Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Morgan, CO; Washington, CO.

25 Apr 2024 23:07:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Custer, SD; Fall River, SD.

25 Apr 2024 23:07:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Custer, SD.

25 Apr 2024 22:43:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kit Carson, CO; Sherman, KS.

25 Apr 2024 22:43:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 21:13:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, KS; Osage, KS.

25 Apr 2024 21:08:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Converse, WY; Niobrara, WY.

25 Apr 2024 20:36:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 20:07:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Morris, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 19:59:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Geary, KS; Riley, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 18:59:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Geary, KS; Riley, KS.

25 Apr 2024 18:33:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Mitchell, KS; Osborne, KS.

25 Apr 2024 16:54:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:44:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cloud, KS; Republic, KS.

25 Apr 2024 15:29:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Perry, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:29:40
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 juni 2011, 17:17 uur | Bericht #241115
Natuurkundige trekt oerknaltheorie in twijfel

Het zou wel eens kunnen dat we over niet al te lange tijd met zijn allen heel anders tegen de oerknaltheorie aankijken. Dat zegt hoogleraar theoretische natuurkunde Erik Verlinde van de Universiteit van Amsterdam (UvA). Verlinde heeft een nieuwe theorie bedacht om zwaartekracht te verklaren. Volgens de hoogleraar is dat geen fundamentele kracht, maar is hij samengesteld uit andere krachten. 'Als mijn theorie klopt, moeten we op een hele andere manier aan gaan kijken naar het ontstaan van het heelal. Misschien kunnen we dan wel zo ver gaan dat we de oerknal verwerpen', aldus Verlinde.



Met zijn werk probeert de theoretisch natuurkundige meer begrip te krijgen over de werking van de zwaartekracht tussen sterren en sterrenstelsels. 'Er zitten nog veel onzekere elementen in de wetten waarmee wij verklaren hoe sterren en sterrenstelsels bewegen. We gebruiken mysterieuze termen als donkere materie en donkere energie. Dat is eigenlijk een manier om te zeggen dat we het allemaal nog niet zo goed begrijpen.'

Volgens Verlinde begrijpen we nog maar 4 procent van de energie in het heelal. Met zijn theorie hoopt hij meer duidelijkheid te scheppen over die nog onbegrepen energie en zo ook over het ontstaan van het universum. Verlinde is een van de drie winnaars van de NWO-Spinozapremies van dit jaar. Hij krijgt 2,5 miljoen euro die hij vrij mag besteden aan onderzoek naar keuze. Het geld wil hij onder meer gebruiken om zijn theorie verder uit te werken.

Bron: AD.nl | Gewijzigd: 12 mei 2017, 11:07 uur, door Joyce.s
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 juni 2011, 18:00 uur | Bericht #241247
Dikke hoera voor mensen die origineel durven te denken!
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Waarom deze advertentie?
RayZor
Lid
Woonplaats: Eext
Berichten: 1135
Lid sinds: 19 jun. 2007
6 juni 2011, 18:05 uur | Bericht #241268
Hij krijgt 2,5 miljoen euro die hij vrij mag besteden aan onderzoek naar keuze. hebben die gasten niet wat beters te doen dan onze belasting geld aan dat soort dingen uit te geven.
pyro
Lid
Woonplaats: Utrecht
Berichten: 721
Lid sinds: 11 jul. 2010
6 juni 2011, 18:13 uur | Bericht #241288
Citaat van TheWalker, maandag 6 juni 2011, 18:05 uur Hij krijgt 2,5 miljoen euro die hij vrij mag besteden aan onderzoek naar keuze. hebben die gasten niet wat beters te doen dan onze belasting geld aan dat soort dingen uit te geven.

zolang het geld maar niet naar de kerk gaat
Volg pyropix stormchase videos op http://www.facebook.com/pyropixvideos
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
6 juni 2011, 18:21 uur | Bericht #241315
Citaat van Eilander, maandag 6 juni 2011, 18:00 uur Dikke hoera voor mensen die origineel durven te denken!
Mee eens, het zou dan ook fantastisch zijn dat de eerdere aanname van de oerknal door zijn toedoen verworpen wordt!
Stormpie
Lid
Woonplaats: Ijsselstein
Berichten: 618
Lid sinds: 15 jul. 2010
6 juni 2011, 19:26 uur | Bericht #241451
Citaat van Tyshane, maandag 6 juni 2011, 18:21 uur Mee eens, het zou dan ook fantastisch zijn dat de eerdere aanname van de oerknal door zijn toedoen verworpen wordt!

Die oerknal kan niet verworpen worden, die is gewoon geweest.
Hij wil de zwaartekracht verder ontleden doormiddel van zijn theorie, en zo
kunnen we mischien een groter beeld krijgen van wat er zich heeft afgespeeld.. | Gewijzigd: 6 juni 2011, 19:27 uur, door Stormpie
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
6 juni 2011, 19:33 uur | Bericht #241463
Citaat van Stormpie, maandag 6 juni 2011, 19:26 uur Die oerknal kan niet verworpen worden, die is gewoon geweest.
...

Jij bent stellig zeg. Ik dacht niet dat het ooit bewezen was, maar ook niet dat het niet zo was. Of wel?
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
6 juni 2011, 19:37 uur | Bericht #241467
Citaat van Stormpie, maandag 6 juni 2011, 19:26 uur Die oerknal kan niet verworpen worden, die is gewoon geweest.
Hij wil de zwaartekracht verder ontleden doormiddel van zijn theorie, en zo
kunnen we mischien een groter beeld krijgen van wat er zich heeft afgespeeld..

Inderdaad wel stellig. Heb je daarvoor bewijs?

Hoe dan ook, ik reageerde op deze quote van de beste man: 'Als mijn theorie klopt, moeten we op een hele andere manier aan gaan kijken naar het ontstaan van het heelal. Misschien kunnen we dan wel zo ver gaan dat we de oerknal verwerpen', aldus Verlinde.
Stormpie
Lid
Woonplaats: Ijsselstein
Berichten: 618
Lid sinds: 15 jul. 2010
6 juni 2011, 19:38 uur | Bericht #241468
Citaat van Ben47, maandag 6 juni 2011, 19:33 uur Jij bent stellig zeg. Ik dacht niet dat het ooit bewezen was, maar ook niet dat het niet zo was. Of wel?

Haha, nee is ook een theorie
Maar wel eentje waar ik me in kan vinden.

Sta open voor nieuwe dingen, dus nieuwe theorien zijn altijd goed..
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
6 juni 2011, 19:41 uur | Bericht #241472
Citaat van Ben47, maandag 6 juni 2011, 19:16 uur 1 Kan je de waarde van zo'n onderzoek in geld uitdrukken?
2 Hoeveel mag het je waard zijn om op welke termijn een gedegen definitieve uitslag te verwachten?
3 Welke neven-uitkomsten dat heeft waaraan de mens wat heeft valt natuurlijk moeilijk te te geven.
4 Waar komt dat geld trouwens vandaan om 'zijn theorie verder uit te werken'?
5 Pyro stelt: 'als het maar niet naar de kerk gaat'. Hmmm. Komt het misschien van de kerk?

1 Heel erg moeilijk denk ik.
2 Is me niet heel veel waard.
3 Inderdaad.
4 Van ons allemaal en van de kerk!
5 Lol!
Arends
Lid
Woonplaats: Coevorden
Berichten: 404
Lid sinds: 18 aug. 2008
6 juni 2011, 19:41 uur | Bericht #241473
Ik hoop niet dat de oerknaltheorie verworpen moet worden, dan zijn er tientallen jaren verloren gegaan.
Maar als het echt zo is, dan is het zo, en zijn we in ieder geval op een beter spoor.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 323 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 323, lezen 2 mensen het topic "Berichtgeving uitbarsting vulkaan Cumbre Vieja, Spanje".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden