Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 20:07:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Morris, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 19:59:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Geary, KS; Riley, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 18:59:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Geary, KS; Riley, KS.

25 Apr 2024 18:33:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Mitchell, KS; Osborne, KS.

25 Apr 2024 16:54:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:44:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cloud, KS; Republic, KS.

25 Apr 2024 15:29:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Perry, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:29:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Mitchell, KS.

25 Apr 2024 15:10:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Conway, AR; Perry, AR; Pope, AR.

25 Apr 2024 15:10:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cloud, KS.

25 Apr 2024 14:46:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Conway, AR; Perry, AR; Pope, AR; Yell, AR.

25 Apr 2024 14:46:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Smith, KS; Webster, NE.

25 Apr 2024 14:46:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Phillips, KS; Smith, KS; Franklin, NE; Webster, NE.

25 Apr 2024 14:25:25

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Phillips, KS; Smith, KS; Franklin, NE; Harlan, NE; Webster, NE.

25 Apr 2024 14:12:34
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
pietjelol
Lid
Woonplaats: Hoorn
Berichten: 1511
Lid sinds: 6 apr. 2009
24 juni 2011, 20:11 uur | Bericht #250109
Citaat van Tyshane, vrijdag 24 juni 2011, 19:03 uur Wat is er menselijk aan een dier dood schieten? En waarom moeten ze dan dood? Omdat ze honger hebben?

Ik denk dat er genoeg te eten is in het bos, dus aan honger zal het niet liggen. Denk dat de 'verstedelijking' er voor zorgt dat deze dieren meer en meer in een hoekje worden geduwd en te dicht bij de mens leven. Tevens worden ze vaak door mensen in de omgeving gevoerd waardoor ze voor het 'makkelijke eten' gaan en richting de mens trekken.

Maar dood schieten, nee, vind ik persoonlijk geen goede oplossing.

ik snap best dat het erg gruwel is maar in sommige gevallen moeten ze worden doodgeschoten. als er ergens te veel van zijn kan dit zoals ik al eerder zij grotere gevolgen hebben voor andere dieren. maar ook dat er dan te weinig leefruimte is wat uiteindelijk ook weer voor problemen gaat zorgen daarbij krijg je ook meer kans dat er zieke zwijnen bij komen door bijvoorbeeld ziektes en dat komt weer omdat er dan te veel zwijnen zijn.

pietjelol
Lid
Woonplaats: Hoorn
Berichten: 1511
Lid sinds: 6 apr. 2009
24 juni 2011, 20:13 uur | Bericht #250111
Citaat van X-treme, vrijdag 24 juni 2011, 19:07 uur De populatie van de zwijnen is helemaal niet te groot.
Hun leefgebied word te klein door ons!
Overal worden stukken bos gesloopt om maar huizen te bouwen.
En als de dieren dan te weinig ruimte krijgen, kunnen ze niet anders dan buiten hun leefgebied op zoek te gaan naar voedsel.
De natuur houd zichzelf wel in stand, zoals het altijd al heeft gedaan.
Wie zijn wij om te beslissen over hun lot?

dat is inderdaad wel een groot probleem de overbevolking. nouw is het wel zo dat men meer natuurparken met elkaar wil verbinden via onderandere een brug. ook wil men bepaalde natuurgebieden groter maken. het is te hopen dat er dan minder zwijnen hoeven te worden afgeschoten. maar je zal het altijd houden | Gewijzigd: 24 juni 2011, 20:15 uur, door pietjelol

Waarom deze advertentie?
Sanwa
Lid
Woonplaats: winkel
Berichten: 5550
Lid sinds: 3 jul. 2009
24 juni 2011, 20:15 uur | Bericht #250113
Het bij voeren in het bos op 1 bepaalde plek lijkt mij een heel goed idee. enne afschieten mag niet. de reden is dat ze jongen hebben. In het filmpje werd er verteld dat als ze gezien zouden worden, ze worden afgeschoten. Wat gebeurd er dan met hun jongen? mensen kunnen of en toe zo wreed zijn. o kijk zwijn ach schiet maar dood er zijn er toch al genoeg. dat kan toch niet.
sorry hoor kan daar zo boos om worden.
gr mariek
Bekijk het van de zonnige kant, de meeste regen valt naast je.
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
24 juni 2011, 20:18 uur | Bericht #250116
Citaat van pietjelol, vrijdag 24 juni 2011, 20:11 uur ik snap best dat het erg gruwel is maar in sommige gevallen moeten ze worden doodgeschoten. als er ergens te veel van zijn kan dit zoals ik al eerder zij grotere gevolgen hebben voor andere dieren. maar ook dat er dan te weinig leefruimte is wat uiteindelijk ook weer voor problemen gaat zorgen daarbij krijg je ook meer kans dat er zieke zwijnen bij komen door bijvoorbeeld ziektes en dat komt weer omdat er dan te veel zwijnen zijn.
Het gaat hier niet sec om teveel zwijnen, het gaat hier om zwijnen die door het dorp lopen en waarvan vrij vlot wordt gezegd dat ze maar moeten worden afgeschoten. Dat stoort me dus...

Indien het wel door overbevolking komt... Als we ons zo min mogelijk met de dieren en de natuur bemoeien heb ik er het vertrouwen in dat de natuur de balans vanzelf wel herstelt. Begrijp wel dat dat lastig is aangezien de mens zich er al teveel mee bemoeit en krampachtig probeert dit soort zaken op te lossen. Ach ja, lukt het niet dan hebben we toch altijd nog een geweer. Lekker makkelijk. Pief paf poef en het probleem is opgelost.

| Gewijzigd: 24 juni 2011, 20:19 uur, door Tyshane
smarkie
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1284
Lid sinds: 7 jan. 2010
24 juni 2011, 20:19 uur | Bericht #250117
Citaat van pietjelol, vrijdag 24 juni 2011, 20:13 uur dat is inderdaad wel een groot probleem de overbevolking. nouw is het wel zo dat men meer natuurparken met elkaar wil verbinden via onderandere een brug. ook wil men bepaalde natuurgebieden groter maken.

Dat zeg je heel goed, met "wil" het zo doen.
Het probleem is echter dat het niet of bijna nooit gebeurt.
En als het al gedaan word is het eigenlijk al veel te laat.

Als er ergens een vergunning word aangevraagd voor het slopen van een stuk natuurgebied om er huizen neer te zetten, is het binnen een paar maanden geregeld.
Maar als er een plan gemaakt word om het natuurgebied te vergroten, duurt het jaren om het goed te keuren.

Hier in de buurt in het natuurgebied Spaarnwouden wil Landal een bungalow park bouwen voor groepen, om gevechten na te spelen van vroeger.
Er word van alles gedaan om het tegen te houden, maar het komt er uiteindelijk echt wel.
Nog een stuk natuurgebied hier weg
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 2Begint de winter laat, zet dan de strooiwagens maar paraat.Is het te warm in November, dan krijgen we een weeralarm in December
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
24 juni 2011, 20:20 uur | Bericht #250118
Citaat van Tyshane, vrijdag 24 juni 2011, 15:14 uur ...
Het gemak waarmee wordt bepaald dat ze maar moeten worden dood geschoten stoort me, ook al begrijp ik dat er een probleem is. Maar moeten ze dan maar kapot... omdat ze 'ons territorium' binnendringen? Of zijn wij in hun territorium komen wonen?

Geheel met je eens! Keer het eens om: de dieren die hun territorium door mensen beknot zien worden pakken de wapens op om de indringers (mensen) dan maar op te ruimen...Wat bezielt mensen toch om te denken dat ze meer recht op leven hebben dan de dieren? Met dezelfde gedachten (ik ben belangrijker dan jij) roeien de mensen elkaar ook uit. Wie is dan intelligenter? Mens of dier?
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
24 juni 2011, 20:21 uur | Bericht #250119
Citaat van pietjelol, vrijdag 24 juni 2011, 20:13 uur dat is inderdaad wel een groot probleem de overbevolking. nouw is het wel zo dat men meer natuurparken met elkaar wil verbinden via onderandere een brug.

Dat is een zeer goede zaak, zo willen ze diverse gebieden in Nederland verbinden en dit alles weer met gebieden in Duitsland en dacht zelfs nog verder. Goed plan lijkt me en zou op termijn voor fauna (en flora) een goede uitwerking hebben denk ik.

| Gewijzigd: 24 juni 2011, 20:22 uur, door Tyshane
pietjelol
Lid
Woonplaats: Hoorn
Berichten: 1511
Lid sinds: 6 apr. 2009
24 juni 2011, 20:23 uur | Bericht #250120
Citaat van sanwa78, vrijdag 24 juni 2011, 19:15 uur Het bij voeren in het bos op 1 bepaalde plek lijkt mij een heel goed idee. enne afschieten mag niet. de reden is dat ze jongen hebben. In het filmpje werd er verteld dat als ze gezien zouden worden, ze worden afgeschoten. Wat gebeurd er dan met hun jongen? mensen kunnen of en toe zo wreed zijn. o kijk zwijn ach schiet maar dood er zijn er toch al genoeg. dat kan toch niet.
sorry hoor kan daar zo boos om worden.
gr mariek

ik moet wel zeggen dat er (bijna) altijd wel de zwakkere dieren worden afgeschoten
en hekken langs het bos zouw voor een tijdje lukken
en het voeren wordt al op verschillende plekken gedaan. en wat ik daar van heb gehoord dat dat aardig werkt

pietjelol
Lid
Woonplaats: Hoorn
Berichten: 1511
Lid sinds: 6 apr. 2009
24 juni 2011, 20:24 uur | Bericht #250121
Citaat van Tyshane, vrijdag 24 juni 2011, 19:21 uur Dat is een zeer goede zaak, zo willen ze diverse gebieden in Nederland verbinden en dit alles weer met gebieden in Duitsland en dacht zelfs nog verder. Goed plan lijkt me en zou op termijn voor fauna (en flora) een goede uitwerking hebben denk ik.
ja ik ben daar een grote voorstander voor immers hierdoor hebben ze meer leefruimte en kunnen ze zich beter verspreiden

smarkie
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1284
Lid sinds: 7 jan. 2010
24 juni 2011, 20:29 uur | Bericht #250126
Citaat van pietjelol, vrijdag 24 juni 2011, 20:24 uur ja ik ben daar een grote voorstander voor immers hierdoor hebben ze meer leefruimte en kunnen ze zich beter verspreiden

Ik ben daar ook zeer zeker voorstander van.
Ik vraag mij dus alleen af, of het ooit zo ver gaat komen.
Ik ben heel veel met dieren bezig ( me andere hobby ) en hoor zo vaak dat er mooie plannen gemaakt worden voor het welzijn van dieren.
Maar die worden 9 van de 10 keer niet uitgevoert.
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 2Begint de winter laat, zet dan de strooiwagens maar paraat.Is het te warm in November, dan krijgen we een weeralarm in December
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
24 juni 2011, 20:35 uur | Bericht #250132
Citaat van X-treme, vrijdag 24 juni 2011, 20:29 uur Ik ben daar ook zeer zeker voorstander van.
Ik vraag mij dus alleen af, of het ooit zo ver gaat komen.
Ik ben heel veel met dieren bezig ( me andere hobby ) en hoor zo vaak dat er mooie plannen gemaakt worden voor het welzijn van dieren.
Maar die worden 9 van de 10 keer niet uitgevoert.

Vreemd, topic was ineens weg en nu is het er weer!

Maar er wordt wel degelijk werk gemaakt van het aansluiten van die gebieden in Nederland. Ze noemen dit ontsnippering. Zie hier wat info erover: http://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/natuur...natuurgebieden/

| Gewijzigd: 24 juni 2011, 20:39 uur, door Tyshane
pietjelol
Lid
Woonplaats: Hoorn
Berichten: 1511
Lid sinds: 6 apr. 2009
24 juni 2011, 21:26 uur | Bericht #250163
dit hele project want dat is het heeft ook een speciaale naam gekregen alleen weet ik niet precies hoe doe is

Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 352 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 352, lezen 4 mensen het topic "Foto's/Video's onweer en extreem weer".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden