaats: Cuijk
Berichten: 17
Lid sinds: 1 aug. 2009
8 mei 2011, 00:04 uur | Bericht #230171
Citaat van Jan van Ooijen, zaterdag 7 mei 2011, 22:54 uur Ik heb aan het einde van vorig jaar al een petitie getekend, toen stond het in het Algemeendagblad. De video's waren te goor voor woorden. Misschien moet je dat er ook erbij zetten


De videos zijn zeker... eh...intens, en ik ga het er nu ook zeker bij zetten, bedankt.
Wel fijn dat je al getekend hebt, Jan, ik hoop dat het helpt, heb het nu ook gedaan. ik wilde dat er meer was dat ik kon doen. het is verschrikkelijk wat daar gebeurd.
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 99
Lid sinds: 8 jun. 2010
8 mei 2011, 00:12 uur | Bericht #230173
Ik snap eerlijk gezegd de verbazing en afschuw rond deze hele situatie niet.
In Amerika heb je mega-vlees fabrieken waar de dieren er heel wat slechter vanaf zijn dan eerst vrij te leven en dan gedood te worden.
Hier worden dieren vol gepompt met chemicaliën en voer om ze zo dik en snel mogelijk te laten groeien voor meer vlees....

Maarja, de hypocrisie van de mens is oneindig en alleen wij hebben gelijk.
Ik noem het liever een cultuur verschil.



Let wel dat ik zelf vegetariër ben. | Gewijzigd: 8 mei 2011, 00:15 uur, door Black7Wolf
RayZor
Lid
Woonplaats: Eext
Berichten: 1135
Lid sinds: 19 jun. 2007
8 mei 2011, 00:21 uur | Bericht #230174
Kan niet tekenen

Board Bericht
Sorry, er is een fout opgetreden. Als je niet weet wat de fout is, kijk dan in onze help documentatie.

De fout is:
Sorry, sommige velden missen, als je een onderwerp toch wilt zien, kijk dan of het onderwerp verplaatst is

madeagle1
Lid
Woonplaats: Zeewolde
Berichten: 746
Lid sinds: 22 jan. 2008
8 mei 2011, 00:28 uur | Bericht #230175
Helaas schudt de aarde vaak op de verkeerde plek.
Walgelijke praktijken van een walgelijk volk, sorry...
RayZor
Lid
Woonplaats: Eext
Berichten: 1135
Lid sinds: 19 jun. 2007
8 mei 2011, 00:44 uur | Bericht #230176
Trouwens Denemarken is ook al jaren lekker bezig.



Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 99
Lid sinds: 8 jun. 2010
8 mei 2011, 09:22 uur | Bericht #230199
Citaat van Rene-Zeewolde, zaterdag 7 mei 2011, 22:28 uur Helaas schudt de aarde vaak op de verkeerde plek.
Walgelijke praktijken van een walgelijk volk, sorry...


Want alle japanners doen dit?

Lekker oppervlakkige gedachte zeg.
Walgelijke reactie.
Woonplaats: ijmuiden, noord holland
Berichten: 1257
Lid sinds: 30 jan. 2008
8 mei 2011, 10:56 uur | Bericht #230215
Citaat van Black7Wolf, zondag 8 mei 2011, 9:22 uur Want alle japanners doen dit?

Lekker oppervlakkige gedachte zeg.
Walgelijke reactie.



Ik ben het totaal met Rene eens, als ze de kans krijgen zullen ze gewoon netjes mee doen, walvisjacht en dat soort dingen he. | Gewijzigd: 8 mei 2011, 11:00 uur, door Erwin Kats
bekijk mijn website, klikje hier... Canon eos: Canon EF:1DmkIIN - 17-40 f4 L1DmkIII - 24-105 f4 L IS5DmkII - 100mm f2.8 L IS40D - 70-200 f2.8 L ISCanon 580 EX II x3 Cactuc v4
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
9 mei 2011, 00:53 uur | Bericht #230499
Citaat van Black7Wolf, zondag 8 mei 2011, 0:12 uur Ik snap eerlijk gezegd de verbazing en afschuw rond deze hele situatie niet.
In Amerika heb je mega-vlees fabrieken waar de dieren er heel wat slechter vanaf zijn dan eerst vrij te leven en dan gedood te worden. Hier worden dieren vol gepompt met chemicaliën en voer om ze zo dik en snel mogelijk te laten groeien voor meer vlees.... Maarja, de hypocrisie van de mens is oneindig en alleen wij hebben gelijk.

Dus omdat men in Amerika en in Europa ook wreed met dieren omgaat, mogen we het niet afschuwelijk vinden wat er in Japan aan de hand is? Beetje vreemde reactie. Je leest bovenstaande nieuwsbericht en je begrijpt de afschuw niet? Nou dat begrijp ik dan weer niet. Je weet toch helemaal niet wat de mensen van de situaties in Amerika en Europa vinden! | Gewijzigd: 9 mei 2011, 12:41 uur, door Tyshane
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 mei 2011, 01:57 uur | Bericht #230502
Alles wat ik nu wil zeggen kan me geband laten worden, dus ik hou het simpel:

SCHANDE!
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 271 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 271, lezen 3 mensen het topic "Algemeen onweerskansentopic 2023".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden