Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Leavenworth, KS; Buchanan, MO; Platte, MO.

18 Apr 2024 10:24:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Johnson, KS; Leavenworth, KS; Wyandotte, KS; Buchanan, MO; Clay, MO; Clinton, MO; Jackson, MO; Platte, MO.

18 Apr 2024 10:17:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Douglas, KS; Jefferson, KS.

18 Apr 2024 09:57:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atchison, KS; Leavenworth, KS; Buchanan, MO; Platte, MO.

18 Apr 2024 09:57:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Douglas, KS; Jefferson, KS; Shawnee, KS.

18 Apr 2024 09:44:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atchison, KS.

18 Apr 2024 09:31:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Douglas, KS; Jackson, KS; Jefferson, KS; Shawnee, KS.

18 Apr 2024 09:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jackson, KS; Jefferson, KS; Shawnee, KS.

18 Apr 2024 09:15:26

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jackson, KS; Pottawatomie, KS.

18 Apr 2024 08:39:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Douglas, KS; Jefferson, KS; Shawnee, KS.

18 Apr 2024 07:58:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Douglas, KS; Jefferson, KS; Osage, KS; Shawnee, KS.

18 Apr 2024 07:48:46

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Marshall, KS; Riley, KS; Washington, KS.

18 Apr 2024 07:25:16

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Shawnee, KS.

18 Apr 2024 07:23:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clay, KS; Marshall, KS; Riley, KS; Washington, KS.

18 Apr 2024 06:57:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Shawnee, KS; Wabaunsee, KS.

18 Apr 2024 06:47:10
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1285
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
17 september 2011, 12:33 uur | Bericht #288436
Hey allemaal,

Fotowedstrijd ist een leuke inbreng op onweer-online!!
Tot nu toe word altijd de foto getoetst door de crew.
No offence tegen de crew, ik ben het meestal wel eens met de uitslag!
Maar wat als wij als leden op de foto's stemmen? (een poll)
Zelf vind ik het wel leuk, want dan kan iedereen zijn eigen mening geven wat hij/zij de beste foto vind.


Over die Poll:
- Wel een voorwaarde van die poll is dat je voor de uitslag nog niet kan zien wie de meeste stemmen heeft gekregen.
Anders is natuurlijk de spanning eraf (tot nu toe zie je het aantal stemme en de %en). Ik weet trouwens niet of dat technisch mogelijk is?

- Je hebt dan 24 uur de tijd vanaf de sluiting van het topic om op de foto's te stemmen (anders zijn er foto's die later worden toegevoegd en dan heb je al je stem gebruikt)

- Het kan zijn dat er veel foto's zijn toegevoegd. Ipv iedere naam op te noemen in de poll, is het handig om gewoon foto 1, foto 2 etc als optie te gebruiken. Dat scheelt veel tijd.

- Als de fotowedstrijd is afgerond komt er een apart topic (''Stemtopic week 38'')

- Je kan in het uitslagtopic aangeven met hoeveel stemmen de nr 1 heeft gewonnen, maar dat hoeft opzich niet (zie poll).


Misschien wat discussiepunten:

- je kan er natuurlijk ook misbruik van maken door zoveel mogelijk mensen over te halen om op jou te stemmen.

- 24 uur is misschien te weinig tijd daardoor zouden er misschien weinig stemmen kunnen worden ingebracht.

- het is overbodig want de onweer-online crew maakt al een goede keuze.


Wat vinden jullie ervan?? | Gewijzigd: 17 september 2011, 12:35 uur, door weerfreakje
Mijn timelapse video: http://www.youtube.com/watch?v=u50lhEUOSNk
Mijn (on)weer foto's : Foto's
MarkB
Lid
Woonplaats: Nijkerk
Berichten: 1786
Lid sinds: 6 mei. 2011
17 september 2011, 13:00 uur | Bericht #288440
Ik denk dat dat geen goed idee is want dat wordt vriendjespolitiek, toch wel leuk bedacht.
Onweersdagen 2013: 12
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Vlissegem De Haan (Belgische kust)
Berichten: 1355
Lid sinds: 24 okt. 2010
17 september 2011, 13:01 uur | Bericht #288441
Voor mij hoeft dit topic niet per sé want ik heb er geen last van dat ik niet kan stemmen De crew doet het goed zoals het nu is. Dus daarom heb ik 2 keer nee gestemd Het is een beetje overbodig zou ik zeggen...

TaL
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/MathiasDeleye
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
17 september 2011, 13:07 uur | Bericht #288444
Ja ik vind het prima zoals het nu gaat, het is maar een topic voor 'de leuk' en voor de eer, lekker laten zoals het is wat mij betreft. Wordt het wel anders, vind ik het ook goed.
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
17 september 2011, 13:15 uur | Bericht #288447
Het gaat goed zo!
2 x nee gestemd.
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
17 september 2011, 13:43 uur | Bericht #288469
Ik denk dat het goed gaat zoals het nu is. Het is ook allemaal extra werk om van alle inzendingen een poll te maken.. 2x nee voor mij.
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
17 september 2011, 13:56 uur | Bericht #288473
2x ja gestemd. Omdat het goed past binnen het idee van een forum en alles nog transparanter maakt. Vriendjespolitiek? Ik weet het niet hoor... dat kun je ook zo zien binnen de crew (doe ik niet, maar zou kunnen). Ook voorkom je dat op een gegeven moment de smaak van de crew bekend wordt en iedereen daarop begint in te zenden.
En het is niet veel werk, valt best mee.
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Harmos
Lid
Woonplaats: Elspeet
Berichten: 473
Lid sinds: 26 jul. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
17 september 2011, 14:11 uur | Bericht #288483
Nee, zeker niet. Ik vind het prima zoals het nu is. Je zou het alleen willen veranderen als je het er niet mee eens bent of als je zelf meer wilt winnen (of invloed uit willen oefenen). Laat het zo maar.

Heb je het daarnaast al met de crew over gehad? Dat zou ik namelijk als eerste doen, voordat je een poll topic opent
Whatever weather you may encounter, enjoy.
Fluffje
Lid
Woonplaats: Veenendaal
Berichten: 243
Lid sinds: 26 jul. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
17 september 2011, 14:18 uur | Bericht #288486
Nee en Nee,
Ik vind dat de crew het prima doet, waarom iets veranderen als het goed gaat?
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
17 september 2011, 14:20 uur | Bericht #288488
Citaat van Harmos, zaterdag 17 september 2011, 14:11 uur Heb je het daarnaast al met de crew over gehad? Dat zou ik namelijk als eerste doen, voordat je een poll topic opent
Dat laatste ben ik niet me je eens, je mag toch vrijblijvend inventariseren? Het heeft weinig zin een betoog te houden richting de crew als al blijkt dat je er alleen in staat. Dat is dan wel weer het mooie van een forum.
Woonplaats: Tilburg
Berichten: 267
Lid sinds: 14 jul. 2010
17 september 2011, 14:32 uur | Bericht #288493
(Blijkbaar) in tegenstelling tot de rest, vind ik het wel een leuk idee. Ik heb ja en nee gestemd.
Argumenten van vriendjespolitiek begrijp ik wel, en ik vind dat de crew het goed doet. Van de andere kant vind ik het wel leuk om zelf te kunnen stemmen, dus vandaar mijn ja.
Sanwa
Lid
Woonplaats: winkel
Berichten: 5550
Lid sinds: 3 jul. 2009
17 september 2011, 14:44 uur | Bericht #288501
Het lijkt mij wel leuk om te weten waarom de foto op nr 1,2,3 staat.
Maar zoals het nu gaat is het toch goed. snap dit topic dan ook niet helemaal.
Bekijk het van de zonnige kant, de meeste regen valt naast je.
Bronk
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 4104
Lid sinds: 27 jul. 2006
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
17 september 2011, 15:46 uur | Bericht #288514
Citaat van Svenn, zaterdag 17 september 2011, 15:32 uur De crew doet het overigens prima, maar zie ook crewmembers meedoen, dus dan mijn vraag. Welke persoon(en) oordeelt(oordelen) 1 jurylid is totaal niet relevant op een fotowedstrijd (mocht dat zo zijn) Dat zet mij ook aan het denken. Dus dan zou een eigen keuze van members om te laten stemmen uitstekend passen.

Al er een crewlid mee doet dan stemt deze persoon niet mee in de ronde dat zou zeker niet eerlijk zijn.
Ik heb 2x nee gestemt omdat het hoe het nu is gewoon goed gaat. | Gewijzigd: 17 september 2011, 16:34 uur, door Bronk
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
17 september 2011, 16:00 uur | Bericht #288518
Citaat van Bronk, zaterdag 17 september 2011, 15:46 uur Al er een crewlid mee doet dan stemt deze persoon niet mee in de ronde dat zou zeker niet eerlijk zijn.
Ah tuurlijk en dat spreekt ook voor zich natuurlijk. Maar desalniettemin is het natuurlijk zo dat dat vragen en reacties op kan wekken. Over het algemeen worden medewerkers vaak uitgesloten van deelnames aan acties of wedstrijden, juist om dit te voorkomen. Persoonlijk maakt het mij geen donder (en bliksem) uit. Het is allemaal voor de fun, laten we er gewoon niet te moeilijk om doen en het leuk houden, het is goed zo en waarom veranderen dan...

---

Maar: Ik zie wel steeds meer mensen met van die prijzen-plaatjes in hun sig en ik hoor daar dus duidelijk niet bij. Dat valt me tegen van mezelf, die groep word dus steeds groter en ik voel me steeds meer alleen staan en onzekerder worden over mijn fotografische kunnen. In het begin motiveerde het me nog, maar nu begin ik steeds meer aan mijzelf te twijfelen. Ik wil erover praten, maar mijn psych vind dat ik me aanstel. Ik weet niet zo goed wat te doen... snif... huil... ween...
Bronk
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 4104
Lid sinds: 27 jul. 2006
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
17 september 2011, 16:06 uur | Bericht #288520
Uiteraard is het voor de fun en daarom is het ook leuk voor de crew om ook is mee tedoen
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
17 september 2011, 16:22 uur | Bericht #288525
Citaat van Tyshane, zaterdag 17 september 2011, 16:00 uur ---

Maar: Ik zie wel steeds meer mensen met van die prijzen-plaatjes in hun sig en ik hoor daar dus duidelijk niet bij. Dat valt me tegen van mezelf, die groep word dus steeds groter en ik voel me steeds meer alleen staan en onzekerder worden over mijn fotografische kunnen. In het begin motiveerde het me nog, maar nu begin ik steeds meer aan mijzelf te twijfelen. Ik wil erover praten, maar mijn psych vind dat ik me aanstel. Ik weet niet zo goed wat te doen... snif... huil... ween...


haha heb ik ook hoor maar desalniettemin schiet ik heel af en toe nog eens een plaatje...... zijn dan vaak wel te lelijk voor een wedstrijd

heb overigens ja, nee, gestemd omdat, ik gewoon vind dat iedereen het stemrecht zou kunnen krijgen
en dat van vriendjespolitiek: ja! dat vind ik gewoon onzin
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1285
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
17 september 2011, 16:23 uur | Bericht #288526
Voor de duidelijkheid:
Het voorstel hoeft niet perse worden uitgevoerd! (daarvoor is het ook een voorstel)
Als er mensen er teveel bezwaren op hebben dan respecteer ik dat.

Over vriendjespolitiek enzo:

Het kan voorkomen, maar lijkt me wel zo eerlijk dat iedereen gewoon zijn eigen mening geeft wat hij zelf het leukste vind als foto.
Sowieso moet je je nooit gedwongen voelen om bijvoorbeeld foto's of video's van anderen te bekijken.
Daar moet je vrij in zijn! net zoals het kiezen voor een beste foto (vind ik dan)

Even aansluitend op sven, het is inderdaad beter dat je alleen het resultaat weet (en niet al die dingen eromheen)
Staat ook beetje patserig stel je hebt 80% van de stemmen en dat het dan wellicht ook nog in je sig staat.
Kan me voorstellen dat Tyshane dan helemaal een stoornis krijgt | Gewijzigd: 17 september 2011, 16:25 uur, door weerfreakje
Mijn timelapse video: http://www.youtube.com/watch?v=u50lhEUOSNk
Mijn (on)weer foto's : Foto's
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
17 september 2011, 16:34 uur | Bericht #288529
Citaat van Bronk, zaterdag 17 september 2011, 16:06 uur Uiteraard is het voor de fun en daarom is het ook leuk voor de crew om ook is mee tedoen
Het zou voor de afwisseling leuk zijn dat alleen leden van de crew een week lang hun foto's in mogen zenden en de leden dan eens nr 1, 2, 3, en de poedelprijs mogen bepalen.
Harmos
Lid
Woonplaats: Elspeet
Berichten: 473
Lid sinds: 26 jul. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
17 september 2011, 16:41 uur | Bericht #288531
Citaat van Tyshane, zaterdag 17 september 2011, 14:20 uur Dat laatste ben ik niet me je eens, je mag toch vrijblijvend inventariseren? Het heeft weinig zin een betoog te houden richting de crew als al blijkt dat je er alleen in staat. Dat is dan wel weer het mooie van een forum.

Nouja het was meer bedoeld als; Stel ze willen het totaal niet, dan heeft het ook geen zin om er over te beginnen, maar ik zie dat er veel verschillende meningen zijn! Ben benieuwd!
Whatever weather you may encounter, enjoy.
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
17 september 2011, 17:23 uur | Bericht #288539
Nee en nee gestemd. Een stemmingsronde zou op een fotografieforum goed werken, omdat daar de mensen verstand hebben van fotografie, weten waar ze op moeten letten enzovoorts. Niet dat ik nu vervelend wil doen door te zeggen dat jullie dat niet hebben, maar dit is per slot van rekening een weerforum. Fotografie is een leuke bijkomstigheid, maar voor de meesten van jullie toch meer registrerend bedoeld.

Daarom lijkt het beter om het stemmen over te laten aan de 'experts' onder ons (wie zijn dit eigenlijk? Ik neem de moderators ofzo?). Bij "officiele" fotowedstrijden worden de winnaars vaak ook door een professionele jury gekozen en niet middels stemmingsrondes waaraan iedereen mee kan doen.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Terug naar boven
1 2 3 4
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.849 topics, welke bij elkaar 448.358 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 101 mensen aan het browsen op het forum. 3 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 101, lezen 4 mensen het topic "Vulkanische bliksem bij Ruang vulkaan (Indonesië)".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden