Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Spartanburg, SC; Union, SC.

19 Apr 2024 23:25:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC.

19 Apr 2024 20:44:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 20:31:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

19 Apr 2024 20:16:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Richmond, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 19:50:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 16:12:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Edgefield, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 15:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Winston, AL.

19 Apr 2024 14:26:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR.

19 Apr 2024 09:45:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

19 Apr 2024 08:41:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alexander, IL; Johnson, IL; Pulaski, IL; Union, IL.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Maries, MO; Phelps, MO; Pulaski, MO.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Attala, MS; Leake, MS; Madison, MS.

19 Apr 2024 08:34:21
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Roller86
Lid
Woonplaats:
Berichten: 66
Lid sinds: 25 mei. 2009
14 juni 2011, 12:16 uur | Bericht #245118
Bedenk eens dat er jaarlijks 200miljoen dollar door olie, gas en steenkoolbedrijven wordt geïnvesteerd dat het broeikaseffect niet door de mens komt, genoeg media aandacht en bij twijfel welke richting op te gaan, gaan we met zijn allen rechtdoor de zelfde weg als we al deden. Deze cijfers verbazen mij niet. ook al is het belachelijk kortzichtig.
Roller86
Lid
Woonplaats:
Berichten: 66
Lid sinds: 25 mei. 2009
14 juni 2011, 22:12 uur | Bericht #245235
I know, heb het gelezen en snap volledig wat er in het artikel staat heb nog wel meer achtergrond info als je dat graag wildt hebben, studeer namelijk climate-studies in wageningen. Wat de wetenschap Amerika zal vertellen is wat velen al wel weten, gewoon zuiniger leven en niet bitchen. Wie als amerikaan maar ook als nederlander zijn ecologische voetafdruk begrijpt, heeft geen wetenschapper nodig om uit te vinden wat hij/zij zelf kan doen om een steentje bij te dragen aan het verminderen van de nu sterke stijging van de uitstoot van broeikasgassen. Mensen weten wat het versterkte broeikaseffect is, maar de urgentie om er zelf iets aan te doen, is nog ver te zoeken.
Waarom deze advertentie?
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
14 juni 2011, 22:38 uur | Bericht #245245
Citaat van Roller86, dinsdag 14 juni 2011, 22:12 uur I know, heb het gelezen en snap volledig wat er in het artikel staat heb nog wel meer achtergrond info als je dat graag wildt hebben, studeer namelijk climate-studies in wageningen. Wat de wetenschap Amerika zal vertellen is wat velen al wel weten, gewoon zuiniger leven en niet bitchen. Wie als amerikaan maar ook als nederlander zijn ecologische voetafdruk begrijpt, heeft geen wetenschapper nodig om uit te vinden wat hij/zij zelf kan doen om een steentje bij te dragen aan het verminderen van de nu sterke stijging van de uitstoot van broeikasgassen. Mensen weten wat het versterkte broeikaseffect is, maar de urgentie om er zelf iets aan te doen, is nog ver te zoeken.
Dus omdat je climate-studies in Wageningen studeert, weet jij het zeker dat het zo zit, terwijl zelfs het IPCC spreekt over 'waarschijnlijk'?
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Roller86
Lid
Woonplaats:
Berichten: 66
Lid sinds: 25 mei. 2009
14 juni 2011, 23:22 uur | Bericht #245269
[quote name='Ben47' date='Jun 14 2011, 22:38' post='260961']
Dus omdat je climate-studies in Wageningen studeert, weet jij het zeker dat het zo zit, terwijl zelfs het IPCC spreekt over 'waarschijnlijk'?

Ik weet niks zeker dit is wetenschap.
Woonplaats: GELRE
Berichten: 15
Lid sinds: 21 mei. 2011
14 juni 2011, 23:58 uur | Bericht #245275
Ik kan me voorstellen dat de Amerikanen verdeeld blijven.

Als je aan de gemiddelde weerman vraagt wat in Nederland de gemiddelde temperatuur was in 1900 kan hij dat nog wel vertellen. Ook over 1800 lukt het meestal nog wel, al kost dat nog wel wat zoekwerk.

Maar als je diezelfde weerman vraagt naar de gemiddelde temperatuur van de jaren 1400, 1000, 800, 400, en 100, dan hebben de meeste weermannen een behoorlijke uitdaging.

Ik kan het mis hebben, maar ik dacht dat die gegevens helemaal niet beschikbaar zijn. Nu roepen alle heren/dames wijsneuzen met hun wetenschappelijke rapporten dat de aarde opwarmt. Ik zou graag eens een geschiedkundig wetenschappelijk rapport willen zien. Volgens de evolutie theorie bestaat de aarde vele miljoenen jaren, hoe vaak is de laatste miljoen jaar de aarde opgewarmd. Hoeveel graden is de aarde opgewarmd ten opzichte van 3500 jaar geleden. Dat zijn vragen die ik heb, maar waar de klimatologen geen antwoord op hebben.

Men zegt op basis van een speldenprik dat de aarde opwarmt. Ik geloof het wel, kan me er absoluut niet druk om maken...
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
15 juni 2011, 00:10 uur | Bericht #245276
Het is duidelijk dat we moeten nadenken over wat we doen. Zelfs zonder broeikaseffect wil niemand in de uitlaatgassen leven, of eraan denken dat over vijftig jaar de zee één grote vuilnisbelt is.
Da's allemaal prima, daarom ben ik ook vóór de maatregelen om beter met onze grondstoffen om te gaan.
Echter...

Ik wordt wel erg moe van de dogmatiek van de huidige wetenschap. In plaats van observeren, vragen stellen aan de hand van die observaties, verklaringen zoeken en tenslotte aan de hand van verklaringen een model opstellen wat weer met observeren kan worden geverifieerd, is de wetenschap op sommige gebieden nogal overmoedig geworden en stellen ze dat ze zo'n fantastisch begrip hebben van wat er gebeurt, dat de modellen belangrijker worden dan de observaties. Ergens is de theorie (het model) van het broeikaseffect door CO2 zo belangrijk geworden, dat wat er ook geobserveerd wordt, de observatie altijd wordt aangepast naar het model en niet andersom.

Nog een aspect van de wetenschap waar ik moe van wordt is het idee dat wetenschap puur op cijfers gebaseerd is en geen menselijke factor bevat. Je hoeft echter geen genie te zijn om vast te stellen dat mensen vaak vinden wat ze zoeken. Als je op zoek bent naar een schaar denk je niet: hee! Ik heb een kaasschaaf gevonden! Je zoekt net zolang door totdat je een schaar hebt.
Als je op zoek bent naar een verband tussen CO2 en temperatuur, dan zul je geen ander verband vinden wat net zo logisch is. Als je op zoek bent naar het punt waarop de economie instort, zul je waarschijnlijk heel makkelijk over een mechanisme heen kijken wat balans brengt in crisis.
Dit wordt nog heel erg verergerd wanneer er sociale druk is om een bepaalde uitkomst te krijgen. Je merkt dat het niet meer salonfahig is om vragen te stellen bij global warming. Dus mensen stellen die vragen ook niet meer. Wat wordt uitgelegd als consensus en zo zichzelf weer versterkt.

Het derde punt waar ik me vreselijk aan erger in de wetenschap is dat zodra mensen er wat over willen zeggen, er meteen wordt verwezen naar of diegene al dan niet wetenschappelijk getraind is. Alsof gezond verstand niets waard is wanneer er geen universitaire studie achter hangt.
'Dit koekje is zacht geworden, bah!'
'Nee hoor, dat koekje is niet zacht. In werkelijkheid is berekend dat het koekje pas na twee weken voldoende vocht opneemt om als zacht ervaren te worden. '
'Dat zal vast wel, maar als een koekje sopt nog voordat ik het in mijn mond stop, dan is het echt zacht'
'Dat komt omdat je geen opleiding hebt, zodat je niet weet wat zacht is'
'Het ding is gewoon niet te vreten'
'Je moet niet over dingen praten waar je geen verstand van hebt'

Uiteindelijk is wetenschap nu de nieuwe religie aan het worden.
De vastgestelde visie, wordt ongeacht afwijkende waarnemingen vastgehouden
Mensen die iets anders denken dan die visie worden sociaal verketterd.
De visie staat niet meer open voor algemeen debat, maar wordt gezien als alleen begrijpbaar voor verlichte ingewijden.

Kortom: het zaakje begint te stinken.
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
15 juni 2011, 00:25 uur | Bericht #245279
Citaat van Eilander, woensdag 15 juni 2011, 0:10 uur Uiteindelijk is wetenschap nu de nieuwe religie aan het worden.
De vastgestelde visie, wordt ongeacht afwijkende waarnemingen vastgehouden
Mensen die iets anders denken dan die visie worden sociaal verketterd.
De visie staat niet meer open voor algemeen debat, maar wordt gezien als alleen begrijpbaar voor verlichte ingewijden.

Kortom: het zaakje begint te stinken.

Prachtig verwoord en ik heb genoten van je betoog. Ik sluit me er graag bij aan. Ben wel blij dat hier op o-o regelmatig tegengeluiden zijn en gelukkig een hoop mensen die niet zomaar alles klakkeloos overnemen wat in de media wordt gepresenteerd aan onheil & verdoemenis. Hopelijk worden dat er meer, spread the word, komt dat zien!
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
15 juni 2011, 09:32 uur | Bericht #245306
Citaat van Eilander, woensdag 15 juni 2011, 0:10 uur
Juist verwoord! Leest prettig ook.
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.850 topics, welke bij elkaar 448.360 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is NightFoxy.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 151 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 151, lezen 2 mensen het topic "Zomer discussietopic Deel 1".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden