Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Archer, TX; Baylor, TX; Wilbarger, TX.

20 Apr 2024 09:22:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Archer, TX; Baylor, TX; Knox, TX; Wilbarger, TX.

20 Apr 2024 08:53:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kern, CA; Tulare, CA.

20 Apr 2024 01:01:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Union, SC.

20 Apr 2024 00:04:45

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

20 Apr 2024 00:00:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Spartanburg, SC; Union, SC.

19 Apr 2024 23:25:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC.

19 Apr 2024 20:44:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 20:31:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

19 Apr 2024 20:16:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Richmond, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 19:50:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 16:12:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Edgefield, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 15:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Winston, AL.

19 Apr 2024 14:26:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Breda
Berichten: 608
Lid sinds: 31 mrt. 2010
31 augustus 2011, 17:52 uur | Bericht #281435
Vanavond op rtl 8 de film: Twister!
Tijdstip: 20:30-22:50
Bekijk ook eens mijn website
marsel
Lid
Woonplaats: Woensdrecht
Berichten: 642
Lid sinds: 28 jul. 2006
31 augustus 2011, 20:07 uur | Bericht #281469
Tja, blijft toch een 'klassieker'. Heb 'm meerdere malen gezien en toch kan ik me er nog kostelijk mee vermaken. Zitten wel wat foutjes in natuurlijk, maargoed het kijkt wel lekker weg .
Waarom deze advertentie?
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
1 september 2011, 11:17 uur | Bericht #281553
Citaat van marsel, woensdag 31 augustus 2011, 20:07 uur Tja, blijft toch een 'klassieker'. Heb 'm meerdere malen gezien en toch kan ik me er nog kostelijk mee vermaken. Zitten wel wat foutjes in natuurlijk, maargoed het kijkt wel lekker weg .
Ja het is idd niet helemaal realistisch, maar overgoten natuurlijk met een Hollywood-sausje, maar toch wel te pruimen wat mij betreft. Er komen best wel leuke en spannende momenten in voor. Zie de tip net een dag te laat helaas.

Overigens las ik onlangs dat men misschien een tweede deel wil maken. Goed idee lijkt me. Hoofdrolspeler Bill Paxton schijnt daarvoor wat research te doen. Overigens is hij ook 'de stem' van de film 'Tornado Alley'. Dit terzijde...
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
2 september 2011, 07:12 uur | Bericht #281731
Kijk! En nu ga ik ENORM balen dat de Mods de koffiehoek uit de homepage verwijderd hebben
ik wordt hier echt soms superkwaad om

Nu pas lees ik het, dus kan het niet meer bekijken (ja, via PC)

en weer bedankt mods
Woonplaats: Smilde, Drenthe
Berichten: 1662
Lid sinds: 21 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 september 2011, 09:30 uur | Bericht #281745
Citaat van gerard1995, vrijdag 2 september 2011, 7:12 uur Kijk! En nu ga ik ENORM balen dat de Mods de koffiehoek uit de homepage verwijderd hebben
ik wordt hier echt soms superkwaad om

Nu pas lees ik het, dus kan het niet meer bekijken (ja, via PC)

en weer bedankt mods

Beetje vage en domme reactie van jou kant.
Je kan ook gewoon direct naar het forum gaan i.p.v. eerst de homepage te bekijken....
FF de juiste rubriek in gaan en kijken of er nog nieuwe updates zijn in de posts (die voor jou evt. relevant zijn)....

Enne, je kunt de film ook kopen of downloaden (huren zal geen optie meer zijn ), kun je de film alsnog zien. | Gewijzigd: 2 september 2011, 09:31 uur, door arjanbruggink
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 september 2011, 10:25 uur | Bericht #281749
Ik snap de reactie wel. Wat heb je nou aan deze topic? Het voegt echt compleet niks toe. Zelfs voor de koffiebar ja.

De film is verleden maand uitgezonden, die maand daarvoor, hij komt zowat elke maand, al dan niet kwartaal.

Het is een goede film, maar zit vol met vage onwaarheden. En is echt outdated.

Als er stond, laten we hier deze film bespreken OK, maar zoiets tijdelijks, dat slaat nergens op.

Van mij mogen er wel meer rampenfilms komen, over tornado's, vind ze geweldig xD
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
MarkNL
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 2121
Lid sinds: 8 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 september 2011, 11:02 uur | Bericht #281757
Citaat van gerard1995, vrijdag 2 september 2011, 7:12 uur Kijk! En nu ga ik ENORM balen dat de Mods de koffiehoek uit de homepage verwijderd hebben
ik wordt hier echt soms superkwaad om

Nu pas lees ik het, dus kan het niet meer bekijken (ja, via PC)

en weer bedankt mods


Graag gedaan.
Marching ever onward to tomorrow!
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
2 september 2011, 16:13 uur | Bericht #281817
nou ! dan storen jullie je lekker aan mijn reactie, maar dit is wel het feit dat ik minder op o-o zit, mede dankzij het verwijderen die koffiebar op de homepage

maargoed, het kwam er iets kwader uit dan dat ik in werkelijkheid ben

en ja, dat ik niet op het forumpagina zelf zit?? daar ben ik veeeeel te lui voor

Arjan! je hebt helemaal gelijk, maar er zal ongetwijfeld wel weer een volgende keer komen

PS: mods, is het mss een idee om half-koffiebar-half-weergeretaleerde topics als deze, wel op de homepage te zetten???
dat zou veel meer nut hebben omdat alle gebruikers wel op de homepage komen, maar niet iedereen op de forumpagina..... | Gewijzigd: 2 september 2011, 16:16 uur, door gerard van den brink
Bronk
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 4104
Lid sinds: 27 jul. 2006
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 september 2011, 16:27 uur | Bericht #281818
Citaat van gerard1995, vrijdag 2 september 2011, 16:13 uur PS: mods, is het mss een idee om half-koffiebar-half-weergeretaleerde topics als deze, wel op de homepage te zetten???
dat zou veel meer nut hebben omdat alle gebruikers wel op de homepage komen, maar niet iedereen op de forumpagina.....


Is al gerard1995. Van de koffiehoek is alleen de koffiebar niet zichtbaar op de frontpage. Enja dat je zelf te lui bent dan moet je hier ook niet zeuren meer.
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
2 september 2011, 17:31 uur | Bericht #281837
Citaat van Bronk, vrijdag 2 september 2011, 16:27 uur Is al gerard1995. Van de koffiehoek is alleen de koffiebar niet zichtbaar op de frontpage. Enja dat je zelf te lui bent dan moet je hier ook niet zeuren meer.

nou! dit noem ik ook best wel weergeretaleerd......... en staat absoluut niet op homepage bij mij................
goed, ik zal nie verder zeuren op deze mooie zomerdag
Woonplaats: Breda
Berichten: 608
Lid sinds: 31 mrt. 2010
2 september 2011, 18:50 uur | Bericht #281845
Ik ga iedere dag naar het forum en klik dan op nieuwe berichten, dan krijg je alle berichten te zien sinds je laatste bezoek.

Maar goed film is al geweest nu, dus dit topic kan wat mij betreft of op slot of verwijderd worden moderators!
Bekijk ook eens mijn website
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.850 topics, welke bij elkaar 448.360 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is NightFoxy.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 242 mensen aan het browsen op het forum. 3 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 242, lezen 3 mensen het topic "Foto's/Video's onweer en extreem weer".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden