Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jasper, MO; McDonald, MO; Newton, MO.

28 Apr 2024 09:22:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Haskell, OK; Latimer, OK; Pittsburg, OK.

28 Apr 2024 09:18:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adair, OK; Cherokee, OK; Haskell, OK; Muskogee, OK; Sequoyah, OK.

28 Apr 2024 09:13:53

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor McDonald, MO.

28 Apr 2024 09:04:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Delaware, OK; Ottawa, OK.

28 Apr 2024 09:03:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Haskell, OK; Latimer, OK; McIntosh, OK; Pittsburg, OK.

28 Apr 2024 09:03:09

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Benton, AR; Delaware, OK.

28 Apr 2024 09:03:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Benton, AR; Washington, AR.

28 Apr 2024 09:03:09

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Delaware, OK.

28 Apr 2024 08:38:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Carter, OK; Coal, OK; Hughes, OK; Johnston, OK; Love, OK; Marshall, OK; Murray, OK; Pontotoc, OK.

28 Apr 2024 08:38:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adair, OK; Cherokee, OK; Haskell, OK; McIntosh, OK; Muskogee, OK; Sequoyah, OK.

28 Apr 2024 08:38:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adair, OK; Cherokee, OK; Delaware, OK.

28 Apr 2024 08:32:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pittsburg, OK.

28 Apr 2024 08:30:00

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Haskell, OK; McIntosh, OK; Muskogee, OK.

28 Apr 2024 08:30:00

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Delaware, OK; Mayes, OK.

28 Apr 2024 08:30:00
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Reutel
Lid
Woonplaats: Tilburg centrum
Berichten: 1167
Lid sinds: 30 nov. 2010
29 juni 2011, 10:54 uur | Bericht #255576
Heb hier in Tilburg, samen met een vriend van mij, de radar en satelliet goed in de gaten gehouden. Toen alles in de buurt kwam zijn we ten zuiden van Tilburg gereden en hebben op een open vlakte gewacht op wat komen zou...

Op de radar zag ik een gigantische rode pit de grens naderen, WOW! De lucht betrok en het werd benauwd en drukkend zoals ik het nog nooit meegemaakt had. Richting het zuiden hier en daar geflits , maar helaas geen rolwolk of shelf gezien.

Plots werd het weer lichter en zagen we flitsen achter ons... Huh? Even op de radar gespiekt, en het bleek dat de grote rode pit vlak voor Tilburg was opgelost! En ten noorden van Tilburg is een nieuw bui ontstaan. We stonden er tussen in! Die nieuwe bui ten noorden van ons ontwikkelde zich als een malle, en die heeft waarschijnlijk ook de hoos in Kaatsheuvel veroorzaakt. We zagen zwembaden vol water naar beneden komen, extreem!

Terwijl we weer terug reden naar Tilburg werd het snel steeds donkerder, pikdonker. Auto aan de kant gezet, raampje open. Heel veel ontladingen gezien hoog in de lucht, maar bijna geen gerommel. Het was een soort van disco in de hel daarboven. Richting het oosten zagen we het centrum van de bui gaan, wolken draaide rond elkaar, flitsen... Heel onwerkelijk! Dit is de kern geweest die waarschijnlijk boven Vught is open geklapt. Vught is volgens mij het hardst getroffen van heel Nederland.

Weer in de auto naar huis, het begon eindelijk te regenen. Veel geflits en wat regen nog gezien daarna en langzaam werd het weer wat lichter. Een raar groen licht kwam door de wolken en het was windstil... Surrealistisch en bijna buitenaards! Plots stak er een fris windje op en begonnen de vogeltjes te fluiten. De natuur slaakte een zucht...

Rond 00.00 uur wederom een gigantisch onweercomplex richting Tilburg. En wederom zag ik het net voor de grens in elkaar zakken... Jammer! Maar als ik nu lees hoe enorm veel schade er is aangericht in Vught dan ben ik toch wel blij dat het niet over mijn huis is gekomen.

*en bedankt natuurlijk Jan en Johann voor alle verwachtingen, fantastisch werk!!! De rest van de crew natuurlijk ook bedankt voor het reanimeren van de server * | Gewijzigd: 29 juni 2011, 10:55 uur, door Reutel
Hete Bliksem: Schil de zoete appels en snijdt ze in stukjes. Doe de appels samen met het spek in een pan met een laagje water en wat zout. Laat dit zo’n vijftien minuten koken. Voeg dan de geschilde en in stukken gesneden aardappelen en zure appels toe en laat alles in een half uurtje gaar koken. Haal het spek uit de pan en snijdt het in stukjes. Stamp de aardappelen en de appels door elkaar met de kruidnagel,peper en boter. Roer daarna de stukjes spek door de stamppot. Bak tenslotte in een klein halfuurtje de gehaktballen gaar en snijdt ze in plakjes. Leg de plakjes vlees boven op de stamppot en smullen maar!
Woonplaats: Renkum (tussen wageningen en arnhem)
Berichten: 158
Lid sinds: 30 nov. 2010
29 juni 2011, 11:04 uur | Bericht #255579
Zo net mn filmpjes even bekeken! Zitten mooie flitsen en klappen tussen
Waarom deze advertentie?
Ries
Lid
Woonplaats: Brouwershaven
Berichten: 4470
Lid sinds: 3 jul. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
29 juni 2011, 11:08 uur | Bericht #255572
Wat een pech Breda viel het reuze tegen met het noodweer...
En de jacht was ook geen succes kreeg geen verbinding met internet dus we waren na ander half uur maar gestopt...
Wel een paar inslagen gehoord in Breda, maar niet waargenomen...
Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
Woonplaats: Vught
Berichten: 32
Lid sinds: 6 jan. 2010
29 juni 2011, 11:11 uur | Bericht #255582
Citaat van Reutel, woensdag 29 juni 2011, 9:54 uur Heel onwerkelijk! Dit is de kern geweest die waarschijnlijk boven Vught is open geklapt. Vught is volgens mij het hardst getroffen van heel Nederland.

Dit kan ik bevestigen. Ik woon in Vught en de ravage is werkelijk enorm. Nog nooit zo'n noodweer gehad als gisterenavond. Bomen zijn geknapt als luciferhoudjes. Je weet gewoon niet wat je ziet. Het noodweer zelf was te bizar voor woorden, tijdens de heftigste momenten stonden de bomen in de straat gewoon horizontaal door de wind. Toen wist ik ook dat de ravage enorm moest zijn. Dit hield een half uur aan.

Mijn moeder belt zojuist dat ze een boom mist en niet weet waar hij terecht is gekomen. Waarschijnlijk bij een van de buren die op vakantie zijn. | Gewijzigd: 29 juni 2011, 11:16 uur, door Rogier van Asperen
TomvanHal
Lid
Woonplaats: Boxtel, N.B.
Berichten: 143
Lid sinds: 30 jan. 2010
29 juni 2011, 11:13 uur | Bericht #255585
Citaat van WdeLeijer, woensdag 29 juni 2011, 10:39 uur @TomvanHal:
Waar is dat ergens in Boxtel? Ik woon namelijk zelf ook in Boxtel maar kan zo vanuit 1 camerastandpunt niet zien waar het ergens precies is.



molenstrasse!
TomvanHal
Lid
Woonplaats: Boxtel, N.B.
Berichten: 143
Lid sinds: 30 jan. 2010
29 juni 2011, 11:15 uur | Bericht #255589
Citaat van Rogier1973, woensdag 29 juni 2011, 11:11 uur Dit kan ik bevestigen. Ik woon in Vught en de ravage is werkelijk enorm. Nog nooit zo'n noodweer gehad als gisterenavond. Bomen zijn geknapt als luciferhoudjes. Je weet gewoon niet wat je ziet. Het noodweer zelf was te bizar voor woorden, tijdens de heftigste momenten stonden de bomen in de straat gewoon horizontaal door de wind. Toen wist ik ook dat de ravage enorm moest zijn. Dit hield een half uur aan.

Mijn moeder belt zojuist dat ze een boom mist en niet weet waar hij terecht is gekomen. Waarschijnlijk bij een van de buren die op vakantie zijn.



Ik ben net met t treintje van boxtel naar den bosch vertrokken. en wat ik daar in vught zag vanuit t treintje : WOW. wat een ravage.
maar het was wel een supermooi schouwspel; gelukkig dat niemand gewond is geraakt.
TomvanHal
Lid
Woonplaats: Boxtel, N.B.
Berichten: 143
Lid sinds: 30 jan. 2010
29 juni 2011, 11:19 uur | Bericht #255590
Citaat van FirstwingBreda, woensdag 29 juni 2011, 10:45 uur het is vast al wel gezegd hier.

Breda-noord had echt veel pech, zou het iets met meer Galder te maken hebben dat het vaker om Breda heen trekt?
als afsluiting hadden we bij de eerste "bui" ik was net teleurgesteld naar binnen gegaan, een helblauwe flits en wat gerommel en een mega knal. totaal 0.9mm water

later op de avond kwam het vervolg en dat was wat leuker redelijk wat regen en wel leuk onweer, maar niet hard of zo.
misschien leg ik mijn lat wel te hoog. hiervan weet ik de neerslagsom niet (niet gekeken)

heeft iemand de digitale antennemast van KPN nog in de gaten gehouden evt? (die naast de Hornbach)
dat ding is 125meter hoog die moet toch wel iets van bliksem ontvangen hebben lijkt mij.



het klinkt misschien raar maar in de buurt van antwerpen gebruiken ze weerkanonnen... die schieten vanalles de lucht in, chemishe shit, om hagel etc tegen te houden. vandaar dat jullie misschien wat minder hebben en dat daarom boxtel en vught de energie vollenbak kregen.... | Gewijzigd: 29 juni 2011, 11:20 uur, door TomvanHal
Woonplaats: Hoogeveen
Berichten: 78
Lid sinds: 10 jul. 2010
29 juni 2011, 11:20 uur | Bericht #255591
Trouwens vanmorgen rond half tien een paar beste klappen nog in Hoogeveen.
Richardus
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1294
Lid sinds: 27 jun. 2009
29 juni 2011, 11:24 uur | Bericht #255593
Jemig, zie beelden in 't nieuws van hoe het elders tekeer is gegaan...wauw, zo was het hier dus totaaal niet. Geen windstoten, geen extreme regen...gewoon een zomerse onweersbui. Ik zit hier geografisch toch echt verkeerd voor ruig weer...maar dat gezegd; 12 juli 2010 was het juist hier hartstikke raak, zelfs met mijn wijk als epicentrum maar dat was wel echt een uitzondering
Woonplaats: Schiphol/Amsterdam
Berichten: 241
Lid sinds: 19 aug. 2006
29 juni 2011, 11:32 uur | Bericht #255599
Citaat van sneeuw en onweer, woensdag 29 juni 2011, 10:18 uur nee,het westen heeft er helemaal niet van langs gekregen,terwijl het wel de verwachting was.
hier,net onder amsterdam,alleen maar een beetje regen,nauwelijks wind,paar flitsen en wat gerommel en 1 redelijk klapje.
ook het geluid wat leek op een vuurpijl die de lucht inging.en daarna hoorde je een harde knal.
inslag hier vlakbij lijkt me dus.een bolbliksem?
al met al een grote teleurstelling.beter maar als ik de volgende keer er niet meer zo op hoop na de hoge verwachtingen voor het westen,dan is de teleurstelling ook niet zo groot;)
knap dat ze veel dingen van tevoren kunnen voorspellen dmv een verwachting te plaatsen,en respect voor jan en johann die ons de professionele verwachtingen en uitleg geven.erg leerzaam en interessant allemaal.ga zo door.
alleen is het jammer dat het uiteindelijk op de dag zelf allemaal naar het midden en oosten en zuiden trekt.
niet te voorspellen ook dit idd.en vandaar ook natuurlijk verwachting inplaats van voorspelling.
en dat is ook misschien wel het mooie ervan:dat het weer zich nooit helemaal laat voorspellen.houd de spanning er ook in.
zo,dat was even een stukje zelftherapie;)



Ben het helemaal met je eens, hier niet echt spectaculair onweer gehad, 2 harde knallen en voor de rest wat gerommel. Het is inderdaad wat zurig als het westen en midden de beste papieren hadden en het dan op bepaalde plekken in deze gebieden wel tegen is gevallen.
En een dikke *thumbs up* voor Jan en Johann voor hun verwachtingen, desondanks dat het niet overal tot zwaar weer is gekomen hebben ze het naar mijn mening perfect aan zien komen.

Op naar de volgende kansen!
Marzziejj
Lid
Woonplaats: Lisse
Berichten: 129
Lid sinds: 4 jun. 2011
29 juni 2011, 11:32 uur | Bericht #255600
Wat een schitterende nacht hier viel het allemaal reuze mee wat ontladingen en regen maar meer niet kan niet spreken van noodweer
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
29 juni 2011, 11:32 uur | Bericht #255601
Nou ik heb hier enorm genoten en ben zeer content met wat er zoal langs is gekomen en wat ik heb kunnen waarnemen vanaf een spotplek in de buurt en uiteindelijk thuis omdat het rap gevaarlijk werd. Schitterende mammatus, klein beetje undulatus asperatus, een shelfcloud, cumulonimbus en uiteindelijk talrijke bliksems, donders en enkele inslagen in de buurt.

Prachtig gewoon en ik mag wel zeggen dat het hier lekker los is gegaan en dat ik erg tevreden ben. Tevens een geweldige dag, zeg maar week lol, op forum, in de chat en de hele sfeer erom heen; het was geweldig. Nu even bijkomen en... gelukkige hebben we de foto's nog!
Tatanka
Lid
Woonplaats: bovensmilde,drenthe
Berichten: 380
Lid sinds: 27 jun. 2011
29 juni 2011, 11:33 uur | Bericht #255603
Nerd van een achterbuurman (volwassen)volgens mij ben je dan kind zat gister met een disco laser in de lucht te schijnen ..midden in de bui dan vraag ik mij af wat bezielt je ..ben dan levensmoe .......onweerdagen zijn leuk maar dit soort heikeneukers worden ook weer geactiveerd
VATOS LOCOS FR1908 VAK X
frankaloe
Lid
Woonplaats: beek en donk
Berichten: 202
Lid sinds: 30 jan. 2010
29 juni 2011, 11:34 uur | Bericht #255604
Citaat van TomvanHal, woensdag 29 juni 2011, 9:55 uur *filmpie*

spoel door naar 3:00...


*filmpie*

dat in zeist leek wel een lichtorgel..mehennn
erg mooi te zien | Gewijzigd: 29 juni 2011, 11:43 uur, door frankaloe
beek en donk n-brabant
Woonplaats: winschoten
Berichten: 923
Lid sinds: 20 dec. 2009
29 juni 2011, 11:34 uur | Bericht #255605
regen...veel regenen al een uur weer gedonder... gaat lekker door...we worden verwend hier!
Janett
Lid
Woonplaats: ZW Drenthe
Berichten: 443
Lid sinds: 15 feb. 2009
29 juni 2011, 11:35 uur | Bericht #255606
Vanmorgen nog een pittig buitje gehad, dikke druppen en paar behoorlijke knetters dichtbij
mike1131
Lid
Woonplaats: Beneden Leeuwen (gelderland)
Berichten: 409
Lid sinds: 23 apr. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
29 juni 2011, 11:42 uur | Bericht #255609
Hier is het achteraf wel meegevallen. Het zwaarste trok ten oosten en westen voorbij. Wel aardig wat regen gehad maar niet extreem veel schat zo'n 20 a 30mm maximaal. Geen hagel gehad (gelukkig maar). Wel windstoten tot 77km/h. En veel ontladingen maar de meeste ver weg. Maar een keer of 5 flinke dreunen gehoord. | Gewijzigd: 29 juni 2011, 11:43 uur, door mike1131
Invicta
Lid
Woonplaats: Amsterdam
Berichten: 268
Lid sinds: 19 sep. 2007
29 juni 2011, 11:44 uur | Bericht #255610
Als ik zo de berichten lees had ik beter wat later naar bed kunnen gaan...... Tot 00.00 uur niks bijzonders gehad hier, een normale zomerse onweersbui zonder extreem weer. Daarna is het blijkbaar toch nog ff los gegaan, ben nog wel wakker geworden van een behoorlijke knal ergens midden in de nacht.

Credits voor Johann en Jan, al is naar mijn mening het zwaartepunt van de buien iets oostenlijker uitgevallen dan verwacht, maar goed, het blijft weer en dat laat zich niet sturen.

Wat ik wel mis zijn de excuses van oosterlingen die het vorige topic volgemiept hebben dat ze niks zouden krijgen. Trouwens, wiggel zag het ook goed: er werd niet gesproken over het noorden en noord-oosten terwijl daar wel degelijk wat spektakel te bewonderen was!
Woonplaats: Vlaardingen
Berichten: 52
Lid sinds: 8 jun. 2008
29 juni 2011, 11:56 uur | Bericht #255616
Mogge.
Ook ik wil nog even de kans grijpen om een ieder van o-o te bedanken voor het bijhouden van alles, de updates, het lef, proberen de site draaiende te houden en het positief blijven ondanks het soms aanwezige pessimisme.

In Vlaardingen heb ik mij gelukkig mogen prijzen: geen hagel of echt zware windstoten gehad, maar wel 's morgens, 's avonds en 's nachts een paar van de mooiste onweersbuien van mijn leven gehad! Wat gaat dat hard hier in het westen!
Ik heb Mammatus mogen aanschouwen, een bizarre zonsop- en ondergang, de meest uiteenlopende ontladingen in alle kleuren, etc. Af en toe kwamen de buien een beetje terug nadat ze richting Den Haag en Rotterdam trokken, waarbij ik hele aparte, mooie ontladingen boven R'dam heb gezien. Het was net alsof "Thor" gele ontladingen naar beneden aan gooien was en daarmee elke paar seconden probeerde ieder hoog gebouw in Rotjeknor af te gaan..

Een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus blijf aub zo doorgaan en laat jullie hobby/passie niet ondersneeuwen door negativiteit!

Nu rond de 17 gr. hier, binnen is het nog een beetje benauwd. Vol ongeloof kijk ik naar buiten en kan ik me niet voorstellen dat het gisteren zo anders was.. Bedankt !
IridiuM
Lid
Woonplaats: Dalfsen
Berichten: 33
Lid sinds: 1 sep. 2008
29 juni 2011, 12:01 uur | Bericht #255623
In Dalfsen, nabij Zwolle, viel het heel erg mee. Veel ontladingen en veel regen, maar daar is ook alles mee gezegd. Maar de voorpret was leuk genoeg.

In de rest van het land was het veel spectaculairder.

Op naar het volgende fenomeen!
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 128 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 128, lezen 2 mensen het topic "Onweerskansen van 20 en 21 augustus".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden