Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Haskell, OK; McIntosh, OK; Muskogee, OK; Pittsburg, OK; Wagoner, OK.

26 Apr 2024 14:00:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Craig, OK; Delaware, OK; Mayes, OK; Nowata, OK; Rogers, OK; Tulsa, OK; Wagoner, OK; Washington, OK.

26 Apr 2024 14:00:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hughes, OK.

26 Apr 2024 13:48:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Coal, OK.

26 Apr 2024 13:40:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Haskell, OK; McIntosh, OK; Muskogee, OK; Okmulgee, OK; Pittsburg, OK; Wagoner, OK.

26 Apr 2024 13:35:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Coal, OK.

26 Apr 2024 13:35:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Muskogee, OK; Okmulgee, OK; Osage, OK; Rogers, OK; Tulsa, OK; Wagoner, OK; Washington, OK.

26 Apr 2024 13:35:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor McIntosh, OK; Pittsburg, OK.

26 Apr 2024 13:29:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Creek, OK; Muskogee, OK; Okmulgee, OK; Osage, OK; Pawnee, OK; Rogers, OK; Tulsa, OK; Wagoner, OK; Washington, OK.

26 Apr 2024 13:18:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hughes, OK; Pontotoc, OK.

26 Apr 2024 13:14:00

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Creek, OK; Okmulgee, OK.

26 Apr 2024 13:10:26

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hughes, OK; Pontotoc, OK; Seminole, OK.

26 Apr 2024 13:09:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Johnston, OK; Marshall, OK.

26 Apr 2024 13:05:30

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Creek, OK; Okfuskee, OK; Okmulgee, OK.

26 Apr 2024 13:05:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor McIntosh, OK; Okfuskee, OK; Okmulgee, OK.

26 Apr 2024 13:05:30
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Marlieke
Lid
Woonplaats: Rijssen (OV)
Berichten: 199
Lid sinds: 7 aug. 2011
5 oktober 2011, 12:54 uur | Bericht #291321
Nieuws-tekst + foto van nu.nl en foto's van mij

Lange file na ongeluk op A1 bij Rijssen
Laatste update: 5 oktober 2011 11:43 info
AMSTERDAM - Door een aanrijding op de A1 bij het Overijsselse Rijssen zijn woensdag op die weg een lange files ontstaan. Bij het ongeluk waren vier voertuigen betrokken.

m1ezw41ajfm4_396.jpg
Gewonden en verkeerschaos op A1

De snelweg is tussen Markelo en Rijssen in beide richtingen afgesloten. Dat meldt een woordvoerder van de politie Twente.
De zegsvrouw spreekt van een chaotische situatie op de weg vlak na het ongeluk. Rond 11.00 uur stond er nog een file van zo'n tien kilometer. De ANWB verwacht dat de weg pas woensdagavond om 21.00 uur weer volledig wordt vrijgegeven.


IMG_3367.JPG

IMG_3368.JPG

IMG_3373.JPG

IMG_3374.JPG
Nemt mie nit serieus, dat dut mien kearl ook nit...vertaling: "Neem me niet serieus, dat doet mijn man ook niet..." :-)
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 oktober 2011, 09:05 uur | Bericht #291436
ben je dr speciaal naartoe gereden om te gaan kijken, of was je er toevallig in de buurt?
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Smilde, Drenthe
Berichten: 1662
Lid sinds: 21 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 oktober 2011, 11:20 uur | Bericht #291462
Citaat van Pgs3000, donderdag 6 oktober 2011, 9:05 uur ben je dr speciaal naartoe gereden om te gaan kijken, of was je er toevallig in de buurt?
Kijk es naar haar woonplaats Achtertuinwerk | Gewijzigd: 6 oktober 2011, 11:22 uur, door arjanbruggink
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 oktober 2011, 11:56 uur | Bericht #291476
gereden gelopen dan..
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
Marlieke
Lid
Woonplaats: Rijssen (OV)
Berichten: 199
Lid sinds: 7 aug. 2011
6 oktober 2011, 12:29 uur | Bericht #291478
Citaat van Pgs3000, donderdag 6 oktober 2011, 11:56 uur gereden gelopen dan..

haha nee, daar ben ik te lui voor...

heb de auto gepakt. Is toch nog wel zo'n slordige 2,5 kilometer van mijn achtertuin...
Nemt mie nit serieus, dat dut mien kearl ook nit...vertaling: "Neem me niet serieus, dat doet mijn man ook niet..." :-)
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 oktober 2011, 13:43 uur | Bericht #291484
Citaat van Marlieke, donderdag 6 oktober 2011, 10:29 uur haha nee, daar ben ik te lui voor...

heb de auto gepakt. Is toch nog wel zo'n slordige 2,5 kilometer van mijn achtertuin...


ga je dan speciaal voor een ongeluk de auto pakken? Ik begrijp dat niet..
Maar goed, bedankt voor je verslagje
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
akammd
Lid
Woonplaats: Hengelo(O)
Berichten: 933
Lid sinds: 30 jun. 2008
6 oktober 2011, 15:10 uur | Bericht #291487
Citaat van Pgs3000, donderdag 6 oktober 2011, 13:43 uur ga je dan speciaal voor een ongeluk de auto pakken? Ik begrijp dat niet..
Maar goed, bedankt voor je verslagje


Hoezo begrijp je dat niet, wat anderen er wel niet voor over hebben om een shelfcloud op de foto te zetten...
Marlieke
Lid
Woonplaats: Rijssen (OV)
Berichten: 199
Lid sinds: 7 aug. 2011
7 oktober 2011, 09:05 uur | Bericht #291679
Citaat van arend, donderdag 6 oktober 2011, 15:10 uur Hoezo begrijp je dat niet, wat anderen er wel niet voor over hebben om een shelfcloud op de foto te zetten...

Precies!

Maar goed, dit vond ik een mooie gelegenheid om weer eens wat meer mogelijkheden te ontdekken van mijn fototoestel.

Is er alleen niet echt van gekomen daar ik best even schrok van de impact van het ongeluk. Had niet verwacht dat er zoveel hulpverlening bij was... | Gewijzigd: 7 oktober 2011, 09:06 uur, door Marlieke
Nemt mie nit serieus, dat dut mien kearl ook nit...vertaling: "Neem me niet serieus, dat doet mijn man ook niet..." :-)
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 oktober 2011, 09:18 uur | Bericht #291680
Citaat van arend, donderdag 6 oktober 2011, 13:10 uur Hoezo begrijp je dat niet, wat anderen er wel niet voor over hebben om een shelfcloud op de foto te zetten...

Klopt ook wat je zegt. Sommige mensen snappen niet waarom ik onweer op de foto zet. En dat mogen ze ook gerust zeggen, want Nederland is een vrij land waar je gewoon je mening mag uitten, mits je dat netjes doet.

antwoord op jouw vraag:

De reden waarom ik het niet begrijp van een ongeluk? Heel simpel. Veel mensen rijden naar een ongeluk toe, waardoor de hulpverleners minder ruimte hebben om te kunnen werken. Ik begrijp ook niet wat er mooi aan is om een paar verkreukelde auto's te fotograferen, leed van een ander.. Soort sensatiezoekerij, ik hou daar niet van en ik snap het niet.

Nou wil ik niet zeggen dat dat voor Marlieke geldt, aangezien ze er op ruime afstand van af stond en dat ze haar nieuwe camera wilde uitproberen. dus dat is anders. Al begrijp ik dan nog niet waarom die foto's op o-o worden gezet. ( )

| Gewijzigd: 7 oktober 2011, 09:26 uur, door Pgs3000
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
Marlieke
Lid
Woonplaats: Rijssen (OV)
Berichten: 199
Lid sinds: 7 aug. 2011
7 oktober 2011, 14:21 uur | Bericht #291732
Citaat van Pgs3000, vrijdag 7 oktober 2011, 9:18 uur Al begrijp ik dan nog niet waarom die foto's op o-o worden gezet. ( )

Tja,

1: er zijn niet zoveel forums waar ik ingeschreven sta.

2: vind je die rookpluimen niet een beetje op wolken lijken?
Nemt mie nit serieus, dat dut mien kearl ook nit...vertaling: "Neem me niet serieus, dat doet mijn man ook niet..." :-)
Stenne
Lid
Woonplaats: Dorst
Berichten: 84
Lid sinds: 8 jun. 2009
7 oktober 2011, 14:53 uur | Bericht #291736
Citaat van Pgs3000, vrijdag 7 oktober 2011, 8:18 uur Klopt ook wat je zegt. Sommige mensen snappen niet waarom ik onweer op de foto zet. En dat mogen ze ook gerust zeggen, want Nederland is een vrij land waar je gewoon je mening mag uitten, mits je dat netjes doet.

antwoord op jouw vraag:

De reden waarom ik het niet begrijp van een ongeluk? Heel simpel. Veel mensen rijden naar een ongeluk toe, waardoor de hulpverleners minder ruimte hebben om te kunnen werken. Ik begrijp ook niet wat er mooi aan is om een paar verkreukelde auto's te fotograferen, leed van een ander.. Soort sensatiezoekerij, ik hou daar niet van en ik snap het niet.

Nou wil ik niet zeggen dat dat voor Marlieke geldt, aangezien ze er op ruime afstand van af stond en dat ze haar nieuwe camera wilde uitproberen. dus dat is anders. Al begrijp ik dan nog niet waarom die foto's op o-o worden gezet. ( )



Bij dit soort ongevallen zorgen de hulpdiensten wel dat ze ruimte genoeg hebben. Desnoods sluiten ze heel de snelweg af, hebben ze geen moeite mee!

Verder kunnen foto's die gemaakt worden, gebruikt worden voor bewijsmateriaal (denk aan een brand, als daar ook omstaanders op de foto staan die aan het kijken zijn. 1 van hun kan een eventuele pyromaan zijn). Ook worden zulke foto's vaak gebruikt in kranten ect. Mensen willen toch altijd wel weten wat er gebeurd is en het liefst met een mooi plaatje erbij.

Wel vind ik het zo netjes dat als je foto's maakt waar mensen hulp nodig hebben, je de slachtoffers buiten beeld houd.
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 oktober 2011, 16:12 uur | Bericht #291756
Citaat van Stenne, vrijdag 7 oktober 2011, 12:53 uur Bij dit soort ongevallen zorgen de hulpdiensten wel dat ze ruimte genoeg hebben. Desnoods sluiten ze heel de snelweg af, hebben ze geen moeite mee!

Verder kunnen foto's die gemaakt worden, gebruikt worden voor bewijsmateriaal (denk aan een brand, als daar ook omstaanders op de foto staan die aan het kijken zijn. 1 van hun kan een eventuele pyromaan zijn). Ook worden zulke foto's vaak gebruikt in kranten ect. Mensen willen toch altijd wel weten wat er gebeurd is en het liefst met een mooi plaatje erbij.

Wel vind ik het zo netjes dat als je foto's maakt waar mensen hulp nodig hebben, je de slachtoffers buiten beeld houd.


Om te beginnen hadden we het over een auto-ongeluk, geen brand of zo.

Ten tweede hoor ik op de radio altijd over "kijkersfiles"aan de andere kant van de weg.... Iets waar de hulpdiensten weinig aan kunnen doen.

Ze willen hun tijd ook niet stoppen in het terugdringen van kijkers, maar meer in nuttige dingen zoals het verlenen van hulp. Wat je zegt over branden, pyromanen en foto's, ja. mee eens. Maar dat was het onderwerp niet.

En mijn vorige bericht, van "dat ik het niet begreep dat ze ze on o-o zet," dat was meer als grapje op mijn bericht daarvoor daarom stond er ook een achter.. | Gewijzigd: 7 oktober 2011, 16:16 uur, door Pgs3000
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 oktober 2011, 16:17 uur | Bericht #291757
Citaat van Marlieke, vrijdag 7 oktober 2011, 12:21 uur Tja,

1: er zijn niet zoveel forums waar ik ingeschreven sta.

2: vind je die rookpluimen niet een beetje op wolken lijken?



op 1: was ook een grapje Je kan alles posten wat je wilt!

op 2: Ja, nu je het zegt. I rest my case..
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 222 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 222, lezen 3 mensen het topic "Foto's/Video's onweer en extreem weer".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden