Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Craig, OK; Delaware, OK; Mayes, OK; Nowata, OK; Rogers, OK; Wagoner, OK.

26 Apr 2024 14:25:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK.

26 Apr 2024 14:13:10

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Haskell, OK; Latimer, OK; Pittsburg, OK; Pushmataha, OK.

26 Apr 2024 14:10:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adair, OK; Cherokee, OK; Haskell, OK; McIntosh, OK; Muskogee, OK; Pittsburg, OK; Sequoyah, OK; Wagoner, OK.

26 Apr 2024 14:10:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Haskell, OK; McIntosh, OK; Muskogee, OK; Pittsburg, OK; Wagoner, OK.

26 Apr 2024 14:00:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Craig, OK; Delaware, OK; Mayes, OK; Nowata, OK; Rogers, OK; Tulsa, OK; Wagoner, OK; Washington, OK.

26 Apr 2024 14:00:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hughes, OK.

26 Apr 2024 13:48:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Coal, OK.

26 Apr 2024 13:40:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Haskell, OK; McIntosh, OK; Muskogee, OK; Okmulgee, OK; Pittsburg, OK; Wagoner, OK.

26 Apr 2024 13:35:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Coal, OK.

26 Apr 2024 13:35:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Muskogee, OK; Okmulgee, OK; Osage, OK; Rogers, OK; Tulsa, OK; Wagoner, OK; Washington, OK.

26 Apr 2024 13:35:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor McIntosh, OK; Pittsburg, OK.

26 Apr 2024 13:29:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Creek, OK; Muskogee, OK; Okmulgee, OK; Osage, OK; Pawnee, OK; Rogers, OK; Tulsa, OK; Wagoner, OK; Washington, OK.

26 Apr 2024 13:18:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hughes, OK; Pontotoc, OK.

26 Apr 2024 13:14:00

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Creek, OK; Okmulgee, OK.

26 Apr 2024 13:10:26
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
BramvT
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1
Lid sinds: 13 nov. 2011
13 november 2011, 20:47 uur | Bericht #298319
Hallo, ik ben nieuw hier omdat ik nogal het e.e.a. lees over de komende z.g. winter des doods die wij zouden kunnen verwachten en ik zodoende op dit forum terecht kwam.

Nu heb ik als kind ook nog de strenge winter van 63 meegemaakt (met Reinier Paping als Elfstedentocht-winnaar) en zelfs op de bevroren Noordzee gelopen....maar de koudste winter in mijn herinnering was toch echt die van 1978-79.

Ik moest toen met mijn Renault-16 naar Oost Groningen rijden en op de Afsluitdijk vroor het toen ZO streng (overdag) dat er een blok ijs was gevormt in de carburateur en de auto niet sneller meer wilde rijden (vol gas) dan 65 km.
Dus midden op de dijk stoppen in de gierende sneeuwstorm en kou, met een schroevendraaier het ijs eruit bikken...terwijl mijn verloofde in de auto zat te blauwbekken.

Ik hoorde toen over temperaturen van -17 graden overdag en -25 graden in de nacht.....of dat ook klopte weet ik niet, maar ZO koud als die winter is het daarna niet meer geweest, ook niet in 85 en 86.

Ik weet niet of ik dit draadje in de goede rubriek heb gezet, dan excuses.

http://www.youtube.com/watch?v=ZLGfZIOE5C0...feature=related | Gewijzigd: 13 november 2011, 20:48 uur, door BramvT
Marlieke
Lid
Woonplaats: Rijssen (OV)
Berichten: 199
Lid sinds: 7 aug. 2011
13 november 2011, 21:02 uur | Bericht #298327
Tja, dat was nog eens een echte winter. Zelf was ik nog maar een klein meisje destijds maar mijn ouders hebben het er nog wel soms over...

off topic: het weer kende ook in die tijden al veel extremen, want rond de tijd van mijn geboorte (10 april 1976) was het extreem warm met temperaturen van rond de 30 graden...
Nemt mie nit serieus, dat dut mien kearl ook nit...vertaling: "Neem me niet serieus, dat doet mijn man ook niet..." :-)
Waarom deze advertentie?
klebniko
Lid
Woonplaats: renkum
Berichten: 779
Lid sinds: 4 jul. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
13 november 2011, 23:15 uur | Bericht #298390
Ja, een heerlijk wintertje was dat met veel schaatsplezier. 'k was in de vorm van mijn leven maar geen 11 stedentocht door te veel sneeuw op het ijs !!!
Woonplaats: Uster, Zwitserland
Berichten: 700
Lid sinds: 10 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
14 november 2011, 08:53 uur | Bericht #298424
Die van 1978 kan ik mij nog goed herinneren, heb er zelfs nog een foto van gevonden. Samen met mijn broers en een vriend (ik tweede van re.) in de bossen van Geleen.

  | Gewijzigd: 25 april 2017, 13:09 uur, door Joyce.s
https://twitter.com/#!/mherp
albalinda
Lid
Woonplaats: Klein Stavern (DL. Emsland)
Berichten: 916
Lid sinds: 23 nov. 2010
14 november 2011, 09:17 uur | Bericht #298427
Schitterend om na zoveel tijd dit weer eens te zien.
Je voelt de kou gewoon terwijl je dit filmpje aan het bekijken bent
Ook al ben je nog zo snel, de sneeuwbuien achterhalen je wel.....
Wolkje7
Lid
Woonplaats: Velp (Gelderland)
Berichten: 1534
Lid sinds: 24 mrt. 2008
14 november 2011, 13:01 uur | Bericht #298484
Heb ik niet bewust meegemaakt, dat was m'n allereerste winter, als baby tussen 2 en 5 maanden oud | Gewijzigd: 14 november 2011, 13:02 uur, door Wolkje7
Weerdagen Velp 2019:

Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4


Velp 2018:

Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)


Velp 2017:

Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
pakkie
Lid
Woonplaats: brunssum
Berichten: 189
Lid sinds: 30 okt. 2010
14 november 2011, 14:42 uur | Bericht #298498
Schitterende winter destijds,kan ik me nog heel goed herinneren.
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
14 november 2011, 15:18 uur | Bericht #298505
Allereerst welkom op de site! Verder prachtig die winter, dat waren nog eens tijden, als je dat zo ziet dan krijg je er weer helemaal zin in. De winter van 63 niet meegemaakt maar de winter van 79 wel, wat een pret! Kom maar op ermee.
Sunrise
Lid
Woonplaats: Harkema ( frl )
Berichten: 658
Lid sinds: 1 jun. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
14 november 2011, 15:25 uur | Bericht #298508
Toen zat ik nog in moeders schoot. Maar mijn ouders hebben het er nog wel over. Vooral als de vriesdagen weer voor de deur staan
Serge
Lid
Woonplaats: Amersfoort
Berichten: 944
Lid sinds: 7 aug. 2009
14 november 2011, 15:49 uur | Bericht #298513
ja dat weten we nog wel, leraar ingesneeuwd, school gesloten en ikke op mijn fietsje (met zo'n wasknijper met kartonnetje bij het voorwiel) over een drukke weg door ijzige wind en sneeuwduinen zo hoog als bergen (althans toen zagen ze er voor mij zo uit)....fietsend naar mama die aan de andere kant van het dorp aan het werk was,..

Ma over de pis, dat ze me zomaar hadden laten gaan als kleine kleuter van 6 lentes jong,...

Hadden jullie ook zo'n super coole schaatsmuts?

schaatsmuts.jpg | Gewijzigd: 14 november 2011, 15:57 uur, door Serge
Winter 2014 - 2015 wordt horror?
Richard--
Lid
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 86
Lid sinds: 27 jun. 2011
14 november 2011, 16:05 uur | Bericht #298514
Misschien een idee om een winter-herinneringen topic aan te maken?
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
14 november 2011, 16:07 uur | Bericht #298516
Citaat van Serge, maandag 14 november 2011, 15:49 uur Hadden jullie ook zo'n super coole schaatsmuts?
Nee, ik had een muts die mijn moeder zelf had gebreid. Lekker warm! En dat waren nog die tijden van wanten en geen handschoenen. Van die wollen, die als je een paar sneeuwballen had gemaakt, enorm soppig werden en weer gedroogd moesten worden. Om de paar uur even lekker tegen de kachel aan hangen en hup weer naar buiten, das was me nog eens een tied!
Tycoon2
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1035
Lid sinds: 9 dec. 2009
14 november 2011, 16:30 uur | Bericht #298517
Ik ben nog op school geweest die dag. Lopend dat wel. Er waren toen weinig kinderen die dag en de kinderen die er waren zaten allemaal in 1 klas, bij gebrek aan leraren. Onvergetelijke winter, door de enorme hoeveelheid sneeuw, dikke lagen ijzel op straat en de strenge kou.

iansmits
Lid
Woonplaats:
Berichten: 114
Lid sinds: 13 dec. 2009
14 november 2011, 19:02 uur | Bericht #298586
Ik weet niet of het mag, maar voor diegene die niet weten hoe deze winter (1979) was hier een impressie!



http://www.youtube.com/watch?v=ZLGfZIOE5C0

Veel plezier,

Een weerliefhebber uit noord-limburg
Scully
Lid
Woonplaats: Westervoort
Berichten: 174
Lid sinds: 1 feb. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
15 november 2011, 15:13 uur | Bericht #298803
Ik heb hem ook meegemaakt, we woonden destijds in Kampen. En ik weet nog dat we tot de heupen door de sneeuw moesten om bij school te komen. Omdat er een hoop sneeuw in het park was opgewaaid. eenmaal op school na 3 tussenstops om warm te worden kregen we te horen dat de lessen niet doorgingen. De leerlingen uit Dronten konden niet komen, kon je weer helemaal terug!!!

maar zoveel sneeuw als toen heb ik daarna niet weer gezien.
kiwitwins
Lid
Woonplaats: Hoensbroek, Heerlen (Z.Limburg)
Berichten: 298
Lid sinds: 15 dec. 2010
16 december 2011, 13:37 uur | Bericht #309252
Citaat van smitje, maandag 14 november 2011, 19:02 uur Ik weet niet of het mag, maar voor diegene die niet weten hoe deze winter (1979) was hier een impressie!



http://www.youtube.com/watch?v=ZLGfZIOE5C0

Veel plezier,

Een weerliefhebber uit noord-limburg


Wat een geweldig filmpje!!!

Die winter is mijn eerste weer gerelateerde herinnering. In die winter verhuisde wij naar Roermond ik was 5 jr. Vriendjes maken was toen heel makkelijk. Er lag een ijslaag van een paar cm door de hele straat. Daar stonden de buurtkindjes met een schep de contouren van een huis uit te steken. Ik ben het nooit vergeten. Ik geloof zelfs dat ik toen ook nog ijsbloemen op de ramen van mijn slaapkamer had. De jaren daarna waren volgens mij ook met sneeuw. Ik weet nog dat ik toen al heel jong naar de hemel keek en zag dat de lucht oranje was. Ik vond het prachtig. Daar is bij mij de oranje lucht- geeft sneeuw mythe ontstaan.

Heerlijk om zo even terug te gaan naar je kinderjaren.

Twitter... @calaprese Enjoy nature, it's the biggest gift of all....
cermisan
Lid
Woonplaats: Gildehaus (DLD) nabij Oldenzaal
Berichten: 251
Lid sinds: 4 jan. 2010
16 december 2011, 13:56 uur | Bericht #309277
Citaat van Serge, maandag 14 november 2011, 15:49 uur ja dat weten we nog wel, leraar ingesneeuwd, school gesloten en ikke op mijn fietsje (met zo'n wasknijper met kartonnetje bij het voorwiel) over een drukke weg door ijzige wind en sneeuwduinen zo hoog als bergen (althans toen zagen ze er voor mij zo uit)....fietsend naar mama die aan de andere kant van het dorp aan het werk was,..

Ma over de pis, dat ze me zomaar hadden laten gaan als kleine kleuter van 6 lentes jong,...

Hadden jullie ook zo'n super coole schaatsmuts?



Ja, die muts ken ik nog wel. Tjee wat had ik een hekel aan dat ding zeg. Wat ik me van die winter nog goed kan herinneren is dat we 's morgens naar beneden gingen en zagen dat de sneeuw via de kieren van de voordeur naar binnen was gewaaid. Het was hele fijne poedersneeuw. Er is toen die nacht enorm veel sneeuw gevallen bij een harde oostenwind. De avond daarvoor regende het nog met bakken uit de hemel. Er heeft zich toen in die nacht een complete weersverandering voorgedaan. In die tijd had je nog ijsbloemen op je slaapkamerraam omdat we toen nog geen CV hadden en enkel glas. Zo'n winter zou ik nog wel graag over willen doen.
Overigens is destijds de winter ook pas laat begonnen. December was toen ook niet erg winters. Ik hou de moed er in dat het toch nog wel goed gaat komen.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 242 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 242, lezen 2 mensen het topic "Berichtgeving Astronieuws".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden