Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atchison, MO; Holt, MO; Nodaway, MO.

27 Apr 2024 21:26:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atchison, MO; Nodaway, MO.

27 Apr 2024 21:26:46

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Haskell, TX.

27 Apr 2024 21:26:46

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Knox, TX.

27 Apr 2024 21:26:46

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Richardson, NE.

27 Apr 2024 21:19:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Marshall, KS; Riley, KS; Washington, KS.

27 Apr 2024 21:17:11

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Jackson, KS; Nemaha, KS; Pottawatomie, KS.

27 Apr 2024 21:17:10

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garfield, OK; Grant, OK; Kay, OK; Noble, OK.

27 Apr 2024 21:09:01

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Doniphan, KS; Holt, MO.

27 Apr 2024 21:08:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Sumner, KS.

27 Apr 2024 21:06:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kingfisher, OK; Logan, OK.

27 Apr 2024 21:06:10

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Greer, OK; Jackson, OK; Kiowa, OK; Washita, OK.

27 Apr 2024 21:06:10

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Custer, OK; Dewey, OK; Roger Mills, OK.

27 Apr 2024 21:06:10

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Foard, TX; Knox, TX.

27 Apr 2024 21:06:09

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Marshall, KS; Pottawatomie, KS.

27 Apr 2024 20:59:48
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Ricootje
Lid
Woonplaats: Koedijk (Alkmaar-noord)
Berichten: 725
Lid sinds: 17 jun. 2011
19 augustus 2011, 21:17 uur | Bericht #271322
Juist. Niks dus, alleen ukmo laat ons wat spannends zien, verder wordt het nix. Zei ik gister al maar toen werd ik voor gek verklaard, kan uiteraard nog veranderen. Maar een kans dat het westen nog wat mee pikt is er pas weer op dinsdag. Drama, een Cape van 3000 kj zomaar verdwenen, wat is dit toch voor een zomer?8|
Bac00
Lid
Woonplaats: Hoogeveen
Berichten: 510
Lid sinds: 22 apr. 2011
19 augustus 2011, 21:26 uur | Bericht #271327
Citaat van Ricootje, vrijdag 19 augustus 2011, 15:02 uur Die kaartjes zijn anders ook niet echt betrouwbaar ofzo. Vandaag onweer? Laat me niet lachen. Maargoed, bijzonder spannend weer

Uuhmm, dat ene kaartje van vrijdag was van afgelopen nacht hoor.....
Toen heeft ZuidOosten nog steeds onweer gehad, was van8 weer een nieuwe bui te vinden daar,
niet al te heftig maar toch wel onweer....

RTLWeer zegt dat t nog even afwachten geblazen is waar, wanneer en hoe zwaar de buien worden =>
Waarom deze advertentie?
Roxiejh
Lid
Woonplaats: Vlijmen
Berichten: 836
Lid sinds: 28 jun. 2011
19 augustus 2011, 21:29 uur | Bericht #271329
Laten wel elkaar allemaal lekker erg negatief maken, dan komt je onweer wel.
NOT..

O.t. : Ik hoop en geloof zeker wel dat er nog wat komt!!
je weet t toch nooit .. uitgaan van t slechtste tog.. kan t alleen maar meevallen.
Was gisteren al blij met da beetje onweer dat we hadden hier in dordrecht want had nergens meer op gerekend
Pure Nature, Just Love It .. Handle With Care, Love 'Nd Respect
Sanwa
Lid
Woonplaats: winkel
Berichten: 5550
Lid sinds: 3 jul. 2009
19 augustus 2011, 21:31 uur | Bericht #271330
volgens RTL weer zondag maandag en dinsdag kans op onweer. zo mij benieuwen hoe en wat. als ze maar optijd waarschuwen.
Bekijk het van de zonnige kant, de meeste regen valt naast je.
Woonplaats: Oss
Berichten: 1545
Lid sinds: 24 mei. 2009
19 augustus 2011, 21:34 uur | Bericht #271331
Citaat van Ricootje, vrijdag 19 augustus 2011, 21:17 uur Juist. Niks dus, alleen ukmo laat ons wat spannends zien, verder wordt het nix. Zei ik gister al maar toen werd ik voor gek verklaard, kan uiteraard nog veranderen. Maar een kans dat het westen nog wat mee pikt is er pas weer op dinsdag. Drama, een Cape van 3000 kj zomaar verdwenen, wat is dit toch voor een zomer?8|

Niet zo negatief hè

Ik denk dat er nog wel wat in het vat zit deze zomer.
Woonplaats: Oss
Berichten: 1545
Lid sinds: 24 mei. 2009
19 augustus 2011, 21:35 uur | Bericht #271332
Citaat van Roxiejh, vrijdag 19 augustus 2011, 21:29 uur Laten wel elkaar allemaal lekker erg negatief maken, dan komt je onweer wel.
NOT..

O.t. : Ik hoop en geloof zeker wel dat er nog wat komt!!
je weet t toch nooit .. uitgaan van t slechtste tog.. kan t alleen maar meevallen.
Was gisteren al blij met da beetje onweer dat we hadden hier in dordrecht want had nergens meer op gerekend


er is een groot voordeel aan iedereen die zo zwaar negatief doet hier... kan het alleen maar meevallen!
Dus op zich ook een bepaalde strategie natuurlijk
Bac00
Lid
Woonplaats: Hoogeveen
Berichten: 510
Lid sinds: 22 apr. 2011
19 augustus 2011, 21:37 uur | Bericht #271334
Citaat van Roxiejh, vrijdag 19 augustus 2011, 19:29 uur O.t. : Ik hoop en geloof zeker wel dat er nog wat komt!!
je weet t toch nooit .. uitgaan van t slechtste tog.. kan t alleen maar meevallen.
Was gisteren al blij met da beetje onweer dat we hadden hier in dordrecht want had nergens meer op gerekend


Klopt rox, ben ik t mee eens meis =>
Als je negatief bent kun je alleen maar negativiteit over jezelf afroepen, ik geloof daar wel in

en daarbij nu is het oosten, en vooral zuidoosten aan de beurt, als het zeewater nog voldoende op weet te warmen door de warme nazomer die verwacht wordt dan heb je daar in t najaar feest(west, zuidwest, noordwest en rondom ijsselmeer), zo krijgt iedereen wat | Gewijzigd: 19 augustus 2011, 21:40 uur, door Bac00
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 augustus 2011, 21:44 uur | Bericht #271336
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
19 augustus 2011, 21:45 uur | Bericht #271337
Citaat van Ricootje, vrijdag 19 augustus 2011, 21:17 uur Juist. Niks dus, alleen ukmo laat ons wat spannends zien, verder wordt het nix. Zei ik gister al maar toen werd ik voor gek verklaard, kan uiteraard nog veranderen. Maar een kans dat het westen nog wat mee pikt is er pas weer op dinsdag. Drama, een Cape van 3000 kj zomaar verdwenen, wat is dit toch voor een zomer?8|
Je bent wel bitter en snel aan het doemdenken vind ik een beetje. Zoals je zegt; het kan uiteraard nog veranderen. Oh en het feit dat een cape van 3000 zo ineens weg is, kan ook betekenen dat het bij een volgende run zo maar ineens weer terug is.
Ricootje
Lid
Woonplaats: Koedijk (Alkmaar-noord)
Berichten: 725
Lid sinds: 17 jun. 2011
19 augustus 2011, 21:46 uur | Bericht #271338
Naja wat moet je anders? Diepe teleurstellingen en droevig koel weer werken er anders niet aan mee. En je bent het toch met me eens dat als de kaarten er zo goed uitzagen en het nu zo slecht eruit ziet dat dan de moed wel in je schoenen zakt?< <

Ik weet echt wel dat het een complexe situatie is, maar ik heb gewoon behoefte aan onweer!:) We hebben het slechts 1 keer noemenswaardig gehad verder nix, dus dan is dit toch stiekem wel een domper.
Woonplaats: Oss
Berichten: 1545
Lid sinds: 24 mei. 2009
19 augustus 2011, 21:49 uur | Bericht #271341
Citaat van Ricootje, vrijdag 19 augustus 2011, 21:46 uur Naja wat moet je anders? Diepe teleurstellingen en droevig koel weer werken er anders niet aan mee. En je bent het toch met me eens dat als de kaarten er zo goed uitzagen en het nu zo slecht eruit ziet dat dan de moed wel in je schoenen zakt?< <

Ik weet echt wel dat het een complexe situatie is, maar ik heb gewoon behoefte aan onweer!:) We hebben het slechts 1 keer noemenswaardig gehad verder nix, dus dan is dit toch stiekem wel een domper.


Als je een beetje de weerkaarten kent dan weet je ook dat die per run enorm kunnen verschillen. En dat je je niet zomaar uit het veld moet laten slaan als er n keer een slechte run tussen zit. Je moet proberen naar de hoofdlijn te kijken, en vooral ook meerdere modellen bekijken en meerdere runs. Dan krijg je een veel beter beeld.
akammd
Lid
Woonplaats: Hengelo(O)
Berichten: 933
Lid sinds: 30 jun. 2008
19 augustus 2011, 21:49 uur | Bericht #271342
Citaat van Tyshane, vrijdag 19 augustus 2011, 21:45 uur Je bent wel bitter en snel aan het doemdenken vind ik een beetje. Zoals je zegt; het kan uiteraard nog veranderen. Oh en het feit dat een cape van 3000 zo ineens weg is, kan ook betekenen dat het bij een volgende run zo maar ineens weer terug is.

Helemaal goed Tyshane. Had hier eigenlijk al de kaartjes van de laatste EC verwacht voor zondag. Misschien geen superrun maar toch wel kansen.
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
19 augustus 2011, 21:50 uur | Bericht #271344
Citaat van Ricootje, vrijdag 19 augustus 2011, 21:46 uur Naja wat moet je anders? Diepe teleurstellingen en droevig koel weer werken er anders niet aan mee. En je bent het toch met me eens dat als de kaarten er zo goed uitzagen en het nu zo slecht eruit ziet dat dan de moed wel in je schoenen zakt?< <

Ik weet echt wel dat het een complexe situatie is, maar ik heb gewoon behoefte aan onweer!:) We hebben het slechts 1 keer noemenswaardig gehad verder nix, dus dan is dit toch stiekem wel een domper.

Ah tuurlijk ik snap het zeker wel, maar ik probeer zelf al mezelf in te dekken tegen teleurstelling, door weinig te verwachten. Zoals roxiejh en Bac ook al aangaven. Verder probeer ik ook lol te ervaren in 'de reis' en niet alleen in de 'bestemming'.
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
19 augustus 2011, 21:53 uur | Bericht #271345
Citaat van arend, vrijdag 19 augustus 2011, 21:49 uur Helemaal goed Tyshane. Had hier eigenlijk al de kaartjes van de laatste EC verwacht voor zondag. Misschien geen superrun maar toch wel kansen.
Inderdaad, vind de kaartjes ook erg meevallen hoor. Heb er wel vertrouwen in, zeker ook omdat het over drie dagen met kansen gaat. Zal vast wel weer iets tussen zitten. Ben trouwens al blij met randverschijnselen of schitterende cb's.
koen17
Lid
Woonplaats: IJmuiden
Berichten: 1038
Lid sinds: 16 dec. 2009
19 augustus 2011, 21:55 uur | Bericht #271348
Wat een enome negativiteit hangt hier weer... Mensen de runs van GFS en andere weermodellen zijn dagenlang goed geweest. Dat de temps en cape waarden nu wat lager worden berekend zegt nog niks over het feit of het daadwerkelijk zo gaat lopen komende dagen. Pas als dit zondagochtend nog steeds het geval is kun je je zorgen gaan maken.

Houd de moed erin!!
Woonplaats: haarlem
Berichten: 1310
Lid sinds: 23 jun. 2009
19 augustus 2011, 22:01 uur | Bericht #271352
Citaat van koen17, vrijdag 19 augustus 2011, 19:55 uur Wat een enome negativiteit hangt hier weer... Mensen de runs van GFS en andere weermodellen zijn dagenlang goed geweest. Dat de temps en cape waarden nu wat lager worden berekend zegt nog niks over het feit of het daadwerkelijk zo gaat lopen komende dagen. Pas als dit zondagochtend nog steeds het geval is kun je je zorgen gaan maken.

Houd de moed erin!!

tja koen, voor ons word het wel steeds moeilijker om de moed erin te blijven houden.

gister was het ook frustrerend dat het zuid oosten wederom in de prijzen viel

zoveel onweer hebben we niet gekregen, maar toch probeer ik het weer.
Life without freedom is no life at all.

weather without storms is no weather at all.
EdwardvG
Lid
Woonplaats: Dalfsen
Berichten: 278
Lid sinds: 5 jul. 2010
19 augustus 2011, 22:10 uur | Bericht #271358
Citaat van smoke_soldier, vrijdag 19 augustus 2011, 22:01 uur tja koen, voor ons word het wel steeds moeilijker om de moed erin te blijven houden.

gister was het ook frustrerend dat het zuid oosten wederom in de prijzen viel

zoveel onweer hebben we niet gekregen, maar toch probeer ik het weer.


Haha, tja, je kan nou wel telkens gaan miepen dat je zo weinig onweer hebt gehad maar daar krijg je echt niet meer door hoor, krijg je alleen maar een negatieve sfeer van, en dat vind (bijna) niemand leuk.
Bekijk het nou gewoon eens positief, er bestaat een kans op onweer de komende tijd, krijg je geen onweer, heb je de voorpret in ieder geval al gehad en kan je wellicht genieten van de video's en foto's van anderen.

Ik begrijp (deels) hoe je je voelt, ik heb dit jaar ook nog maar 2x leuk onweer gehad en de rest van de buien vond het grappig om telkens net langs ons te trekken.
Maar elke keer als er weer een kans komt geniet ik van de voorpret en de gezonde spanning die het met zich mee brengt, als er dan niets komt heb je tenminste nog lol gehad met de mensen op het forum hier, als je het negatief bekijkt heb je geen lol, komt er dan ook nog eens geen onweer heb je een dubbele zeik-dag.
Voor zover mijn speech over voorpret e.d.

Overigens ben ik echt benieuwd wat er gaat gebeuren komende dagen, kan nog wel eens erg interessant worden
Ook staat mijn vraag nog steeds:
De waardes stoppen zo ongeveer halverwege het land, zouden buien die iets zuidelijker zijn ontstaan ook zonder deze waardes nog een tijd door kunnen leven en zo noordelijker gelegen gebieden treffen? | Gewijzigd: 19 augustus 2011, 22:11 uur, door EdwardvG

Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
19 augustus 2011, 22:12 uur | Bericht #271359
Van dit onweer-waarschijnlijkheid-trio van weerdirect gaat de dinsdag het meest spannend worden vooralsnog:

img2www.gif

img3www.gif

img4www.gif
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
19 augustus 2011, 22:15 uur | Bericht #271361
Citaat van EdwardvG, vrijdag 19 augustus 2011, 22:10 uur Haha, tja, je kan nou wel telkens gaan miepen dat je zo weinig onweer hebt gehad maar daar krijg je echt niet meer door hoor, krijg je alleen maar een negatieve sfeer van, en dat vind (bijna) niemand leuk.
Bekijk het nou gewoon eens positief, er bestaat een kans op onweer de komende tijd, krijg je geen onweer, heb je de voorpret in ieder geval al gehad en kan je wellicht genieten van de video's en foto's van anderen.

Mooi gezeg, sluit ik me bij aan...

| Gewijzigd: 19 augustus 2011, 22:16 uur, door Tyshane
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 augustus 2011, 22:18 uur | Bericht #271366
Hou het gezellig allemaal @ Weatherman wij zijn de modjes
@ sneeuw en onweer: kijk je pb na
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 109 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 109, lezen 4 mensen het topic "Chaos na blikseminslagen in Harkstede en Leersum (Foto's)".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden