Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carter, OK; Johnston, OK; Murray, OK.

26 Apr 2024 14:36:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Craig, OK; Delaware, OK; Mayes, OK; Nowata, OK; Rogers, OK; Wagoner, OK.

26 Apr 2024 14:25:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK.

26 Apr 2024 14:13:10

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Haskell, OK; Latimer, OK; Pittsburg, OK; Pushmataha, OK.

26 Apr 2024 14:10:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adair, OK; Cherokee, OK; Haskell, OK; McIntosh, OK; Muskogee, OK; Pittsburg, OK; Sequoyah, OK; Wagoner, OK.

26 Apr 2024 14:10:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Haskell, OK; McIntosh, OK; Muskogee, OK; Pittsburg, OK; Wagoner, OK.

26 Apr 2024 14:00:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Craig, OK; Delaware, OK; Mayes, OK; Nowata, OK; Rogers, OK; Tulsa, OK; Wagoner, OK; Washington, OK.

26 Apr 2024 14:00:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hughes, OK.

26 Apr 2024 13:48:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Coal, OK.

26 Apr 2024 13:40:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Haskell, OK; McIntosh, OK; Muskogee, OK; Okmulgee, OK; Pittsburg, OK; Wagoner, OK.

26 Apr 2024 13:35:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Coal, OK.

26 Apr 2024 13:35:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Muskogee, OK; Okmulgee, OK; Osage, OK; Rogers, OK; Tulsa, OK; Wagoner, OK; Washington, OK.

26 Apr 2024 13:35:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor McIntosh, OK; Pittsburg, OK.

26 Apr 2024 13:29:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Creek, OK; Muskogee, OK; Okmulgee, OK; Osage, OK; Pawnee, OK; Rogers, OK; Tulsa, OK; Wagoner, OK; Washington, OK.

26 Apr 2024 13:18:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hughes, OK; Pontotoc, OK.

26 Apr 2024 13:14:00
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
Woonplaats:
Berichten: 8
Lid sinds: 28 aug. 2011
28 augustus 2011, 11:30 uur | Bericht #280646
Ik vind het drie keer schitterende foto's.
En de puristen moeten wellicht maar analoog foto's gaan maken. Dan bewerkt de sensor de foto's niet en is alles werkelijk zoals het is. Maar volgens mij is dat wat achterhaald. HDR en beetje photoshop moet denk ik wel kunnen.
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 667
Lid sinds: 14 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
29 augustus 2011, 10:50 uur | Bericht #280941
Cool! eerste plek! overige winnaars ook gefeliciteerd!

Reacties eronder kan ik me in vinden maar soms ook wel heel kort door de bocht.

Vriendjes politiek is gelul!

Tja! het is een bewerkte foto maar het geeft wel aan wat er op dat moment in 5 minuten gebeurde! en dat was het doel van deze foto! Het zijn geen flitsen van vorig jaar die ik erin gewerkt heb want dan zou ik het een andere verhaal vinden.

Over bewerkte foto's algemeen
Bijna alle foto's die ergens gepost worden worden op 1 of andere manier bewerkt.
dmv layering, helderheid, kleur of HDR (vooral hdr word vaker toegepast dank iedereen denkt!)

Bedankt 0-0 en voor alle wel positieve reacties!
TwitterFotoFanatic WebsiteStormchase team Arnhem ****Get out of my way!! I have a storm to catch!!****
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Grootebroek (NH)
Berichten: 139
Lid sinds: 6 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
29 augustus 2011, 11:57 uur | Bericht #280952
Citaat van densta, zaterdag 27 augustus 2011, 6:08 uur Snap ook niet waarom foto 3 niet gewonnen heeft. Met bliksems zijn meerdere in 1. Dus geen echte foto. Zoals ik al eerder zei. Vriendjes.............

Waarom steeds reageren als je denkt dat het vriendjespolitiek is..... Ga je tijd ergens anders in steken ofzo!

Winnaars gefeliciteerd, zeer verdient!!!!
Wat betreft foto's bewerken, zelf bewerk ik mijn foto's altijd na in photoshop/lightroom. Beetje contrast, helderheid en vaak nog een filter om de foto iets warmer of kouder te maken. Ben een echte filterhollic haha.... Ik vind het dus wel kunnen een beetje bewerking.
Woonplaats: Zoetermeer
Berichten: 280
Lid sinds: 11 mei. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
29 augustus 2011, 12:07 uur | Bericht #280955
Wat een kinderachtige reakties komen er hier tegenwoordig voorbij zeg, het is maar voor de fun deze fotowedstrijd !
En als je het ook kan winnen met 'een beetje te photoshoppen' densta, doe mee dan, laat zien dan!
Tegenwoordig is alles bewerkt dat je ziet, alleen zie je het meestal niet, of weet je niet beter. Vorige keer heb ik ook de fotowedstrijd gewonnen met een HDR, toen hoorde ik niemand erover, omdat de meeste het niet konden zien.
Zelfs 'vroeger' werdt er van alles gedaan met het filmpje dat geschoten was, om deze te ontwikkelen, om hem 'mooier' te maken. Belichting aanpassen, doordrukken, tegenhouden, contrast verhogen, kleur aanpassingen, vergroten en bijsnijden.
Het zijn gewoon alle drie super foto's dit keer, mischien niet allemaal mijn smaak, maar daarom niet minder mooi.
Gefeliciteerd Fanatic! en de 2de en 3de plek ook.


Glenn
MtPockets
Lid
Woonplaats: Swifterbant
Berichten: 51
Lid sinds: 24 okt. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 oktober 2011, 21:53 uur | Bericht #291809
De discussie over HDR foto's en of het valsspelen is vind ik altijd uitermate lachwekkend.
Ik bewerk mijn foto's altijd heel licht, mede omdat de foto's die ik met mijn canon maak meestal minder kleur hebben waardoor ik naderhand met photoshop aan de knoppen moet gaan draaien om het nog enigzins 'echt' te maken.

Bliksem foto's zijn 9 van de 10 keer saai; je ziet hooguit 1 a 2 stralen en daar blijft het ook bij. Vrijwel alle foto's op het web waarop tientallen bliskems te zien zijn over de gehele horizon zijn daarom gephotoshopped; meerdere 'normale' fotos met bliksems op diverse plekken terwijl de camera op hetzelfde punt gericht blijft wordt naderhand bewerk met simpele programma's als Dynamic Photo HDR ( aanrader voor surrealistische fotos!, tijdje terug aangeschaft) en photoshop et voila, je hebt een bliksem foto met honderden bliksems erop. Ook kan je foto's op die manier extreem droomachtig maken.

Het klopt dat je van een vloeilelijke foto met diverse gebreken zoals weinig kleur, onscherpte, vlekjes en dergelijke een supertoffe foto kan maken met photoshop, toch kan je dingen als compositie - buiten croppen of wegknippen om - en dergelijke niet photoshoppen en dat maakt wel degelijk van iets een mooie foto. Voor zelfgemaakte foto's geldt altijd dat je het zo bewerkt dat je het ZELF mooi vindt, wat een ander ervan vindt is bijzaak. Je maakt er jouw kunstwerk van, de rest doet er niet toe. Een beetje net zoals dat een makelaar ook meubels in een leegstaand huis zet om foto's ervan te maken zodat het minder saai lijkt en ook om producten sneller te verkopen.

Persoonlijk heb ik niet echt de voorkeur om van 8 dezelfde foto's met verschillende belichtingen tot één foto samen te laten smelten of het droomachtig te maken ( zoals misschien wel lijkt op mijn 2e plaats foto van week 40). HDR geeft foto's wel veel sneller een 'wauw' indruk waardoor ze sneller geneigd zijn om op de eerste plek te komen. Ik fotografeer in ieder geval altijd met bracketing zodat ik altijd nog een HDR versie neer kan kalken als er iemand hier probeert een indruk te maken met een surrealistische foto, terwijl het allemaal nep is.

Valsspelen op een fotowedstrijd? Nah, de middelen (Dynamic photo HDR - Photoshop ) zijn breed beschikbaar - If you cant beat them, join them. Experimenteer eens en je maakt snel van doodsimpele foto's helemooie fotos waardoor de gemiddelde leek op facebook of hyves je benaderd met "hoe maak jij zulke mooie fotos".. de ontwetendheid over photoshop - en in het bijzonder ISO, sluitertijd, compositie en dergelijke....

| Gewijzigd: 7 oktober 2011, 22:01 uur, door MtPockets
Ook wel bekend als 'Suncatcher' Nu ook op Flickr
Bronk
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 4104
Lid sinds: 27 jul. 2006
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 oktober 2011, 23:09 uur | Bericht #291819
Goed zullen we het wel weer gezellig houden ... deze discussie is al vaker geweest en zijn we wel klaar mee.

Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 oktober 2011, 23:09 uur | Bericht #291820
Nog even een toevoeging: om realistische foto's te krijgen, met name bij moeilijke lichtverhoudingen zoals zonsondergangen en zonsopkomsten, MOET je bijna wel foto's bewerken. Tegenlicht? Of de voorgrond te donker, of de lucht overbelicht. Dan zijn er 2 oplossingen: HDR of, als je in RAW schiet, donkere delen lichter maken en lichte delen donkerder maken. Er is momenteel nog geen enkele camera die zo goed het dynamisch bereik aan kan als het menselijk oog, wat wij bij zo'n zonsopkomst of zonsondergang kan de camera simpelweg niet op dezelfde manier reproduceren.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 oktober 2011, 05:20 uur | Bericht #291828
Oplossing 3.
Je moet een grijsverloop filter aanschaffen, probleem voor een groot gedeelte opgelost.
http://www.digitalefotografietips.nl/fotos...gradueelfilter/ | Gewijzigd: 8 oktober 2011, 05:47 uur, door henk55
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 oktober 2011, 12:29 uur | Bericht #291855
Citaat van henk55, zaterdag 8 oktober 2011, 5:20 uur Oplossing 3.
Je moet een grijsverloop filter aanschaffen, probleem voor een groot gedeelte opgelost.
http://www.digitalefotografietips.nl/fotos...gradueelfilter/

Ook maar een beperkte oplossing, zodra je te veel objecten hebben die boven de horizon uitkomen werkt het al niet goed meer, en met de kwaliteit van de tegenwoordige RAW bestanden of hoe makkelijk het is om met PS HDR te maken heb je dat nergens meer voor nodig.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Kaj
Lid
Woonplaats: heerlen (limburg zuid)
Berichten: 347
Lid sinds: 29 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 oktober 2011, 13:25 uur | Bericht #291860
ik zelf bewerk ze niet dat komt oad
doordat ik net foto's maak en nog onervaren ben.
vraag me niet hoe photoshop of what ever werktzou het niet weten heb hier wel een dvd van adobe photoshop 7 liggen .
snap er niks van.

maar ik denk persoonlijk als je 5 man naast elkaar zet de zelfde foto maakt van bv onweer dat de kwalteit echt niet zo geweldig is naja ik doe wel mee met gewone fotos
in de hoop dat andere ze mooi vinden | Gewijzigd: 8 oktober 2011, 13:26 uur, door Kaj
Terug naar boven
1 2
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 230 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 230, lezen 2 mensen het topic "Winter discussietopic 2016/2017".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden