Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

28 Mar 2024 16:59:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Craven, NC; Jones, NC; Pamlico, NC.

28 Mar 2024 10:03:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Shadow112
Lid
Woonplaats: Hasselt (ov)
Berichten: 1660
Lid sinds: 22 nov. 2010
26 mei 2011, 15:17 uur | Bericht #235766
China beleeft ergste droogte in halve eeuw



Het is in halve eeuw niet meer zo droog geweest in Centraal-China. De hoeveelheid neerslag lag van januari tot april zo'n veertig procent lager dan normaal en dat veroorzaakt problemen in de Yangtze, de langste en economisch belangrijkste rivier van China. Op sommige plaatsen is de voorbije maanden zelfs 80 procent minder neerslag dan gewoonlijk gemeten. Om problemen te vermijden werd besloten de Drieklovendam 10 tot 20 procent meer water te laten lossen gedurende de komende twee weken. Veel landbouwers hebben hun rijst voor de komende zomer al opgegeven uit vrees dat het noodplan onvoldoende water zal voorzien.

Extreem droog of nat
De regio staat bekend voor z'n afwisselend weerpatroon. Extreme droogte en overstromingen gaan er hand in hand. Nog vorige zomer waren er zware overstromingen waarbij naar schatting 3.000 mensen het leven lieten. Er was zelfs twijfel of de enorme Drieklovendam de watermassa zou kunnen tegenhouden. Bijna ieder jaar ondergaat een stukje van China z'n ergste droogte in verschillende decennia. Weerkundigen zien in het extreme weer dan ook een duidelijk signaal dat de klimaatverandering een invloed begint te eisen.

Energietekort
De droogte zorgt ook voor een ernstig energietekort in delen van China. Daar is het belang van hydro-elektriciteit verantwoordelijk voor. Deze zomer zou het land een energietekort van 30 gigawatt kunnen hebben. Daarnaast dreigt ook gevaar voor dolfijnen die in zoet water leven, een bedreigde soort in de Chinese rivier. Hier en daar is het waterniveau met drie meter gezakt en dus zouden de dieren op de oever kunnen stranden. Van de dieren blijven nog een duizendtal exemplaren over.

Bron: hln | Gewijzigd: 27 februari 2017, 10:11 uur, door Joyce.s
Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 mei 2011, 15:56 uur | Bericht #235783
Boeiend dat men altijd de schuld geeft aan de klimaatverandering, terwijl t gewoon de fout is van henzelf.

Zij besluiten nog steeds massaal kolen te gebruiken, dammen te plaatsen en op een gebied van 1 bij 1 m te wonen. Niet de natuur.

Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Waarom deze advertentie?
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 mei 2011, 16:34 uur | Bericht #235803
Klimaatverandering? Het klimaat verandert toch altijd?
Nouja, wat mij betreft is het geen toeval dat ze bijvoorbeeld in 1976 ook zo'n droogte hadden... waarom 1976? Omdat wij dat toen ook hadden! Net zoals nu.
Het linkt allemaal toch wel weer aan elkaar hoor. De overstromingen in Amerika, de droogte hier en verder naar het oosten, de overstromingen in Australie... Overgang van een stevige La Nina naar normaal misschien? Het enige verschil met vroeger is dat nu op iedere vierkante centimeter wel iemand rondloopt die erover gaat twitteren. 50 jaar geleden kon half Australie onder water staan en heel China vergaan van de hitte en had misschien de London Times er een stukje over. Dat was het dan.

Maar goed, we kunnen hier ook wel wat water gebruiken, dus ik heb mijn hoop op vanavond gezet!
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Woonplaats: Maria-Hoop (Midden-Limburg)
Berichten: 434
Lid sinds: 15 jul. 2010
26 mei 2011, 17:34 uur | Bericht #235824
Citaat van Eilander, donderdag 26 mei 2011, 16:34 uur Klimaatverandering? Het klimaat verandert toch altijd?
Nouja, wat mij betreft is het geen toeval dat ze bijvoorbeeld in 1976 ook zo'n droogte hadden... waarom 1976? Omdat wij dat toen ook hadden! Net zoals nu.
Het linkt allemaal toch wel weer aan elkaar hoor. De overstromingen in Amerika, de droogte hier en verder naar het oosten, de overstromingen in Australie... Overgang van een stevige La Nina naar normaal misschien? Het enige verschil met vroeger is dat nu op iedere vierkante centimeter wel iemand rondloopt die erover gaat twitteren. 50 jaar geleden kon half Australie onder water staan en heel China vergaan van de hitte en had misschien de London Times er een stukje over. Dat was het dan.

Maar goed, we kunnen hier ook wel wat water gebruiken, dus ik heb mijn hoop op vanavond gezet!


Wat jij zegt over 1976, daar zit wel wat in. Ik heb het idee dat de hoge en lage drukgebieden nu vrijwel hetzelfde liggen als toen, wereldwijd. Ik ben dan ook benieuwd of we in de zomer dan ook een record hete dag krijgen.
35 sneeuwdagen gehad in Limburg in 2010/2011Mijn foto-topic
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
26 mei 2011, 17:38 uur | Bericht #235826
Citaat van Shadow112, donderdag 26 mei 2011, 15:17 uur China beleeft ergste droogte in halve eeuw

Extreem droog of nat
De regio staat bekend voor z'n afwisselend weerpatroon. Extreme droogte en overstromingen gaan er hand in hand. Nog vorige zomer waren er zware overstromingen waarbij naar schatting 3.000 mensen het leven lieten. Er was zelfs twijfel of de enorme Drieklovendam de watermassa zou kunnen tegenhouden.

Bijna ieder jaar ondergaat een stukje van China z'n ergste droogte in verschillende decennia.

Weerkundigen zien in het extreme weer dan ook een duidelijk signaal dat de klimaatverandering een invloed begint te eisen.
Bron: hln

Dus bijna ieder jaar ergens in China droogte. Vorig jaar zware overstromingen, tjonge tjonge, hoe zou dat nu toch komen? Misschien gewoon het standaard weer op aarde? ... Nee hoor want weerkundigen zien daarin een duidelijk signaal van klimaatverandering. Ach ja, men moet toch iets roepen.

Goh, het regent hier ineens hard. En dat na al die droogte. Ja ik zie hierin ook een duidelijk signaal van klimaatverandering.... (OK ik ben ook om, waar kan ik m'n beloning ophalen?)

En ja, het komt allemaal door dat gebruik van kolen. Ehhh, wanneer begon voor het westen de industriële revolutie en wie gebruiken toen massaal kolen en olie en tot wanneer? Zou dat niet op lange termijn van invloed op het weer kunnen zijn. Nee, dat ligt te dicht bij huis en te gevoelig. Laten we de Chinezen maar de schuld geven, dat is makkelijk, daarvan zijn er veel te veel (en het één kind principe is ook misdadig....waarom zijn er dan zoveel?), zijn communistisch en toch altijd al fout bezig geweest.....Waarom moeten die zonodig in onze voetsporen treden.....? Waarom willen die ook een auto, nee... 2e auto, 2e huis en een 2e bord voor hun kop zoals wij. Stelletje na-apers.

Kijk, dan Brazilië. Dat land heeft het goed voor elkaar. Gisteren een besluit genomen dat 52% van de wouden plat gebrand mag worden door de grootgrondbezitters. De longen van onze aarde worden daarmee verkankerd. Ik denk dat zo'n besluit ernstiger is dan alle oorlogen samen. Gaat de VN nu sancties nemen tegen Brazilië? Vliegverbod? Hoofdstad bombarderen als ze het besluit nier herroepen? Want de gehele bevolking van de wereld heeft de zuurstof van die wouden nodig en de CO2 moet door die bomen uit de lucht gehaald worden, toch?

Nee, niets van dit alles, de wereld laat het gebeuren. Waarschijnlijk heeft Brazilië hiermee een grote slag geslagen. Andere landen moeten nu met groot geld over de brug komen om de vernietiging van de wouden nog tegen te gaan, denk men in Brazilië. Dus we kunnen in Nederland binnenkort een regenwoudbelasting verwachten.

Dat men zo handelt en denkt in Brazilië? Ach, komt door de klimaatverandering, denk ik .
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 juni 2011, 20:30 uur | Bericht #242083
Droogte en regen teisteren China

China is deze dagen in de ban van twee uitersten: in het zuiden regent het zo hard dat er overstromingen zijn, in het noorden is het zo droog dat de oogsten mislukken. Dat meldden Chinese media dinsdag. Door de hevige regenval zijn in de provincie Guizhou zeker 60.000 mensen op de vlucht geslagen. Zeker 9 mensen zijn verdronken en nog eens 13 mensen zijn vermist. Meer dan 9000 hectare akkerland is beschadigd. De eerste noodhulp, bestaande uit tenten en dekens, is naar het gebied gestuurd. In het midden van het land is de regen een zegen. Daar zaten boeren al lang te wachten op het hemelwater. Volgens de autoriteiten is het aantal hectare dat last had van droogte met 1,5 miljoen gedaald naar 2,3 miljoen.

Bron: De Pers
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.842 topics, welke bij elkaar 448.335 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 232 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 232, lezen 4 mensen het topic "Aardbeving Lefkas, West Griekenland".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden