Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

25 Apr 2024 08:00:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
1 september 2011, 08:22 uur | Bericht #281520
Herfst nog ver weg als men deze kaart bekijkt, doet me eerder aan zomer denken
| Gewijzigd: 15 november 2012, 22:09 uur, door Ben47
marsel
Lid
Woonplaats: Woensdrecht
Berichten: 642
Lid sinds: 28 jul. 2006
1 september 2011, 08:26 uur | Bericht #281521
Ha kijk het eerste herfsttopic, lekker hoor Jan! Nu de nachten weer langer worden mag het van mij inmiddels wel een keer écht herfst worden. Uiteraard nog een laatste klapper na een zomerse dag in de nacht van zaterdag op zondag .
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Honselersdijk (Zuid-Holland)
Berichten: 1483
Lid sinds: 26 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 september 2011, 08:31 uur | Bericht #281524
Citaat van marsel, donderdag 1 september 2011, 8:26 uur Ha kijk het eerste herfsttopic, lekker hoor Jan! Nu de nachten weer langer worden mag het van mij inmiddels wel een keer écht herfst worden. Uiteraard nog een laatste klapper na een zomerse dag in de nacht van zaterdag op zondag .

hopelijk niet de laatste klapper hoor
ik sta nog wat tegoed

ik hoop wel dat de deze herft zo'n heerlijke herfststorm gaan krijgen
met vriendelijke groet,

Marcel
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 september 2011, 08:32 uur | Bericht #281525
Citaat van marsel, donderdag 1 september 2011, 8:26 uur Ha kijk het eerste herfsttopic, lekker hoor Jan! Nu de nachten weer langer worden mag het van mij inmiddels wel een keer écht herfst worden. Uiteraard nog een laatste klapper na een zomerse dag in de nacht van zaterdag op zondag .
En dan storm graag, en geen briesje, het moet hier rond de flat gieren en bulderen.
Pringelz
Lid
Woonplaats: Belgie, Destelbergen (OVL)
Berichten: 1089
Lid sinds: 25 dec. 2009
1 september 2011, 09:28 uur | Bericht #281532
Hier in de ochtend is het nu wel fris, 10-11 graden brr.
Frenk78
Lid
Woonplaats: Vlaardingen
Berichten: 1148
Lid sinds: 3 aug. 2008
1 september 2011, 09:36 uur | Bericht #281533
Het eerste herfsttopic; had op 1 juli al geopend kunnen worden...
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 september 2011, 10:36 uur | Bericht #281534
Heh, het mooiste seizoen van het jaar staat weer voor de deur, k heb er zin an!
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
1 september 2011, 10:44 uur | Bericht #281537
Leuk het herfsttopic is er weer. Leuk in de zin van; 'mooi, gezellig met hopelijk typisch herfstig weer met eerst een nazomer, lol', ik hou van ieder seizoen en zeker ook van de herfst, maar eerlijk gezegd ben ik er nog niet aan toe. Ik ben nog niet klaar met deze zomer. Ik hoop dan ook op een lekker nazomertje in het begin van de meteorologische herfst. Vanaf oktober mag het van mij herfstig losgaan om daarna vanaf november zo de winter in te duiken. Maar goed we zullen zien, het weer houdt zich niet aan seizoenen, da's al wel duidelijk geworden, lol!

Komende dagen in ieder geval nog weinig herfst inderdaad, buiten is het nu heerlijk weer, straks er maar eens van genieten tussen de bedrijven door. Gelukkig kan ik mijn eigen tijden bepalen.
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 september 2011, 10:47 uur | Bericht #281539
Van mij mag het eerst nog een heerlijke nazomer worden en dan, mag de hel losbarsten, laten er maar een paar zeer zware stormen ontstaan:P Bedankt voor de informatie.
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 577
Lid sinds: 5 jun. 2011
1 september 2011, 10:49 uur | Bericht #281541
Ow moet de herfst nog komen? Dacht dat we die net gehad hadden...

Nu serieus, hoop wel dat het nog een beetje enigszins gaat nazomeren, maar ben bang dat we na dit weekend definitief afscheid kunnen nemen van de 'zomer'. Herfst zal wel weer nat gaan verlopen hier, dan maar hopen op vroege sneeuw in november...
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
1 september 2011, 11:02 uur | Bericht #281547
Beoordeling lange termijn
Geldig van zaterdag 03 september tot donderdag 15 september

Synoptische ontwikkeling
Een as van een diffluent stromingspatroon ligt van Spanje naar het noorden van Scandinavië. Het patroon trekt langzaam oostwaarts. We bevinden ons in maritiem tropische lucht. Uit de cyclonale pool ontstaat een thermische storing die zondag en maandag over Midden-Europa noordoostwaarts trekt. Zondag passeert bij ons ook een occlusie van de Oceaan. Aan het begin van de volgende week snoert een hoogtelaag af bij de Britse Eilanden. Dit trekt opvullend oostwaarts. Het frontaal systeem passeert ons maandag. Vervolgens ontwikkelt zich een cyclonale noordwestelijke tot westelijke stroming waarin storingen over het Noordzeegebied oostwaarts trekken.

Modelbeoordeling en onzekerheden
De consistentie in de Uitvoer is in het algemeen toegenomen. Toch zijn er met name voor het weekeinde nog wat onzekerheden. Dit is het gevolg van de interactie met de occlusie die zondag passeert met de warme onstabiele lucht die aan de westflank van de hoogterug noordwaarts stroomt. In de div. Uitvoer ontstaan dan enkele MCS die over of vlak langs ons land noordoostwaarts trekken. De voorspelbaarheid van de details van dit soort systemen is laag. De kans op meer dan 10 mm ligt zondag nu tussen 30 en 50%. Na het weekeinde is er een duidelijke overgang naar een zonaal patroon. In circa 80% van de Leden vult de cyclonale afsnoering bij de Britse Eilanden op en trekt als trog over het Noordzeegebied oostwaarts. In de rest van de Leden snoert deze in zuidoostelijke richting af. Aan het einde van volgende week neemt de anticyclonale invloed in de vorm van een uitloper van het Azorenhoog toe. De dagelijkse neerslagkans neemt dan af van ongeveer 80 naar ongeveer 60%

Samenvatting meerdaagse-periode:

Zaterdag warm. Vanaf zondag wisselvallig en daling van de temperatuur.

Samenvatting EPS-periode:
Eerst wisselvallig met een dagelijkse neerslagkans van ongeveer 80%. Later 40% kans op droog, rustig weer. Temperaturen rond of iets onder normaal.

Paraaf meteoroloog: Huiskamp
Uitgifte: 01/09/2011 03.42 uur LT
Bron: knmi

| Gewijzigd: 1 september 2011, 11:02 uur, door Tyshane
tdv
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 748
Lid sinds: 13 feb. 2010
1 september 2011, 11:14 uur | Bericht #281552
Zijn er dan al wat globale verwachtingen over de winter?

ik weet nog van vorig jaar dat Jan in augustus al en verachting had en die best goed was uitgekomen!, ook al is dit bijna niet te voorspellen natuurlijk!

,... laten we ons eerst maar ff op wat leuke stormen richting!, die van mij snel mogen komen!

yea, ik heb de winter gevonden.

http://www.weeronline.nl/Noord-Amerika/Canada/182 vanaf morge ziet noord canada er leuk uit | Gewijzigd: 1 september 2011, 11:21 uur, door tdv
Serge
Lid
Woonplaats: Amersfoort
Berichten: 944
Lid sinds: 7 aug. 2009
1 september 2011, 12:48 uur | Bericht #281567
Citaat van Jan van Ooijen, donderdag 1 september 2011, 8:22 uur Herfst nog ver weg als men deze kaart bekijkt, doet me eerder aan zomer denken

ploatje


Tja,.. das dan voor 2 dagen , dan begint gewoon de herfst weer (kwa temps)
Winter 2014 - 2015 wordt horror?
Woonplaats: Musselkanaal(Grunn)
Berichten: 1096
Lid sinds: 17 apr. 2010
1 september 2011, 15:27 uur | Bericht #281592
Citaat van marcel`westland, donderdag 1 september 2011, 8:31 uur hopelijk niet de laatste klapper hoor
ik sta nog wat tegoed

ik hoop wel dat de deze herft zo'n heerlijke herfststorm gaan krijgen



Daar hebben jullie int westen meer kans op, dat het nog even door gaat met onweren.
Hier moeten maar doen met een verdwaalde klap misschien? in de herfst.

Komt het niet tot een herfststorm, dan maar gauw door naar de winter | Gewijzigd: 1 september 2011, 15:28 uur, door Musselkanaalder
WINTER 78/79 laat maar komen!!!
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
zwoof
Lid
Woonplaats: Rijssen (Twente)
Berichten: 2015
Lid sinds: 8 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 september 2011, 16:02 uur | Bericht #281599
Mooi! Eindelijk herfst. Hopen op een paar mooie niet te warme en vooral droge na-zomerdagen. Daarna schaatsen uit het vet en hupsakee de winter in
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
Wolkje7
Lid
Woonplaats: Velp (Gelderland)
Berichten: 1534
Lid sinds: 24 mrt. 2008
1 september 2011, 18:17 uur | Bericht #281653
Heerlijk, een geweldig seizoen de herfst!
Vroeger hield ik totaal niet van de herfst, maar nu ben ik er langzaam door de jaren heen steeds meer het mooie ervan in gaan zien, en tegenwoordig hou ik van de herfst, dat is pas sinds een jaar of 2 a 3.

Hopelijk kan ik eindelijk eens mooie herfstfoto's schieten. Ik hoop vooral mooie zonsondergangen en lichtstralen door de bomen te fotograferen als het vochtig is in de lucht, waardoor je de stralen goed kan zien. Of natgeregende straten die fel verlicht worden door het bronzen zonlicht
Ik weet alleen de foto technieken hier helaas niet voor
Ik vind de herfst eigenlijk net zo mooi als de lente tegenwoordig, eveneens allerlei mooie kleuren, maar dan anders.
Ik vind de herfst wel de meest creatieve fotomaand samen met het voorjaar, hoewel dat in de winter eigenlijk ook soms wel eens kan zijn, zoals bv. met winterse buienluchten net als in het voorjaar.

De zomer is vaak een beetje kalig vind ik. | Gewijzigd: 1 september 2011, 18:22 uur, door Wolkje7
Weerdagen Velp 2019:

Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4


Velp 2018:

Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)


Velp 2017:

Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Woonplaats: Vlissegem De Haan (Belgische kust)
Berichten: 1355
Lid sinds: 24 okt. 2010
1 september 2011, 18:26 uur | Bericht #281657
Citaat van Wolkje7, donderdag 1 september 2011, 18:17 uur Heerlijk, een geweldig seizoen de herfst!
Vroeger hield ik totaal niet van de herfst, maar nu ben ik er langzaam door de jaren heen steeds meer het mooie ervan in gaan zien, en tegenwoordig hou ik van de herfst, dat is pas sinds een jaar of 2 a 3.

Hopelijk kan ik eindelijk eens mooie herfstfoto's schieten. Ik hoop vooral mooie zonsondergangen en lichtstralen door de bomen te fotograferen als het vochtig is in de lucht, waardoor je de stralen goed kan zien. Of natgeregende straten die fel verlicht worden door het bronzen zonlicht
Ik weet alleen de foto technieken hier helaas niet voor
Ik vind de herfst eigenlijk net zo mooi als de lente tegenwoordig, eveneens allerlei mooie kleuren, maar dan anders.
Ik vind de herfst wel de meest creatieve fotomaand samen met het voorjaar, hoewel dat in de winter eigenlijk ook soms wel eens kan zijn, zoals bv. met winterse buienluchten net als in het voorjaar.

De zomer is vaak een beetje kalig vind ik.


lol, dan hou je je zeker niet bezig met onweersfotografie Maar ieder zijn zin uiteraard Herfst is idd het mooiste seizoen voor de fotografie. Nog even de zomer induiken en dan de herfst Heerlijk Zit ik ook niet kapot te zweten in de klas wat onaangenaam is bij je weet wel

TaL
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/MathiasDeleye
Henri_1
Lid
Woonplaats: Gent
Berichten: 1089
Lid sinds: 24 nov. 2010
1 september 2011, 18:31 uur | Bericht #281659
Hmm na het lezen van dat stukje merk ik op dat de bomen in men tuin hun bladeren al beginnen te verkleuren

Nja hopen op een koude herfst November mag al met sneeuw komen net als vorig jaar als het van mij afhangt | Gewijzigd: 1 september 2011, 18:31 uur, door Henri_1
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
1 september 2011, 19:15 uur | Bericht #281667
Morgen lekker zomerweertje inclusief een mogelijke onweersbui in het zuiden:


KNMI verwachtingen:

Vanavond hebben we te maken met een heldere avond. De temperatuur loopt uiteen van 15 graden in het noorden tot 19 graden in het zuiden van het land. Er staat maar weinig wind.

Komende nacht verloopt overwegend helder en in het noorden ontstaat een enkele mistbank. In het zuiden is meer bewolking aanwezig en een enkele bui is daar niet helemaal uit te sluiten. De minimumtemperatuur loopt uiteen van 5 graden in het noorden tot een graad of 12 in het zuiden. Er staat een meest zwakke noordoostelijke wind, in het noorden is het vrijwel windstil.

Morgen overdag zijn er flinke perioden met zon. Alleen in het zuiden is een enkele (onweers)bui mogelijk. De maxima lopen uiteen van een graad of 20 in het Waddengebied tot 25 graden in het zuiden. De noordoostelijke wind is zwak tot matig.
akammd
Lid
Woonplaats: Hengelo(O)
Berichten: 933
Lid sinds: 30 jun. 2008
1 september 2011, 20:44 uur | Bericht #281685
Nog een kleine evaluatie van de prestaties van het CFS model voor de maand augustus.
De berekening aan het begin van de maand was, dat de gemiddelde temperatuur lager dan gemiddeld zou uitvallen, maar werd er een normale hoeveelheid neerslag verwacht:

http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=...st&p=280672

Een week later werd door CFS de zomer helemaal aan de kant gezet met een berekening voor (te) lage temperaturen en bovengemiddelde neerslag:

http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=...st&p=282885

Conclusie: Voor de maand augustus vind ik dat het model een dikke voldoende heeft gescoord voor de verwachting.

Dan nu de verwachting voor september. Als de berekeningen van dit model uitkomen dan kunnen we een mooi einde van de astronomische zomer wel vergeten: wederom te koud en te nat.

euT2mProbMon.gif
euPrecProbMon.gif
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 255 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 255, lezen 12 mensen het topic "Berichtgeving Noord- en Zuidpool".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden