Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Winston, AL.

19 Apr 2024 14:26:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR.

19 Apr 2024 09:45:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

19 Apr 2024 08:41:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alexander, IL; Johnson, IL; Pulaski, IL; Union, IL.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Maries, MO; Phelps, MO; Pulaski, MO.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Attala, MS; Leake, MS; Madison, MS.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Greene, IL.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calhoun, IL; Lincoln, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scott, IL.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, MO; Warren, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Maries, MO; Miller, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pike, MO.

19 Apr 2024 08:34:21
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Sanwa
Lid
Woonplaats: winkel
Berichten: 5550
Lid sinds: 3 jul. 2009
15 oktober 2011, 12:44 uur | Bericht #292862
Nederland meest vervuilde land



Nederlandse lucht, water en bodem zijn de vieste van heel Europa. Dat zegt Natuur & Milieu zaterdag in haar rapport Ranking the Stars. In dat verslag van de milieuorganisatie wordt Nederland vergeleken met andere landen op het gebied van klimaat, milieu en natuur. Volgens Natuur & Milieu is de Nederlands bodem het meest verontreinigd door stikstof en fosfaat, afkomstig van de grote veestapel. Ook het oppervlaktewater is van slechte kwaliteit door flinke vervuiling. Met de luchtkwaliteit is het slecht gesteld door de hoge uitstoot van stikstofdioxide. Natuur en Milieu zegt zich in het rapport te baseren op onafhankelijke binnen- en buitenlandse rapporten en onderzoeken, zoals het CBS, Planbureau voor de Leefomgeving, het Europese Milieuagentschap van de Europese Commissie in Kopenhagen (EEA) en Yale University.

Bron: PCZ | Gewijzigd: 24 april 2017, 11:59 uur, door Joyce.s
Bekijk het van de zonnige kant, de meeste regen valt naast je.
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
15 oktober 2011, 13:28 uur | Bericht #292867
Niet zo goed nieuws voor ons nederig landje, in de top5 had ik wel verwacht, maar nummer 1 met stip... neu. Zonde. Oh Sanwa, je bent nieuw als nieuwsposter! Leuk dat je dit doet, veel succes met deze job.
Waarom deze advertentie?
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
15 oktober 2011, 13:40 uur | Bericht #292870
Tja, opzich niet onbegrijpelijk, gezien het feit dat we een klein dichtbevolkt land zijn. Daarnaast worden we ook nog eens omringd door landen die vaak ook veel zware industrie hebben. Noorden tot noordwestenwind is in Nederland eigenlijk de enige schone lucht. Bij oostelijke richtingen komt het recht uit het Ruhrgebied en andere industriegebieden in Duitsland, bij zuidenwind uit Luik en noord Frankrijk, en bij westenwind uit Engeland. Dat in combinatie met het feit dat verder stroomopwaarts langs de Rijn en de Maas ook heel wat industrie zit, dus eigenlijk is dit niet zo'n verrassende conclusie.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
15 oktober 2011, 13:47 uur | Bericht #292872
Voor de geinteresseerden onder ons het pdf bestand "Ranking the stars" van Natuur & Millieu.

http://www2.natuurenmilieu.nl/media/278298...ingthestars.pdf
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
15 oktober 2011, 13:53 uur | Bericht #292874
Citaat van henk55, zaterdag 15 oktober 2011, 13:47 uur Voor de geinteresseerden onder ons het pdf bestand "Ranking the stars" van Natuur & Millieu.

http://www2.natuurenmilieu.nl/media/278298...ingthestars.pdf

Interessant, bedankt voor de link!
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
RayZor
Lid
Woonplaats: Eext
Berichten: 1135
Lid sinds: 19 jun. 2007
15 oktober 2011, 13:59 uur | Bericht #292876
En wat mogen we dit keer betalen
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
15 oktober 2011, 14:18 uur | Bericht #292882
Citaat van TheWalker, zaterdag 15 oktober 2011, 13:59 uur En wat mogen we dit keer betalen
Nouja, je mag ook niks betalen en lekker in de vieze lucht blijven wonen als je dat per se wil. Mij is een schone leefomgeving toch wel wat waard...

Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Woonplaats: 's-Gravenzande
Berichten: 1684
Lid sinds: 11 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
15 oktober 2011, 14:54 uur | Bericht #292887
En dan is Nederland het meeste bezig met zuinige auto's

Hier klopt iets niet

En wat wil men hier aan doen ? Den Haag => Aardgasbussen ipv diesels
Den Haag Streek (Veolia) Van diesel naar Aardgasbussen
Rotterdam => Euro 5 bussen vanaf euro 2 bussen
Utrecht => van Euro 2 en 3 bussen naar EEV bussen (wel veel meer Nox als de oudere motoren)

Heel Nederland zou dus minder vervuild moeten zijn toch ?

Zouden de oudere Dieselmotoren dan toch schoner zijn ?
Groetjes Bjorn


Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
dv_chaser
Lid
Woonplaats: Assen
Berichten: 1345
Lid sinds: 30 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
15 oktober 2011, 14:55 uur | Bericht #292888
Ik dacht Rusland of Duitsland eigenlijk op nummer 1 .. maarja, ik ben dan ook maar een onweer chaser
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
15 oktober 2011, 14:56 uur | Bericht #292889
Nou ik weet niet of je ook niks mag betalen. Als het om belastingen gaat, helaas... Maar 'de vervuiler betaalt' is het motto. Leuk en aardig, maar als zoals Maxim zegt, veel vervuiling van naburige landen komt, is het jammer dat de nota bij 'ons' terecht komt. Ach zal vast wel op Europees niveau worden gelijk getrokken.
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
15 oktober 2011, 14:57 uur | Bericht #292890
Citaat van BjornOnweer, zaterdag 15 oktober 2011, 14:54 uur En dan is Nederland het meeste bezig met zuinige auto's
Hier klopt iets niet
Heel Nederland zou dus minder vervuild moeten zijn toch ?

Kan je nagaan hoe erg het voorheen was!
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
15 oktober 2011, 16:51 uur | Bericht #292900
Dit is fout op zooooveeeel manieren.
Alleen al het tweede plaatje... prachtige natuur. Mooie zonsondergang... staat er een koe in te pissen! In onze mooie natuur! Tijdens zo'n mooie zonsondergang ook! Zomaar! Een koe! Alsof het niets is! Iedereen weet dat koeien Het Kwaad Zelve zijn. Wat doet dit boer daar? En waarom stopt ie er geen kurk in? Of slachten die handel! Allemaal flexitariër, zoals je kunt lezen.

Dat Nederland het afvoerputje van Europa is geworden,
heeft niet alleen negatieve gevolgen voor de gezondheid van Nederlanders en onze leefkwaliteit


Dat staat in de inleiding. Geen bronvermelding. Geen onderbouwing. Zo even los uit de pols geschud. Nederland als afvoerputje. Wij leven eigenlijk in een riool, aldus Natuur en Milieu, uiteraard onweerlegbaar autoriteit op dit gebied. Feit dus. Loopt er een rat door je achtertuin, dan moet je daar niet van opkijken. Drijft er een drol door je woonkamer als het regent? Logisch, moet je maar niet in een afvoerputje gaan wonen. Zeuren over riooljournalistiek? Waar dacht je dan dat je woonde?

En dat is nog maar de inleiding.

Gek genoeg kan ik me in sommige conclusies best vinden. Nederland doet praktisch niets aan hernieuwbare energie. Paar molentjes, that's it!
Toch heb ik het vermoeden dat hier sprake is van een ernstige vorm van cherry picking. Alleen de data verzamelen die je vooropgezette mening onderstrepen. Jammer, het onderwerp is te belangrijk om zo kinderachtig mee om te gaan.

Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Sietse
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1772
Lid sinds: 10 sep. 2008
15 oktober 2011, 17:43 uur | Bericht #292904
Citaat van Eilander, zaterdag 15 oktober 2011, 16:51 uur Dat Nederland het afvoerputje van Europa is geworden,
heeft niet alleen negatieve gevolgen voor de gezondheid van Nederlanders en onze leefkwaliteit


Dat staat in de inleiding. Geen bronvermelding. Geen onderbouwing. Zo even los uit de pols geschud.


Tuurlijk is dit niet los uit de pols geschud. Even logisch nadenken, een hoop rivieren monden in Nederlandse wateren uit. Deze rivieren hebben door veel landen gestroomd en deze landen pleuren al hun afval en zooi maar in deze rivieren. Dat komt dus allemaal bij ons uit, hoe dichter bij zee, hoe smeriger. Vandaar 'afvoerputje', daarom is het ook niet moeilijk om na te denken wat voor negatieve gevolgen dit heeft. | Gewijzigd: 15 oktober 2011, 17:44 uur, door Sietse
“There is no such thing as bad weather, only different kinds of good weather.”Mijn Weerblog
jones
Lid
Woonplaats: Baal (Tremelo, Belgie)
Berichten: 1864
Lid sinds: 26 jul. 2008
15 oktober 2011, 18:04 uur | Bericht #292907
Onweersdagen 2012 : 2 Onweersdagen in het geheugen: 2 juni 2008, 26 mei 2009, 7 oktober 2009, 10 en 14 juli 2010, 28 juni 2011, 23 augustus 2011
Woonplaats: 's-Gravenzande
Berichten: 1684
Lid sinds: 11 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
15 oktober 2011, 18:22 uur | Bericht #292910
Beste medeleden:

De moderne bussen stoten veel meer NOx uit dan de oude types (met de hogevloer)
Vooral de CNG's (aardgas) verbruiken veel meer brandstof en dus meer NOx uitstoot.
Groetjes Bjorn


Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
15 oktober 2011, 18:35 uur | Bericht #292913
Citaat van jones, zaterdag 15 oktober 2011, 18:04 uur Grappig, ik las net dit:


België is meet vervuilde land van Europa

Lol, somewhere something went wrong
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
edje
Lid
Woonplaats: Den Haag Ypenburg.
Berichten: 164
Lid sinds: 26 jul. 2006
15 oktober 2011, 22:25 uur | Bericht #292934
Citaat van TheWalker, zaterdag 15 oktober 2011, 11:59 uur En wat mogen we dit keer betalen
Vind dit toch wel een goede opmerking. Want hoe je het ook wendt of keert, de rekeningen komen toch wel op de mat. Energiemaatschappijen die subsidies krijgen als ze jou Groene Stroom verkopen en met die subsidies Grijze Stroom(lees: stroom opgewekt uit kernenergie uit Frankrijk opkopen( dus er winst op maken). De prijzen van elektriciteit iets laten dalen maar het transport van aardgas en elektriciteit met vele procenten verhogen, zodat je per saldo dus meer betaald. De prijs van olie koppelen aan aardgas(wat we in ons eigenland winnen nota bene), en je zo dus elke keer een poot uitdraaien. Ik wil bijv. best zonnepanelen op mijn dak hebben, maar als de energiemaatschappijen mij geen goede prijs betalen voor het overschot dat ik aan hun terug kan leveren, haal je nog niet eens de investering van je zonnepanelen eruit. Iedereen wil zuinige, kleinere auto's. Gevolg: het wordt te duur om geen wegenbelasting meer te heffen(Ingreep Overheid om eerst iedereen aan zo'n auto te krijgen en als iedereen zo'n auto heeft draaien we gewoon het voordeel terug). Elk jaar maar meer betalen aan de Waterschappen om diverse nonredenen. Kortom: ik denk dat heel veel mensen proberen om zuiniger of beter met energie om te gaan of op het milieu te letten. Maar alle voordeeltjes worden bij het minste geringste succes snel teruggedraait, en kan je dus toch meer gaan betalen. Ik trap er niet meer in. Geen Groene stroom dus voor mij, geen bezuiniging op het waterverbruik enz. Ik betaal per saldo toch meer! En die grote bedrijven en de Overheid(=belastingheffer) maar lachen.
En inderdaad: aan de geografische ligging van ons Kikkerlandje kan ik niets doen. De grootste vervuilers zijn onze zuider-en oosterburen!!
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
15 oktober 2011, 23:15 uur | Bericht #292942
Citaat van Sietse, zaterdag 15 oktober 2011, 17:43 uur Tuurlijk is dit niet los uit de pols geschud. Even logisch nadenken, een hoop rivieren monden in Nederlandse wateren uit. Deze rivieren hebben door veel landen gestroomd en deze landen pleuren al hun afval en zooi maar in deze rivieren. Dat komt dus allemaal bij ons uit, hoe dichter bij zee, hoe smeriger. Vandaar 'afvoerputje', daarom is het ook niet moeilijk om na te denken wat voor negatieve gevolgen dit heeft.


'Afvoerputje' is gewoon een tendentieuze manier om het punt wat je wilt maken kracht bij te zetten. Hoe begrijpelijk de vergelijking ook is, het geeft aan wat de schrijver van het stuk denkt en dat ie inderdaad een punt wil maken met het stuk en dat hoor niet in een 'wetenschappelijk' rapport. Stemmingmakerij die alle objectiviteit eruit haalt.

QUOTE(Maxim1110 @ Oct 15 2011, 17:44) <{POST_SNAPBACK}>
Tja, koeien moeten hun behoefte ook doen, dat klopt. Maar het is een afbeelding, niet iets waar je je zo druk om moet maken. Mocht je er toch nog betekenis in zoeken: een wei waar een koe in staat is GEEN natuur. Dat is cultuur, agrarisch gebied. Bij een natuurgebied moet je denken aan de Veluwe, en daar staan volgensmij echt niet zo veel koeien in te pissen.


Die koe die staat daar niet voor niets te pissen hoor. Dat plaatje is absoluut expres zo uitgekozen omdat het onderwerp vervuiling door agrarische bedrijven er duidelijk in wordt genoemd. Maar kom op zeg, een pissende koe...

QUOTE
Daarnaast overdrijf je ook nogal. "Drijft er een drol door je woonkamer...", dat is natuurlijk grote onzin, ik geloof niet dat er ergens gezegd wordt dat dat soort dingen normaal zijn. Kortom, je doet zoiets als de telegraaf of geenstijl ook zouden doen: lekker overdrijven zodat het wat sensationeler wordt...


Precies en dat doe ik heel bewust omdat het rapport dat ook doet. Dat is nou juist zo jammer, overdrijven om je punt te maken. Terwijl het punt op zich wel valide was, maar nu door de rest niet meer serieus genomen kan worden.
Het stukje bevolkingsdichtheid wordt wel even kort genoemd, maar dan in 1 zin. En vervolgens krijgen we grafiekjes van NOx-uitstoot per km2 waarbij net wordt gedaan alsof NL heel vervuilend is, terwijl het over uitstoot per bewoner niets zegt. NOx per inwoner zou veel meer zeggen.
Bovendien wordt er niet bij vermeld dat we hier een van de grootste havens van de wereld hebben, en wordt niet vermeld waarom langs de kust zoveel NOx uitstoot is. Vanwege de zwaar vervuilende schepen uiteraard die de vaarroute naar Duitsland en Scandinavië nemen. Uitstoot die in principe niets met Nederland te maken heeft, maar die wel lekker meegeteld wordt. En schepen zijn nogal vervuilend met de teer waarop die dingen zichzelf vooruit stoken. Die motoren draaien zowat op asfalt. Vooral de gare buitenlandse vrachtschepen.
Verder hebben we een van de grootste luchthavens van Europa. Dat dat nou precies in Nederland ligt...
Nederland is vrijwel 1 grote stad. Moet je dat dan op basis van uitstoot per km2 gaan vergelijken met de uitgestrekte natuurgebieden van Scandinavië, Roemenië, Hongarije, Polen, enz? Dan komt het erop neer dat we straks allemaal verplicht een half uur onze adem moeten inhouden per dag, willen we nog enigszins in de buurt komen van de uitgestrekte bossen van Finland.

Begrijp me goed, ik vind het een zeer goede zaak dat we gaan kijken naar waar het allemaal beter en schoner kan, maar niet op deze kunstmatige paniekerige toon. Je moet wel eerlijk en realistisch blijven.
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Arends
Lid
Woonplaats: Coevorden
Berichten: 404
Lid sinds: 18 aug. 2008
15 oktober 2011, 23:36 uur | Bericht #292947
Citaat van Maxim1110, zaterdag 15 oktober 2011, 15:44 uur Daarnaast overdrijf je ook nogal. "Drijft er een drol door je woonkamer...", dat is natuurlijk grote onzin
Ik heb ze in vroegere jaren meerdere malen in de tuin gezien bij wateroverlast, is geen grote onzin, misschien een beetje.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.849 topics, welke bij elkaar 448.359 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 166 mensen aan het browsen op het forum. 3 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 166, lezen 2 mensen het topic "Onweerskansen 23 juli".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden