Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

25 Apr 2024 08:00:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
30 september 2011, 14:16 uur | Bericht #290722
Vanmorgen weer even wezen "dauwtrappen', door tijdgebrek weer bij mij in de buurt, Wijde-Aa, en Langholterdijk.

misty_01.JPG

misty_02.JPG

misty_03.JPG

misty_04.JPG

misty_05.JPG

misty_06.JPG

misty_07.JPG

misty_08.JPG

Camera: Sony A 200.
Lens: Sigma 18-200mm.
(en ja er zit een korrel in, maar met opzet gevarieerd met iso inst.)


Groet, Henk.
Woonplaats: Zaandam, Noord-holland
Berichten: 1612
Lid sinds: 2 apr. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
30 september 2011, 14:33 uur | Bericht #290724
Wauw! Schitterend!
Waarom deze advertentie?
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
30 september 2011, 14:47 uur | Bericht #290730
Daar zitten een paar mooie tussen ja. Maar waarom heb je de ISO omhoog gezet? Heb je geen statief zodat je zonder hogere ISO met beperkt licht geen foto's kan maken?
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
30 september 2011, 14:54 uur | Bericht #290732
Mooie sfeerplaten Henk! Welke ik ook echt mooi vind is die van de groep vogels...
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
30 september 2011, 14:54 uur | Bericht #290733
Citaat van Maxim1110, vrijdag 30 september 2011, 14:47 uur Daar zitten een paar mooie tussen ja. Maar waarom heb je de ISO omhoog gezet? Heb je geen statief zodat je zonder hogere ISO met beperkt licht geen foto's kan maken?
Ik heb 4 statieven, permanent een oude maar goede achter in de kofferbak.
Je kunt kiezen voor het "perfecte plaatje" of eens een keer gaan expirimenteren, niet dan? Ja toch!
Dat laatste heb ik vanmorgen gedaan, gewoon expirimenteren.
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
30 september 2011, 15:00 uur | Bericht #290736
Eens! Je kunt de geijkte paden bewandelen of een keer wat anders proberen, daarmee kom je juist interessante nieuwe dingen tegen die soms verrassend leuk kunnen uitpakken. Dat maakt fotografie ook zo leuk, je hebt vele manieren om een mooie plaat te maken, dat experimenteren en leren is een belangrijk en leuk onderdeel ervan, voor mij in ieder geval...
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
30 september 2011, 17:25 uur | Bericht #290757
Citaat van Tyshane, vrijdag 30 september 2011, 15:00 uur Eens! Je kunt de geijkte paden bewandelen of een keer wat anders proberen, daarmee kom je juist interessante nieuwe dingen tegen die soms verrassend leuk kunnen uitpakken. Dat maakt fotografie ook zo leuk, je hebt vele manieren om een mooie plaat te maken, dat experimenteren en leren is een belangrijk en leuk onderdeel ervan, voor mij in ieder geval...
@Tyshane,
Je vult mijn betoog perfect aan.
Ik heb de afgelopen jaren div. fotoclubs bezocht, er werd alleen gesproken over het type camera (hoe duurde, hoe beter) en de toeter (hoe langer.....enz) die er op zat.
En dan praat ik nog niet over wat er in DE tas zat. (Of het gebruikt werd ????)
En als je dan in het ''veld'' met elkaar aan het fotograferen was en met een scheef oog naar DE menuknop keek zag je die bijna altijd op AUTOMAAT staan!!!
Meer standen kende men niet.
Bij de beoordeling van de geschoten foto's was er bij die "fotografen" altijd iets mis.
In ieder geval miste men de creativiteit, over de rest zullen we maar niet spreken...!!
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
30 september 2011, 18:01 uur | Bericht #290760
Creativiteit en originaliteit is een groot goed, en in een zo enorm veel beoefend vak als natuurfotografie erg belangrijk. Dat ben ik zeker met jullie eens. Ook met ruis werken kan dan zeker lonend zijn, alleen vind ik dit (persoonlijk) bij landschap en natuurfotografie meestal minder mooi. Ik hou er wel van als dit gebruikt is bij bijvoorbeeld urban photography of portretfotografie, en dan liefst ook nog zwart wit met hoge contrasten. Dat geeft zo'n vintage look, en dan straalt er lekker veel emotie van de foto af.
http://500px.com/photo/1454006?from=editors
Dat is zo'n foto. De technische kwaliteit is eigenlijk helemaal niet goed: het contrast is veel te hoog, er zitten veel zwart uitgebeten stukken aan de randen, de man is niet helemaal scherp en er is ook sprake van ruis. Het stoort echter absoluut niet (mij niet in ieder geval, en anderen ook niet zo te zien, want het is al weken een van de best beoordeelde foto's op die site, en 500px is niet zomaar een lullig fotowebsiteje.).

Ook qua compositie is het goed om eens af te wijken van de bewandelde paden, maar je moet wel altijd weten waarom. De 1/3 of 2/3 regel hoeft niet altijd gebruikt te worden, maar hij is er ook niet zomaar. Dit was een 'schoonheidsideaal' dat bij de bouw van tempels in het oude Griekenland (mind you: 2500 jaar geleden) al gebruikt werd. Als je daar vanaf wijkt (en dat doe ik ook wel eens), dan moet er dus een goede reden voor zijn. De volgende foto bijvoorbeeld, vind ik geweldig:
http://500px.com/photo/2209140?from=editors
De vrouw staat daar horizontaal gezien precies in het midden van de foto. Maar stoort dat? Nee, de aandacht wordt zo juist op haar gevestigd.

Al bij al: je hoeft absoluut niet altijd je aan de ongeschreven regels van de fotografie (of kunst in het algemeen) te houden, maar bedenk altijd wel: waarom wijk ik er vanaf? Ik persoonlijk vind in de landschaps- en natuurfotografie ruis niet bijdragen aan de foto's. Maar nogmaals: dat is een persoonlijke smaak.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
klebniko
Lid
Woonplaats: renkum
Berichten: 779
Lid sinds: 4 jul. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
30 september 2011, 18:30 uur | Bericht #290761
Nr 2, mijn grote favo !!!! Zo uit een schilderij van Artz weggelopen.
Frenk78
Lid
Woonplaats: Vlaardingen
Berichten: 1148
Lid sinds: 3 aug. 2008
30 september 2011, 18:54 uur | Bericht #290763
Zeer fraaie platen Henk!
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 197 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 197, lezen 2 mensen het topic "Berichtgeving (nood)weer 23+24 september 2012".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden