Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR.

19 Apr 2024 09:45:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

19 Apr 2024 08:41:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alexander, IL; Johnson, IL; Pulaski, IL; Union, IL.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Maries, MO; Phelps, MO; Pulaski, MO.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Attala, MS; Leake, MS; Madison, MS.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Greene, IL.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calhoun, IL; Lincoln, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scott, IL.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, MO; Warren, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Maries, MO; Miller, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pike, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calhoun, IL; Greene, IL.

19 Apr 2024 08:34:21
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
7 november 2011, 08:01 uur | Bericht #296710
Ook China verbiedt gloeilampen



De dagen van het klassieke peertje lijken definitief geteld, nu ook China beslist heeft om gloeilampen uit te faseren tegen 2016.

In oktober 2012 wordt de invoer en verkoop van exemplaren van 100 watt verboden, twee jaar later volgen exemplaren van 60 watt en in 2016 verdwijnen ook peertjes tot 15 watt. Het land volgt daarmee het voorbeeld van onder meer de Europese Unie, Brazilië en Australië. Toch is de beslissing van China erg belangrijk, omdat in het land jaarlijks 1 miljard gloeilampen worden gebruikt. Gloeilampen vervangen door meer spaarzame alternatieven is een belangrijke stap in de strijd tegen de klimaatverandering. Verlichting is momenteel goed bijna een vijfde van het elektriciteitsverbruik ter wereld, en gloeilampen kunnen dat aandeel drastisch verminderen.

Productie
Toch is het iet helemaal duidelijk of China de productie van gloeilampen verbiedt. Het bericht in staatskant Xinhua vermeldt enkel de import en verkoop van gloeilampen, en laat in het midden of Chinese bedrijven nog gloeilampen zullen mogen uitvoeren. Volgens de Chinese overheid zal het plan de CO2-uitstoot van het land met 48 miljoen ton per jaar verminderen.

Bron: HLN | Gewijzigd: 24 april 2017, 11:57 uur, door Joyce.s
Every cloud has a silver lining
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 november 2011, 00:39 uur | Bericht #297446
Maar waardoor gaat het dan vervangen worden?
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Waarom deze advertentie?
onweeer
Lid
Woonplaats: heeten
Berichten: 1066
Lid sinds: 22 nov. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 november 2011, 08:47 uur | Bericht #297466
Citaat van Herdervriend, donderdag 10 november 2011, 1:39 uur Maar waardoor gaat het dan vervangen worden?
Vast door Led of spaarlampen.
Onweer spotten natuurlijk ;)Sneeuw is BAD
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
10 november 2011, 09:08 uur | Bericht #297472
Citaat van onweeer, donderdag 10 november 2011, 8:47 uur Vast door Led of spaarlampen.
Joepie, dan krijgen we tenminste wat goedkopere spaar- en LED lampen. Goed, misschien gaan ze wat minder lang mee maar ik de spaarlampen die ik nu heb hebben het ook nog geen zes jaar uitgehouden, een tijd die me toch door de voorstanders beloofd is "Nee we hebben nog een grote inzamelingsbakken voor spaarlampen, was ook niet nodig want die gaan zoo lang mee, die zijn nog nauwelijks kapot gegaan. "

Wat me op de rampzalige gevolgen voor China brengt, als die chemische afval die er nu nog eens bij komt

Beetje concurrentie op met name de LED markt kan geen kwaad, ik wil dat er eindelijk eens LED lampjes komen met war warmer licht, meer gloeilampachtig. Ohja en ik wil vooral kaarslampjes zonder dat de halve glasbol is vervangen door een ondoorzichtig plastic ding, het ziet er niet uit in een klassieke kroonlamp.

China? Leest een economische spion van jullie mee?
Picobyte
Lid
Woonplaats: Stadskanaal/Kopstukken
Berichten: 694
Lid sinds: 31 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 november 2011, 11:42 uur | Bericht #297512
Die opgerolde TL-buizen houden er niet van vaak aan/uit geschakeld te worden.
Met koud weer ontsteken ze moeilijk en soms helemaal niet waardoor ze ook snel stuk gaan.
Bij koud weer is de licht opbrengst erg laag omdat de buis niet op temperatuur komt en bij heet weer gaan ze snel stuk wegens oververhitting.
Ik heb wel interesse in led lampen en en van plan die te testen in onze stallen en gereedschapshok.
Ze gaan het vooral in de zomer afleggen vermoedt ik omdat LED's niet zo goed tegen warmte kunnen.
Als je zelf LED verlichting wil kan je die het beste via internet in china kopen.
Exact dezelfde led lampen als er hier in de winkels liggen koop je daar voor ca 10% van wat ze hier kosten.
En het licht is ook net zo beroerd als je voor warm wit gaat.
Maar voor gekleurd licht zijn ze wel erg efficient ik heb tien fullcolor ledspots gekocht met afstandbediening voor de prijs waar ik er hier in Nederland slechts een zou kunnen kopen.

Bliksem is gewoon gratis random stroom.Die donder krijg je er extragratis nog bij.
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
11 november 2011, 08:59 uur | Bericht #297721
Citaat van Picobyte, donderdag 10 november 2011, 11:42 uur En het licht is ook net zo beroerd als je voor warm wit gaat.

Dat klopt, wat LED-Lamp verkopers "warm wit" noemen is zelfs kil in vergelijking tot de sypathieke warme gloed uit de lamp van de tandarts.

Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 november 2011, 09:07 uur | Bericht #297724
Ik moet zeggen, Ik heb 2 van die philips living-colors lampen en ik moet zeggen dat je daar behoorlijk mooi licht van krijgt. Je kan alle kleuren creeeren die je wilt.

Aan de andere kant over die spaarlampen, Heel mooi en zo dat ze zo zuinig zijn, maar zo'n spaarlamp kost meer energie om te maken, en er zit veel meer kunststof aan dan een normaal peertje. Ik weet niet zo zeker of het nou echt beter voor het millieu is.. Leds wel!
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
aarden
Lid
Woonplaats: Leeuwarden
Berichten: 95
Lid sinds: 8 jan. 2010
12 november 2011, 02:14 uur | Bericht #297932
En dan zijn er spaarlampen met kwik en spaarlampen zonder kwik.
Als je spaarlampje kapot gaat en je laat hem per ongeluk vallen tijdens het vervangen?????
Snel wegwezen, alle ramen en deuren open, en tenminste een uur niet in dat vertrek terugkomen vanwege....
jawel de schadelijke kwikdampen.
Let er bij de aanschaf van spaarlampen op of ze kwikvrij zijn, staat op de verpakking!!!!!!
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.849 topics, welke bij elkaar 448.359 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 140 mensen aan het browsen op het forum. 3 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 140, lezen 2 mensen het topic "Vulkanische bliksem bij Ruang vulkaan (Indonesië)".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden