Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Le Flore, OK.

28 Apr 2024 12:46:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Le Flore, OK.

28 Apr 2024 11:39:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Crawford, AR; Washington, AR.

28 Apr 2024 11:28:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Latimer, OK; Le Flore, OK; Pushmataha, OK.

28 Apr 2024 11:12:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cowley, KS; Sumner, KS.

28 Apr 2024 11:10:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alfalfa, OK; Major, OK; Woods, OK.

28 Apr 2024 11:10:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, OK; Kay, OK.

28 Apr 2024 11:10:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cottle, TX.

28 Apr 2024 11:10:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Custer, OK; Dewey, OK; Ellis, OK; Major, OK; Roger Mills, OK; Woodward, OK.

28 Apr 2024 11:10:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hickory, MO; Polk, MO; St. Clair, MO.

28 Apr 2024 11:08:50

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cedar, MO; Hickory, MO; Polk, MO; St. Clair, MO.

28 Apr 2024 10:43:22

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Cedar, MO.

28 Apr 2024 10:27:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Crawford, AR; Washington, AR.

28 Apr 2024 10:23:56

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Dade, MO.

28 Apr 2024 10:10:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cedar, MO; Dade, MO.

28 Apr 2024 10:05:40
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Klapper
Lid
Woonplaats: vlissingen
Berichten: 1071
Lid sinds: 2 jan. 2010
21 juni 2011, 18:59 uur | Bericht #248406
nu heb ik al een tijdje een camera maar nog niet echt veel tijd gehad om ermee te spelen, maar afgelopen zondag had ik wel tijd en toen heb ik mn camera 9 uur lang elke minuut een foto laten maken met dit als resultaat :



maar ik ben niet echt tevreden het ziet er onscherp uit en gewoon lelijk
ik heb verscheidene programa's gebruikt om van de fotos dit filmpje te maken sommige maakten het beeld paars of hakte het beeld in 4 verschillende stukken.
het beste resultaat kreeg ik gewoon met windows movie maker.
nu moet ik wel zeggen dat ik achter glas deze lapse gemaakt heb vanwege het feit dat ik bang ben dat mn camera gejat word of dat katten hem omstoten (is al eerder gebeurd )
ik zou graag tips willen:
hoe jullie ze maken
wat voor software jullie gebruiken
en hoe jullie je camera beschermen tegen weersomstandigheden en of dieren/mensen ????


alvast bedankt
andrew
you are a god amongst insects
Tricker
Lid
Woonplaats: Oldenzaal/Deventer
Berichten: 162
Lid sinds: 19 mei. 2011
21 juni 2011, 19:47 uur | Bericht #248411
Het gene wat je er probeert te doen is leuk en op zich ook goed gelukt! het is inderdaad alleen jammer van de kwaliteit..
Kan je alleen eigen ervaringen vertellen, waar misschien niet iedereen het mee eens is en het is dus ook mijn mening

[software]
Als eerste zou ik nooit in resolutie proberen te vergroten, wat je volgens mij nu gedaan hebt..
Zelf ben ik nog aan het prutsen met Adobe Priemere alleen het is hierin zeer lastig om een bestand als GOED formaat op te slaan.. je kunt hiermee wel vergroten, bijvoorbeeld van DVD => Blueray : oordeel resolutie is mooi alleen niet altijd even scherp en zorg er ook voor om een dikke pc te hebben staan en een paar giga grote schijven! filmpje van 800mb (480p) naar 720p(minimaal) om te laten zetten kosten bij mij gewoon 40GB en 2,5 uur. En ik heb toch een boven gemiddelde goeie PC.. Uit eindelijk als resultaat was het zo dat de film en geluid gescheiden was en samen op een Blueray of DVD gebrand moest worden voordat je het fatsoenlijk kon afspelen.. is het gewoon niet waard vind ik.

Met Movie maker is gemakkelijk te doen voor kleine effecten en wat slides er bij in te proppen maar niet om echt een film te gaan vergroten naar een hogere resolutie of betere qualiteit, is not going to work..

Ook heb ik gehoord over 'final cut pro' is alleen voor MAC gebruikers(of je moet PearPC installeren).. naja dit is van final cut pro het resultaat:


[hardware]
Als je echt voor betere kwaliteit wilt gaan raad ik je aan betere camera waar je 1080i mee kunt schieten. Waarom niet 1080p, puur omdat ik research heb gedaan na het verschil en ik bij zo goed als ELKE camera die 1080p schoot, met time lapse niet hoger kwam als 720p(1920x1050 25-30fps) terwijl ik met mijn camera(1080i) dus gewoon 1920x1050 60fps schiet(Ik heb het dus wel over Time lapse mode/scene/functie hoe je het ook wilt noemen, maar ook normaal opnemen met 60fps).

Als je dus overweegt om een nieuwe videocamera te kopen en toch een beetje op het budget wilt letten, kijk dan naar de JVC Envario gz-hm445 :


Ben er tot nu to zeer tevreden over en heb opzich leuke filmpjes mee kunnen maken.. ook al heb ik hem nog niet optimaal in kunnen stellen, alle filmpjes die ik er mee gemaakt heb tot nu to zijn gewoon standaard en time lapse mode en gaan met die banaan.

[care]
Neem er een passend tasje bij, zodat de camera niet onnodig gaat lopen schuiven in je tasje. als je de camera niet gebruikt gelijk in het tasje dat hij neit kan rond slingeren.

[how to]
Hoe ik een time lapse maak is met:
- statief
- time lapse mode(dus niet normaal opnemen en versneld afspelen, verminderd ook de kwaliteit)

Hopelijk heb je hier wat aan Succes met je Time lapse! en toch vind ik het een leuk filmpje geworden | Gewijzigd: 21 juni 2011, 19:55 uur, door Tricker
Tricker's TwitterYorsha.nl - Portfolio - Blog - Pica's(Let op! ben bezig met de website NIEUW leven in te blazen!)Mijn Time Lapse Collectie - Laatste update: 04-08-2011Stormchase verslag - Tricker's Stormchase ervaring - 28-06-2011 - Waterhooschase 27/08/2011 Tricker en Wjans - 27-08-2011 - Stormchase supercell Tricker en vriendin, Wjans en Mathijs - 10-09-2011
Waarom deze advertentie?
klebniko
Lid
Woonplaats: renkum
Berichten: 779
Lid sinds: 4 jul. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
21 juni 2011, 20:05 uur | Bericht #248416
Altijd leuk die snel voorbij speodende wolkenluchten !! Absoluut geen mislukking !!
Klapper
Lid
Woonplaats: vlissingen
Berichten: 1071
Lid sinds: 2 jan. 2010
21 juni 2011, 20:39 uur | Bericht #248430
Citaat van Tricker, dinsdag 21 juni 2011, 19:47 uur Het gene wat je er probeert te doen is leuk en op zich ook goed gelukt! het is inderdaad alleen jammer van de kwaliteit..
Kan je alleen eigen ervaringen vertellen, waar misschien niet iedereen het mee eens is en het is dus ook mijn mening

[software]
Als eerste zou ik nooit in resolutie proberen te vergroten, wat je volgens mij nu gedaan hebt..
Zelf ben ik nog aan het prutsen met Adobe Priemere alleen het is hierin zeer lastig om een bestand als GOED formaat op te slaan.. je kunt hiermee wel vergroten, bijvoorbeeld van DVD => Blueray : oordeel resolutie is mooi alleen niet altijd even scherp en zorg er ook voor om een dikke pc te hebben staan en een paar giga grote schijven! filmpje van 800mb (480p) naar 720p(minimaal) om te laten zetten kosten bij mij gewoon 40GB en 2,5 uur. En ik heb toch een boven gemiddelde goeie PC.. Uit eindelijk als resultaat was het zo dat de film en geluid gescheiden was en samen op een Blueray of DVD gebrand moest worden voordat je het fatsoenlijk kon afspelen.. is het gewoon niet waard vind ik.

Met Movie maker is gemakkelijk te doen voor kleine effecten en wat slides er bij in te proppen maar niet om echt een film te gaan vergroten naar een hogere resolutie of betere qualiteit, is not going to work..

Ook heb ik gehoord over 'final cut pro' is alleen voor MAC gebruikers(of je moet PearPC installeren).. naja dit is van final cut pro het resultaat:


[hardware]
Als je echt voor betere kwaliteit wilt gaan raad ik je aan betere camera waar je 1080i mee kunt schieten. Waarom niet 1080p, puur omdat ik research heb gedaan na het verschil en ik bij zo goed als ELKE camera die 1080p schoot, met time lapse niet hoger kwam als 720p(1920x1050 25-30fps) terwijl ik met mijn camera(1080i) dus gewoon 1920x1050 60fps schiet(Ik heb het dus wel over Time lapse mode/scene/functie hoe je het ook wilt noemen, maar ook normaal opnemen met 60fps).

Als je dus overweegt om een nieuwe videocamera te kopen en toch een beetje op het budget wilt letten, kijk dan naar de JVC Envario gz-hm445 :


Ben er tot nu to zeer tevreden over en heb opzich leuke filmpjes mee kunnen maken.. ook al heb ik hem nog niet optimaal in kunnen stellen, alle filmpjes die ik er mee gemaakt heb tot nu to zijn gewoon standaard en time lapse mode en gaan met die banaan.

[care]
Neem er een passend tasje bij, zodat de camera niet onnodig gaat lopen schuiven in je tasje. als je de camera niet gebruikt gelijk in het tasje dat hij neit kan rond slingeren.

[how to]
Hoe ik een time lapse maak is met:
- statief
- time lapse mode(dus niet normaal opnemen en versneld afspelen, verminderd ook de kwaliteit)

Hopelijk heb je hier wat aan Succes met je Time lapse! en toch vind ik het een leuk filmpje geworden



ik heb alles 1080p geschoten en helemaal niks veranderd ik heb alle foto's zonder bewerking in de timelapse gezet
alle foto's zijn in totaal 1.6 gb groot dus ik niet snap niet

maar bedankt voor je snelle antwoord
you are a god amongst insects
Tricker
Lid
Woonplaats: Oldenzaal/Deventer
Berichten: 162
Lid sinds: 19 mei. 2011
21 juni 2011, 20:51 uur | Bericht #248435
Citaat van klapper, dinsdag 21 juni 2011, 20:39 uur ik heb alles 1080p geschoten en helemaal niks veranderd ik heb alle foto's zonder bewerking in de timelapse gezet
alle foto's zijn in totaal 1.6 gb groot dus ik niet snap niet

maar bedankt voor je snelle antwoord



Oh je hebt gewoon alles foto's in een filmpje gezet? Met movie Maker? Dan weet ik denk ik al wat jou fout is, want dan heb je alles in een lage kwailteit ingesteld.. Ik heb een "custom" opslag profiel (1920x1050 50fps moet ik nog omzetten naar 60fps).. ik denk dat je alles in een verkeerde resolutie neer zet(durf ik niet met zekerheid te vertellen!)
Controleer ook wat de maximale resolutie van je foto's/filmpjes zijn.
Tricker's TwitterYorsha.nl - Portfolio - Blog - Pica's(Let op! ben bezig met de website NIEUW leven in te blazen!)Mijn Time Lapse Collectie - Laatste update: 04-08-2011Stormchase verslag - Tricker's Stormchase ervaring - 28-06-2011 - Waterhooschase 27/08/2011 Tricker en Wjans - 27-08-2011 - Stormchase supercell Tricker en vriendin, Wjans en Mathijs - 10-09-2011
Woonplaats: Tholen (Zeeland)
Berichten: 270
Lid sinds: 24 mei. 2009
21 juni 2011, 21:06 uur | Bericht #248443
Citaat van Tricker, dinsdag 21 juni 2011, 19:47 uur Ook heb ik gehoord over 'final cut pro' is alleen voor MAC gebruikers(of je moet PearPC installeren)...

[


Ik ben zelf ook een Mac gebruiker en werk met final cut. Als je echt mooie beelden wil maken op een stabiel systeem dan is dit echt serieus aanbevolen. Het kost misschien wat maar dan heb je wel echt iets goeds.

PearPC zal nooit zo werken als een echte Mac btw. | Gewijzigd: 21 juni 2011, 21:08 uur, door svanweenen
Tricker
Lid
Woonplaats: Oldenzaal/Deventer
Berichten: 162
Lid sinds: 19 mei. 2011
21 juni 2011, 21:14 uur | Bericht #248446
Citaat van SvanWeenen, dinsdag 21 juni 2011, 21:06 uur Ik ben zelf ook een Mac gebruiker en werk met final cut. Als je echt mooie beelden wil maken op een stabiel systeem dan is dit echt serieus aanbevolen. Het kost misschien wat maar dan heb je wel echt iets goeds.

PearPC zal nooit zo werken als een echte Mac btw.



Of course not! het is geen MAC is en blijf Windows... het is gewoon een simulatie! maar het is als eventuele optie als je het zou willen testen en je hebt GEEN mac

EDIT: Mac is ook zeer goed voor het grafische ontwikkelen | Gewijzigd: 21 juni 2011, 21:16 uur, door Tricker
Tricker's TwitterYorsha.nl - Portfolio - Blog - Pica's(Let op! ben bezig met de website NIEUW leven in te blazen!)Mijn Time Lapse Collectie - Laatste update: 04-08-2011Stormchase verslag - Tricker's Stormchase ervaring - 28-06-2011 - Waterhooschase 27/08/2011 Tricker en Wjans - 27-08-2011 - Stormchase supercell Tricker en vriendin, Wjans en Mathijs - 10-09-2011
Klapper
Lid
Woonplaats: vlissingen
Berichten: 1071
Lid sinds: 2 jan. 2010
21 juni 2011, 21:28 uur | Bericht #248452
Citaat van Tricker, dinsdag 21 juni 2011, 20:51 uur Oh je hebt gewoon alles foto's in een filmpje gezet? Met movie Maker? Dan weet ik denk ik al wat jou fout is, want dan heb je alles in een lage kwailteit ingesteld.. Ik heb een "custom" opslag profiel (1920x1050 50fps moet ik nog omzetten naar 60fps).. ik denk dat je alles in een verkeerde resolutie neer zet(durf ik niet met zekerheid te vertellen!)
Controleer ook wat de maximale resolutie van je foto's/filmpjes zijn.



max resolutie is 10.2 megapixel
en ik heb alle fotos geschoten op 3648X2736 full HD.

mischien is het toch dat vieze dubbelglas dat er voor zat.
ik moet m eigg een tijdje buiten laten staan.

maar een paar weken geleden deed ik dat ook maar toen kwamen hele tijd die katten langs als ie foto's nam
mischien moet ik toch ff iets maken op n werk waardoor ik m op kan hangen aan mn kozijn ofzo
wat dat betreft was een balkon toch wat makkelijker geweest.

en als iemand nog een tip heeft voor software die ik kan gebruiken ???
want dat windows moviemaker vind ik niet echt super !!





QUOTE(klebniko @ Jun 21 2011, 20:05) <{POST_SNAPBACK}>
Altijd leuk die snel voorbij speodende wolkenluchten !! Absoluut geen mislukking !!



ik wou trouwens in eerste instantie nog wat piepende violen toevoegen om het dramatische effect te vergroten, maar dat soort muziek kon ik niet vinden helaas xd
| Gewijzigd: 21 juni 2011, 21:37 uur, door Klapper
you are a god amongst insects
Woonplaats: Veldhoven, Noord Brabant, Nederland :-)
Berichten: 204
Lid sinds: 26 jun. 2009
21 juni 2011, 23:19 uur | Bericht #248501
Citaat van klapper, dinsdag 21 juni 2011, 21:28 uur max resolutie is 10.2 megapixel
en ik heb alle fotos geschoten op 3648X2736 full HD.


Beetje onzin om een full HD time lapse te maken terwijl je resolutie van de foto's bijna 3 keer groter is. Ik schiet juist niet op hoogste resolutie en daarmee kan ik ook meer foto's op m'n kaartje kwijt. Ook de bewerking van de gemaakte foto's kost geen uren omdat ze veel kleiner zijn.

Ik heb in het verleden wel eens quicktime pro gebruikt maar laatste tijd geen time-lapse filpjes meer gemaakt. Heb ooit eens een time lapse geplaatst van de bekende bui op 14 juli 2010....maar zoekfunktie is uitgezet op O-O, dus kan geen link plaatsen. | Gewijzigd: 25 juni 2011, 21:35 uur, door MarkNL
Woonplaats: Finsterwolde (Oost Groningen)
Berichten: 365
Lid sinds: 23 aug. 2006
22 juni 2011, 12:02 uur | Bericht #248624
we zijn tegenwoordig idd verwend met HQ materiaal.
maar dit vind ik toch ook een leuke timelapse!

thumbs up!
mama van 2, gék op watersport,natuur,nieuws het weer en reizen. tevens brandweervrouw en gek op bijna alles wat een ander te gek is :)
Raymond
Lid
Woonplaats: Midden Delfland
Berichten: 516
Lid sinds: 13 aug. 2008
22 juni 2011, 12:58 uur | Bericht #248667
Hoezo mislukt? Ik wou dat ik het kon maken!
Gewoon doorgaan zo en ervan genieten. Je hoeft het toch niet in het Omniversum af te spelen?
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 667
Lid sinds: 14 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
22 juni 2011, 14:08 uur | Bericht #248719
ik maak ze met mijn iphone.. (heb een 2e speciaal daarvoor)



TwitterFotoFanatic WebsiteStormchase team Arnhem ****Get out of my way!! I have a storm to catch!!****
Klapper
Lid
Woonplaats: vlissingen
Berichten: 1071
Lid sinds: 2 jan. 2010
22 juni 2011, 17:07 uur | Bericht #248821
Citaat van Ray-Midden-Delfland, woensdag 22 juni 2011, 12:58 uur Hoezo mislukt? Ik wou dat ik het kon maken!
Gewoon doorgaan zo en ervan genieten. Je hoeft het toch niet in het Omniversum af te spelen?



haha dat is waar
maar het probleem is dat de foto's afzonderlijk er goed uit zien maar zodra ik ze in die timelapse zet blurt alles samen en ziet het er niet uit.
enne eerlijk gezegd irriteert het me een beetje

[quote name='Fanatic (Arnhem)' date='Jun 22 2011, 14:08' post='264427']
ik maak ze met mijn iphone.. (heb een 2e speciaal daarvoor)

kijk dat ziet er wel goed uit en dat met een gewone iphone

ik blijf proberen
you are a god amongst insects
Tricker
Lid
Woonplaats: Oldenzaal/Deventer
Berichten: 162
Lid sinds: 19 mei. 2011
22 juni 2011, 19:05 uur | Bericht #248920
Kwam dit toevallig net tegen misschien nog een paar ideen :

http://tweakers.net/nieuws/75225/apple-bre...ssor-4-uit.html
Tricker's TwitterYorsha.nl - Portfolio - Blog - Pica's(Let op! ben bezig met de website NIEUW leven in te blazen!)Mijn Time Lapse Collectie - Laatste update: 04-08-2011Stormchase verslag - Tricker's Stormchase ervaring - 28-06-2011 - Waterhooschase 27/08/2011 Tricker en Wjans - 27-08-2011 - Stormchase supercell Tricker en vriendin, Wjans en Mathijs - 10-09-2011
lovejer
Lid
Woonplaats: Nieuwegein
Berichten: 411
Lid sinds: 2 jul. 2008
22 juni 2011, 19:08 uur | Bericht #248927
Het is misschien niet de mooiste timelapse maar ik vindt het wel mooi dat je het van donkere wolken naar lichtere wolken naar helemaal blauw ziet veranderen!
ONWEER-staanbaar
MarkB
Lid
Woonplaats: Nijkerk
Berichten: 1786
Lid sinds: 6 mei. 2011
22 juni 2011, 19:13 uur | Bericht #248928
Ik vind het wel een goede timelapse.
Onweersdagen 2013: 12
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.854 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.581 leden.
Het nieuwste lid is Basic .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 217 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 217, lezen 12 mensen het topic "Berichtgeving Noord- en Zuidpool".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden