Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Tricker
Lid
Woonplaats: Oldenzaal/Deventer
Berichten: 162
Lid sinds: 19 mei. 2011
5 juli 2011, 23:30 uur | Bericht #258131
Begin Juni
Daar stonden de monster kaarten, de droom voor iedere stormchaser in Nederland (ja toch?). Vanaf dit moment was deze dinsdag 28 juni 2011 het gesprek van de dag, voor twee weken lang. Zo ook voor mij, elke dag elke nieuwe run in de gaten houden voor eventuele verandering. Wordt het allemaal gunstiger of was het een droom? Dat zouden we pas die dag te weten komen.
Zelf ben ik in dit opzicht nog een groentje een leek, maar in de loop van die twee weken ontzettend veel bij geleerd van de mensen hier op O-O mijn dank hiervoor!

Dinsdag 28 Juni
Hoe dichterbij we kwamen hoe nerveuser ik werd, en des te meer energie ik kreeg. Toen was het zo ver, vroeg wakker en klaar om te gaan alleen kwamen de buien kwamen pas in de avond.
Toch was er in de ochtend nog die ene bui vanuit Zeeland die ons land was binnen gedrongen. We gingen om kwart over 11 weg om een reisgenoot op te halen, in de hoop dat we die bui nog tegemoet konden rijden.
Eenmaal in Deventer station te zijn aangekomen en Steven opgehaald te hebben gingen we eindelijk op pad.

LET THE CHASE START!

Barneveld zou onze eerste stop worden om te kijken hoe en wat de buien gingen doen. Eenmaal aangekomen zagen we dat de buien flink waren ingekakt. Toch gingen we er voor, en we reden zo snel mogelijk naar het Noorden van Amersfoort.
Toen we een mooie plek hadden gevonden was er zo goed als niet meer over, we hebben hier nog wel een poging gedaan om een leuke Time Lapse te maken.
Op gegeven moment waren een paar rare wolken in de lucht, waarvan ik nu nog steeds aan het zoeken ben op het NET en niet gevonden heb:



We vonden het welletjes en we zijn gaan kijken wat onze volgende positie zou worden om er zo goed mogelijk voor te staan, voor de buien in de avond. Het was echter nog maar 13:00 en het duurde nog een aantal uur voor het zover was.
Toen hebben we maar besloten op wat meer naar het midden van het land te gaan. Om zo eventueel snel te kunnen verplaatsen als het nodig was en ons doel werd dan ook Culemborg.
Op de snelweg te zuiden van Utrecht keken we achter ons, het was ontzettend donker achter ons. De eerste beste afrit genomen om buien radar te checken. Wat bleek, er was een bui aan het ontstaan boven Amsterdam. Na wikken en wegen hadden we besloten om de bui te laten gaan. De bui was bij noordoost Amsterdam en we zouden ook niet op tijd zijn om iets mee te kunnen maken.

Eenmaal bij de dijken van Culemborg aangekomen heeft de temperatuur in de auto 36C bereikt en was het even tijd voor verkoeling.



We zochten het plaatsje Eiland van Maurik op, omdat er veel water zou zijn (volgens Google Maps). Maar eerst eens even wat vocht inslaan bij een lokale supermarkt. Toen we weer een voorraadje drinken hadden zijn we door gereden naar een stuw en gingen we daar bij het water zitten.



Opgegeven moment horen we op de radio een stormjager die gevolgd werd door de NOS, geweldig moment, want wanneer is een stormjager nu echt op de voet gevolgd door een journalist? Zeldzaam dus!

Tegen een uurtje of 4 konden we zuidwest van ons zien hoe de wolken de lucht in geschoten werden.





Opgegeven moment vonden we het wel welletjes en gingen we dan eindelijk op pad!
Na enig contact met andere jagers zijn we in de richting van Wageningen gereden om daar met hun verder te reizen.
Voor dat we elkaar konden vinden zagen we al donkere wolken aankomen en besloten we om te Noorden van Wageningen bij een open veld met goed uitzicht, positie te nemen voor wat toen nog 'de donkere wolken'.

Opgegeven moment kwam er telkens meer vorm uit die donkere wolken. Met gevolg zeer fraaie mammatus en prachtige Shelf cloud.





We wilden de Shelf cloud voorblijven om nog wat fraaiere opnames te maken en foto's. De hoop was dat we bij Arnhem te kunnen, alleen hier kwam hij langs en konden we geen goeie plek vinden.



Dan maar bij Apeldoorn proberen. Bij de eerste afslag van Apeldoorn-zuid zijn we er af gegaan en in bij een open veld gaan staan, en hebben we de bui over ons heen laten gaan.







Na bijna twee uur te hebben genoten van de gigantisch mooie lichtshow(met paar gelukjes) besloten we met de bui mee te rijden/richting huis(het was al 23.00 geweest).
Onderweg nog een paar pogingen gedaan op foto's maar te vergeefs, we hebben onze reis genoot thuis af gezet en weg naar huis(Onzaal(Oldenzaal)). Op de terug weg nog een mooie licht show, waaruit we een rare opmerkelijke foto gemaakt hebben... zou zeggen oordeel zelf, ik denk dat het niks is, maar me vriendin wel en willen dus graag een second-opinion:



Eenmaal thuis was er tot onze verbazing zo goed als droog..

Yoram (Tricker)

Let niet op de filmpjes, want alles wat er nu op staat(behalve Time Lapse) is het enigste vanuit 30 minuten filmen. Hoop ook snel nog een filmpje er op te zetten van toen we bij Wageningen en Apeldoorn stonden. | Gewijzigd: 6 juli 2011, 10:10 uur, door Tricker
Tricker's TwitterYorsha.nl - Portfolio - Blog - Pica's(Let op! ben bezig met de website NIEUW leven in te blazen!)Mijn Time Lapse Collectie - Laatste update: 04-08-2011Stormchase verslag - Tricker's Stormchase ervaring - 28-06-2011 - Waterhooschase 27/08/2011 Tricker en Wjans - 27-08-2011 - Stormchase supercell Tricker en vriendin, Wjans en Mathijs - 10-09-2011
Woonplaats: Honselersdijk (Zuid-Holland)
Berichten: 1483
Lid sinds: 26 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 juli 2011, 23:32 uur | Bericht #258132
Mooi verslag
met vriendelijke groet,

Marcel
Waarom deze advertentie?
Jur
Lid
Woonplaats: Rotterdam
Berichten: 80
Lid sinds: 25 mei. 2009
5 juli 2011, 23:35 uur | Bericht #258134
Op die laatste pic zie ik wel iets in de vorm van een slurf....
Woonplaats: Smilde, Drenthe
Berichten: 1662
Lid sinds: 21 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 juli 2011, 00:04 uur | Bericht #258144
Mooi verslag en alle beeldmateriaal
MarkB
Lid
Woonplaats: Nijkerk
Berichten: 1786
Lid sinds: 6 mei. 2011
6 juli 2011, 09:01 uur | Bericht #258176
Mooi verslag met mooie foto's en filmpjes.
Onweersdagen 2013: 12
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
6 juli 2011, 09:08 uur | Bericht #258179
Prachtig verslag
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
6 juli 2011, 09:15 uur | Bericht #258181
Mooi verslag en prachtige plaatjes geschoten, ziet er allemaal prima uit!

Citaat van Svenn, woensdag 6 juli 2011, 8:59 uur En slurfie moeilijk, aan verkeersboord te zien is de foto flink bewogen.. de slurf daarintegen blijft kaarsrecht.. er zit een duveltjes in het doosjes wsl ik zeg iig nee, zelf gesjoemeld aan de foto
Scherpe & interessante analyse. Of er bewust iets aangepast is weet ik niet, maar ook de slurf zou idd dubbel moeten zijn lijkt me! Dus hoe het komt en wat het wel of niet is, geen idee... Contrastvergroting laat de 'slurf' wat duidelijker zien, maar wat mij opvalt is dat het kaarsrecht is en overal even breed, dat werkt niet echt mee denk ik.

gallery_8040_444_594888.jpg
Woonplaats: Homoet (Overbetuwe)
Berichten: 1134
Lid sinds: 9 jun. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 juli 2011, 16:57 uur | Bericht #258255
Mooi verslag! En indd... contact met andere jagers was zeker handig!
Woonplaats: Deventer/Enschede
Berichten: 2512
Lid sinds: 29 mei. 2008
6 juli 2011, 17:16 uur | Bericht #258262
Een heerlijk verslag om door te lezen!
Woonplaats: Raalte/Overijssel
Berichten: 1034
Lid sinds: 16 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 juli 2011, 15:21 uur | Bericht #258455
Mooi verslag Yoram En de foto`s erbij zijn ook erg goed gelukt ^^


Zelf vond ik het ook echt een topdag !! En ik hoop dat er meer gaan volgen



Grtz. Steven
allways in the mood for some thunder and lightningTwitter Stevenwesselink

Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
Pringelz
Lid
Woonplaats: Belgie, Destelbergen (OVL)
Berichten: 1089
Lid sinds: 25 dec. 2009
7 juli 2011, 18:14 uur | Bericht #258504
Prachtig verslag hoor !
Woonplaats: Uster, Zwitserland
Berichten: 700
Lid sinds: 10 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 juli 2011, 18:45 uur | Bericht #258507
Trickers, heb je van de "slurf" foto een hogere resolutie??
https://twitter.com/#!/mherp
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 574 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 574, lezen 5 mensen het topic "Discussiepagina winter 2023-2024".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden