Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garland, AR; Hot Spring, AR; Montgomery, AR.

3 May 2024 12:15:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hardin, TX; Jasper, TX.

3 May 2024 11:56:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Liberty, TX; Montgomery, TX; San Jacinto, TX.

3 May 2024 11:26:35

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Barton, MO; Jasper, MO.

3 May 2024 11:22:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kendall, IL; Will, IL.

3 May 2024 11:22:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hardin, TX.

3 May 2024 11:21:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Madison, TX; Polk, TX; San Jacinto, TX; Trinity, TX; Walker, TX.

3 May 2024 11:15:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Harris, TX; Montgomery, TX.

3 May 2024 11:07:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Houston, TX; Madison, TX; Polk, TX; San Jacinto, TX; Trinity, TX; Walker, TX.

3 May 2024 10:55:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Harris, TX; Montgomery, TX; Waller, TX.

3 May 2024 10:48:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Leon, TX.

3 May 2024 10:19:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Houston, TX; Madison, TX; Trinity, TX; Walker, TX.

3 May 2024 10:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bell, TX; Coryell, TX; Falls, TX; McLennan, TX.

3 May 2024 09:55:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor McIntosh, OK; Pittsburg, OK.

3 May 2024 09:55:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Harris, TX.

3 May 2024 09:19:03
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4
PaytDelft
Lid
Woonplaats: Delft
Berichten: 578
Lid sinds: 28 jul. 2008
13 oktober 2011, 19:20 uur | Bericht #292598
QUOTE
Misschien zou het juist een slimme zet zijn van de mens... om de aarde te behouden? <- vraagteken!


Doet me denken aan dit stripje )

DrizzleChaser Extraordinaire
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
13 oktober 2011, 19:21 uur | Bericht #292599
Citaat van Payt69, donderdag 13 oktober 2011, 19:20 uur Doet me denken aan dit stripje )
Exactly, haha!
Waarom deze advertentie?
ron12
Lid
Woonplaats: nijmegen
Berichten: 914
Lid sinds: 25 aug. 2011
13 oktober 2011, 19:48 uur | Bericht #292605
de natuur gaat lekker zijn eigen gang,en daar doe je niets aan.en dat is maar goed ook.
totale aantal onweersdagen in nijmegen vanaf januari tot nu dit jaar...33
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Aern
Lid
Woonplaats: Axel, Oirschot of Eindhoven
Berichten: 339
Lid sinds: 30 jan. 2010
13 oktober 2011, 20:27 uur | Bericht #292610
Citaat van Tyshane, donderdag 13 oktober 2011, 19:11 uur Haha! Ja sorry, even vergeten dat je hem graag erin had willen schieten!



Misschien zou het juist een slimme zet zijn van de mens... om de aarde te behouden? <- vraagteken!


Misschien wel ja, maar dat zullen we dan niet meer te weten komen!
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
13 oktober 2011, 21:04 uur | Bericht #292619
Niet 21 dec 2012 maar 28 okt 2011 lees ik net op internet. Een heel betoog waarin ik me maar niet verdiep. Iets met verkeerde energie op 21 dec 2012, waardoor het een verkeerde datum zou zijn.

Maar eh... op 26e oktober 2011, twee dagen voor de datum die ze nu noemen, hebben we wel weer een (bijna) Supermaan, deze keer onzichtbaar als Nieuwe maan. Die staat in dezelfde richting als de zon... aantrekkingskracht oei.
2 dagen na volle en nieuwe maan is het springvloed. Nu dus 2 dagen na de 26e en dan....dan , dan ...is het de 28e.

Gauw kijken in m'n getijdentabelletje. 277cm boven NAP te Vlissingen verwachten ze 28e oktober 2011, exclusief verhogingen door de wind. Oei, zou dat meer zijn dan de springvloed na de supermaan van 19 maart 2011...Toen was de voorspelde waterhoogte tijdens de springvloed op de 21e maart te Vlissingen...effe kijken.......ow dat was minder, 272cm.

5cm verschil. Ja dat is het. Kan niet anders of de wereld valt uiteen op de 28e...nee de 26e, want die krachten staan er op de 26e. Of niet. Nou ik weet het niet meer hoor.

Misschien iets voor HLN om, zoals we van hen gewend zijn, er een gedegen onderzoek naar te doen. | Gewijzigd: 23 oktober 2011, 23:06 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
13 oktober 2011, 21:07 uur | Bericht #292620
Wil niet veel zeggen, maar er zijn een aantal mensen die het erg opvallen hebben gemunt op HLN. Hun doen gewoon hun werk net zoals wij dat doen als we stukken vertalen
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
13 oktober 2011, 21:10 uur | Bericht #292622
Citaat van Jan van Ooijen, donderdag 13 oktober 2011, 21:07 uur Wil niet veel zeggen, maar er zijn een aantal mensen die het erg opvallen hebben gemunt op HLN. Hun doen gewoon hun werk net zoals wij dat doen als we stukken vertalen
Ik wil ook niet veel zeggen, maar zij zijn betaalde krachten en hier zijn gewoon vrijwilligers. Mag je dan van hen meer verwachten dan die rotzooi?
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
13 oktober 2011, 21:32 uur | Bericht #292626
Citaat van Ben47, donderdag 13 oktober 2011, 21:10 uur Ik wil ook niet veel zeggen, maar zij zijn betaalde krachten en hier zijn gewoon vrijwilligers. Mag je dan van hen meer verwachten dan die rotzooi?

Als ik het had vertaald dan was het anders geweest, vind niet dat men zo moet hakken op een bepaalde website die gewoon hun werk doen. Ik zou de bron waarvan hun het vandaan hebben aanpakken in plaats van hun
Aern
Lid
Woonplaats: Axel, Oirschot of Eindhoven
Berichten: 339
Lid sinds: 30 jan. 2010
13 oktober 2011, 21:38 uur | Bericht #292627
Citaat van Jan van Ooijen, donderdag 13 oktober 2011, 21:32 uur Als ik het had vertaald dan was het anders geweest, vind niet dat men zo moet hakken op een bepaalde website die gewoon hun werk doen. Ik zou de bron waarvan hun het vandaan hebben aanpakken in plaats van hun

Het is volgens mij al een paar keer aangetoond door leden van O-O die naar de bron van de berichten op HLN hebben gezocht en geconstateerd dan HLN óf de berichten verkeerd overnam óf uitvergrootte.. En dat is volgens mij niet wat je als nieuwssite moet doen.
Muisje
Lid
Woonplaats: Echt
Berichten: 266
Lid sinds: 29 apr. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
13 oktober 2011, 21:52 uur | Bericht #292629
Citaat van Pgs3000, donderdag 13 oktober 2011, 18:02 uur dit dus.

ik ben die 2012-crap meer dan beu.


Ik ben et met je eens.... ook ik heb er nu langzamerhand wel genoeg van...

Wereld die vergaat in 2012?? Nee...
Rampen die voorzetten en erger worden?? Ja...


Mijn mening is is dat het bangmakerij is...
Wat iemand anders al zei, er zullen vast en zeker mensen zichzelf van het leven beroven omdat ze zooo in die 2012 onzin geloven...

Ook ben ik er van overtuigd dat de wereld echt wel een keer vergaat.... maar in 2012??? Ik denk het niet

Sorry is alleen mijn mening... | Gewijzigd: 13 oktober 2011, 21:54 uur, door Muisje
Onweersdagen in het geheugen :28/29 juni 2011, 22/23 augustus 2011
akammd
Lid
Woonplaats: Hengelo(O)
Berichten: 933
Lid sinds: 30 jun. 2008
13 oktober 2011, 22:56 uur | Bericht #292636
Ik begrijp de combinatie van:
1. die auteur (heeft met een boek in New York Times bestsellers list gestaan, dus schrijft NIET voor de NYT, maar is een science fiction schrijver) en
2. een (niet door hem bedachte) bekende theorie over een mogelijke tsunami veroorzaakt door een beving op La Palma niet.

Lijkt er meer op dat hij de publiciteit zoekt om zijn nieuwste boek te promoten en daarbij handig gebruik maakt van de actualiteit?

http://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Alten

Ach, hoe toevallig. Zijn nieuwste boek is sinds 11 oktober verkrijgbaar.

Gewoon de zoveelste doom-schrijver, opzouten dus!
Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
13 oktober 2011, 23:34 uur | Bericht #292641
Is HLN eigenlijk een de belgische tak van het Nederlandse dagblad AD....?
De sites zijn namelijk hetzelfde qua opbouw en lay-out | Gewijzigd: 13 oktober 2011, 23:38 uur, door Romani
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
Rutte31
Lid
Woonplaats: Gouda
Berichten: 2421
Lid sinds: 26 jul. 2008
14 oktober 2011, 00:55 uur | Bericht #292646
Ik vind het ook puur bangmakerij...die kans was honderd jaar geleden net zo groot als nu. Okee, die vulkaan zal heus wel een keer de lucht in gaan, maar dat kan ook over 1000 jaar pas gebeuren...
Aern
Lid
Woonplaats: Axel, Oirschot of Eindhoven
Berichten: 339
Lid sinds: 30 jan. 2010
14 oktober 2011, 07:29 uur | Bericht #292651
Citaat van Romani, donderdag 13 oktober 2011, 23:34 uur Is HLN eigenlijk een de belgische tak van het Nederlandse dagblad AD....?
De sites zijn namelijk hetzelfde qua opbouw en lay-out


Volgens mij is het net andersom en is het Nederlandse AD ooit eens gekocht door het Belgische HLN.
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
14 oktober 2011, 08:41 uur | Bericht #292662
Over HLN: Misschien toevallig dan dat daar elke keer die "doomsday" berichten vandaan komen. Vandaar dat ik HLN daarom minder serieus ben gaan nemen. Vandaar dat ik dat dus ook gezegd heb.

Over de 2012 conspiracy:

Mijn mening is dat dit verzonnen is door mensen die heel zielig alleen maar achter hun PC'tje zitten en die waarschijnlijk geen sociaal leven hebben. Deze groep mensen willen toch op de een of andere manier belangrijk gevonden worden, dus gaan ze met hun webcammetjes talloze filmpjes maken met behulp van bij elkaar geraapte zooi van google, over het zogenaamde einde van de wereld om zo aandacht te trekken. Ze proberen dit nog eens te onderstrepen met super-onscherpe foto's van Nibiru, elenin, Tyche. (wat in werkelijkheid natuurlijk gewoon vliegtuigen, lensflares, sterren of andere hele normale dingen zijn) Ze willen ZO GRAAG aandacht, dat ze zichzelf nog geloven ook. Ze kunnen het ook heel erg geloofwaardig overbrengen met zogenaamde feiten en getalletjes van Google. Echter weten ze zelf niet eens wat die getalletjes betekenen dus geven ze het zelf een betekenis waardoor er wel IETS moet gebeuren.. (27 sept dit jaar was ook een dag waarop we al dood hadden moeten gaan omdat er dan een paar planeten in lijn stonden met de aarde en de zon.. Natuurlijk weer een goede reden voor die lui om Youtube vol te blaffen met zooi.) Het is triest om te zien dat er dan ook nog eens mensen zijn die die zooi geloven en er vervolgens zelf ook weer filmpjes van online gaan zetten om zelf ook belangrijk gevonden te worden. En zo komen er talloze filmpjes op Youtube tevoorschijn waardoor de naievelingen onder ons die bullshit nog gaan geloven ook.

*disclaimer: -ik zeg niet dat IEDEREEN die alleen maar achter de PC zit aandacht wilt.
-ik zeg ook niet dat mensen die alleen maar achter de PC zitten geen sociaal leven hebben.. .. k bedoel.. je hebt tegenwoordig twitter.. facebook.. heel erg sociaal!
- voel jezelf vooral niet aangesproken, alleen als jij ook van die belachelijke filmpjes op internet zet. dan wel.



verder is iedereen liev. | Gewijzigd: 14 oktober 2011, 08:51 uur, door Pgs3000
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
anirnith
Lid
Woonplaats:
Berichten: 817
Lid sinds: 9 jun. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
14 oktober 2011, 10:07 uur | Bericht #292671
Citaat van Payt69, donderdag 13 oktober 2011, 19:20 uur Doet me denken aan dit stripje )
die is gaaaaaaaffff!!!! | Gewijzigd: 14 oktober 2011, 10:57 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Aern
Lid
Woonplaats: Axel, Oirschot of Eindhoven
Berichten: 339
Lid sinds: 30 jan. 2010
14 oktober 2011, 10:11 uur | Bericht #292673
Citaat van anirnith, vrijdag 14 oktober 2011, 10:07 uur die is gaaaaaaaffff!!!!

Doe je nou echt serieus die hele strip nog een keer quoten?
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
14 oktober 2011, 10:58 uur | Bericht #292672
Sensatie of niet, maar dit filmpje zet me wel aan het denken!!!

Roan
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 894
Lid sinds: 8 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
14 oktober 2011, 11:14 uur | Bericht #292676
Citaat van Jan van Ooijen, vrijdag 14 oktober 2011, 10:58 uur Sensatie of niet, maar dit filmpje zet me wel aan het denken!!!

zegt die gozer nou echt, "the tsunami will have a initial wave height of 650 meter"
Shadow112
Lid
Woonplaats: Hasselt (ov)
Berichten: 1660
Lid sinds: 22 nov. 2010
14 oktober 2011, 11:19 uur | Bericht #292678
Is al heel lang bekend. Hier stukje Televaag uit 2001.

Wereldramp broeit in Canarische vulkaan

Een serie enorme, allesvernietigende vloedgolven zal in de toekomst in Nederland, Europa en vooral Noord-, Midden- en Zuid-Amerika dood en verderf brengen. De golven, die in Nederland tot 15 meter en in Amerika tot 50 meter hoogte kunnen reiken, zullen kilometers landinwaarts komen en de meeste steden en dorpen in het westen van ons land zwaar beschadigen en onder water zetten.

Deze voorspelling doen vooraanstaande Amerikaanse en Britse wetenschappers van de Londense University College (UCL) en de Universiteit van Californië. De vloedgolven, die met een snelheid van zo'n 800 kilometer per uur naar de kusten van de wereld razen, zullen zware rampen veroorzaken, die hun weerga in de menselijke geschiedenis niet kennen. Geoloog dr. Simon Day van UCL: "Wij hebben met 100 procent zekerheid berekend dat dit de mensheid staat te wachten. Het is onvermijdelijk."

Volgens de wetenschappers, een team van geologen en meteorologen, ontstaat de keten van vloedgolven na een vulkaanuitbarsting op het Canarische eiland La Palma. Door de uitbarsting van de Cumbre Vieja vulkaan zullen grote delen van de berg in zee belanden en zullen ondergrondse grondverplaatsingen van vele vierkante kilometers plaatsvinden, waardoor een serie vloedgolven ook wel tsoenami's genoemd zich over de oceanen beweegt.

In het begin bereikt de massa water bij de Canarische Eilanden de onwaarschijnlijke hoogte van bijna 700 meter, daarna neemt deze geleidelijk af. Marokko zal volgens de wetenschappers worden getroffen door een vloedgolf van 100 meter, terwijl Miami en New York worden geconfronteerd met golven van 50 meter. Zo zullen Florida en de Bahama's, omdat deze gebieden amper kustbescherming hebben, van de kaart worden geveegd. In het zuiden van Engeland worden steden, zoals Brighton en Southampton totaal vernietigd.

Rotterdam

Dr. Day verwacht dat de haven van Rotterdam zwaar zal worden beschadigd. Zijn modellen zijn weliswaar niet specifiek op Nederland berekend, toch ziet hij dat ons land niet aan de gevolgen van de tsoenami zal ontkomen, ook al zullen de golven voor onze kust bij lange na niet meer hun oorspronkelijke kracht hebben. De steden in West-Nederland zullen het zwaar te verduren krijgen en de schade kan ons land voor jaren terugwerpen.

Dr. Simon Day en professor Bill McGuire van UCL en professor Steven Ward van de Universiteit van Californië zijn bloedserieus met hun voorspelling van de wereldramp.

Uit hun rapport blijkt dat de Cumbre Vieja vulkaan op een belangrijk breukvlak ligt. Na de laatste grote uitbarsting in 1949 is daar een scheur van vier centimeter ontstaan. De vraag is slechts wanneer één van de grondvlakken die tot diep in de oceaan doorlopen, definitief afbreekt en de wereld in het verderf stort.

"Het kan bij de volgende grote uitbarsting gebeuren of daarna. Nader diepteonderzoek van het breukvlak moet daar uitsluitsel over geven. In jaren valt het niet aan te geven", aldus dr. Day.

Wie denkt, dat deze wetenschappers hun rampscenario uit de duim zuigen, is aan het verkeerde adres. Zij voorspelden als eersten dat de Etna dit jaar weer actief zou worden, voordat de Italiaanse regering of bevolking daar ook maar iets van vermoedden.

Ook kwam hun voorspelling van mei 2000 uit dat de Grote Oceaan zou worden geplaagd door 25 tropische stormen en veertien tyfoons. Volgens hen zou de gemiddelde voorjaarstemperatuur in Engeland dit jaar 8,6 graden Celsius zijn, het werd 8,5 graden Celsius.

De geleerden waarschuwen dat Tokio binnen 20 tot 30 jaar door een zware aardbeving zal worden getroffen. "De Japanners geloven dat zij op tijd de signalen van een aardbeving zullen oppikken, maar dat is pure fantasie. De aardbeving zal de Japanse economie vernietigen en wereldwijd zal men bij moeten dragen om Tokio opnieuw te bouwen", aldus professor McGuire. De schade van 200 miljard dollar in Kobe in 1995 zal er bij in het niet vallen, verwachten de wetenschappers.

Date: 06-09-2001
Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
Terug naar boven
1 2 3 4
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.856 topics, welke bij elkaar 448.376 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 50 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 50, lezen 3 mensen het topic "Estofex Level 3 forecasts".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden