Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8 9
stef-c
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 329
Lid sinds: 7 dec. 2006
27 juni 2011, 11:58 uur | Bericht #251775
Ik eh, ben een gelukszoeker.

Ben wel gewapend met laptop en telefoon maar ik beperk mijn radius tot Gr/Fr/Dr.

Waar het mij om gaat is mooie plaatjes schieten van afstand, van wolken en of ontladingen.

Heb al een paar trial runs gehad maar ik probeer morgen op full alert te zijn.

M'n auto heeft er ook zin in
Woonplaats: Rozenburg(Rotterdam)
Berichten: 1821
Lid sinds: 3 jul. 2010
27 juni 2011, 12:05 uur | Bericht #251779
Zou graag op Blue jets willen jagen of Red sprite's.
Alleen word de chase dan heel erg duur.

vliegtuig etc etc etc

Haha | Gewijzigd: 27 juni 2011, 12:06 uur, door thunderfreak
Onweerdagen 2012 : 10

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Waarom deze advertentie?
stef-c
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 329
Lid sinds: 7 dec. 2006
27 juni 2011, 12:08 uur | Bericht #251780
Citaat van thunderfreak, maandag 27 juni 2011, 12:05 uur Zou graag op Blue jets willen jagen of Red sprite's.
Alleen word de chase dan heel erg duur.

vliegtuig etc etc etc

Haha


Ik ken alleen de groene Sprite
:D
Woonplaats: Rozenburg(Rotterdam)
Berichten: 1821
Lid sinds: 3 jul. 2010
27 juni 2011, 12:13 uur | Bericht #251785
Hahaha


Scherp heel scherp.

Maar,even opgezocht

http://www.aeronomie.be/nl/thema/aarde/lic...schijnselen.htm
Onweerdagen 2012 : 10

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Wolkje7
Lid
Woonplaats: Velp (Gelderland)
Berichten: 1534
Lid sinds: 24 mrt. 2008
27 juni 2011, 12:16 uur | Bericht #251787
Dat chasen kan ik morgen wel vergeten. Ten eerste doet m'n autootje het weer eens niet, en ten tweede ben ik waarschijnlijk (vóór het onweer uit) met iemand naar Kootwijkerzand. Er gaat uiteraard wel een koelbox mee met inhoud en een petje. En ook de zonnebrandcreme gaat mee.

Ook de camera natuurlijk, je weet bovendien ook maar nooit op de terugweg | Gewijzigd: 27 juni 2011, 12:16 uur, door Wolkje7
Weerdagen Velp 2019:

Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4


Velp 2018:

Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)


Velp 2017:

Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Woonplaats: Zeewolde
Berichten: 128
Lid sinds: 27 jul. 2006
27 juni 2011, 12:57 uur | Bericht #251816
Ik werk tot 17.00 uur in Almere. Vandaar moet ik naar Zeewolde toe rijden. Dat gebruik ik als uitvalsbasis voor als ik een chase ga doen op een veel belovende bui. Als het laat in de middag al gaat knallen dan heb ik met de rit naar huis al een stuk van de show mee in de Flevopolder. Ik ga goed de kaarten en radar beelden volgen op het werk
Carpe Diem! maar niet uit mijn tuin....
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 667
Lid sinds: 14 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 juni 2011, 12:59 uur | Bericht #251817
Citaat van thunderfreak, maandag 27 juni 2011, 10:05 uur Zou graag op Blue jets willen jagen of Red sprite's.
Alleen word de chase dan heel erg duur.

vliegtuig etc etc etc

Haha


30 km naast een bui gaan staan met een hele dure lichtegevoelige camera. maar dan heb je ze niet in kleur...:P
TwitterFotoFanatic WebsiteStormchase team Arnhem ****Get out of my way!! I have a storm to catch!!****
stef-c
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 329
Lid sinds: 7 dec. 2006
27 juni 2011, 13:06 uur | Bericht #251825
Citaat van thunderfreak, maandag 27 juni 2011, 12:05 uur Zou graag op Blue jets willen jagen of Red sprite's.
Alleen word de chase dan heel erg duur.

vliegtuig etc etc etc

Haha


Zou toch kicken zijn als je die zou kunnen vastleggen...
Maar ik neem toch aan dat je ze dan alleen als het donker is te pakken krijgt.
Woonplaats:
Berichten: 3
Lid sinds: 24 jun. 2011
27 juni 2011, 13:41 uur | Bericht #251869
Ik chase (nog) niet...Zou best eens mee willen. Mja zoals wellicht sommigen al hebben gelezen op m'n voorstel topic;
'Kben nieuw en heb er echt geen verstand van...lijkt me niet handig om dan vervolgens alleen ergens te gaan dwalen
mrijkhals
Lid
Woonplaats: Goes
Berichten: 1200
Lid sinds: 1 dec. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 juni 2011, 13:49 uur | Bericht #251878
Woonplaats: Goes
Chasegebied: Zeeland, goes, middelburg, vlissingen en alles wat er tussen zit.
Afhangende van de E.T.A. van de buien ga ik op pad.

Citaat van baby_angel, maandag 27 juni 2011, 13:41 uur Ik chase (nog) niet...Zou best eens mee willen. Mja zoals wellicht sommigen al hebben gelezen op m'n voorstel topic;
'Kben nieuw en heb er echt geen verstand van...lijkt me niet handig om dan vervolgens alleen ergens te gaan dwalen

@baby-angel,
Welnee, je kijkt op de radars en waar de donkerste kleur is ga je heen
En als je mazzel hebt met een fototoestel en een lange sluitertijd...... | Gewijzigd: 27 juni 2011, 13:51 uur, door mrijkhals
Radiografische Hobby's ?..kijk op: http://www.mrdracing.nl
Kres
Lid
Woonplaats: Leusden
Berichten: 387
Lid sinds: 21 jul. 2010
27 juni 2011, 14:15 uur | Bericht #251905
Citaat van mrijkhals, maandag 27 juni 2011, 13:49 uur Woonplaats: Goes
Chasegebied: Zeeland, goes, middelburg, vlissingen en alles wat er tussen zit.
Afhangende van de E.T.A. van de buien ga ik op pad.


@baby-angel,
Welnee, je kijkt op de radars en waar de donkerste kleur is ga je heen
En als je mazzel hebt met een fototoestel en een lange sluitertijd......

Als je zelf zo weinig verstand van heb dan kan je beter geen advies geven please.
Je moet wel heel klein beetje verstand in je kop hebben. Vooral morgen. Omdat het best gevaarlijk kan worden morgen i.v.m behoorlijk grote hagel stenen en flink harde wind en windstoten.

Het is niet zomaar naar een plekje rijden waar het meest "donker" op de radar is. Dan ben je al te laat vaak en zit je er midden in. Dan kan je niet echt foto's maken.
Kijk eerst goed wat de buien doen. Probeer een voorspeling te maken waar het heen gaat. Het is namelijk ook veel mooiet om het te zien aankomen. Kan je ook veel moiere platen schieten. Zoek ver van te voren een plek op en overtuig je van je eigen veiligheid. Weet waar de "exit" bordjes "hangen". Zorg altijd dat je een uitweg of een veilige plek heb voor het geval dat het te heftig wordt voor je.
Woonplaats: Rotterdam
Berichten: 118
Lid sinds: 26 jul. 2006
27 juni 2011, 14:27 uur | Bericht #251917
Chase ook niet. Woon op de 23e verdieping met uitzicht tot moerdijk, gouda en dordrecht. Laat morgen maar binnenrollen uit het zuidwesten. Rolt zo mijn woonkamer in
mrijkhals
Lid
Woonplaats: Goes
Berichten: 1200
Lid sinds: 1 dec. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 juni 2011, 14:30 uur | Bericht #251921
Citaat van Kres, maandag 27 juni 2011, 14:15 uur Als je zelf zo weinig verstand van heb dan kan je beter geen advies geven please.
Je moet wel heel klein beetje verstand in je kop hebben. Vooral morgen. Omdat het best gevaarlijk kan worden morgen i.v.m behoorlijk grote hagel stenen en flink harde wind en windstoten.

Het is niet zomaar naar een plekje rijden waar het meest "donker" op de radar is. Dan ben je al te laat vaak en zit je er midden in. Dan kan je niet echt foto's maken.
Kijk eerst goed wat de buien doen. Probeer een voorspeling te maken waar het heen gaat. Het is namelijk ook veel mooiet om het te zien aankomen. Kan je ook veel moiere platen schieten. Zoek ver van te voren een plek op en overtuig je van je eigen veiligheid. Weet waar de "exit" bordjes "hangen". Zorg altijd dat je een uitweg of een veilige plek heb voor het geval dat het te heftig wordt voor je.


@Kres,
Respect en ieder zijn ding maar laat ervaringen er buiten please want die heb ik genoeg.
Ik snap je heel goed maar waar het hier om gaat is erg simpel namelijk eigen verantwoordelijkheid en gezond verstand VERSUS risico durven en willen nemen ja toch. Iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheid en dient daar zelf rekening mee te houden als je je eigen gaat bemoeien met het natuurfenomeen onweer, storm, bliksem en bijkomende gevolgen en ik ga er van uit dat iedereen dat heeft op dit forum.

Ik heb jaren lang 3hoog op mijn zolder plaatjes geschoten en gefilmd en dat ben ik beu. Ik sta nu regelmatig onder mijn partytent met een 3poot plaatjes te schieten of op de motorkap van mijn auto op de dijk bij wilhelminadorp in zeeland. Als jij graag op safe wilt spelen, alle respect en gelijk heb je want wil je geen risico lopen dat je grote hagelstenen op je kop krijgt dan blijf je in de auto of binnen, dat heeft met het risico te maken gezond verstand te maken en ik ga er van uit dat iedereen dat heeft op dit forum.

En als je rijdt waar het donker is zit je er midden in dat klopt maar geloof me dat is wel heel erg vet  !!!. Ook hier geldt gezond verstand natuurlijk en als je snugger nadenkt (lol) weet je dat je geen plaatjes kan schieten van 'aankomende' buien wel van 'wegdrijvende buien'

| Gewijzigd: 27 juni 2011, 15:07 uur, door mrijkhals
Radiografische Hobby's ?..kijk op: http://www.mrdracing.nl
Kres
Lid
Woonplaats: Leusden
Berichten: 387
Lid sinds: 21 jul. 2010
27 juni 2011, 16:28 uur | Bericht #252042
Zo.. Ook weer thuis.

Ik ga hier niet niet al te veel meer op in. We gaan nogal offtopic.

Ik wil alleen maar duidelijk maken dat je mensen niet zomaar ergens in moet sturen maar dat je ze voor moet lichten zodat ze voor zichzelf kunnen beslissen wat ze gaan doen en of ze het veilig vinden.

P.S Ik chase gewoon. Zit echt niet stil thuis.




Ik wil je nog iets meegeven om over na te denken.

Gelaagde vooruit vs 4 a 5 cm grote hagel.
Niet gelaagde achter en zij ruiten vs 4 a 5 cm grote hagel.

En de uitkomst is ?
| Gewijzigd: 27 juni 2011, 16:31 uur, door Kres
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1285
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 juni 2011, 16:33 uur | Bericht #252050
Citaat van Kres, maandag 27 juni 2011, 16:28 uur

volgens mij ben je de valwinden van 100 km/h en hoger nog vergeten
in ieder geval: boel ellende
ps kan je even op mijn PB reageren? | Gewijzigd: 28 juni 2011, 15:00 uur, door MarkNL
Mijn timelapse video: http://www.youtube.com/watch?v=u50lhEUOSNk
Mijn (on)weer foto's : Foto's
mrijkhals
Lid
Woonplaats: Goes
Berichten: 1200
Lid sinds: 1 dec. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 juni 2011, 16:45 uur | Bericht #252067
Citaat van Kres, maandag 27 juni 2011, 16:28 uur Gelaagde vooruit vs 4 a 5 cm grote hagel.
Niet gelaagde achter en zij ruiten vs 4 a 5 cm grote hagel.
En de uitkomst is ?


lol,... kans op crushed vooruit, dat is het risico dat je wilt lopen...
Even voor de duidelijkheid, ik stuur mensen nergens in, dat doen ze zelf als ze zelf besluiten te gaan. Zoals ik al zij ieder zijn eigen verantwoordelijkheid, nemend risico en verstand. Sommige lui met stormchasers op tv verklaar ik ook voor gek maarja wel erg spectaculaire beelden en plaatjes. .
En nu klaar.




Ik ga morgen de kaarten in de gaten houden en erop af.....
Nog iemand in zeeland die gaat ? | Gewijzigd: 27 juni 2011, 16:48 uur, door mrijkhals
Radiografische Hobby's ?..kijk op: http://www.mrdracing.nl
johan23m
Lid
Woonplaats: middelburg
Berichten: 75
Lid sinds: 20 aug. 2009
27 juni 2011, 17:11 uur | Bericht #252105
Ik ga morgen de kaarten in de gaten houden en erop af.....
Nog iemand in zeeland die gaat ?
[/quote]


hey ik weet niet zo goed waar ik naar toe zou moeten... ik ben wel van plan om ergens naar toe te gaan waar ik goed zicht heb. zou de eerste x voor mij worden als ik ga chasen.

zijn er nog goede tips van mensen wat betreft het chasen?? hoe weet je nou waar je het beste naartoe kunt gaan?? dat je de bui voor bent...

alvast bedankt voor alle tips
ScoutErik
Lid
Woonplaats: Gouda, 52.18958, 5.29524
Berichten: 7
Lid sinds: 5 mei. 2010
27 juni 2011, 17:41 uur | Bericht #252136
Hallo!

Morgen de hele dag vrij, maar wel pas om 08:00 uur thuis na een nachtdienstje aankomende nacht, dus een paar uurtjes slapen, strike alert naast mn bed aan, en zodra ik wakker ben ga ik op pad!

Ik start in Gouda, omdat daar mijn bed staat, en waar ik uiteindelijk uitkom zie ik morgen wel, ik houd me niet echt aan bepaalde gebieden ofzo! Gezelschap is altijd welkom. Auto, internet, D3000,D5100, laptop, weerstation, drinken, eten, regenjas, de hele bende gaat mee! En misschien ook wel een tentje, voor als ik ergens ver weg uitkom..

Succes allemaal!

Mijn weerstation in Gouda
Dreamely
Lid
Woonplaats: Gouda
Berichten: 290
Lid sinds: 6 jun. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 juni 2011, 17:47 uur | Bericht #252143
Citaat van ScoutErik, maandag 27 juni 2011, 17:41 uur Hallo!

Morgen de hele dag vrij, maar wel pas om 08:00 uur thuis na een nachtdienstje aankomende nacht, dus een paar uurtjes slapen, strike alert naast mn bed aan, en zodra ik wakker ben ga ik op pad!

Ik start in Gouda, omdat daar mijn bed staat, en waar ik uiteindelijk uitkom zie ik morgen wel, ik houd me niet echt aan bepaalde gebieden ofzo! Gezelschap is altijd welkom. Auto, internet, D3000,D5100, laptop, weerstation, drinken, eten, regenjas, de hele bende gaat mee! En misschien ook wel een tentje, voor als ik ergens ver weg uitkom..

Succes allemaal!


Erik, ook Reeuwijkse plassen morgen?
mike1131
Lid
Woonplaats: Beneden Leeuwen (gelderland)
Berichten: 409
Lid sinds: 23 apr. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 juni 2011, 18:10 uur | Bericht #252182
Citaat van ScoutErik, maandag 27 juni 2011, 17:41 uur Hallo!

Morgen de hele dag vrij, maar wel pas om 08:00 uur thuis na een nachtdienstje aankomende nacht, dus een paar uurtjes slapen, strike alert naast mn bed aan, en zodra ik wakker ben ga ik op pad!

Ik start in Gouda, omdat daar mijn bed staat, en waar ik uiteindelijk uitkom zie ik morgen wel, ik houd me niet echt aan bepaalde gebieden ofzo! Gezelschap is altijd welkom. Auto, internet, D3000,D5100, laptop, weerstation, drinken, eten, regenjas, de hele bende gaat mee! En misschien ook wel een tentje, voor als ik ergens ver weg uitkom..

Succes allemaal!


Ik had graag meegegaan, maar ik ben bang dat je niet in deze omgeving komt, is net iets te ver weg denk ik vanaf Gouda.
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8 9
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 383 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 383, lezen 2 mensen het topic "Winter discussietopic 2015/2016 deel 1".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden