Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 21:13:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, KS; Osage, KS.

25 Apr 2024 21:08:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Converse, WY; Niobrara, WY.

25 Apr 2024 20:36:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 20:07:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Morris, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 19:59:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Geary, KS; Riley, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 18:59:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Geary, KS; Riley, KS.

25 Apr 2024 18:33:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Mitchell, KS; Osborne, KS.

25 Apr 2024 16:54:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:44:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cloud, KS; Republic, KS.

25 Apr 2024 15:29:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Perry, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:29:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Mitchell, KS.

25 Apr 2024 15:10:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Conway, AR; Perry, AR; Pope, AR.

25 Apr 2024 15:10:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cloud, KS.

25 Apr 2024 14:46:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Conway, AR; Perry, AR; Pope, AR; Yell, AR.

25 Apr 2024 14:46:01
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Panningen
Berichten: 714
Lid sinds: 27 jun. 2011
21 augustus 2011, 23:58 uur | Bericht #273532
Nieuwe GFS run, ziet er redelijk uit! (maar is slechter geworden )
Cape_1.gif

Cape_2.gif

Cape_3.gif

Onweersdagen 2012: - nog niets - :)!
Woonplaats:
Berichten: 105
Lid sinds: 8 jan. 2010
21 augustus 2011, 23:58 uur | Bericht #273533
Citaat van mask, zondag 21 augustus 2011, 23:52 uur Mooiste foto van deze zondag, wat mij betreft
Dank je !!!
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: gouda
Berichten: 121
Lid sinds: 4 mrt. 2010
22 augustus 2011, 00:02 uur | Bericht #273534
Citaat van MullieBliksem, zondag 21 augustus 2011, 22:22 uur Kijk van jou wordt ik nou blij
Goed onderbouwde mening, weinig persoonlijks in het verhaal en ik geloof je ook nog, maar hier is volgensmij nogsteeds een neerslag tekort ofniet?

een neerslag tekort wat redelijk behoefte nodig heeft aan hemelwater maar het valt opzich best mee. droge grond wil niet zeggen warme grond of een warme bodemlucht. de beste ingrediënten naar mijn mening zijn zoals Jan al eerder heeft beschreven ,in de leken versie,: koude en warme lucht dat tegen elkaar botst waardoor de zaak explodeert. knorrig als het klinkt zijn dat gewoon de basis principen. het kan 80 graden worden(bij wijze van spreken), maar als de toplucht in de atmosfeer 10 graden is en de bodem temperatuur 15 graden zal je weinig kans hebben op onweer. ik denk ook, en ik denk dat velen het hier met me eens zullen zijn, dat er een waarschuwing is uitgegeven voor extreem weer ook door de schrik van Pukkelpop natuurlijk. KNMI wil geen risico's nemen en zorgt voor,naar mijn mening goede berichtgeving,dat mensen veilig zullen zijn. We zullen de berichtgeving moeten afwachten de komende dagen maar ik ben er heilig van overtuigd dat dinsdag veel betere resultaten zal leveren dan vandaag.
TER DUIDELIJKHEID: Ik vindt niet dat centrales en Karim en Noodweer en Weerplaza etc. etc. moeten worden ge-pinpointed op deze verwachtingen. Ik ben het eens met onze Jan, de waardes waren er absoluut. Maar je kan maar weer zien dat niks zo veranderlijk is als het weer en zo'n simpel iets(hierboven beschreven), kan ervoor zorgen dat we het benauwd hebben zonder een druppel regen.
ViKtOrPETERS
Birdie
Lid
Woonplaats: Zwijndrecht (ZH)
Berichten: 120
Lid sinds: 3 jul. 2010
22 augustus 2011, 00:12 uur | Bericht #273537
Moet ik de laatste maanden vele zware onweersbuien op buienradar over midden en oost Nederland zien trekken.
Mag ik lezen over al die prachtige inslagen, lichtshows, rolwolken, etc.
Ik kon me lekker maken met voorspeld onweer voor het zuid westen op 28 juli dat overal viel, behalve in het zuid westen.
Nee, vandaag zijn we toch weer positief ingesteld
Wij gaan namelijk voor het eerst richting het zuid oosten om dit spektakel nu toch eens zelf te beleven.
Immers, het ging onweren en dan vooral in het zuidoosten (de standaard tegenwoordig).
De voorspellingen, fysische waardes en waarschuwingen waren duidelijk.
Rond Nijmegen en Eindhoven meten we rond de 28 graden en stik benauwd.
Rond 15:00 werd het even donkerder, maar daarna klaarde het weer op. Slechts enkele stapelwolken zag je wat uitgroeien, maar dat was dat. Alleen vielen er even af en toe wat losse spetters.
Om half zeven zijn we weer richting Zwijndrecht gereden.
M.a.w., zelfs nu, met deze verwachtingen, heeft het weer niet zo mogen zijn.

Dit stukje moet je met enige gevoel voor synische humor lezen, maar Ik baal er nu echt even heel serieus van en schrijf, lekker arrogant, ook dit seizoen (evenals 2010) gewoon af.
En dinsdag? Laat me niet lachen, dan ga ik vissen, in een lekker open gebied met geleidende carbon hengels


Woonplaats: Panningen
Berichten: 714
Lid sinds: 27 jun. 2011
22 augustus 2011, 00:16 uur | Bericht #273539
Citaat van Birdie, maandag 22 augustus 2011, 0:12 uur En dinsdag? Laat me niet lachen, dan ga ik vissen, in een lekker open gebied met geleidende carbon hengels

Hmm... dus NU weten we waaraan het lag, jij kwam ons opzoeken en daarom bracht je geen buien mee

Echt sneu voor jou, hopelijk krijg je met het vissen toch wat te zien dan dinsdag.
Onweersdagen 2012: - nog niets - :)!
Dickje
Lid
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Berichten: 275
Lid sinds: 29 mei. 2011
22 augustus 2011, 00:16 uur | Bericht #273540
Citaat van Birdie, zondag 21 augustus 2011, 23:12 uur Moet ik de laatste maanden vele zware onweersbuien op buienradar over midden en oost Nederland zien trekken.
Mag ik lezen over al die prachtige inslagen, lichtshows, rolwolken, etc.
Dit stukje moet je met enige gevoel voor synische humor lezen, maar Ik baal er nu echt even heel serieus van en schrijf, lekker arrogant, ook dit seizoen (evenals 2010) gewoon af.
En dinsdag? Laat me niet lachen, dan ga ik vissen, in een lekker open gebied met geleidende carbon hengels


Zeker met de korte hengel en achter het net?
Ricootje
Lid
Woonplaats: Koedijk (Alkmaar-noord)
Berichten: 725
Lid sinds: 17 jun. 2011
22 augustus 2011, 00:19 uur | Bericht #273541
Citaat van MullieBliksem, zondag 21 augustus 2011, 23:58 uur Nieuwe GFS run, ziet er redelijk uit! (maar is slechter geworden )

Operatie afbraak of blijft het in stand? Spanish plume is het volgens mij weer. De kern trekt waarschijnlijk langs de kust over NH naar het noorden, aldus de gfs run. Als dat ding gewoon over oost engenland trekt dan zitten wij gewoon goed.
Amras
Lid
Woonplaats: Dordrecht
Berichten: 554
Lid sinds: 25 mei. 2009
22 augustus 2011, 01:02 uur | Bericht #273543
Citaat van Ricootje, maandag 22 augustus 2011, 0:19 uur Operatie afbraak of blijft het in stand? Spanish plume is het volgens mij weer. De kern trekt waarschijnlijk langs de kust over NH naar het noorden, aldus de gfs run. Als dat ding gewoon over oost engenland trekt dan zitten wij gewoon goed.

We bellen Spanje wel even of ze in de richting van West-NL willen blazen
Regen, das gewoon vloeibare zonneschijn
Birdie
Lid
Woonplaats: Zwijndrecht (ZH)
Berichten: 120
Lid sinds: 3 jul. 2010
22 augustus 2011, 01:30 uur | Bericht #273545
Als de kaarten voor dinsdag goed zijn, zet ik mijn auto toch weer volgetankt klaar (domkop).
Na dinsdag wordt het volgens de pluimverwachtingen koeler, dus dat wordt voor deze week de laatste kans.
(even niet vissen, dan?)
Birdie
Lid
Woonplaats: Zwijndrecht (ZH)
Berichten: 120
Lid sinds: 3 jul. 2010
22 augustus 2011, 01:31 uur | Bericht #273546
Citaat van MullieBliksem, maandag 22 augustus 2011, 0:16 uur Hmm... dus NU weten we waaraan het lag, jij kwam ons opzoeken en daarom bracht je geen buien mee

Echt sneu voor jou, hopelijk krijg je met het vissen toch wat te zien dan dinsdag.


Pijnlijk, dat zei mijn vriendin namelijk ook al
front
Lid
Woonplaats: zaandam
Berichten: 620
Lid sinds: 24 aug. 2009
22 augustus 2011, 02:28 uur | Bericht #273549
het lontje werd niet aangestoken zondag jammer!(no trigger)
maar de komende dagen is die zeker aanwezig! let wel er is KANS dat wil nog niet zeggen daadwerkelijk net zoals zondag!
we blijven hoopvol toch?!
Amras
Lid
Woonplaats: Dordrecht
Berichten: 554
Lid sinds: 25 mei. 2009
22 augustus 2011, 02:36 uur | Bericht #273550
Citaat van front, maandag 22 augustus 2011, 2:28 uur het lontje werd niet aangestoken zondag jammer!(no trigger)
maar de komende dagen is die zeker aanwezig! let wel er is KANS dat wil nog niet zeggen daadwerkelijk net zoals zondag!
we blijven hoopvol toch?!


We gaan er gewoon weer tegenaan!
Maar niet meer vanavond. Slaap lekker!
Regen, das gewoon vloeibare zonneschijn
dv_chaser
Lid
Woonplaats: Assen
Berichten: 1345
Lid sinds: 30 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
22 augustus 2011, 04:14 uur | Bericht #273551
Dinsdag planning voor een chase!
Laat de kaarten maar mooi uitpakken
Jan-Emmen
Lid
Woonplaats: Emmen, Drenthe
Berichten: 53
Lid sinds: 24 dec. 2010
22 augustus 2011, 06:16 uur | Bericht #273553
Gisteren ruim 60 of 70 pagina's gelezen met voornamelijk chat-berichten, klaagzang en ander gezever.
Jammer dat een FORUM hiervoor gebruikt wordt. Naar mijn mening is bijna 80% weg te filteren door een strengere moderatie. Ik weet dat dit moeilijk is en veel werk maar het komt het forum zeker ten goede ben ik van mening.

Vele berichten zouden via de chat-optie gedaan kunnen worden of msn als je elkaar goed kent. Dat houdt het forum leesbaar en zal de bezoeker beter aan het forum kluisteren. Er waren rond de topuren ruim 500 bezoekers in het topic.

Ik kan me zo voorstellen dat zij zich ook ge-ergerd hebben aan de shit-talk.
Kan hier misschien iets verbetering in komen? Verder alle complimenten voor het forum, het houdt je goed op de hoogte wat voor weer we verwachten kunnen. En er is een up-to date verslaggeving. Top!

Woonplaats: Amstelveen
Berichten: 146
Lid sinds: 10 jun. 2011
22 augustus 2011, 07:26 uur | Bericht #273558
Citaat van Jan-Emmen, maandag 22 augustus 2011, 6:16 uur Gisteren ruim 60 of 70 pagina's gelezen met voornamelijk chat-berichten, klaagzang en ander gezever.
Jammer dat een FORUM hiervoor gebruikt wordt. Naar mijn mening is bijna 80% weg te filteren door een strengere moderatie. Ik weet dat dit moeilijk is en veel werk maar het komt het forum zeker ten goede ben ik van mening.

Vele berichten zouden via de chat-optie gedaan kunnen worden of msn als je elkaar goed kent. Dat houdt het forum leesbaar en zal de bezoeker beter aan het forum kluisteren. Er waren rond de topuren ruim 500 bezoekers in het topic.

Ik kan me zo voorstellen dat zij zich ook ge-ergerd hebben aan de shit-talk.
Kan hier misschien iets verbetering in komen? Verder alle complimenten voor het forum, het houdt je goed op de hoogte wat voor weer we verwachten kunnen. En er is een up-to date verslaggeving. Top!


off: zie je nou niet dat je nu zelf ook gewoon zit te klagen??
dit bericht had je moeten sturen als PB naar een moderator of moeten zetten in het klaagtopic.
want dit is off-topic gezever.

on: jammer dat we bijna geen onweer gezien hebben in nederland en dat men er toch wel redelijk naast gezeten heeft kwa verwachting,kan gebeuren blijkbaar.
hopen dat dinsdag beter uitpakt.
ik kijk uit naar de voorbeschouwing van Jan.
nieuwe ronden nieuwe kansen zeg ik dan maar.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 418 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 418, lezen 4 mensen het topic "De doctrine van Postma nader bekeken".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden