Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Osborne, KS; Phillips, KS; Rooks, KS; Smith, KS.

25 Apr 2024 12:33:33

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

25 Apr 2024 08:00:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
7 september 2011, 07:37 uur | Bericht #284157
Global warming drijft krabben naar Antarctica

Door de opwarming van de aarde is het goed mogelijk dat Antarctica te maken zal krijgen met de aanwezigheid van krabben. De impact daarvan is niet te onderschatten, want mogelijk halen de beestjes de hele voedselketen op het continent rond Zuidpool overhoop. Dat schrijven enkele mariene biologen. De wetenschappers onderzochten de gedragingen van de koningskrab en schreven hun bevindingen neer in het nieuwste nummer van 'Proceedings of the Royal Society B'. "Nu wordt de krab nog tegengehouden door de koude temperaturen, maar hij kan zich in de loop van de komende tien à twintig jaar verspreiden over het continentaal plat van Antarctica", luidt hun bevinding.

Het gebied rond de Zuidpool is een van de meest kwetsbare regio's wat betreft de opwarming van de aarde. Gemiddeld stijgt de temperatuur van het zeewater er met 0,1 graad per decennium. Die omstandigheden zijn in theorie ideaal voor de verspreiding van de krab. De koningskrab graaft zich in de zeebodem in om er op zoek te gaan naar voedsel. Op die manier kan zijn aanwezigheid op Antarctica de bestaande voedselketen verstoren.

Bron Hln
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
7 september 2011, 10:09 uur | Bericht #284180
Citaat van Jan van Ooijen, woensdag 7 september 2011, 7:37 uur Global warming drijft krabben naar Antarctica
...Het gebied rond de Zuidpool is een van de meest kwetsbare regio's wat betreft de opwarming van de aarde. Gemiddeld stijgt de temperatuur van het zeewater er met 0,1 graad per decennium. ....
Bron Hln


Als het zeewater daar met 0,1 graad per decennium stijgt waarom is het ijsoppervlak dan steeds groter de afgelopen jaren? Het worden vast diepvrieskrabben.
seaice.recent.antarctic.png
Situatie aug 2011 (klikken voor vergroten)
S_monthly_bm_extent.png | Gewijzigd: 7 september 2011, 10:56 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Waarom deze advertentie?
Roan
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 894
Lid sinds: 8 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 september 2011, 12:16 uur | Bericht #284206
deadliest catch word dus over een aantal jaar opgenomen op antartica
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 september 2011, 17:15 uur | Bericht #284251
Citaat van Ben47, woensdag 7 september 2011, 10:09 uur Als het zeewater daar met 0,1 graad per decennium stijgt waarom is het ijsoppervlak dan steeds groter de afgelopen jaren? Het worden vast diepvrieskrabben.

Je laat hier een afbeelding zien van de afgelopen TWEE jaar. Terwijl in het artikel gesproken wordt over decennia. Je snapt toch wel dat een (minimale!) anomalie naar boven van de laatste 2 jaar niet representatief is?
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
pietjelol
Lid
Woonplaats: Hoorn
Berichten: 1511
Lid sinds: 6 apr. 2009
7 september 2011, 17:34 uur | Bericht #284253
Citaat van Maxim1110, woensdag 7 september 2011, 15:15 uur Je laat hier een afbeelding zien van de afgelopen TWEE jaar. Terwijl in het artikel gesproken wordt over decennia. Je snapt toch wel dat een (minimale!) anomalie naar boven van de laatste 2 jaar niet representatief is?
4 jaar geleden hadden ze het er ook al over dat er steeds meer ijs op antartica komt

Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
8 september 2011, 00:06 uur | Bericht #284310
Citaat van Maxim1110, woensdag 7 september 2011, 17:15 uur Je laat hier een afbeelding zien van de afgelopen TWEE jaar. Terwijl in het artikel gesproken wordt over decennia. Je snapt toch wel dat een (minimale!) anomalie naar boven van de laatste 2 jaar niet representatief is?
OK jij je zin. Hieronder de afwijking t.o.v. het gemiddelde over 1979-2008 van omvang van het zee-ijs rond de Zuidpool vanaf 1979. Zie jij daarin dan een vermindering van de omvang van het zee-ijs rond de Zuidpool sinds 1979? Nee dus! De trend is overduidelijk; een stijgende lijn die niet beperkt is tot de laatste 2 jaren en in geen geval een dalende!
seaice.anomaly.antarctic.png

Hieronder de continue gemeten omvang van het Zuidpool zee-ijs sinds 1979 waaruit eveneens duidelijk blijkt dat er geen sprake is van een verminderde omvang, maar van een vermeerdering, zowel tijdens de zomer- als de winterperioden.
seaice.anomaly.antarctic.png | Gewijzigd: 8 september 2011, 11:46 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 september 2011, 10:26 uur | Bericht #284332
Ik zie daar op de 2 laatste jaren na ook geen stijgende lijn in hoor...

EDIT: http://www.sciencedaily.com/releases/2009/...90421101629.htm | Gewijzigd: 8 september 2011, 10:55 uur, door Maxim1110
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 september 2011, 12:07 uur | Bericht #284355
Ik zie wel wat pieken, maar het is nou niet echt een stijging van heb ik jou daar. Heb je die link bekeken die ik postte, want daar reageer je niet op?

Die tweede alinea kan ik niet helemaal volgen, maar dat zal wel aan mij liggen...
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Aern
Lid
Woonplaats: Axel, Oirschot of Eindhoven
Berichten: 339
Lid sinds: 30 jan. 2010
8 september 2011, 12:32 uur | Bericht #284359
Weet je wat? Ik ga dr eens een keer niet op reageren.

De AGW-junkies beginnen behoorlijk wanhopig te worden nu ze voorspellingen proberen te doen over het toekomstige leefgebied van bepaalde krabben die nog nooit iemand heeft gezien.

Of heb ik er nu toch weer op gereageerd?
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 september 2011, 12:47 uur | Bericht #284366
Worden we nu straks doodgegooid met Global Crabbing?
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
8 september 2011, 13:44 uur | Bericht #284380
Citaat van Maxim1110, donderdag 8 september 2011, 12:07 uur Ik zie wel wat pieken, maar het is nou niet echt een stijging van heb ik jou daar. Heb je die link bekeken die ik postte, want daar reageer je niet op?

Die tweede alinea kan ik niet helemaal volgen, maar dat zal wel aan mij liggen...

Ik ga niet op dat artikel van 22 april 2009 in, wat niet wil zeggen dat ik het niet gelezen heb. Het verband met het ozongat wordt in het recentere artikel (6 oct. 2010) dat er naast staat (heb jij dat wel gelezen?) weer tegengesproken en dat eindigt met:

'Het blijft onduidelijk waarom het zuidelijk halfrond het zee-ijs trends verschillen zo sterk van het noordelijk halfrond trends.'

Weet je waar ik dan vervolgens zo ziek van wordt? Er wordt door de het ene onderzoek toegegeven dat oorzaak van de toename van zee-ijs rond de Zuidpool onduidelijk blijft, in het andere artikel doodleuk met zekerheid wordt gesteld dat tegen 2100 het zee-ijs daar met 30% verminderd zal zijn.... Is dit wetenschap??

Hoezo 'concensus'? | Gewijzigd: 8 september 2011, 13:45 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
chrismir
Lid
Woonplaats: Tilburg
Berichten: 133
Lid sinds: 4 jun. 2008
8 september 2011, 13:49 uur | Bericht #284382
Citaat van Ben47, donderdag 8 september 2011, 11:56 uur Als jij in het bovenste plaatje vanaf 1993 niet duidelijk meer en hogere pieken boven de het meerjarig gemiddelde ziet dan het aantal onder het meerjarig gemiddelde, tja, dan houdt alles op.

Weet je wat, ik ga met je mee. Omdat er 'concensus' zou zijn onder de wetenschappers (volgens de o zo betrouwbare politici!) dat de aarde 'waarschijnlijk' opwarmt door menselijk toedoen, kan het gewoonweg niet anders zijn dan dat het zee-ijs op de Zuidpool al jaren verder afsmelt...

Ben je nu tevreden?



Je haalt twee discussies door elkaar. De discussie of de aarde opwarmt en de discussie wat de reden hiervan is. Over het eerste is behoorlijke consensus. Dat de aarde opwarmt is te concluderen uit meet gegevens. De tweede discussie is een legitieme discussie, niemand kan bevestigen noch uitsluiten of de mens hier iets mee te maken heeft.

In dit topic had nog niemand gerept over de schuld vraag. Het ging alleen over opwarming op zichzelf en het resultaat hiervan op de zuidpool.

Je bent hier overigens niet de enige in. De discussie is dusdanig gepolariseerd, dat waar je ook komt de zaken door elkaar worden gehaald. Blijkbaar is het niet mogelijk om wel achter het standpunt te staan dat de aarde opwarmt, zonder gelijk hier de mens de schuld van te geven.
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
8 september 2011, 13:52 uur | Bericht #284383
Citaat van Aern, donderdag 8 september 2011, 12:32 uur Of heb ik er nu toch weer op gereageerd?
Wat doe je? Je zou niet meer reageren!


QUOTE(Eilander @ Sep 8 2011, 12:47) <{POST_SNAPBACK}>
Worden we nu straks doodgegooid met Global Crabbing?

Lol! In de winter vind ik de ramen krabben al lastig genoeg!

| Gewijzigd: 8 september 2011, 13:54 uur, door Tyshane
chrismir
Lid
Woonplaats: Tilburg
Berichten: 133
Lid sinds: 4 jun. 2008
8 september 2011, 13:57 uur | Bericht #284385
Citaat van Tyshane, donderdag 8 september 2011, 13:52 uur Lol! In de winter vind ik de ramen krabben al lastig genoeg!


Damn... Scherp!
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 september 2011, 14:09 uur | Bericht #284387
Citaat van Tyshane, donderdag 8 september 2011, 13:52 uur Lol! In de winter vind ik de ramen krabben al lastig genoeg!

Global Crabbing: wereldramenkrabdag!
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 september 2011, 17:25 uur | Bericht #284420
Volgens onderstaand art. zijn ze er al.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.as...cleid=GF83F419L
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 249 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 249, lezen 2 mensen het topic "Winterstorm brengt sneeuw, noodweer en tornado's in USA".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden