Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Adair, IA; Adams, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 02:02:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Shelby, IA.

27 Apr 2024 02:02:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Faulkner, AR; Perry, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

27 Apr 2024 02:02:39

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Adams, IA; Ringgold, IA; Taylor, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 02:02:39

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Henry, MO.

27 Apr 2024 02:02:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Camp, TX; Franklin, TX; Morris, TX; Titus, TX; Upshur, TX; Wood, TX.

27 Apr 2024 02:02:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Hot Spring, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

27 Apr 2024 01:49:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Faulkner, AR; Garland, AR; Perry, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

27 Apr 2024 01:49:32

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Bates, MO; Henry, MO.

27 Apr 2024 01:49:32

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor St. Clair, MO.

27 Apr 2024 01:49:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Columbia, AR; Hempstead, AR; Lafayette, AR; Little River, AR; Miller, AR; Nevada, AR; Bowie, TX; Cass, TX.

27 Apr 2024 01:49:32

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Crawford, IA.

27 Apr 2024 01:49:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Harrison, IA; Pottawattamie, IA; Shelby, IA.

27 Apr 2024 01:49:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bourbon, KS.

27 Apr 2024 01:49:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bates, MO.

27 Apr 2024 01:49:31
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Oldambt(Oost Grunn)
Berichten: 1851
Lid sinds: 3 sep. 2008
31 mei 2011, 09:35 uur | Bericht #237630
Citaat van wiggelrode, dinsdag 31 mei 2011, 6:33 uur @Jan de optie om indexcijvers te kijken is niet uptodate, (Edit Marga: We hebben te kampen met een technische storing)


Oke bedankt,, trouwens het plenst hier momenteel.. wel ff fijn voor een dagje maar meer ook niet.
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
Woonplaats: Bilthoven
Berichten: 315
Lid sinds: 19 aug. 2006
31 mei 2011, 09:46 uur | Bericht #237631
heerlijk even zo een dagje regen, mijn tuin blij.... en ik aan het werk in het huis...huis ook weer blij!

Maar inderdaad geen onweer waargenomen vannacht, ik moet zeggen dat ik het niet zo rampzalig vind als sommige leden hier ik vind de voorpret altijd heerlijk, en hou ook zeker de hele dag, avond bij hoe het allemaal verloopt.

voorlopig geen onweer kansen meer? of staat er zaterdag/zondag nog iets op stapel?
Waarom deze advertentie?
marsel
Lid
Woonplaats: Woensdrecht
Berichten: 642
Lid sinds: 28 jul. 2006
31 mei 2011, 10:46 uur | Bericht #237637
Ik hoor hier meerdere malen wat opmerkingen ten opzichte van het wel of niet openen van een onweerstopic of het wel/niet uitkomen van een verwachting.
Ik snap de teleurstelling van gisteren, ook ik had hier mee te kampen. Vooral toen ik gister op m'n werk kwam en zag dat het toch wel erg moeilijk zou gaan (Post gister). Ook ik had in eerste instantie (door ontbreken van goede data) een positiever gevoel/idee bij deze situatie.
Opvallend was dan ook dat de avond van tevoren over het algemeen flink positieve onweersverwachtingen op het net werden gezet. Ik heb zelfs meerdere malen hagel tot 4cm gelezen....
Waarschijnlijk is het merendeel van deze verwachtingen gebaseerd op GFS en/of WRF (dan is dit wel te begrijpen). Zoals al eerder aangegeven ging daar de modellering van de grenslaag niet goed, en leverde de te vochtige grenslaag onrealistische CAPE/LI waarden op. Hiermee hangt dan vervolgens ook het overdreven neerslagsignaal samen.
Andere modellen, zoals Hirlam/ECMWF/Bracknell hadden de situatie veel beter in de smiezen. Daar zat de gortdroge grenslaag weldegelijk goed in het model. De hele opbouw van de atmosfeer verandert hierdoor (getuige progtemps). Je Cape wordt in deze situatie minimaal en de basis van de je convectieve bewolking ligt belachelijk en vooral ongunstig hoog, gister zelfs rond of boven FL070 (>7000ft!). Onstabiliteit was er wel, maar marginaal op middelbaar niveau, getuige de Ac en wat buitjes op de vore.
Forcering en/of vocht dat is wat we (voor de zoveelste keer dit jaar) nodig hadden om de opbouw van de atmosfeer gunstig te veranderen. Ik hoopte gisteren (wellicht Jan ook wel) op enige forcering door de steeds gunstiger liggende jet (RI) en het naderen van de hoogtetrog. Beide systemen lagen echter nog een eind van ons vandaan en hebben ook niets meer uit kunnen halen in de loop van de avond voor het KF uit.
Wat we overhielden waren een paar velden (onstabiele) Ac met dus toch enkele buitjes geïnitieerd op middelbaar niveau wat langzaam naar het midden en oosten trok.
Progtemps lieten in dat gebied wel wat verticale ontwikkeling toe (ook hoog genoeg voor onweer) en in deze situatie kwam het gebied op het moment van maximale dagelijkse gang binnen. Wellicht kan er dan in zo'n Ac buitje toch wat onweer voor komen. Dit zien we immers wel vaker. Echter ook nu was de Cape op die hoogte weer minimaal, dus explosieve ontwikkelingen hoefde we niet te verwachten (zie mijn eerdere post).
We weten inmiddels wat er gisteravond gebeurt is...meer dan een paar Ac buitjes is het niet geworden. Voor het zuidoosten zou het dan nog even spannend blijven door pittige onweersbuien vanuit Frankrijk en België. Echter ook nu was de prijs weer eens voor Duitsland en de Ardennen.
Men moet begrijpen dat er aan onweer in sommige situaties een zeer delicaat proces vooraf gaat. Het gaat soms letterlijk om een enkele graad om de boel compleet los te krijgen. Bovendien is de exacte opbouw van de atmosfeer op dat moment van ongekend belang (vooral ook op hoogte, hoe groot is je CIN bijvoorbeeld). Vaak is dit vrij duidelijk, echter dit is lang niet altijd het geval. Dat maakt het maken van een goede verwachting (als het onweer betreft) soms zo lastig. Weeralarmen worden dan ook soms ten onrechte afgegeven omdat een trigger bijvoorbeeld niet sterk genoeg was of omdat die verdomde CIN toch te prominent bleek te zijn.
Als veel verwachtingen (dus niet afkomstig van een weerbureau oid) op de vooravond van dit alles ook nog eens op GFS/WRF gebaseerd zijn (wat niet helemaal lekker liep) krijg je de deksel de volgende dag op je neus.

Ik hoop zo even aangegeven te hebben wat er gister speelde en wat er 'mis' ging op sommige punten. | Gewijzigd: 31 mei 2011, 11:32 uur, door marsel
RobBelg30
Lid
Woonplaats: Diksmuide
Berichten: 563
Lid sinds: 10 jun. 2010
31 mei 2011, 10:50 uur | Bericht #237639
Net mijn chase verslagje afgewerkt na een kort nachtje maar met toch voldoening van de vele KM die ik gereden heb !
De bliksems die ik gezien heb nemen ze me niet meer af !

Je kan het lezen op Chase 30-31 mei
"Het Weer is het mooiste wat er bestaat op de wereld">>> Mijn Filmpjes !!
Live stream > http://www.livestream.com/robbelg
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
31 mei 2011, 11:03 uur | Bericht #237642
Citaat van Romani, dinsdag 31 mei 2011, 2:19 uur Met alle respect voor diegene die zich eventueel aangesproken voelen, Maar ik vind persoonlijk dat er veels te snel een onweerkansen topic geopend wordt.
Dit is de zoveelste keer dat het op niets uitdraait. Nu weet ik wel dat je onweer niet kan maken, en dat je nooit 100% zekerheid hebt, maar ik merk vooral dit jaar dat het steeds allemaal op niets uitdraait.
En nee, dit is geen wijzende vinger, of een negatieve uitlating, maar een constatering vanuit mijn oogpunt.
No hard feelings dus.


Met alle respect maar.....

Het is gewoon een feit dat als mensen maar wat CAPE en lifted op de kaarten staan dat het hele forum ontploft. Deze keer hebben we ons netjes aan de regels gehouden, dus twee dagen van te voren een topic geopend. Toen ik het topic opende heb ik duidelijk aangegeven dat er een kansje was. Citaat: "Maandag is er weer een kansje wat betreft onweer, veel lijkt het niet te worden, maar toch een topic daarover"

Dat ik een update schreef op zondag was meer dan normaal, gezien de waardes enz enz. Dat het anders uitpakt dan menig lid verwachtte kan ik niets aan doen. Het is en blijven altijd nog kansen. We kunnen niet meer en ook niet minder schrijven dan dat er op de kaarten staan. Persoonlijk vind ik dat je hier meer info krijgt van wat er mogelijk is op de desbetreffende onweersdag dan bij *kuch* anderen. Daar moet je het met een plaatje doen en dat is het. Misschien ook wel een idee om een kaartje te posten in plaats van 1.5 uur schrijfwerk

Verders wil ik je even wijzen op de mooie uitleg van Marsel hierboven.


Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
31 mei 2011, 11:10 uur | Bericht #237643
Citaat van marsel, dinsdag 31 mei 2011, 10:46 uur Ik hoop zo even aangegeven te hebben wat er gister speelde en wat er 'mis' ging op sommige punten.
Marsel dank voor deze interessante en leerzame uiteenzetting. Is wel handig zo'n evaluatie om zo een beetje te kunnen begrijpen waar het nou mis of juist goed ging. Het was in ieder geval weer een mooie kans en gezellig moment gisteren en vannacht!

Al met al zou wat meer vocht, dus regen, goed zijn voor de komende onweerkansen want daar lijkt het vaak op stuk te lopen. En zo strompelen we naar het volgende onweer-kansen-topic, morgen begint de zomer, dus dit was alleen nog maar de voorpret.
RobBelg30
Lid
Woonplaats: Diksmuide
Berichten: 563
Lid sinds: 10 jun. 2010
31 mei 2011, 11:11 uur | Bericht #237644
Niks mis mee Jan....het weer blijft nog steeds 100% onvoorspelbaar....moeder natuur heeft geen regeltjes die je zo kan uitschrijven en je garantie geven....jullie van O-O doen meer dan 100% jullie best en dat het soms eens anders uitdraait tja...het gaat hier over het weer hé ! Doe zo voort zou ik zeggen....en de rest...
"Het Weer is het mooiste wat er bestaat op de wereld">>> Mijn Filmpjes !!
Live stream > http://www.livestream.com/robbelg
Woonplaats: Voorst (Ten oosten van Apeldoorn)
Berichten: 384
Lid sinds: 25 mei. 2009
31 mei 2011, 11:15 uur | Bericht #237645
Helaas helaas, volgende keer nieuwe kansen. Eens zullen wij de jackpot pakken
laska119
Lid
Woonplaats: Dordrecht (ZH)
Berichten: 547
Lid sinds: 29 apr. 2010
31 mei 2011, 11:20 uur | Bericht #237646
Misschien wordt 2011 wel het jaar van de missers... | Gewijzigd: 31 mei 2011, 11:21 uur, door laska119
extreme weather
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
31 mei 2011, 11:22 uur | Bericht #237647
Goed stuk Marcel. Leest goed ook.

Jan, jij begon het topic met 'Maandag is er weer een kansje wat betreft onweer, veel lijkt het niet te worden, maar toch een topic daarover.'
Ik hoop dat je bij elk kansje op onweer doorgaat met het openen van een topic. Het was prachtig de ontwikkelingen (en de extreme onweersbuien die andere weerlieden en meteobureaus meenden te moeten voorspellen) te volgen. Ga gewoon door met dergelijk topics!
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
31 mei 2011, 11:23 uur | Bericht #237648
Citaat van laska119, dinsdag 31 mei 2011, 11:20 uur Misschien wordt 2011 wel het jaar van de missers...

Lijkt er erg veel op inderdaad, gisteren twitterde ik nog met Reinier daar over.... @weermanreinier Dit is echt frustrerend, gisteren avond zag alles er nog redelijk goed uit. Het is het jaar van "net niet" tot nu toe
Mauriceb
AWM Weerman
Woonplaats: Pijnacker
Berichten: 362
Lid sinds: 15 jul. 2010
31 mei 2011, 11:27 uur | Bericht #237650
denk dat het mede komt door de lange droogte van de afgelopen maanden. normaal zit er veel meer vocht in de grond en is de verdamping vele malen groter als het 29-30 graden is. Gisteren was het gewoon te droog, ik geloof iets van 30-40% daarom gebeurde er zo weinig op het koufront. vorige week was dat ook al zo geloof ik op het koufront dat er zo weinig actie vanaf kwam.
Wildernessguide and owner of Survking.nl
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
31 mei 2011, 11:37 uur | Bericht #237654
Citaat van Maurice vd boogaard, dinsdag 31 mei 2011, 11:27 uur denk dat het mede komt door de lange droogte van de afgelopen maanden. normaal zit er veel meer vocht in de grond en is de verdamping vele malen groter als het 29-30 graden is. Gisteren was het gewoon te droog, ik geloof iets van 30-40% daarom gebeurde er zo weinig op het koufront. vorige week was dat ook al zo geloof ik op het koufront dat er zo weinig actie vanaf kwam.
Ik denk even hardop mee. Zou het daardoor kunnen zijn? Maar is het in Frankrijk en Duitsland anders wat de droogte betreft? Is de kans dat Nederland, ondanks de droogte, met zijn ligging aan zee, de vele weilanden met sloten, grote binnenwateren, niet vochtiger is dan die andere landen waar het wel zwaar heeft geonweerd? Het zijn open vragen hoor, ik weet het antwoord niet.
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
marsel
Lid
Woonplaats: Woensdrecht
Berichten: 642
Lid sinds: 28 jul. 2006
31 mei 2011, 11:37 uur | Bericht #237655
Citaat van Ben47, dinsdag 31 mei 2011, 9:22 uur Goed stuk Marcel. Leest goed ook.

Jan, jij begon het topic met 'Maandag is er weer een kansje wat betreft onweer, veel lijkt het niet te worden, maar toch een topic daarover.'
Ik hoop dat je bij elk kansje op onweer doorgaat met het openen van een topic. Het was prachtig de ontwikkelingen (en de extreme onweersbuien die andere weerlieden en meteobureaus meenden te moeten voorspellen) te volgen. Ga gewoon door met dergelijk topics!


+1. Ben ik met je eens Ben. Dat is toch juist het leuke van dit hele forum?

QUOTE(Ben47 @ May 31 2011, 09:37) <{POST_SNAPBACK}>
Ik denk even hardop mee. Zou het daardoor kunnen zijn? Maar is het in Frankrijk en Duitsland anders wat de droogte betreft? Is de kans dat Nederland, ondanks de droogte, met zijn ligging aan zee, de vele weilanden met sloten, grote binnenwateren, niet vochtiger is dan die andere landen waar het wel zwaar heeft geonweerd? Het zijn open vragen hoor, ik weet het antwoord niet.


Ik vraag me het af. Waarom kan het na een zinderende hittegolf in andere jaren gewoon wel goed onweren na 1-2 weken droogte? De toplaag is dan ook gewoon gortdroog.
Grenslaagvocht is van groot belang, maar het gebrek aan onweer is naar mijn idee niet voor een groot deel te danken aan de droogte van de aflopen maanden. Wat je zegt is waar, ook elders in Europa is het (veel te) droog, maar daar ontstaan al enkele weken lang periodiek forse onweersbuien.
De algehele setting is al enkele malen voor NL gewoon niet optimaal. Het woord 'vocht', of eigenlijk het tekort aan vocht lijkt toch wel sleutelwoord te zijn in 2011 (ook onweertechnisch). | Gewijzigd: 31 mei 2011, 11:46 uur, door marsel
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
31 mei 2011, 11:45 uur | Bericht #237657
Ja het is natuurlijk ook zo dat het topic niet wordt geopend omdat men zeker weet dat er onweer komt, maar het topic komt omdat er kansen zijn op onweer en we dit met zijn allen willen volgen & bespreken. Dat houdt dus ook in dat we tot de conclusie kunnen komen dat er geen onweer komt.

Dat volgen, bespreken en verheugen vind ik persoonlijk al de helft van de pret die hierbij hoort, de zogenaamde voorpret. Een eventuele teleurstelling is niet leuk maar moet je dus wel incalculeren en hoort allemaal bij de hobby! Maar goed; laten we de kaarten maar eens induiken en voorzichtig eens zien wanneer er weer een kansje is... Nieuwe topics meer dan welkom!
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
31 mei 2011, 11:47 uur | Bericht #237658
Kan het ook niet liggen aan het feit dat de zogenaamde Spaanse pluimen niet aanwezig zijn. Dergelijke klassieke situaties heb ik dit jaar niet eens gezien. Het is iedere keer maar net een dagje zuidelijke aanvoer waardoor er wel warmte naar ons wordt getransporteerd maar niet het benodigde vocht wat er bij hoort? Dus hogedrukgebied ten oosten van ons en een lagedrukgebied in de omgeving van Groot-Brittannië. | Gewijzigd: 31 mei 2011, 11:49 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Mauriceb
AWM Weerman
Woonplaats: Pijnacker
Berichten: 362
Lid sinds: 15 jul. 2010
31 mei 2011, 11:51 uur | Bericht #237661
Ja dat is misschien ook waar inderdaad, zat een beetje te filosoferen waardoor het elke keer net niet was. maar inderdaad grote delen van Europa zijn ook te droog. maar je zag gisteren wel dat de luchtvochtigheid het hier in onze regio ook liet afweten ondanks alle wateren om ons heen. dat heeft denk ik wel te maken met de droogte.

Na een lange hittegolf in Nederland kan het inderdaad ook goed losgaan en dan is het misschien ook te droog? ik weet het niet nooit op gelet eigenlijk. Het is dit jaar wel extreem droog. Maar zoals Marsel zegt het meest waarschijlijke is gewoon dat de ingrediënten niet perfect matchen.
Wildernessguide and owner of Survking.nl
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
31 mei 2011, 11:56 uur | Bericht #237665
Aan de andere kant zijn we wel al vroeg verwend met eventuele onweerskansen terwijl de zomer nog niet eens is begonnen. We hebben al behoorlijk wat topics en kansen gehad. Wellicht dat de komende maanden nog genoeg langs gaat komen, dan zijn de kansen op zomerse settings & dito onweer ook groter en aannemelijker.
marsel
Lid
Woonplaats: Woensdrecht
Berichten: 642
Lid sinds: 28 jul. 2006
31 mei 2011, 11:58 uur | Bericht #237666
Citaat van Jan van Ooijen, dinsdag 31 mei 2011, 9:47 uur Kan het ook niet liggen aan het feit dat de zogenaamde Spaanse pluimen niet aanwezig zijn. Dergelijke klassieke situaties heb ik dit jaar niet eens gezien. Het is iedere keer maar net een dagjes zuidelijke aanvoer waardoor er wel warmte naar ons wordt getransporteerd maar niet het benodigde vocht wat er bij hoort?

Vooral die laatste zin Jan. Ik heb dit jaar werkelijk nog geen moment mee mogen maken waarin het écht benauwd was door combinatie van hoge Rv's en hoge temperaturen. Warmte was er genoeg, maar die lekkere vochtige grenslaag...tja die missen we al maanden.
Echte karakteristieke Spaanse pluimen het ik dit jaar inderdaad ook nog niet voorbij zien komen...
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1285
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
31 mei 2011, 12:06 uur | Bericht #237668
Ik vind het wel teleurstellend eigenlijk!
De kansen waren redelijk hoog op die kaarten.
Nu snap ik waardoor het komt (door de uitleg van marsel), maar ondanks vind ik het wel een afknapper!
In ieder geval, we kijken weer uit naar de volgende ''kans''
Mijn timelapse video: http://www.youtube.com/watch?v=u50lhEUOSNk
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 242 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 242, lezen 2 mensen het topic "Winter 2010 discussietopic deel 22".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden