Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Madison, LA; Tensas, LA; Warren, MS.

20 Apr 2024 14:40:14

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Madison, LA.

20 Apr 2024 14:36:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, LA; Madison, LA.

20 Apr 2024 13:58:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Collin, TX; Grayson, TX.

20 Apr 2024 13:42:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Collin, TX; Cooke, TX; Denton, TX; Grayson, TX.

20 Apr 2024 13:06:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Archer, TX; Baylor, TX; Wilbarger, TX.

20 Apr 2024 09:22:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Archer, TX; Baylor, TX; Knox, TX; Wilbarger, TX.

20 Apr 2024 08:53:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kern, CA; Tulare, CA.

20 Apr 2024 01:01:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Union, SC.

20 Apr 2024 00:04:45

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

20 Apr 2024 00:00:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Spartanburg, SC; Union, SC.

19 Apr 2024 23:25:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC.

19 Apr 2024 20:44:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 20:31:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

19 Apr 2024 20:16:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Richmond, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 19:50:29
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Tjerk
Lid
Woonplaats:
Berichten: 12
Lid sinds: 25 mei. 2011
27 mei 2011, 02:20 uur | Bericht #235989
hallo allemaal,

Mijn naam is Tjerk. Al jaren lang ben ik een fervent amateurfotograaf. Na de overgang van het analoge tijdperk naar het digitale heb ik een aantal cursussen gevolgd om alles uit de digitale spiegelreflexcamera te halen wat er in zit.
Fotoshoppen is dan ook iets wat ik niet doe, de platen die ik maak en bewaar moeten goed uit de camera komen.

Door een van de leden hier ben ik met deze site in aanraking gekomen. Voorheen heb ik nog nooit foto's van het weer gemaakt maar het is iets wat me wel enorm boeit. voor mij is dit dus een hele nieuwe uitdaging op het gebied van fotografie. Ik hoop nog een hoop foto's te kunnen plaatsen en ondertussen iets meer kennis op te kunnen doen over het fenomeen weer.
Uiteraard zijn commentaar en tips van harte welkom, dit is voor mij immers iets heel nieuws.

Tjerk. | Gewijzigd: 27 mei 2011, 02:24 uur, door Tjerk
Rutte31
Lid
Woonplaats: Gouda
Berichten: 2421
Lid sinds: 26 jul. 2008
27 mei 2011, 02:38 uur | Bericht #235991
Hartelijk welkom op dit gezellige en leerzame forum!
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Hengelo Ov.
Berichten: 464
Lid sinds: 31 jul. 2006
27 mei 2011, 03:10 uur | Bericht #235994
Hoi tjerk welkom,

Ik vind jouw instelling super, geen fotoshop, maar gewoon doen!!
Heb ik ook, ik heb fotografie nog geleerd toen er filrolletjes en doka's waren en toen kon je ook niet fotoshoppen.

ben zelf ook vervent filmer!!

Let wel op dat fotografie van het weer wel wat vergt, daar ben ik zelf ook achter gekomen. Voraal onweer met bliksem!!

Maar zoals ik al zij welkom, en geniet van deze site.


groeten Martin | Gewijzigd: 27 mei 2011, 03:12 uur, door Martin1976
Woonplaats: Raalte/Overijssel
Berichten: 1034
Lid sinds: 16 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 mei 2011, 06:56 uur | Bericht #236002
Welkom Tjerk ! Op dit leerzame en gezellige forum
allways in the mood for some thunder and lightningTwitter Stevenwesselink

Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 mei 2011, 06:59 uur | Bericht #236003
Dag Tjerk, welkom op o-o.
Weer een (weer)fotograaf bij de club, ik ben benieuwd wat je ons in de toekomst laat zien.

Jou instelling vind ik prima, ik probeer ook dat eruit te halen wat er inzit, alleen bewerk ik ze wel eens na in photoshop.
Ik vind nabewering met photoshop namelijk net zoiets als de nabewerking in de doka.
Een foto dusdanig veranderen (verminken) zodat er iets totaal anders word afgebeeld is aan mij niet besteed.

Citaat van Martin1976, vrijdag 27 mei 2011, 3:10 uur Ik vind jouw instelling super, geen fotoshop, maar gewoon doen!!
Heb ik ook, ik heb fotografie nog geleerd toen er filrolletjes en doka's waren en toen kon je ook niet fotoshoppen.

groeten Martin

Even een reactie hierop, om een totaalbeeld te krijgen van analoge fotografie.
Bij analoge fotografie kon men ook trucs toepassen bijvoorbeeld de 'din'( duitse industrie norm, later asa nu iso) camerainstelling te veranderen, was het filmpje 21 din = 100 asa/iso kon je de camera zo instellen dat deze op 24 din of 200 asa/iso belicht werd, of met het diafragma èèn 'stop' onder of overbelichten, dan praat ik nog niet over kleurenfilters, al of niet met effect.
Bij het afdrukken van een foto in de donkere kamer (doka) kon men wel degelijk "manipuleren", er werd doorgedrukt, tegengehouden, gemaskeerd, opgewreven, verschuivings techniek en nog veel meer trucs toegepast.
En ik praat nog maar niet over de ontwikkelingtrucs van het fotopapier in de diverse vloeistofbaden en de soorten fotopapier.
Bovendien werd er geretoucheerd, was het niet op het negatief dan wel op de afdruk. (noemde men nabewerking)

Dus het is niet zo dat men in het analoge tijdperk, geen invloed kon uitoefenen op de uiteindelijke afbeelding.
Eigenlijk waren dat de analoge voorlopers van het huidige photoshop!

Groet, Henk.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
27 mei 2011, 07:47 uur | Bericht #236010
Namens de gehele crew heten wij je welkom op onweer-online en we hopen dat je een fijne tijd zult hebben
Pringelz
Lid
Woonplaats: Belgie, Destelbergen (OVL)
Berichten: 1089
Lid sinds: 25 dec. 2009
27 mei 2011, 09:40 uur | Bericht #236039
Welkom bij Onweer-Online, veel plezier op het forum !
Woonplaats: Uster, Zwitserland
Berichten: 700
Lid sinds: 10 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 mei 2011, 11:19 uur | Bericht #236051
Welkom Tjerk,

Ook ik kan mij deze overstap nog goed herinneren. De meeste fotografen die met analoog opgegroeid zijn hebben deze houding. Vergeet echter niet dat alle digitale cameras vandaag de dag automatisch bewerkingen toepassen zodra je de shutter drukt, zo zijn ze vanuit de standen die je gebruikt voorgeprogrammeerd (ook in de M stand) tenzij jij deze funkties uitgeschakeld )

Succes, laat maar gauw wat platen zien!
https://twitter.com/#!/mherp
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
27 mei 2011, 11:36 uur | Bericht #236054
Hoi welkom op het forum!

Vannacht dacht ik hier een paar foto's te hebben gezien bij je verhaal, heb je die weggehaald of ben ik nu helemaal in de war?!

Verder vind ik het wel een cool en leuk uitgangspunt dat je helemaal niet aan nabewerking doet, qua verdediging van mezelf, lol, sluit ik me dan wel aan bij de uitleg van Henk, ook in het analoge tijdperk deed men aan nabewerking. Tijdens mijn opleiding ook bezig geweest met de old-skool ontwikkelaar en fixeer, maar ook met retouche en uiteindelijk met photoshop.

Het analoge nabewerken kost wat meer tijd en ook vanwege de beperking van het aantal beeldjes op film was je toen wat zuiniger met foto's maken, als je hem maakte moest het dan ook het perfecte shot zijn. Nu zie je dat mensen met een digitale camera wat makkelijker worden, schiet maar raak voor een knaak. Zal vast een goede tussen zitten.

Dus een beetje terug naar vroeger en proberen de foto zo perfect mogelijk te maken door camera-instellingen bevalt me wel, maar goed; photoshop vind ik ook verdomd handig om het één en ander, indien nodig, nog even te corrigeren.
Tjerk
Lid
Woonplaats:
Berichten: 12
Lid sinds: 25 mei. 2011
28 mei 2011, 01:24 uur | Bericht #236195
Hallo allemaal,

Bedankt voor de onwijs leuke reacties. Bijna krijg ik de indruk dat ik een gevaarlijke uitspraak heg gedaan door te zeggen dat ik niet aan fotoshoppen doe. Ja in het analoge tijdperk kon je je film ook in de maling nemen door andere ISO waarden en- of een andere DIN in te stellen. Ook kon je in de doka nog nabewerken door middel van een langere of korter belichting en het instellen van de RGB waarden. Daarnaast kon je uiteraard nog rommelen met de baden. Dit doe ik nu nog steeds. Ondanks het feit dat ik de foto's niet bewerk om een plaat te verfraaien wil ik best wel eens sleutelen aan de beeld uitsnede. Ondanks dat ik beschik over CS 5 vindt ik dan lightroom een heel mooi programma. Dit doet wat we vroeger in de doka deden. Daarnaast wil ik wel eens een horizon corrigeren maar daar heb ik het dan ook allemaal wel mee gehad. Marchepers, alle functies op de camera die een foto automatisch bewerken heb ik inderdaad uitgeschakeld. De resultaten van mijn foto's zijn dus werkelijk net zo goed of slecht als mijn bediening van het toestel, daar is geen excuus voor.

Gr. Tjerk | Gewijzigd: 28 mei 2011, 01:26 uur, door Tjerk
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 mei 2011, 07:30 uur | Bericht #236202
Citaat van Tjerk, zaterdag 28 mei 2011, 1:24 uur Bedankt voor de onwijs leuke reacties. Bijna krijg ik de indruk dat ik een gevaarlijke uitspraak heg gedaan door te zeggen dat ik niet aan fotoshoppen doe.
Gr. Tjerk

GEEN PANIEK!
Ik volg op diverse fotosites wel eens de welles/niettes discusies, ik denk maar zo.....ieder zijn ding! | Gewijzigd: 28 mei 2011, 07:48 uur, door henk55
Woonplaats: Honselersdijk (Zuid-Holland)
Berichten: 1483
Lid sinds: 26 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 mei 2011, 10:53 uur | Bericht #236215
Welkom op OnweerOnline
je zult je hier best vermaken denk ik
met vriendelijke groet,

Marcel
Woonplaats:
Berichten: 250
Lid sinds: 21 jul. 2010
28 mei 2011, 11:05 uur | Bericht #236224
Welkom hier, genieten kan je op deze site!!! En inderdaad fotos en videos die niet bewerkt zijn, zijn vaak het mooist
Woonplaats: Homoet (Overbetuwe)
Berichten: 1134
Lid sinds: 9 jun. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 mei 2011, 15:30 uur | Bericht #236281
Welkom op o-o!! Hier zul je veel gaan leren!
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
28 mei 2011, 15:38 uur | Bericht #236282
welkom hier!!!!!
ennuh, ben best wel benieuwd naar je foto's
Woonplaats: Rotterdam
Berichten: 313
Lid sinds: 16 jan. 2010
28 mei 2011, 16:11 uur | Bericht #236285
Welkom op OnweerOnline!
My Biggest Dream, = Your Worst Nightmare ..
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.850 topics, welke bij elkaar 448.360 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is NightFoxy.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 243 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 243, lezen 3 mensen het topic "Waarnemingentopic Lente 2016".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden