Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kern, CA; Tulare, CA.

20 Apr 2024 01:01:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Union, SC.

20 Apr 2024 00:04:45

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

20 Apr 2024 00:00:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Spartanburg, SC; Union, SC.

19 Apr 2024 23:25:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC.

19 Apr 2024 20:44:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 20:31:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

19 Apr 2024 20:16:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Richmond, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 19:50:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 16:12:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Edgefield, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 15:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Winston, AL.

19 Apr 2024 14:26:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR.

19 Apr 2024 09:45:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

19 Apr 2024 08:41:57
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Sanwa
Lid
Woonplaats: winkel
Berichten: 5550
Lid sinds: 3 jul. 2009
25 oktober 2011, 11:37 uur | Bericht #294353
PVV bezorgd over Zeeuwse dijken

De PVV maakt zich ernstige zorgen over de Zeeuwse dijken. Die zouden mogelijk op instorten staan omdat ze op drijfzand zijn gebouwd. Tweede Kamerlid Richard de Mos wil van staatssecretaris Joop Atsma (Infrastructuur en Milieu) weten wat hij daaraan gaat doen. ,,Door de onderwaartse druk op de dijken worden ze poreus. Het heeft dus geen zin om de dijken op te hogen'', stelt De Mos, die zich baseert op onderzoek van ingenieurs. Volgens De Mos kunnen de dijken na meer dan een dag hoog water ,,ontploffen als vulkanen''.



De constructie van de dijken zou ook de oorzaak zijn geweest voor de Watersnoodramp in 1953, waarbij meer dan 1800 mensen om het leven kwamen. ,,Het is dus heel verontrustend wat er kan gebeuren'', aldus De Mos, die van Atsma een diepgravend onderzoek verwacht. Het Kamerlid is over de problematiek benaderd door een ingenieur die vroeger bij Rijkswaterstaat werkte maar voor zijn verhaal tot nog toe geen luisterend oor had gevonden. ,,Als het klopt, dan moet er dus jarenlang beleid drastisch op de schop'', zei De Mos.

Bron: De Pers | Gewijzigd: 8 februari 2017, 15:33 uur, door Joyce.s
Bekijk het van de zonnige kant, de meeste regen valt naast je.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
25 oktober 2011, 12:01 uur | Bericht #294360
Ik vind het juist om signalen van een deskundige (een ingenieur die vroeger bij Rijkswaterstaat werkte) deugdelijk na te gaan. Dat mag zeker niet door de regering genegeerd worden, door welke politieke partij dat ook aan de orde gesteld wordt. Dat de PVVer dat opgepakt heeft is dan ook goed.

Maar om nu gelijk termen als ,,ontploffen als vulkanen''. de wereld in te slingeren...
Typische PVV nuancering zullen we maar zeggen.

Nog even en we zullen ook wel met tsunami's te maken krijgen als zo'n dijk de zee in stort en zal aan de overkant van Zeeland heel Londen onder zee verdwijnen...pfff.
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Waarom deze advertentie?
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
25 oktober 2011, 13:27 uur | Bericht #294376
Citaat van Svenn, dinsdag 25 oktober 2011, 13:06 uur Gelijk weer die aanval op de PVV, anti PVV'er ken je het niet hebben dat ze weldegelijk goeie dingen doen. Je lijkt me gefrustreerd. Als iets duidelijk zo in slechte staat is mogen we dat soort termen wel gebruiken. Wordt genoeg onzin vandaag de dag overdreven en echte problemen worden weer over het hoofd gezien doordat ze meer met de uitspraak bezig zijn dan wat anders.
Ik wordt zelfs niet gefrustreerd omdat jij blijkbaar niet leest dat ik schrijf ' Dat de PVVer dat opgepakt heeft is dan ook goed.'

Dat ik geen PVV aanhanger ben klopt, maar dat heeft niets, maar dan ook niets met mijn reactie op het initiatief te maken. Wie dergelijke termen ook hanteert krijgt van mij deze reactie. Vind wel dat PVV meer van die, in mijn ogen zeer overdreven termen, gebruikt dan andere partijen.
Ik vind die gebruikte termen als ,,ontploffen als vulkanen'' de kwestie eerder geweld aandoen dat onderbouwen en dat betreur ik, want daar is het onderwerp veel te belangrijk voor.
Jij hoeft dat niet te delen hoor!

Dat ik geen onderscheid maak door welke politieke partij zoiets belangrijks aan de orde gesteld wordt mag je ook afleiden uit 'Dat mag zeker niet door de regering genegeerd worden, door welke politieke partij dat ook aan de orde gesteld wordt.'


Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 oktober 2011, 13:56 uur | Bericht #294384
Citaat van Svenn, dinsdag 25 oktober 2011, 13:06 uur Gelijk weer die aanval op de PVV, anti PVV'er ken je het niet hebben dat ze weldegelijk goeie dingen doen. Je lijkt me gefrustreerd. Als iets duidelijk zo in slechte staat is mogen we dat soort termen wel gebruiken. Wordt genoeg onzin vandaag de dag overdreven en echte problemen worden weer over het hoofd gezien doordat ze meer met de uitspraak bezig zijn dan wat anders.
Lol, maar denk jij dan dat die dijken inderdaad gaan ontploffen ja?
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 oktober 2011, 15:23 uur | Bericht #294400
Citaat van Svenn, dinsdag 25 oktober 2011, 15:13 uur Het gaat om de ernst van de situatie.. Maar volgende keer bij een tsunami waarschuwing in the indische oceaan ook maar laf denken dat er niks gaat gebeuren. Misschien zo maar dan! Als het dan gebeurt ach er was kans op een golfje. Dan ineens is het weer de fout omdat de mensen de ernst niet inzagen en een golfje niet verontrustend klinkt.
Oh ik zeg ook helemaal niet dat de situatie niet ernstig is en dat het niet onderzocht moet worden. In tegendeel, hij heeft hier een heel belangrijk punt. Alleen jammer dat ie dan weer van die typische PVV taal gebruikt en zegt dat na 1 dag hoogwater de dijken kunnen "ontploffen als vulkanen", want dat is de grootst mogelijke onzin. En door dit soort dingen wordt ie niet meer serieus genomen (en terecht overigens), maar het jammere daaraan is dat ook de goeie punten die die heeft niet meer serieus genomen worden.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
25 oktober 2011, 15:28 uur | Bericht #294403
Ik begin mij zo langzamerhand af te vragen of ieder bericht nu aangegrepen gaat worden om te discussiëren en daarbij vooral van het onderwerp af te wijken.

Ik wil jullie van harte aanraden om deze discussies in de chat te gaan voeren, maar bovenal wil ik jullie vriendelijk edoch dringend verzoeken bij het onderwerp van het topic te blijven en niet alles erbij te halen.

Every cloud has a silver lining
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 oktober 2011, 16:11 uur | Bericht #294412
Onnodige ongerustheid over zwakke dijken in Zeeland

Het ministerie van Infrastructuur en Milieu ontkracht de boodschap die de PVV in de Tweede Kamer naar buiten brengt dat de dijken in Zeeland op drijfzand zijn gebouwd. Dijken zouden daardoor op instorten staan. Geoloog/hydroloog Jetze Wytzes en een voormalige Rijkswaterstaat-ingenieur Jan Willem Boehmer werkten aan het PVV-onderzoek mee. "Het is niet waar dat onze dijken zwak zijn", reageert persvoorlichter Karin van Rooijen van het ministerie. "Alle dijken ondergaan een keer in de zes jaar een soort APK-keuring. We kijken niet alleen naar de hoogte van de dijken, maar ook naar de constructie en ondergrond. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat dijken op instorten staan. Dit is een oud verhaal dat met enige regelmaat nieuw leven ingeblazen wordt."

Bron: PZC
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
25 oktober 2011, 16:51 uur | Bericht #294422
Citaat van Debbieke, dinsdag 25 oktober 2011, 16:11 uur Onnodige ongerustheid over zwakke dijken in Zeeland
...
"Het is niet waar dat onze dijken zwak zijn", reageert persvoorlichter Karin van Rooijen van het ministerie. "Alle dijken ondergaan een keer in de zes jaar een soort APK-keuring. ...Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat dijken op instorten staan. Dit is een oud verhaal dat met enige regelmaat nieuw leven ingeblazen wordt."

Bron: PZC

Ik zou geen genoegen nemen met een verklaring van een persvoorlichter. Als je dat wel doet wek je niet alleen de indruk dat het je alleen te doen is om de publiciteit van de PVV(die het hier mede door mij ook heeft gekregen ), maar ook dat je iets onbenulligs op de agenda hebt geplaatst en eigenlijk voor Jan met de korte achternaam staat.

Als het waar is dat het met enige regelmaat nieuw leven ingeblazen wordt, terwijl het wordt bevestigd door een voormalig ingenieur van Rijkswaterstaat en een geoloog/hydroloog, dan moet je toch als staat niet volstaan met het simpeltjes door een persvoorlichter te laten afdoen, maar;
1. de resultaten van die twee mensen in het bijzijn van die mensen en de PVV-aandrager aan de praktijk toetsen, samen met Rijkswaterstaat en een onafhankelijk bedrijf, of
2. die twee mensen en de PVV-aandrager aanklagen dat ze tegen beter weten in onrust zaaien. De rechter zal dan alsnog bewijs eisen, dus kan de staat zich een duur proces besparen door punt 1. uit te voeren.

Als de staat geen van beiden doet is ben je als staat een slappe hap en kan je er vergif op innemen dat het over een jaar wederom aan de orde gesteld wordt. En zo verder en verder. De onrust over de staat van de dijken zal daardoor alleen maar toenemen. | Gewijzigd: 25 oktober 2011, 16:53 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
25 oktober 2011, 17:44 uur | Bericht #294437
Citaat van Svenn, dinsdag 25 oktober 2011, 17:06 uur "Alle dijken ondergaan een keer in de zes jaar een soort APK-keuring"

Één keer in de Zes jaar, met het oog waarom we dijken hebben vind ik dat toch wel erg weinig. Zou het niet beter zijn na elke storm zowiezo een controle te doen.


Denk je dan dat niet gebeurt? Tijdens zodanig hoogwater dat dijkbewaking wordt ingesteld worden patrouilles gehouden, vervolgens tijdens het eerste laagwater daarna controles uitgevoerd.

Of daarmee alles ondervangen wordt weet ik ook niet.
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Woonplaats:
Berichten: 34
Lid sinds: 5 mei. 2011
25 oktober 2011, 19:02 uur | Bericht #294455
Tsja, wat zullen we hier nu eens van zeggen... dom populistisch gebral en aandachtvragerij van iemand die met al zijn vragen alleen maar belastinggeld verbrandt (want op die vragen moeten door de departementen antwoorden bedacht worden, en daar zijn soms wel tientallen mensen dagen mee bezig).

Hierbij een eerder optreden in de Tweede Kamer waarbij Richard de Mos al een oplossing had voor een eventuele dijkdoorbraak:

http://www.youtube.com/watch?v=XjvIlVUOI7w

Ik denk dat elke aandacht die aan RdM besteed wordt zonde is van de tijd.

Woonplaats:
Berichten: 34
Lid sinds: 5 mei. 2011
25 oktober 2011, 19:14 uur | Bericht #294458
Om hier even iets duidelijk te maken.

Dijken worden zoals Ben schreef bij hoog water zeer streng gecontroleerd. Die controle van 1x/6jaar houdt in dat men met grondboren hele boorkernen uit de dijk haalt, en op andere manieren alles controleert. Bij grote droogte worden de veendijken sowieso gecontroleerd.

Maar men probeert momenteel om dijken ook 'slimmer' te bouwen, en mogelijke calamiteiten door middel van sensormetingen te voorkomen.

Kijk bijvoorbeeld maar eens rond op http://www.ijkdijk.nl/
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
25 oktober 2011, 19:20 uur | Bericht #294461
Citaat van Koen Kampioen, dinsdag 25 oktober 2011, 19:02 uur Tsja, wat zullen we hier nu eens van zeggen... dom populistisch gebral en aandachtvragerij van iemand die met al zijn vragen alleen maar belastinggeld verbrandt (want op die vragen moeten door de departementen antwoorden bedacht worden, en daar zijn soms wel tientallen mensen dagen mee bezig).

Hierbij een eerder optreden in de Tweede Kamer waarbij Richard de Mos al een oplossing had voor een eventuele dijkdoorbraak:

http://www.youtube.com/watch?v=XjvIlVUOI7w

Ik denk dat elke aandacht die aan RdM besteed wordt zonde is van de tijd.

Door Marga is hierboven gevraagd om bij het onderwerp te blijven. Ik zal je PB sturen.
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
klebniko
Lid
Woonplaats: renkum
Berichten: 779
Lid sinds: 4 jul. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 oktober 2011, 22:50 uur | Bericht #294688
Moet er niet aan denken een serie dijkdoorbraken.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.850 topics, welke bij elkaar 448.360 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is NightFoxy.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 205 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 205, lezen 3 mensen het topic "Winter discussietopic 2017/2018".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden