Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

19 Apr 2024 08:41:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alexander, IL; Johnson, IL; Pulaski, IL; Union, IL.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Maries, MO; Phelps, MO; Pulaski, MO.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Attala, MS; Leake, MS; Madison, MS.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Greene, IL.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calhoun, IL; Lincoln, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scott, IL.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, MO; Warren, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Maries, MO; Miller, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pike, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calhoun, IL; Greene, IL.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor East Carroll, LA; Issaquena, MS.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pulaski, AR.

19 Apr 2024 08:00:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clark, IN; Bullitt, KY; Jefferson, KY; Oldham, KY.

19 Apr 2024 06:25:15
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
28 oktober 2011, 13:29 uur | Bericht #294904
Europa winterverwachting 2011-2012 volgens accuweather

winter_highlights_euro.jpg

Duitsland
Volgens de meteorologen van accuweather kan Duitsland een normale winter verwachten. Langs de kust zal er voornamelijk regen vallen. In het midden en zuiden van Duitsland valt er sneeuw. In het begin van de winter zullen de temperaturen normaal of net beneden het gemiddelde van 0°C liggen. Tegen het einde van de winter, zal er milder weer via het zuiden de regio binnentrekken. Tegen het begin van de lente gaan de temperaturen oplopen.

Spanje en Portugal
Het droge en warme weer zal op het Iberisch schiereiland aanhouden. Dit gaat een groot probleem worden voor de natuurbranden. Iedere storm, die in de winter over het noorden trekt, wakkert de eventuele branden alleen maar aan.

Italië
Goed nieuws voor skiërs: Het wintersportseizoen start sterk in de Alpen in het noorden van Italië en boven sommige delen van de Apennijnen. De bergen krijgen aan het begin van het seizoen een boven gemiddelde sneeuwlaag. Het slechte nieuws is, dat dit niet lang zal duren. Later in het seizoen gaan de temperaturen door het mildere weer stijgen. Tijdens de tweede helft van het seizoen krijgen zelfs de meest besneeuwde bergen weinig verse sneeuw. De hoger gelegen gebieden van Italië, die uitstrekken naar de Zwarte Zee kijken een boven gemiddelde sneeuwval, door het kouder en natter weer, wat in die regio verwacht wordt. De lager gelegen delen van Italië zullen het moeten doen met normale tot boven gemiddelde temperaturen en een droog einde van de winter.

winter_temps_euro.jpg

Frankrijk
Frankrijk krijgt een typische start van de winter met temperaturen van 5-7 °C. Later in het seizoen wordt het weer warmer en droger, zoals in de rest van Europa. Hierdoor zullen de grootste delen van de Pyreneeën droog blijven.

Griekenland
Afgelopen winter lagen de temperaturen in het zuidoosten van Europa ver boven normaal. Hierdoor viel er geen sneeuw in de bergen van Griekenland en de hoge gelegen delen van de landen in het zuiden van Europa. Dit jaar echter zal het koude weer wel sneeuw brengen. Het weer zal grotendeels lijken op het natte weer van vorig jaar rond Athene. Tussen december 2010 en februari 2011 viel er 170 mm neerslag. Hoewel er nog steeds meer regen/sneeuw kan gaan vallen, zal er niet zoveel neerslag vallen als vorig jaar, toen de hoeveelheid neerslag op sommige plaatsen 150-200% boven het gemiddelde lag.

Polen en Rusland
Voor Polen tot in het westen van Rusland worden er iets warmere temperaturen verwacht. Deze warme lucht zal van invloed zijn op de sneeuwval aan het begin van het seizoen. Echter door een paar sneeuwstormen in het midden van het seizoen zal uiteindelijk de totale hoeveelheid neerslag op gemiddeld uitkomen.

winter_precip_euro.jpg

© Onweer-Online
Bron: Accuweather
Every cloud has a silver lining
vdweste
Lid
Woonplaats: Eindhoven
Berichten: 355
Lid sinds: 12 feb. 2010
28 oktober 2011, 13:35 uur | Bericht #294905
Citaat van Marga, vrijdag 28 oktober 2011, 13:29 uur 'Tegen het begin van de lente gaan de temperaturen oplopen.'

Zal het? | Gewijzigd: 28 oktober 2011, 13:36 uur, door vdweste
Waarom deze advertentie?
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 oktober 2011, 14:06 uur | Bericht #294907
Citaat van vdweste, vrijdag 28 oktober 2011, 13:35 uur Zal het?

Ja, dacht ik ook. Zo kan ik ook voorspellingen maken.
Deze voorspelling lijkt erg veel op de voorspelling van Bastardi voor afgelopen winter. Met de grootste kou in het zuidoosten. Die voorspelling kwam ook niet uit, en aangezien deze waarschijnlijk (ondanks het vertrekken van Bastardi) op dezelfde ideeën is gebaseerd, verwacht ik hier ook niet veel van.
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Woonplaats: Middelburg
Berichten: 48
Lid sinds: 26 aug. 2009
28 oktober 2011, 14:55 uur | Bericht #294914
Lol k durf te wedden dat als er in deze verwachting iets in de trend stond van 'veel koude en sneeuw verwacht in benelux' dat we deze verwachting heel aannemelijk vonden en dat het wel gek zou zijn als ie niet uit kwam.
Woonplaats: Leersum (utrecht)
Berichten: 1352
Lid sinds: 10 mei. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 oktober 2011, 15:03 uur | Bericht #294915
ze voorspellen alles door elkaar!
ik kijk nergens meer naar en wacht gewoon rustig de winter af
Klapper van 2012: http://www.youtube.com/watch?v=uDkqolJIpZ8&feature=player_embedded


Woonplaats: Vlissegem De Haan (Belgische kust)
Berichten: 1355
Lid sinds: 24 okt. 2010
28 oktober 2011, 15:03 uur | Bericht #294916
http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=...st&p=259557

Als je dit nog eens herneemt dan zou ik er niet teveel waarde aan hechten

TaL
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/MathiasDeleye
Woonplaats: Leersum (utrecht)
Berichten: 1352
Lid sinds: 10 mei. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 oktober 2011, 15:06 uur | Bericht #294918
Citaat van TaL, vrijdag 28 oktober 2011, 15:03 uur http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=...st&p=259557

Als je dit nog eens herneemt dan zou ik er niet teveel waarde aan hechten

TaL


whaha fail
Klapper van 2012: http://www.youtube.com/watch?v=uDkqolJIpZ8&feature=player_embedded


jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
28 oktober 2011, 15:21 uur | Bericht #294922
Citaat van TaL, vrijdag 28 oktober 2011, 13:03 uur http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=...st&p=259557

Als je dit nog eens herneemt dan zou ik er niet teveel waarde aan hechten

TaL

Ik weet het niet, wij (omgeving Breda) hebben heel veel buien of linksom, of rechtsom zien trekken..
Gebaseerd op mijn eigen waarnemingen en op het gedrag van de vegetatie durf ik nu wle te stellen dat wij hier een droge zomer gehad hebben. En wat heb ik vaak gehoord "och wat is het warm vandag" (ik vond van niet maar wat sommige gekken met sneeuw en ijs hebben heb ik met warmte in NL) dus ok de indicatie "hot" heeft geklopt.
Roan
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 894
Lid sinds: 8 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 oktober 2011, 15:39 uur | Bericht #294926
Citaat van Svenn, vrijdag 28 oktober 2011, 15:10 uur l En verwachtingen elke keer aanpassen snap ik ook al niet? Hoezo aanpassen, als ze al maanden van te voren lopen te blerren winter wordt ijskoud, als je het al weet waarom contineu aanpassen??? Blijf dan gewoon bij wat je dan zegt en niks aanpassen.
precies!

Is er trouwens iemand die bijhoudt welk bureau wat heeft gezegd in de laatste jaren en of ze een beetje uitkwamen? Of om het korter te zeggen, waar kun je het meeste op vertrouwen
Woonplaats: 's-Gravenzande
Berichten: 1684
Lid sinds: 11 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 oktober 2011, 16:09 uur | Bericht #294936
Ik zet mijn geld (spreekwoordelijk gezien)

op Donnerwetter.de
Groetjes Bjorn


Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Aern
Lid
Woonplaats: Axel, Oirschot of Eindhoven
Berichten: 339
Lid sinds: 30 jan. 2010
28 oktober 2011, 16:35 uur | Bericht #294944
Nou alles rond de normale waardes dus volgens hen. Alleen Roemenie sneeuwt in..
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
28 oktober 2011, 17:09 uur | Bericht #294948
Ik hou het maar op op de één-woordsverwachting die het KNMI voor vrijdag 04 november tot en met vrijdag 11 november hanteert, maar dan voor de winter:
'Wisselvallig'

En nog een mooie die ik weleens zie als het slechts over een termijn van 15 dagen gaat; 'Temperatuur en neerslag: op of rond de normale waarden.'

Hoever 'rond', daarover praten we na de winter wel.
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
robbiesan
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1
Lid sinds: 30 jan. 2010
31 oktober 2011, 17:45 uur | Bericht #295373
In Oktober/november 2006 hadden we in NL een soortgelijke "warme" periode met prachtig najaarsweer. De winter 2006-2007 die daarop volgde was erg mild in deze regio. Dus het predikaat "horrorwinter" voor de komende winter lijkt me wat voorbarig
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
31 oktober 2011, 20:32 uur | Bericht #295427
Citaat van Weather_Phil, maandag 31 oktober 2011, 17:45 uur In Oktober/november 2006 hadden we in NL een soortgelijke "warme" periode met prachtig najaarsweer. De winter 2006-2007 die daarop volgde was erg mild in deze regio. Dus het predikaat "horrorwinter" voor de komende winter lijkt me wat voorbarig
Beide maanden in 2006 waren toen gemiddeld 3 of meer graden warmer dan normaal. Nu is oktober gemiddeld 0,6 a 0.7 warmer dan normaal (1,0 a 1,1 t.o.v. het normaal dat in 2006 gold). Dus van 'een soortgelijke warme periode' is voor oktober geen sprake.
Overigens zeggen de temperaturen van oktober en november niets over hoe de winter zal zijn. De term 'Horrorwinter' zal eerder worden ingegeven om te scoren in de publiciteit dan dat zo'n winter verwacht kan worden op zo'n lange termijn.
Hij wordt natuurlijk wel zeer streng, anders komen mijn Hellmanngetallen niet uit...
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Jens
Lid
Woonplaats: mechelen(belgie)
Berichten: 743
Lid sinds: 22 aug. 2011
3 november 2011, 19:34 uur | Bericht #296137
Citaat van Weather_Phil, maandag 31 oktober 2011, 18:45 uur In Oktober/november 2006 hadden we in NL een soortgelijke "warme" periode met prachtig najaarsweer. De winter 2006-2007 die daarop volgde was erg mild in deze regio. Dus het predikaat "horrorwinter" voor de komende winter lijkt me wat voorbarig
vorig jaar was die ook te warm,en toen was die toch redelijk koud
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.849 topics, welke bij elkaar 448.359 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 138 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 138, lezen 2 mensen het topic "Studie: Verandering van passaatwinden boven Hawaii".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden