Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
28 juli 2011, 09:05 uur | Bericht #264128
Eigen weerbericht voor Waddeneilanden

In de zomer trekken de wolken er sneller weg en regent het er minder dan op het vasteland. Als toeristen dat weten, komen ze in het hoogseizoen sneller naar de Waddeneilanden. Het is hoog tijd dat de eilanden een eigen weerbericht krijgen, zegt Hans van der Poel van hotel Golden Tulip Graaf Bernstorff op Schiermonnikoog.

"Tachtig procent van de toeristen die naar de Wadden willen, oriënteren zich meestal op de landelijke weersvoorspellingen", zegt van der Poel. Dan zien ze in het Noorden vaak wolkjes met daarachter een half zonnetje. "Terwijl het hier op Schiermonnikoog dan prachtig weer is." De landelijke weerberichten moeten specifiekere informatie over de Wadden geven, vindt hij. Juist in de zomermaanden, als mensen vakantie hebben, willen ze strand, zee en zon. En die zon schijnt op de Waddeneilanden vaker, dan dat voorspellingen willen doen geloven.

Bron: Dagblad van het Noorden
Every cloud has a silver lining
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
28 juli 2011, 09:24 uur | Bericht #264129
Grootste onzin is dit, de meeste denken alleen maar aan centen en verder niet. Laatst ook al die directeur van de Efteling... Weerberichten moeten ze beter gaan lezen cq begrijpen
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Honselersdijk (Zuid-Holland)
Berichten: 1483
Lid sinds: 26 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 juli 2011, 09:42 uur | Bericht #264130
dan wil ik ook een eige weerbericht voor t westland
hier waait de regen vaak over....
met vriendelijke groet,

Marcel
SniperEye
Lid
Woonplaats: NL Midden Limburg
Berichten: 1292
Lid sinds: 25 mei. 2009
28 juli 2011, 10:01 uur | Bericht #264133
Citaat van Jan van Ooijen, donderdag 28 juli 2011, 9:24 uur Grootste onzin is dit, de meeste denken alleen maar aan centen en verder niet. Laatst ook al die directeur van de Efteling... Weerberichten moeten ze beter gaan lezen cq begrijpen

Aan centen denken is niet erg, maar de critici zijn net als bepaalde leden van dit forum; weersverwachtingen half lezen. Telegraaf doet er vaak nog een schepje bovenop en je hebt een giftige cocktail aan slechte weersverwachtingen.

Anekdote die ik dan aanhaal is een onweersverwachting die Jan schreef waarin hij zich uitlaat dat de kansen enkel voor het zuiden en zuidoosten van het land waren. Schreef iemand in dat topic uit Noord Holland "wij krijgen zeker weer niets".

Het is een kwestie van lezen, interpreteren en niet blind afgaan op Telegraaf en eigen halve aannames.
Woonplaats: Finsterwolde (Oost Groningen)
Berichten: 365
Lid sinds: 23 aug. 2006
28 juli 2011, 13:36 uur | Bericht #264191
ik snap het voorstel wel... en het zou zeker goed zijn voor de toeristenstroom nr de eilanden.
ik als eilandliefhebber weet dat de zon er regelmatiger schijnt!
maar aan de andere kant... het waait er altijd harder, en het is er ook vaak een paar graadjes kouder dan in het binnenland!

komt dát dan ook bij het weerbericht te staan?
mama van 2, gék op watersport,natuur,nieuws het weer en reizen. tevens brandweervrouw en gek op bijna alles wat een ander te gek is :)
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
28 juli 2011, 13:41 uur | Bericht #264194
Citaat van jennifer83, donderdag 28 juli 2011, 13:36 uur ik snap het voorstel wel... en het zou zeker goed zijn voor de toeristenstroom nr de eilanden.
ik als eilandliefhebber weet dat de zon er regelmatiger schijnt!
maar aan de andere kant... het waait er altijd harder, en het is er ook vaak een paar graadjes kouder dan in het binnenland!

komt dát dan ook bij het weerbericht te staan?


Lol, ze moeten zelf maar een weerbericht gaan maken als ze denken dat ze benadeeld worden. Alles draait alleen maar om geld, als er altijd zon zou staan en het regent iedere dag dan zal je ze echt niet horen
Richard--
Lid
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 86
Lid sinds: 27 jun. 2011
28 juli 2011, 13:52 uur | Bericht #264204
Mensen zijn gewoon veel te naïef (aan het worden), als iedereen gewoon goed leest zou dat een hoop minder gezeur op leveren.
En dan nog, het is een weers VERWACHTING, dat willen mensen ook nog wel eens vergeten.
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 juli 2011, 18:15 uur | Bericht #264330
Citaat van Jan van Ooijen, donderdag 28 juli 2011, 9:24 uur Grootste onzin is dit, de meeste denken alleen maar aan centen en verder niet. Laatst ook al die directeur van de Efteling... Weerberichten moeten ze beter gaan lezen cq begrijpen

Nou, nee, er zit een kern van waarheid in. Heb hier in het verleden ook al wel met meteo consult over heen en weer gemaild.

Waar het op neerkomt is dat weermensen soms een beetje ingesleten gewoontes hebben.
Zo kun je niet ontkennen dat het zinnetje 'van 15 graden op de wadden tot 20 graden in limburg' heel vaak voorkomt.
Theoretisch klopt dat wel, want als je midden op het strand gaat staan met zeewind is het dan inderdaad 15 graden. Zodra je echter wat meer midden op het eiland staat smoor je uit de tent. Vandaag is zo'n dag bijvoorbeeld.
Het zo hetzelfde zijn als dat je in zuidoost nederland de temperaturen neemt vlak boven de smeltwaterrivieren. Ja, die is koud.

De reden hiervan is natuurlijk dat weerstations zoveel mogelijk vrij worden gezet in de ruimte. Op Terschelling staat ie vlakbij de waddenzee, ver van bos/duin en bebouwing. Maar aan de windmetingen kun je al zien dat het weerstation op Vlie nog veel meer midden op de vlakte staat. Wind van zee heeft vrij spel.

Dus theoretisch hebben de weermensen gelijk. Als je in een bootje midden op de waddenzee staat, of in het uiterste stukje polder, of op het strand, is het 15 graden. En vrij in het veld is de officiele manier van meten.

Maar als je het weerstation op dezelfde manier in het onvermijdelijke luwere binnenland zou plaatsen als in de rest van Nederland gebeurt, dan zou je zien dat de temps veel minder schelen. Dat we hier ook gewoon 19 graden halen op zo'n dag.

En het is vreselijk frustrerend op zo'n dag als vandaag alle aankomende toeristen te horen zeggen 'oh, het is hier veel mooier weer dan ik dacht!'
Dan kun je nog zo zeggen dat mensen niet goed luisteren, maar dan is er gewoon wat mis met je manier van communiceren.

Mijn voorstel zou dus ook zijn het zinnetje te veranderen in 'van 15 graden op de wateren tot 20 graden in het binnenland' Dat klopt veel meer.

In ieder geval... ik maak hier dagelijks op Terschelling mee dat mijn gasten van het weerbericht het verkeerde idee krijgen. En het is niet grappig als je afhankelijk bent van toerisme, dat constant je potentiele gasten op het verkeerde been worden gezet. Echt niet.

En inderdaad is het hier vaak zonnig en droog als de weermensen een bewolkte, soms zelfs miezerige dag voor heel NL hebben voorspeld.

Ik weet hoe het weer in elkaar zit. Ik lees elke dag het weerbericht en ik weet wat er wordt bedoeld met alles wat wordt gezegd. En ook ik zeg: voor de Wadden is het weerbericht echt niet betrouwbaar.
Ik zeg altijd tegen mijn gasten: gewoon 's ochtends de gordijnen open trekken en dan weet je het pas.
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
28 juli 2011, 19:49 uur | Bericht #264402
Ieder jaar komt dit wel terug, dit moet niet afgeschreven worden op de weerdiensten! Laat ze dan zelf hun weerberichten schrijven vind ik dan. Kijken hoevaak het dan wel klopt
Shadow112
Lid
Woonplaats: Hasselt (ov)
Berichten: 1660
Lid sinds: 22 nov. 2010
28 juli 2011, 19:55 uur | Bericht #264407
Piet P spreekt in de landelijke media toch ook altijd speciaal over de wadden?
Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 juli 2011, 20:13 uur | Bericht #264416
Citaat van Jan van Ooijen, donderdag 28 juli 2011, 19:49 uur Ieder jaar komt dit wel terug, dit moet niet afgeschreven worden op de weerdiensten! Laat ze dan zelf hun weerberichten schrijven vind ik dan. Kijken hoevaak het dan wel klopt

Hmm, ik zei al dat theoretisch de weerdiensten gelijk hebben. Vandaag was het ook 19 graden op de Wadden. Klinkt niet warm, was het wel. Dat ligt ook een beetje aan de interpretatie van de lezer. Dus het is niet zo dat wordt gezegd dat de weerdiensten fout zijn en er niets van kunnen.
Maar er is een verschil tussen een goede verwachting en een goede communicatie. Je hebt niet zoveel aan een goede verwachting als de mensen toch het verkeerde idee krijgen. En mensen krijgen vaak het verkeerde idee van het weer op de Wadden. Dan kun je wel zeggen dat de Waddeneilanden dan maar zelf iets moeten doen, maar je kunt als weermensen ook zelf even kijken naar hoe je het brengt. Dat lijkt me gewoon professioneel, dat je met je weersverwachting mensen een zo goed mogelijk beeld geeft van hoe het eruit gaat zien.
En als dan dagelijks mensen zeggen: 'dit is veel beter dan was voorspeld'!, dan geef je toch niet helemaal het goede beeld. Daar mag best over gediscussieerd worden.
Als het ieder jaar terug komt zou er ook al ergens een belletje moeten gaan rinkelen, niet waar?
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
28 juli 2011, 20:44 uur | Bericht #264432
Citaat van Eilander, donderdag 28 juli 2011, 20:13 uur Als het ieder jaar terug komt zou er ook al ergens een belletje moeten gaan rinkelen, niet waar?

Het gezeur is al jaren aan de gang. Het grote probleem hier is dat we in dit kleine landje 4 verschillende weerdiensten hebben. Twee weerdiensten (KNMI en MeteoConsult) is meer dan voldoende. Laat alstublieft Weerplaza en Weeronline niet meer op de TV en trek hun "licenties" in. Onlangs (4-daagse) kreeg ook het KNMI de schuld doordat er 1500 mensen niet op kwamen dagen door het slechte weer. Toevallig was het weerbericht op de NOS van Weerplaza. Die zeiden dat je beter thuis kon blijven als je niet perse weg hoefde, maar het KNMI werd als schuldige aangewezen.

Het valt mij de laatste tijd enorm op dat iedereen zich met het weer bemoeid en de meeste klagers (die de media bereiken) hebben toevallig nog het meeste geld ook en zijn bang dat ze op het einde van het jaar 0.10 eurocent te kort komen. Vorige week idem dito, toen was de directeur van de Efteling in de media, want KNMI had slecht weer voorspeld (wat in mijn ogen verwacht is) en zodoende leed hij omzet verlies. Maar goed, als men het weerbericht duidelijk had gelezen dan hadden ze ook gelezen dat er lokaal een pittige bui voor kan komen, dus met andere woorden.... Het weerbericht klopte als een bus. Het is in mijn ogen ook knap zielig om dan maar gelijk naar de weerdiensten te wijzen, want door hun verwachting zijn er minder mensen gekomen. En daarom zeg ik dan ook..... Kan je het zelf beter, dan moet je het vooral doen.
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 juli 2011, 21:25 uur | Bericht #264446
Citaat van Jan van Ooijen, donderdag 28 juli 2011, 20:44 uur Het weerbericht klopte als een bus. Het is in mijn ogen ook knap zielig om dan maar gelijk naar de weerdiensten te wijzen, want door hun verwachting zijn er minder mensen gekomen. En daarom zeg ik dan ook..... Kan je het zelf beter, dan moet je het vooral doen.

True, maar in dit geval heb je het tegen iemand die iedere 10 eurocent hard kan gebruiken en die af en toe gewoon gasten minder krijgt omdat mensen onterecht het idee hebben dat het op de Wadden geen mooi weer is. Dat is ook best wel eens pijnlijk hoor. Prachtig stralend weer en toch annuleringen omdat mensen dachten dat het op de Wadden een stuk kouder zou zijn en bewolkt.
Het gaat er ook niet om dat je een verwachting maakt op iedere vierkante meter NL. Het gaat er alleen om dat bepaalde standaard zinnetjes gewoon voorzichtiger gebruikt worden. 'Op de wadden....', 'in het noordwesten....' en meestal in (voor de mensen) negatieve zin. Het koudste op de wadden, bewolking komt van het noordwesten binnendrijven, enz... wissel het dan af met positief: het minst benauwd op de wadden, het zonnigst op de Wadden (is statistisch net zo juist als dat het het koudst is hier), enz... Of zeg gewoon 'aan de kust' of 'boven open water'.
Ik ben het ook wel in jouw verwachtingen tegengekomen en ik heb je er nooit op aangesproken. Omdat ik weet hoe verwachtingen werken. Ik ga daar echt niet over zeuren, ook al kost het mij best wel eens behoorlijk geld. Maar om het nou af te doen als 'zeuren' en 'grootste onzin', dat is niet helemaal terecht.
Onze doelgroep zal meestal Skyradio luisteren, of iets dergelijks. Da's meteo consult. Die zenders zullen echt niet het aparte waddenbericht erbij doen. Daarom heeft het geen enkele zin een eigen bericht te maken. Je kunt nooit tegen de 'coverage' van meteo consult en het knmi samen op. En daarom is vaak de enige optie af en toe het nieuws te zoeken en mensen duidelijk te maken dat het weer vaak beter lijkt te zijn op de wadden dan mensen op basis van het weerbericht zouden denken.

Maar ik weet ook wel dat je je allergrootste best doet en er veel tijd in steekt om een zo goed mogelijk bericht te maken, dus ik vind het niet leukt dat nu misschien lijkt alsof ik je aanval. Dat is niet zo. Ik waardeer je werk erg. Een gewoon eerlijke discussie met de verwachters over of er betere beschrijvingen zijn voor het weer op de Wadden zou ik echter wel toejuichen.
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 juli 2011, 21:34 uur | Bericht #264449
Ik kan me wel in het laatste bericht van Jan vinden. Sowieso denk ik dat als er 2 weerdiensten over moeten blijven dat dat KNMI en MC moeten zijn. Ik heb dit toevallig voor mijn profielwerkstuk onderzocht en MC maakte inderdaad de betrouwbaarste verwachtingen. Dan kan MC blijven voor de verwachtingen per plaats etc en KNMI voor officiele waarschuwingen, weerbulletins voor de luchtvaart en dat soort geneuzel.

Ook het gezeur om geld vind ik grote onzin. Kom op, ga je de weergoden om een schadevergoeding vragen als het slecht weer is? We leven in Nederland mensen, hier is zomer 20 graden en af en toe een bui. En ja, het maken van weersverwachtingen is moeilijk, en het maken van weersverwachtingen die altijd uitkomen is onmogelijk. Daarnaast: als er buien zijn voorspeld kan het inderdaad zijn dat er op bepaalde plekken helemaal niets valt, maar op andere plekken weer heel veel.

Ik vraag me ook af in hoeverre het klopt dat 80% van de mensen naar de landelijke berichten kijkt. Mijn ervaring is dat het grootste gedeelte van de mensen op bijv. weer.nl of weeronline gewoon opzoekt naar het weer in Groningen, of het weer in Rotterdam, of Terschelling, of waar dan ook.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
28 juli 2011, 21:38 uur | Bericht #264451
Citaat van Eilander, donderdag 28 juli 2011, 21:25 uur Maar ik weet ook wel dat je je allergrootste best doet en er veel tijd in steekt om een zo goed mogelijk bericht te maken, dus ik vind het niet leukt dat nu misschien lijkt alsof ik je aanval. Dat is niet zo. Ik waardeer je werk erg. Een gewoon eerlijke discussie met de verwachters over of er betere beschrijvingen zijn voor het weer op de Wadden zou ik echter wel toejuichen.

Daar gaat het mij ook niet om, maar er duiken steeds meer van dit soort berichten op in de media. Eerst de diecteur van de Efteling dan het CDA en nu weer dit. Het lijkt wel of het hier in Nederland nooit goed is, of we zijn nooit tevreden. Daarom gaf ik in eerdere berichten ook aan dat ze het zelf moeten doen als ze denken dat ze het beter kunnen en beter denken te weten. Ik zou dan de reacties wel eens willen lezen als het van hun kant niet klopt. Persoonlijk maak ik mijn verwachtingen op Hirlam, GFS en EC en ja, ik zit er ook wel eens goed naast. Zelf merk ik ook hier op dat als je kans op een onweersbui schrijft, dat de mensen gelijk gaan denken dat er onweer komt. Om maar een voorbeeld te noemen. Het is gewoon lezen en begrijpend lezen wat het er aan ontbreekt bij vele Nederlanders
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 juli 2011, 23:44 uur | Bericht #264480
Citaat van Jan van Ooijen, donderdag 28 juli 2011, 20:38 uur Daar gaat het mij ook niet om, maar er duiken steeds meer van dit soort berichten op in de media. Eerst de diecteur van de Efteling dan het CDA en nu weer dit. Het lijkt wel of het hier in Nederland nooit goed is, of we zijn nooit tevreden.

Dat is heel kenmerkend Nederlands. We hebben het hier zo ongeveer het best van heel de wereld, we hebben alles wat ons hartje begeert, maar er kan niemand zo goed klagen als de Nederlanders.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Woonplaats: Finsterwolde (Oost Groningen)
Berichten: 365
Lid sinds: 23 aug. 2006
29 juli 2011, 10:26 uur | Bericht #264511
Citaat van Shadow112, donderdag 28 juli 2011, 19:55 uur Piet P spreekt in de landelijke media toch ook altijd speciaal over de wadden?


ja maar dat is toch geen ''weerman''?! paulus pietsma zegt ie.
nou eeeeh t kan een beeeetje reguhnuh... en muhschien ook nog kans op wat zonneschijn.
verder schommelt duh tempruhtuur zo tússen dé 15 en 35 graden
OANT MOARN!


haha mss moeten ze die paulusma hebben voor de eilanden
dan heeft iedereen zijn zin
mama van 2, gék op watersport,natuur,nieuws het weer en reizen. tevens brandweervrouw en gek op bijna alles wat een ander te gek is :)
Woonplaats: Oldambt(Oost Grunn)
Berichten: 1851
Lid sinds: 3 sep. 2008
29 juli 2011, 16:26 uur | Bericht #264556
Ik juig het toe, want ze zitten er veel te vaak naast het zelfde geld voor het hele noorden. en dan die redenering van De Bilt warmste dit droogte dat enzz. De Bilt gaat veel te veel van hun eigen uit. en noemt het hele land dat is grootste onzin en klopt voor geen meter. weersverschillen komen vaker voor op kleine afstand.

Eilanden en het noorden worden benadeelt wat weersvoorspellingen aangaat.. we kunnen hier beter op de duitse weerbericht aan dan wie dan ook uit nederland. dat is te zot voor woorden toch. en hekel al jaren de weersberichten die uit het midden en zuiden van het land komen. in het noorden altijd kouder voorspeld dat zag je van de week ook weer. met de temps. was het net anders om.nl. hier warmer dat het zuiden. ook in mijn ogen zijn er te veel weersvoorpellers kijk maar op tv. elk praat anders je ziet de bomen niet meer door het bos.
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
Woonplaats:
Berichten: 1
Lid sinds: 3 aug. 2011
3 augustus 2011, 13:00 uur | Bericht #265491
Citaat van Jan van Ooijen, donderdag 28 juli 2011, 19:44 uur Toevallig was het weerbericht op de NOS van Weerplaza. Die zeiden dat je beter thuis kon blijven als je niet perse weg hoefde, maar het KNMI werd als schuldige aangewezen.
Jan, Infoplaza, dat Weerplaza exploiteert, verzorgt het weer voor de NOS al sinds februari 2010 niet meer. Er staat netjes een bronvermelding op NOS-Teletekst: www.weeronline.nl

Verder ben ik het er wel mee eens dat de Waddeneilanden meer aandacht behoeven in de weerberichten in de media. Dit geldt overigens evenzo voor bijvoorbeeld Zeeland, Limburg of Groningen. Helaas is de schrijfruimte of spreektijd steeds meer beperkt, zodat het er vaak 'bij inschiet'.

Groeten, Ben | Gewijzigd: 3 augustus 2011, 13:03 uur, door benlankamp
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
3 augustus 2011, 13:12 uur | Bericht #265496
Citaat van Ben Lankamp, woensdag 3 augustus 2011, 13:00 uur Jan, Infoplaza, dat Weerplaza exploiteert, verzorgt het weer voor de NOS al sinds februari 2010 niet meer. Er staat netjes een bronvermelding op NOS-Teletekst: www.weeronline.nl

Verder ben ik het er wel mee eens dat de Waddeneilanden meer aandacht behoeven in de weerberichten in de media. Dit geldt overigens evenzo voor bijvoorbeeld Zeeland, Limburg of Groningen. Helaas is de schrijfruimte of spreektijd steeds meer beperkt, zodat het er vaak 'bij inschiet'.

Groeten, Ben


Ah dan is het nog een slag erger als het van weeronline komt. Ik zie vaak Marco Verhoef op TV en dan is de link snel gelegd naar Weerplaza, mijn excuses daarvoor dan. Maar ik blijf het grootste onzin vinden, dat de Wadden benadeeld wordt in de berichtgevingen. Lees en hoor er vaak zat over, jammer dat het in Nederland een jaarlijks terugkerend fenomeen is.
Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 216 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 216, lezen 3 mensen het topic "Speciale satellietbeelden".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden