Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR.

19 Apr 2024 09:45:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

19 Apr 2024 08:41:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alexander, IL; Johnson, IL; Pulaski, IL; Union, IL.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Maries, MO; Phelps, MO; Pulaski, MO.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Attala, MS; Leake, MS; Madison, MS.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Greene, IL.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calhoun, IL; Lincoln, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scott, IL.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, MO; Warren, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Maries, MO; Miller, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pike, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calhoun, IL; Greene, IL.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor East Carroll, LA; Issaquena, MS.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pulaski, AR.

19 Apr 2024 08:00:19
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
GHoekstra
Lid
Woonplaats: Harlingen (Frl)
Berichten: 555
Lid sinds: 2 dec. 2010
7 juli 2011, 19:22 uur | Bericht #258515
Zonet stond ik buiten toen ik een bij voorbij zag komen met een roze blaadje.
Die vloog in een kapotte voeg naast het raam.
Ik heb een tijdje staan kijken en de bij vloog steeds naar een bloem waar hij een blaadje vanaf knaagde waarmee hij weer in de voeg vloog.
Het lijkt erop dat ie er een nest aan het maken is.
Het lijkt maar er nu maar 1 te zijn maar voor je het weet heb je een nest vol.

Is het verstandig om zelf met gif in de weer te gaan of moet ik het aan een prof overlaten?
Woonplaats: Uster, Zwitserland
Berichten: 700
Lid sinds: 10 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 juli 2011, 19:30 uur | Bericht #258521
Verstandig lijkt me dat niet, met dat gif..die beesten hebben de laatste tijd al genoeg geleden door het gebruik van pesticiden..landbouwgif etc. Bijen zijn nuttige insecten en steken veel minder snel dan wespen. Het gaat slecht met de bijen tegenwoordig daarom is het belangrijk dat er alleen iets gedaan wordt aan een bijennest wanneer dit gevaar oplevert. Hierbij moet gedacht worden aan een nest in een woning of in de nabije omgeving van iemand die allergisch is voor bijensteken. Bijen zijn heel erg nuttige dieren. Helaas worden ze bedreigd in hun voortbestaan. Het zou een ramp betekenen voor de natuur en de mens als bijen uitsterven. Maak bijen dan ook nooit dood. Een bijennest wordt nooit vernietigd. Deze nesten worden eigenlijk altijd door een imker verplaatst naar een betere plek. Meer informatie over bijen is te vinden op www.bijenhouders.nl. succes! Marc
https://twitter.com/#!/mherp
Waarom deze advertentie?
GHoekstra
Lid
Woonplaats: Harlingen (Frl)
Berichten: 555
Lid sinds: 2 dec. 2010
7 juli 2011, 20:06 uur | Bericht #258537
Verplaatsen lijkt me niet echt mogelijk omdat je er niet bij kan.
Op dit moment heb ik er geen last van maar als er een nest komt kan dat veranderen.
Of ik allergisch ben weet ik niet aangezien ik nog nooit gestoken ben (ben ik ook niet van plan).
Ik zal eens kijken op die site.

Dank voor je reactie.
GHoekstra
Lid
Woonplaats: Harlingen (Frl)
Berichten: 555
Lid sinds: 2 dec. 2010
8 juli 2011, 09:48 uur | Bericht #258751
Als ik zo wat verhalen op internet lees moet je juist niet de ingang dicht maken.
Als er al wel meerdere bijen zijn zoeken ze een andere uitweg.
Zolang ik er geen last van heb laat ik het zitten.
Ik hou het wel in de gaten en onderneem actie als het hinderlijk wordt.
Woonplaats: Smilde, Drenthe
Berichten: 1662
Lid sinds: 21 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 juli 2011, 09:48 uur | Bericht #258752
Citaat van GHkstra, donderdag 7 juli 2011, 20:06 uur Verplaatsen lijkt me niet echt mogelijk omdat je er niet bij kan.
Op dit moment heb ik er geen last van maar als er een nest komt kan dat veranderen.
Of ik allergisch ben weet ik niet aangezien ik nog nooit gestoken ben (ben ik ook niet van plan).
Ik zal eens kijken op die site.

Dank voor je reactie.

Als ik zo je verhaal lees heb ik het vermoeden dat je metselbijen in je voeg hebt zitten.
Lijkt het op dit soort??
GHoekstra
Lid
Woonplaats: Harlingen (Frl)
Berichten: 555
Lid sinds: 2 dec. 2010
8 juli 2011, 09:59 uur | Bericht #258756
Citaat van arjanbruggink, vrijdag 8 juli 2011, 9:48 uur Als ik zo je verhaal lees heb ik het vermoeden dat je metselbijen in je voeg hebt zitten.
Lijkt het op dit soort??

Plaatje

Is typisch een plek waar ze vertoefen, de voeg.
En voor deze soort hoef je al helemaal niet bang te zijn.
En v.w.b. allergie op steken van bijen/wespen e.d., als je nog nooit gestoken bent kun je ook nooit een allergische reactie krijgen als je voor de eerste keer gestoken wordt


Van zo dichtbij heb ik hem niet bekeken maar hij lijkt er wel op.
Dat van die allergie dat wist ik niet.
Als het geen agressieve beesten zijn zullen ze niet zo snel steken.
Woonplaats: Smilde, Drenthe
Berichten: 1662
Lid sinds: 21 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 juli 2011, 10:34 uur | Bericht #258766
Citaat van GHkstra, vrijdag 8 juli 2011, 9:59 uur Van zo dichtbij heb ik hem niet bekeken maar hij lijkt er wel op.
Dat van die allergie dat wist ik niet.
Als het geen agressieve beesten zijn zullen ze niet zo snel steken.

Het zijn totaal geen agressieve beestjes. Ze kunnen je wat om de kop zoemen, maar daar is ook alles mee gezegd.
En dat van de allergie, daar ben ik paar jaar geleden achter gekomen.... En toen werd me verteld dat ik waarschijnlijk voor de tweede keer gestoken was.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.849 topics, welke bij elkaar 448.359 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 148 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 148, lezen 10 mensen het topic "Berichtgeving aardbevingen Noord Nederland ".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden