Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Craven, NC; Jones, NC; Pamlico, NC.

28 Mar 2024 10:03:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, FL; Leon, FL; Brooks, GA; Thomas, GA.

27 Mar 2024 11:14:35
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
pieter155
Lid
Woonplaats: Zeeland
Berichten: 51
Lid sinds: 12 jul. 2008
8 juni 2011, 10:59 uur | Bericht #242606
Al een tijdje niet op het forum gekeken en tot mijn verbazing zag ik dat de layout is veranderd.
De skin is hetzefde gebleven alleen de weergave van alle topics is gewijzigd! Normaal opende ik een topic en zag ik daaronder alle reply's staan op het bericht. Nu zie ik alleen het bericht van de topicstarter en daaronder een aantal links naar reacties. Wat is precies de reden van deze wijziging? Toch even geprobeerd in Chrome en daar heb ik het probleem niet!
Ik heb hierna in Firefox waar het probleem zich wel voordoet alle mogelijke add-ons uitgeschakeld maar dit gaf ook geen verbetering.

Mogelijk dat iemand een verklaring voor dit probleem heeft

Nog een paar screenshots:

http://www.tubefreak.nl/temp/firefox.JPG
http://www.tubefreak.nl/temp/chrome.JPG
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
8 juni 2011, 11:06 uur | Bericht #242607
Citaat van pieter155, woensdag 8 juni 2011, 10:59 uur Al een tijdje niet op het forum gekeken en tot mijn verbazing zag ik dat de layout is veranderd.
De skin is hetzefde gebleven alleen de weergave van alle topics is gewijzigd! Normaal opende ik een topic en zag ik daaronder alle reply's staan op het bericht. Nu zie ik alleen het bericht van de topicstarter en daaronder een aantal links naar reacties. Wat is precies de reden van deze wijziging? Toch even geprobeerd in Chrome en daar heb ik het probleem niet!
Ik heb hierna in Firefox waar het probleem zich wel voordoet alle mogelijke add-ons uitgeschakeld maar dit gaf ook geen verbetering.

Mogelijk dat iemand een verklaring voor dit probleem heeft

Zoals jij omschrijft heb ik het ook wel eens gezien, maar nu normaal. Ik gebruik ook firefox.
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Waarom deze advertentie?
Bronk
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 4104
Lid sinds: 27 jul. 2006
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 juni 2011, 11:38 uur | Bericht #242610
Ga naar opties, dan naar layout opties en die zet je vervolgens op standaard.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
8 juni 2011, 13:47 uur | Bericht #242639
Citaat van pieter155, woensdag 8 juni 2011, 10:59 uur Ik heb hierna in Firefox waar het probleem zich wel voordoet alle mogelijke add-ons uitgeschakeld maar dit gaf ook geen verbetering.

Dit komt omdat je (via firefox) gegoogeld hebt naar iets wat op onweer online staat, veel voorkomende vraag. Dit ligt niet aan onweer-online of iets dergelijks, maar aan google. Beste is zoals reeds vermeld door Bronk bij het eerste bericht rechts boven te klikken op opties en daarna standaard uitlijnen zetten.
pieter155
Lid
Woonplaats: Zeeland
Berichten: 51
Lid sinds: 12 jul. 2008
8 juni 2011, 17:16 uur | Bericht #242691
Bedank voor de reacties!
Het probleem is inderdaad opgelost door op opties --> standaard te klikken

Echter vreemd want ik kom altijd hier via een bladwijzer met directe URL. De afgelopen jaren heb ik hier nooit last van gehad terwijl ik wel eens via google bij een topic kwam. Echter sta ik niet standaard ingelogd dus is het vreemd dat dit gewijzigd en opgeslagen is via google.

In ieder geval probleem opgelost, nu is het weer een stuk prettiger om te lezen!
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.840 topics, welke bij elkaar 448.333 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 181 mensen aan het browsen op het forum. 3 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 181, lezen 3 mensen het topic " Lente discussietopic 2021".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden