Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Cass, NE; Otoe, NE; Sarpy, NE.

26 Apr 2024 23:04:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Antelope, NE; Boone, NE; Madison, NE; Pierce, NE; Platte, NE.

26 Apr 2024 23:04:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Creek, OK; Osage, OK; Pawnee, OK; Tulsa, OK.

26 Apr 2024 23:04:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Nemaha, KS.

26 Apr 2024 23:04:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fremont, IA; Johnson, NE; Nemaha, NE; Otoe, NE; Pawnee, NE; Richardson, NE.

26 Apr 2024 22:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Benton, AR; Crawford, AR; Washington, AR; Adair, OK; Cherokee, OK; Delaware, OK; Sequoyah, OK.

26 Apr 2024 22:59:57

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Madison, NE.

26 Apr 2024 22:54:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ellis, TX; Navarro, TX.

26 Apr 2024 22:52:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Platte, NE.

26 Apr 2024 22:52:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Antelope, NE; Knox, NE; Pierce, NE.

26 Apr 2024 22:50:40

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Harrison, IA; Pottawattamie, IA; Douglas, NE; Washington, NE.

26 Apr 2024 22:50:39

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Woodson, KS.

26 Apr 2024 22:50:39

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Cass, NE; Sarpy, NE.

26 Apr 2024 22:50:39

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Wilson, KS.

26 Apr 2024 22:50:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Henderson, TX; Hunt, TX; Kaufman, TX; Rains, TX; Van Zandt, TX.

26 Apr 2024 22:50:38
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Norby
Lid
Woonplaats: Breda
Berichten: 50
Lid sinds: 28 jan. 2010
9 september 2011, 09:16 uur | Bericht #284763
Ik heb hem niet gevoeld maar m''n vrouw en zoontje wel. Ik zei dat het de bassbox was die de bank deed trillen Zie ik op HvNL dat het toch een beving was .
SniperEye
Lid
Woonplaats: NL Midden Limburg
Berichten: 1292
Lid sinds: 25 mei. 2009
9 september 2011, 09:53 uur | Bericht #284768
Wat mij enigszins opviel is dat mensen die stil lagen, veelal op bed, of stil achter een bureau zaten te werken het duidelijk gemerkt hebben. Vele Tweets hebben mij dit beeld ingegeven.

Wellicht verklaart dit waarom de één het wel, en de ander het niet gemerkt heeft.
Waarom deze advertentie?
Scully
Lid
Woonplaats: Westervoort
Berichten: 174
Lid sinds: 1 feb. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 september 2011, 09:56 uur | Bericht #284769
zou best kunnen. Ik zat ook met laptop op de bank op het forum te neuzen toen ineens de boel ging schudden. Manlief dacht dat er wat onder het bed zat!!! Dus we lagen rustig. Vriendin in Uden heeft het niet gevoeld.
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
9 september 2011, 09:57 uur | Bericht #284770
Citaat van SniperEye, vrijdag 9 september 2011, 7:53 uur Wat mij enigszins opviel is dat mensen die stil lagen, veelal op bed, of stil achter een bureau zaten te werken het duidelijk gemerkt hebben. Vele Tweets hebben mij dit beeld ingegeven.

Wellicht verklaart dit waarom de één het wel, en de ander het niet gemerkt heeft.

Nou dan is een mogelijk verklaring dat mensen die op dat moment saai bezig zijn gevoeliger zijn voor prikkels, waargenomen of overgenomane van andere meldingen.
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 september 2011, 10:08 uur | Bericht #284772
Aardbeving schrikt deel van Nederland op

In de grensstreek van Nederland en Duitsland is er gisteravond een aardbeving van 4,5 gemeten. Er zouden daarbij geen gewonden zijn gevallen. De aardschok vond vanavond iets over negen uur plaats. De hulpdiensten kregen telefoontjes van tal van verontruste Nederlanders, maar tot nu toe is er nog niets bekend over schade of gewonden.

"We hebben zo'n 4.000 meldingen gekregen over de aardbeving, maar voorlopig weten we niets over schade. Het was een ondiepe aardbeving", vertelt de Nederlandse seismoloog Bernard Dost. Volgens seismologen komt zo'n aardbeving maar eens om de 10 of 20 jaar voor.

Het epicentrum van de aardschok lag in de Duitse plaats Xanten, op zo'n 40 kilometer van Nijmegen. De schok was voelbaar tot in Brussel en Namen in ons land. Ook daar zou er geen sprake zijn van gewonden of schade.

Bron: De Redactie
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Khim
Lid
Woonplaats: Hengelo OV
Berichten: 353
Lid sinds: 31 jul. 2008
9 september 2011, 10:21 uur | Bericht #284774
Zat op de bank, tv te kijken en opeens begon het te trillen, Het kopje op de tafel maakte lawaai van het gebeef, dus ik dacht wat is dat? Mijn vriend dacht dat ik met mijn been aan het trillen was, maar vond dat ook raar. Toen hij het mij vroeg zei ik direct, ik deed het niet. Misschien weer een aardschok of aardbeving? Later had hij gekeken en inderdaad een lichte aardbeving. Die van 1992 kan ik me nog wel heel goed herinneren. Die was midden in de nacht. Ik dacht dat mijn vader onder mijn bed lag en een geintje uithaalde. Ook beneden gepiep, de vogel was van zijn stok gevallen, maar geen veren verloren. | Gewijzigd: 9 september 2011, 10:51 uur, door Khim
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 september 2011, 10:21 uur | Bericht #284775
Geen naschok na aardbeving

Na de aardbeving donderdagavond is geen naschok geregistreerd. Dat meldde Bernard Dost, seismoloog bij het KNMI, vrijdagochtend. Het KNMI kreeg via internet ongeveer 4000 meldingen binnen van mensen in Nederland die de aardbeving in meer of mindere mate hadden gevoeld.

De aardschok was donderdagavond rond 21.00 uur. De beving had een kracht van 4,5 op de schaal van Richter en het epicentrum lag op een diepte van 4 tot 7 kilometer in het Duitse Xanten, 40 kilometer ten zuidoosten van Nijmegen.

Bron: PZC
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Skroei
Lid
Woonplaats: Jelsum / THV vliegbasis LWD
Berichten: 561
Lid sinds: 31 mei. 2008
9 september 2011, 11:33 uur | Bericht #284787
Leeuwarder Courant ©

NOORDWOLDE - De aardbeving die Nederland donderdagavond om negen uur trof, was tot in het zuiden van Friesland voelbaar.

,,Bank en stoel trilden om negen uur in de kamer. Leek wel kermisattractie'', twitterde Niek van der Oort vanuit Noordwolde.

De internationale aardbevingswebsite USGS telt een handvol trillingsmetingen in Friesland, waarvan twee in Leeuwarden.

De beving had volgens het KNMI een kracht van 4,5 op de schaal van Richter. Het epicentrum lag in het Duitse Xanten, 40 kilometer ten zuidoosten van Nijmegen.

Er vielen geen gewonden en evenmin kwamen er bij de politie meldingen binnen van schades.
Thunder & Lightning... irresistible.
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 september 2011, 12:03 uur | Bericht #284793
Schade na aardbeving vrijwel nihil

Bij politie- en brandweerkorpsen in Gelderland en Overijssel was vrijdagmorgen nog geen enkele serieuze melding binnengekomen van schade die ontstaan zou zijn door de aardbeving van donderdagavond. Dat zeggen en twitteren woordvoerders van de hulpverlenende korpsen. Wel moest in een enkel geval hulp worden geboden aan iemand die heel erg was geschrokken. Het epicentrum van de aardbeving lag bij Xanten, net over de grens met Duitsland bij Nijmegen. Het politiekorps Gelderland-Zuid, waar Nijmegen onder valt, zegt in totaal maar 13 telefoontjes over de beving te hebben ontvangen.

Geen naschok
Na de aardbeving donderdagavond is geen naschok geregistreerd. Dat meldde Bernard Dost, seismoloog bij het KNMI, vrijdagochtend. Het KNMI kreeg via internet ongeveer 4000 meldingen binnen van mensen in Nederland die de aardbeving in meer of mindere mate hadden gevoeld.

De aardschok was donderdagavond rond 21.00 uur. De beving had een kracht van 4,5 op de schaal van Richter en het epicentrum lag op een diepte van 4 tot 7 kilometer in het Duitse Xanten, 40 kilometer ten zuidoosten van Nijmegen.

Volgens Dost was vrijdag nog niet helemaal zeker waardoor de trilling is veroorzaakt. ,,Het was een natuurlijke beving. Vanwege de diepte. Maar zekerheid over de oorzaak zal nog wel enige tijd duren. Ook in Duitsland is dat nog niet duidelijk.'' Vermoedelijk komt het door de breuklijnen in het grensgebied.

De meldingen van mensen die de trilling voelden, kwamen uit grote delen van het land, vooral uit de provincies Gelderland, Utrecht, Limburg en Noord-Brabant. Het KNMI kreeg echter ook meldingen uit bijvoorbeeld Haarlem en Leiden. Niemand meldde schade. Voor zover bekend zijn er ook geen gewonden gevallen.

Bron: De Pers

Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Scully
Lid
Woonplaats: Westervoort
Berichten: 174
Lid sinds: 1 feb. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 september 2011, 13:06 uur | Bericht #284805
Ik vond nog een leuke site met uitleg over aardbevingen in nederland

artikel

mag dat zo?? of moet ik zoiets overleggen...
Woonplaats:
Berichten: 250
Lid sinds: 21 jul. 2010
9 september 2011, 13:08 uur | Bericht #284806
Geen naschok is wel erg vreemd,meestal komen er altijd naschoken of veel na schokjes bij een aardbeving. Zou kunnen betekenen dat dit slechts een voorschok was, en de BIG ONE nog moet komen tussen nu en ? Tijd en die kan wel eens heel wat sterker zijn, misschien sneuvelt het Roermond Record!!!! Gaan we 6.0 halen?
Robin B
Lid
Woonplaats: Tussen Alkmaar & schagen
Berichten: 945
Lid sinds: 18 mei. 2009
9 september 2011, 14:40 uur | Bericht #284837
Citaat van Hunder, donderdag 8 september 2011, 23:10 uur Als het een naschok word dan is de kracht zeer waarschijnlijk kleiner en dus nog minder (of helemaal niet) voelbaar. Maar zie vooralsnog niks aankomen als ik buiten kijk en op de radars.


naschok kan zelfs krachtiger zijn dan de beving zelf.
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
9 september 2011, 14:45 uur | Bericht #284842
Citaat van Scully, vrijdag 9 september 2011, 13:06 uur Ik vond nog een leuke site met uitleg over aardbevingen in nederland

artikel

mag dat zo?? of moet ik zoiets overleggen...

Er zijn speciale formulieren om dit soort zaken in drievoud aan te vragen. Kidding, interessant artikel, thanx for sharing!
Woonplaats: Panningen
Berichten: 714
Lid sinds: 27 jun. 2011
9 september 2011, 14:59 uur | Bericht #284848
Vind toch het wel altijd dat als zoiets gebeurt in de randstad dat het dan groot nieuws is, en als er in het zuidoosten, oosten of noordoosten iets gebeurt is het niets ?

Begin eigenlijk een beetje het te haten dat ze het nieuws altijd aanpassen op de grotere steden, netalsof wij er niet tot doen. precies hetzelfde als met voetbal want daar gaat het ook altijd over ajax, feyenoord of psv
Onweersdagen 2012: - nog niets - :)!
Woonplaats: Breda-west
Berichten: 648
Lid sinds: 10 jun. 2010
9 september 2011, 15:57 uur | Bericht #284878
In een groot aantal gevallen kreeg de kat de schuld...Maar die deed niks.......
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
9 september 2011, 16:13 uur | Bericht #284890
Citaat van MullieBliksem, vrijdag 9 september 2011, 12:59 uur Vind toch het wel altijd dat als zoiets gebeurt in de randstad dat het dan groot nieuws is, en als er in het zuidoosten, oosten of noordoosten iets gebeurt is het niets ?

Begin eigenlijk een beetje het te haten dat ze het nieuws altijd aanpassen op de grotere steden, netalsof wij er niet tot doen. precies hetzelfde als met voetbal want daar gaat het ook altijd over ajax, feyenoord of psv

Dat komt omdat de randstad zooo saai is dat als een mug een scheet laat het al de krant haalt.
In de uithoeken van het land zijn we niet zo snel onder de indruk van wat gedoe.
Glennb
Lid
Woonplaats: Almere
Berichten: 32
Lid sinds: 3 nov. 2010
9 september 2011, 16:25 uur | Bericht #284893
Vind dat eigenlijk een apart bericht.
De beving is nu toch ook in het oosten ontstaan en is groot nieuws geworden? Wellicht dat de Randstad groter wordt uitgelicht doordat het een dicht bevolkt gebied is? Op zich vind ik het laatste nog wel meevallen wat het weer betreft. Het oosten, noord oosten en zuiden zijn de laatste weken ( wat het weer betreft ) vaak genoeg groots in het nieuws geweest.
o.a. tornado in Friesland, vele zware onweersbuien die over zuid oost Nederland trokken de afgelopen weken en de sneeuwval afgelopen winter in Maastricht e.d. ?

En wat voetbal betreft.. How about FC Twente?
Groet,Glenn
Nonam77
Lid
Woonplaats: Ridderkerk
Berichten: 132
Lid sinds: 26 jan. 2011
9 september 2011, 16:59 uur | Bericht #284910
Hij zal hier ook vast gevoeld zijn maar niet door mij. Ik weet uit ervaring(vakantie in Turkije verschillende schokjes en als afsluiter een grote van 5.4(en idd niet leuk om mee te maken!!)) dat als je zelf in beweging bent het niet merkt..ik bedoel de lichtere schokjes dan he..degene die er vlakbij zaten hebben hem als het goed is bijna allemaal wel gevoeld...
Wolkje7
Lid
Woonplaats: Velp (Gelderland)
Berichten: 1534
Lid sinds: 24 mrt. 2008
10 september 2011, 11:43 uur | Bericht #285182
Citaat van Ria58, vrijdag 9 september 2011, 3:38 uur Hier in Doesburg ook niets gehoord, gevoeld of gezien. Was ook wel met de was bezig op zolder net naast de draaiende droogtrommel en de wassende wasmachine dus die kunnen het overstemd hebben , of ik heb gewoon zo'n super stevig huis ? Morgen de buren eens vragen.....

Ik weet niet wat ik aan het doen was op het moment suprème. Ik dacht wel héél licht iets te voelen toen ik net naast m'n bureaustoel stond om te gaan zitten dus een beetje gelogen heb ik wel, maar verder niks opvallends inderdaad gevoeld ofgehoord nee. Hoelaat ik daar stond weet ik dus niet meer, kan net zo goed ander tijdstip zijn geweest dan 21.00 uur dus ik weet het echt niet.
Dan zou dat het misschien geweest moeten zijn maar als het al zo was was het zo licht, dat het net zo goed verbeelding had kunnen zijn, en dat maar 2 seconden en die beving duurde geloof ik langer dan 2 seconden, dus vandaar ik vermoed dat het verbeelding was. Dat is naast de eettafel (ja, eenkamerwoning) maar waar ik later pas achterkwam is dat de tafel wel van de muur verschoven was op onverklaarbare wijze
Ik vind het daarom zo vreselijk raar dat ik niks gehoord of gevoeld heb. Wellicht had ik m'n muziek aan dat weet ik al niet meer eigenlijk.
Andere dingen die normaal bij zo'n trilling eraf hadden moeten vallen (die tafel was zover van de muur) die er zo bij lagen om er heel snel vanaf te vallen, die waren gek genoeg wel blijven liggen. Misschien heb ik gewoon een geest in huis die de tafel heeft verschoven | Gewijzigd: 10 september 2011, 11:49 uur, door Wolkje7
Weerdagen Velp 2019:

Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4


Velp 2018:

Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)


Velp 2017:

Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
L0rdj3
Lid
Woonplaats: Eibergen, Achterhoek Gelderland
Berichten: 14
Lid sinds: 7 aug. 2011
10 september 2011, 17:32 uur | Bericht #285469
In Eibergen natuurlijk weer niet gevoeld.....
ik zat in de kroeg en kreeg een berichtje van een aardbeving....vroeg me af waar want ik voelde niets...(misschien stond de bass te had in de kroeg en heb ik daardoor niets gevoeld??)
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 260 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 260, lezen 3 mensen het topic "Algemeen onweerskansentopic 2023".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden