Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor San Saba, TX.

26 Apr 2024 21:24:42

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Butler, NE; Lancaster, NE; Saunders, NE; Seward, NE.

26 Apr 2024 21:21:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chautauqua, KS; Cowley, KS; Elk, KS.

26 Apr 2024 21:21:22

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Lancaster, NE; Saline, NE.

26 Apr 2024 21:21:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor McCurtain, OK.

26 Apr 2024 21:08:16

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Ellis, TX; Navarro, TX.

26 Apr 2024 21:01:49

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Boone, NE.

26 Apr 2024 21:01:49

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Seward, NE.

26 Apr 2024 21:01:49

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Gage, NE; Lancaster, NE; Saline, NE.

26 Apr 2024 21:01:48

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Greeley, NE; Nance, NE.

26 Apr 2024 20:54:30

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Greeley, NE; Howard, NE; Nance, NE.

26 Apr 2024 20:44:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hill, TX.

26 Apr 2024 20:44:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Saline, NE; Seward, NE.

26 Apr 2024 20:44:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Buffalo, NE; Hall, NE.

26 Apr 2024 20:44:28

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Gage, NE; Jefferson, NE; Lancaster, NE; Saline, NE.

26 Apr 2024 20:44:28
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
21 juli 2011, 18:32 uur | Bericht #262854
"Klimaatverandering veroorzaakt rampen die wereldveiligheid bedreigen" zegt Ban Ki-moon

De klimaatveranderingen brengen een "explosieve cocktail" van natuurrampen teweeg die de veiligheid in de wereld bedreigen, meent de secretaris-generaal van de Verenigde Naties, Ban Ki-moon. De vijftien leden van de VN-Veiligheidsraad kwamen woensdag evenwel niet tot een consensus om de klimaatopwarming als een rechtstreekse bedreiging voor de vrede en de veiligheid te kwalificeren, tot woede van de Verenigde Staten.



"Natuurrampen komen steeds vaker voor en worden steeds zwaarder, zowel in de rijke als de arme landen. Ze vernielen leven, infrastructuur, instellingen en ze putten begrotingen uit. Een explosieve cocktail die gevaarlijke hiaten in de veiligheid kan slaan", verklaarde Ban tijdens debatten in de Veiligheidsraad. "Het is een bedreiging voor de internationale vrede en veiligheid", aldus de VN-secretaris-generaal.

Bron: HLN | Gewijzigd: 24 april 2017, 12:08 uur, door Joyce.s
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
21 juli 2011, 19:05 uur | Bericht #262874
Citaat van debbieke, donderdag 21 juli 2011, 18:32 uur "Klimaatverandering veroorzaakt rampen die wereldveiligheid bedreigen" zegt Ban Ki-moon

De klimaatveranderingen brengen een "explosieve cocktail" van natuurrampen teweeg die de veiligheid in de wereld bedreigen, meent de secretaris-generaal van de Verenigde Naties, Ban Ki-moon. De vijftien leden van de VN-Veiligheidsraad kwamen woensdag evenwel niet tot een consensus om de klimaatopwarming als een rechtstreekse bedreiging voor de vrede en de veiligheid te kwalificeren, tot woede van de Verenigde Staten.

"Natuurrampen komen steeds vaker voor en worden steeds zwaarder, zowel in de rijke als de arme landen. Ze vernielen leven, infrastructuur, instellingen en ze putten begrotingen uit. Een explosieve cocktail die gevaarlijke hiaten in de veiligheid kan slaan", verklaarde Ban tijdens debatten in de Veiligheidsraad. "Het is een bedreiging voor de internationale vrede en veiligheid", aldus de VN-secretaris-generaal.

Bron: HLN

Klimaatverandering, Klimaatopwarming, Klimaatafkoeling, Klimaatterrorisme, Klimaataardbeving, Klimaatvulkaanuitbarsting, Klimaatmeteoorinslag. Klimaatexplosie, Klimaatbacteriën, Klimaatzonnevlekkenminimum, enz, enz,

Toch makkelijk als je bij meerderheid besluit om alles maar aan het klimaat op te hangen. Zo van 'De VN heeft besloten dat de zeespiegel tot het jaar 2100 10m stijgt.' En dan is het ook zo, punt uit! Wij dulden geen tegenspraak, niet van mensen en niet van de natuur.
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Waarom deze advertentie?
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
21 juli 2011, 19:16 uur | Bericht #262878
Citaat van Ben47, donderdag 21 juli 2011, 19:05 uur Klimaatverandering, Klimaatopwarming, Klimaatafkoeling, Klimaatterrorisme, Klimaataardbeving, Klimaatvulkaanuitbarsting, Klimaatmeteoorinslag. Klimaatexplosie, Klimaatbacteriën, Klimaatzonnevlekkenminimum, enz, enz,
Het komt niet meer goed Ben, de boodschap is duidelijk; het klimaat is synoniem geworden voor doemdenken. Ik word er een beetje klimaatdepressief & klimaatofobisch en kan het woord niet meer horen. Ik verlang naar de tijd van zure regen...
Aern
Lid
Woonplaats: Axel, Oirschot of Eindhoven
Berichten: 339
Lid sinds: 30 jan. 2010
21 juli 2011, 19:25 uur | Bericht #262885
Dat er steeds meer mensen getroffen worden door natuurrampen, komt dat door de natuurrampen of door de exponentiële groei van de wereldbevolking? Ik denk het laatste, er wonen miljarden mensen op plaatsen waar vroeger niemand woonde, en waarom zou daar vroeger niemand wonen? Omdat het daar een oase was van rust en veiligheid?

Woonplaats: Honselersdijk (Zuid-Holland)
Berichten: 1483
Lid sinds: 26 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
21 juli 2011, 19:29 uur | Bericht #262889
Citaat van Aern, donderdag 21 juli 2011, 19:25 uur Dat er steeds meer mensen getroffen worden door natuurrampen, komt dat door de natuurrampen of door de exponentiële groei van de wereldbevolking? Ik denk het laatste, er wonen miljarden mensen op plaatsen waar vroeger niemand woonde, en waarom zou daar vroeger niemand wonen? Omdat het daar een oase was van rust en veiligheid?


klopt, ook is de infrastructuur nu zo'n 3 keer groter dan 30 jaar geleden. dus is deze ook veel kwetsbaarder.
met vriendelijke groet,

Marcel
Shadow112
Lid
Woonplaats: Hasselt (ov)
Berichten: 1660
Lid sinds: 22 nov. 2010
21 juli 2011, 19:33 uur | Bericht #262891
Hmm Dit artikel verteld het verhaal net iets anders.

VN-Veiligheidsraad: Opwarming aarde bedreiging vrede

De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties heeft vannacht een verklaring aangenomen die stelt dat de opwarming van de aarde een bedreiging van de wereldvrede kan zijn. VN-chef Ban Ki-moon moet voortaan verslag doen van aspecten van de veronderstelde opwarming. De VN-Veiligheidsraad vindt de opwarming van de aarde een veiligheidsrisico. Duitsland, deze maand voorzitter van de raad, had de verklaring aan de vijftien leden van de Veiligheidsraad voorgelegd.

Te ver
Rusland was een van de landen die vonden dat de door Duitsland voorgestelde tekst te ver gaat. De tegenstanders vroegen zich af of de raad zich wel moet bezighouden met de klimaatsverandering. Uiteindelijk werd een veel zwakkere tekst aangenomen, die stelt dat de klimaatverandering op de lange termijn bestaande bedreigingen van vrede en veiligheid kan verergeren.

De zogeheten voorzittersverklaring heeft daarmee diplomatiek gewicht. Het is echter geen resolutie van de Veiligheidsraad.

Bron: elsevier
Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
Shadow112
Lid
Woonplaats: Hasselt (ov)
Berichten: 1660
Lid sinds: 22 nov. 2010
21 juli 2011, 19:39 uur | Bericht #262894
Citaat van Aern, donderdag 21 juli 2011, 19:25 uur Dat er steeds meer mensen getroffen worden door natuurrampen, komt dat door de natuurrampen of door de exponentiële groei van de wereldbevolking? Ik denk het laatste, er wonen miljarden mensen op plaatsen waar vroeger niemand woonde, en waarom zou daar vroeger niemand wonen? Omdat het daar een oase was van rust en veiligheid?

En vergeet niet dat nu alles, maar ook echt alles op film en foto de wereld wordt ingeslingert via internet. 20 jaar geleden haalde een overstroming het acht uur journaal niet eens als er niet meer dan 50 doden waren gevallen ergens aan de andere kant van de wereld.
Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
21 juli 2011, 20:07 uur | Bericht #262899
Zo grappig dat het nu alleen nog over 'klimaatverandering' gaat en 'global warming' weer uit is...
Alsof het klimaat ooit stabiel is geweest.
Het is hetzelfde als zeggen 'de tijd is een bedreiging voor de wereldvrede, want wanneer de tijd voort blijft schrijden is het onvermijdelijk dat dat leidt tot oorlog, wij vinden dat Ban Ki Moon ons op de hoogte moet houden van hoe de tijd de situatie in landen verergert!'
Amerika: 'Niets daarvan! We moeten de tijd stoppen!'
Lol...
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Imrich
Lid
Woonplaats: Deventer Overijssel
Berichten: 904
Lid sinds: 1 feb. 2008
21 juli 2011, 20:08 uur | Bericht #262900
Propaganda om het ipcc op de been te houden. Het ipcc verkeerd namelijk bepaald in zwaar weer door dat steeds meer van hun verhalen doorgeprikt dan wel ontkracht worden. Vergeet niet dat het ipcc is opgericht door de vn. Tot voor kort was en ramp iets wat eens in de zoveel jaar zou gebeuren. Is het trouwens nog wel hoor, Japan word eens in de 150000 jaar door en extreem zware aardbeving getroffen het vervelende is dat het juist in 2011 gebeurt en niet in 2300. Het zelfde geld voor Yellowstone. Eens in de 600000 jaar en uitbarsting en daar zijn we ruim over heen. Het kan nog 10000 jaar duren maar hij kan even goed morgen uitbarsten. Zelfde liedje met orkanen en hitte dan wel koude golven. Die komen ook periodiek en soms zijn er wat pittige exemplaren bij.
Arends
Lid
Woonplaats: Coevorden
Berichten: 404
Lid sinds: 18 aug. 2008
21 juli 2011, 22:08 uur | Bericht #262928
Citaat van Eilander, donderdag 21 juli 2011, 19:07 uur Alsof het klimaat ooit stabiel is geweest.
Voor de meeste mensen is het klimaat stabiel. Dat komt omdat deze exemplaren te weinig weten.
Ban ki Noon weet wat meer dan gemiddeld, en zo zijn er nog wat meer. Dit groepje kan roepen wat ze willen, de mensheid als geheel zal er weinig mee doen. De trein, aangedreven door beurswaarde, dendert door, hoogstwaarschijnlijk zo het ravijn in. En in de val naar beneden zal men misschien nog even denken aan dat groepje mensen die deze situatie hadden voorspeld.
Shadow112
Lid
Woonplaats: Hasselt (ov)
Berichten: 1660
Lid sinds: 22 nov. 2010
21 juli 2011, 22:23 uur | Bericht #262931
Citaat van Buitie, donderdag 21 juli 2011, 22:08 uur Voor de meeste mensen is het klimaat stabiel. Dat komt omdat deze exemplaren te weinig weten.
Ban ki Noon weet wat meer dan gemiddeld, en zo zijn er nog wat meer. Dit groepje kan roepen wat ze willen, de mensheid als geheel zal er weinig mee doen. De trein, aangedreven door beurswaarde, dendert door, hoogstwaarschijnlijk zo het ravijn in. En in de val naar beneden zal men misschien nog even denken aan dat groepje mensen die deze situatie hadden voorspeld.


Huh

Verklaar u nader..
Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
smoking
Lid
Woonplaats: Helmond
Berichten: 26
Lid sinds: 20 dec. 2009
21 juli 2011, 23:13 uur | Bericht #262936
Bangmakerij! Nu dat steeds meer bekend is dat de aarde helemaal niet zo opwarmt , sterker nog , de aarde kan nog wel eens flink gaan afkoelen. Gaan ze nu alles onder het hoedje klimaatsverandering gooien. Maar goed dat is al miljoenen jaren zo.
Arends
Lid
Woonplaats: Coevorden
Berichten: 404
Lid sinds: 18 aug. 2008
23 juli 2011, 23:38 uur | Bericht #263210
Citaat van Shadow112, donderdag 21 juli 2011, 21:23 uur Huh

Verklaar u nader..


In andere woorden: Klimaatverandering maakt de meeste mensen geen donder uit, het is voor hun existentie totaal onbelangrijk, of te moeilijk om te bevatten, immers: het klimaat is toch stabiel?
Met de doordenderende trein bedoel ik dat wij mensen als groep niet in staat zijn om dingen te veranderen die goed zouden zijn voor de mensheid. Dat komt vooral door ons instinct: als ik het iets beter heb dan mijn buurman, heb ik meer kans te overleven. Voeg daarbij de vrijheid die we krijgen om ongelimiteerd geld te verdienen.
Dat kan toch niet goed gaan? Als wij echt nog wat willen dan moeten we veel meer gaan samenwerken en eens gaan nadenken hoeveel mensen wij op aarde willen laten leven. Met meer samenwerken bedoel ik: wereldwijd: geen grenzen, één valuta, iedereen die kan werken werkt, vrede, geen inflatie, enz. We noemen onszelf toch beschaafd? Dan wordt het eens tijd dat we ophouden te ruzieën over geld, land of grondstoffen, dit leidt ons af van de echte problemen die ons nog te wachten staan.
Vandaar dat ik ook denk dat we op de afgrond afstevenen. De mensheid is helaas nog niet zover, we blijven maar kibbelen over kleine dingen. En we doen het allemaal zelf hoor: zonder mensen geen problemen! | Gewijzigd: 23 juli 2011, 23:40 uur, door Arends
Woonplaats: Vlaardingen
Berichten: 52
Lid sinds: 8 jun. 2008
23 juli 2011, 23:57 uur | Bericht #263215
Inderdaad, het valt mij ook wel op, zonder meteen complottheorie-achtig te willen klinken, dat het ineens weer over het klimaat gaat, waar zeker de VS de afgelopen jaren zijn neus voor ophaalde.. Wel frappant, als je dingetjes leest over bijv. het Midden-Oosten wat in opstand komt, er wereldwijd (weer) meer honger is, natuurrampen en HAARP. Nogmaals, ben niet van de complotjes, maar ben nu de 30 gepasseerd en kijk iets verder dan mijn gok lang is; valt echt op dat telkens de aandacht wordt afgeleid van andere dingen die belangrijk kunnen zijn voor een omslag. Het weer zal vast veranderd zijn, maar moeten we nu dan ook weer vrezen voor een ijstijd ofzo? Sommige dingen gebeuren nu gewoon eenmaal en overbevolking zal het idd niet makkelijker maken voor de natuur om zich te herstellen van ons en onze uitstoot van alles, ontbossing, etc.
Ben benieuwd..
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
24 juli 2011, 01:36 uur | Bericht #263225
Citaat van Buitie, zaterdag 23 juli 2011, 23:38 uur In andere woorden: Klimaatverandering maakt de meeste mensen geen donder uit, het is voor hun existentie totaal onbelangrijk, of te moeilijk om te bevatten, immers: het klimaat is toch stabiel?
Met de doordenderende trein bedoel ik dat wij mensen als groep niet in staat zijn om dingen te veranderen die goed zouden zijn voor de mensheid. Dat komt vooral door ons instinct: als ik het iets beter heb dan mijn buurman, heb ik meer kans te overleven. Voeg daarbij de vrijheid die we krijgen om ongelimiteerd geld te verdienen.
Dat kan toch niet goed gaan? Als wij echt nog wat willen dan moeten we veel meer gaan samenwerken en eens gaan nadenken hoeveel mensen wij op aarde willen laten leven. Met meer samenwerken bedoel ik: wereldwijd: geen grenzen, één valuta, iedereen die kan werken werkt, vrede, geen inflatie, enz. We noemen onszelf toch beschaafd? Dan wordt het eens tijd dat we ophouden te ruzieën over geld, land of grondstoffen, dit leidt ons af van de echte problemen die ons nog te wachten staan.
Vandaar dat ik ook denk dat we op de afgrond afstevenen. De mensheid is helaas nog niet zover, we blijven maar kibbelen over kleine dingen. En we doen het allemaal zelf hoor: zonder mensen geen problemen!

Wie zegt dat het klimaat stabiel is? Het enige waarin het klimaat 'stabiel' is, is dat het altijd onstabiel is geweest en zo zal blijven. Er zijn vele malen ijstijden geweest en vele malen is de wereld weer opgewarmd. Zelfs warmer dan het nu is en zelfs warmer dan in de meest extreme voorspellingen. Zelfs binnen de ijstijden kwamen er perioden in voor waarin het warmer was dan nu. Ongeacht of er mensen of geen mensen op leven gaat het klimaat daarmee 'stabiel' onstabiel door.

Wat betreft je idealistisch wereldbeeld kan ik je zeggen dat ik daar best begrip voor heb, maar dat het wel veel te te idealistisch is om ook maar de geringste kans van slagen te krijgen. De mens is niet beschaafd. De mens is erger dan de andere wilde dieren op aarde. Ik ben buiten het dier 'mens' nog nooit een dier tegengekomen die andere dieren met atoomwapens uitmoord.... | Gewijzigd: 24 juli 2011, 01:37 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
pasz
Lid
Woonplaats: Pijnacker/Gouda
Berichten: 253
Lid sinds: 25 mei. 2009
24 juli 2011, 13:26 uur | Bericht #263264
Citaat van Ben47, zondag 24 juli 2011, 1:36 uur ... De mens is niet beschaafd. De mens is erger dan de andere wilde dieren op aarde. Ik ben buiten het dier 'mens' nog nooit een dier tegengekomen die andere dieren met atoomwapens uitmoord....

Je moet eigenlijk zeggen : De mens heeft een veel grotere hersencapaciteit dan dieren.

Wel eens een leeuwen en hyena's gezien op Discovery ? Of dolfijnen en haaien. Die moorden elkaar ook uit. Op een kleinere schaal, maar het achterliggende principe is hetzelfde.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
24 juli 2011, 14:39 uur | Bericht #263279
Citaat van Pasz, zondag 24 juli 2011, 13:26 uur Je moet eigenlijk zeggen : De mens heeft een veel grotere hersencapaciteit dan dieren.

Wel eens een leeuwen en hyena's gezien op Discovery ? Of dolfijnen en haaien. Die moorden elkaar ook uit. Op een kleinere schaal, maar het achterliggende principe is hetzelfde.

Dezelfde achterliggende gedachte is? Meer winst? Zitten er onder die dieren die je noemt ook geldwolven? O ja, die wapens die die dieren gebruiken zijn tegenwoordig ook steeds verder gemoderniseerd. Smart waepons. Pfff, ik zou maar oppassen, de zwaar bewapende Australische kwallen zijn al in aantocht. Ze nemen reeds bezit van de Spaanse stranden. zie http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=...st&p=278843
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Arends
Lid
Woonplaats: Coevorden
Berichten: 404
Lid sinds: 18 aug. 2008
24 juli 2011, 21:32 uur | Bericht #263359
@ Ben47:
Ik heb een paar posts terug gezegd dat het voor de meeste mensen zo is dat het klimaat stabiel is. Gelukkig zijn er ook mensen die weten dat dit niet zo is omdat ze zich verdiept hebben in astronomie en de geschiedenis van de aarde.

Over dat idealistische wereldbeeld: Ik denk dat het alleen op zo'n manier (of iets in die richting) goed kan komen met de mens. Alhoewel uiteindelijk al het leven (dus ook de mens) op deze planeet eraf wordt gebakken.
Als je goed leest dan begrijp je dat ik ook denk dat we het niet onder controle hebben en dat we op een afgrond afstevenen. Die afgrond is voor mij dan: het op grote schaal niet kunnen bijhouden van de veranderingen.

Ik ben het trouwens meestal wel met je eens hoor, ik lees altijd graag je reacties, jij hebt meer gelezen over dit soort onderwerpen.
Persoonlijk maak ik me veel te druk over alle stomme dingen in de wereld, ik kan het niet begrijpen, word soms ook best pissig, hoewel ik ook weet dat ik er weinig aan kan doen. Enkele stomme dingen:
- Mensen wonen in gevaarlijke gebieden (kust, aan de voet van vulkanen, tornado-alley, beneden zeeniveau enz).
- Mensen doden elkaar (om geld, grond, grondstoffen, religie, kleur enz).
- Ons riool is niet berekend op zware buien (of de begane grond vloer had een halve meter hoger moeten liggen).
- Een paar jonge kl**tzakkies trappen een jochie in coma. Dat jochie moet vervolgens zuurstoftherapie in Amerika doen, gefinancieerd door dezelfde maatschappij die het toegelaten heeft om kl**tzakkies te laten gedijen.

Ach, ik kan nog genoeg opnoemen, en jullie zelf ook. Ik ben bezig om me niet meer zo druk te maken (wat nog niet zo goed lukt, zoals je ziet) over voornoemde, en wat meer te genieten van de mooie dingen in het leven (zoals dit prachtige forum (met iets teveel klimaat topics )). | Gewijzigd: 24 juli 2011, 21:36 uur, door Arends
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 juli 2011, 21:37 uur | Bericht #263361
Citaat van Buitie, zondag 24 juli 2011, 21:32 uur Ik ben bezig om me niet meer zo druk te maken (wat nog niet zo goed lukt, zoals je ziet) over voornoemde, en wat meer te genieten van de mooie dingen in het leven (zoals dit prachtige forum (met iets teveel klimaat topics )).

Klimaat behoort nu eenmaal tot het nieuwsgedeelte
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Woonplaats: Rijen
Berichten: 496
Lid sinds: 12 dec. 2009
24 juli 2011, 21:54 uur | Bericht #263364
alles wat nu momenteel gaande is, is als eens vaker gebeurd finacieel gezien kijk terug in de geschiedenis naar de val van het romeinse rijk.
wat Haarp betreft die hebben wel degelijk iets te maken met bepaalde natuurrampen.
Maar het leven is een cirkel en de maya`s bedoelden een nieuwe wereld een nieuwe aanvang nieuwe circle of life.
Kijk naar de hierogliefen en de tekeningen in de piramides de technologie die wij nu kennen die is er al eens geweest!
En het weer wordt steeds extremer en we zijn inderdaad met teveel mensen waarom pompen ze ons eten nu vol met rotzooi waarom hoor je nu zoveel over kanker ik denk dat er een samenhang is.
Waarom gaan mensen dood aan de ehec bacterie! het vee wordt tegenwoordig volgepomt met antibiotica en dat komt ook in ons lijf terecht dus kunnen die bacterieen mooi der gang gaan want antibiotica daar zijn ze resistent voor.want daar zijn ze allang aan gewend.

Dus wat nou complot theorieen dit is voor mij werkelijkheid en een ieder die dat niet ziet die is blind voor de waarheid!
Terug naar boven
1 2 3
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 259 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 259, lezen 2 mensen het topic "Onweerskansen algemeen 2016".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden