Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Nolan, TX; Taylor, TX.

16 May 2024 17:31:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chaves, NM; Roosevelt, NM.

16 May 2024 17:23:25

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jack, TX; Palo Pinto, TX; Parker, TX; Young, TX.

16 May 2024 16:32:29

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

16 May 2024 16:00:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Marshall, MS; Tate, MS.

16 May 2024 15:55:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, OK; Logan, OK; Oklahoma, OK; Payne, OK.

16 May 2024 15:14:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Oklahoma, OK.

16 May 2024 15:14:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Labette, KS; Montgomery, KS; Neosho, KS; Wilson, KS.

16 May 2024 15:13:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Canadian, OK; Kingfisher, OK; Logan, OK; Oklahoma, OK.

16 May 2024 14:01:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Canadian, OK; Cleveland, OK; Oklahoma, OK.

16 May 2024 14:01:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jack, TX; Palo Pinto, TX; Parker, TX; Young, TX.

16 May 2024 14:00:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Baylor, TX; Foard, TX; Knox, TX.

16 May 2024 12:16:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Foard, TX; Knox, TX.

16 May 2024 11:43:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cotton, OK; Tillman, OK; Archer, TX; Baylor, TX; Wichita, TX; Wilbarger, TX.

16 May 2024 11:04:16

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, OK; Payne, OK.

16 May 2024 10:49:26
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Middelburg
Berichten: 832
Lid sinds: 18 dec. 2009
5 december 2011, 09:52 uur | Bericht #304690
JAJA ! Middelburg meld...... zon


;)


(heerlijke provincie is het ook )
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
5 december 2011, 09:52 uur | Bericht #304691
Modellen algemeen tot +48 uur, beoordeling door meteoroloog
Geldig tot dinsdag 06 december 2011 24.00 locale tijd

Guidance modelbeoordeling voor Nederland, de Nederlandse kustwateren en de Noordzee, gebaseerd op de HIRLAM run van 00 UTC en de overige genoemde modellen en gidsen met bijbehorende runtijd.
Modellenbeoordeling.

SYNOPTISCHE SITUATIE:
Een westelijke stroming voert polaire lucht aan en op hoogte passeert vannacht een trog. De bovenlucht wordt van het noorden uit nog wat kouder met temperaturen op 500 hPa van -38 graden in het noorden en oosten van het land en rond de -30 in het zuidwesten. In het isobarenpatroon zien we af en toe wat troglijntjes de Noordzee overtrekken, maandag overdag trekt er één vlak ten noorden van ons land oostwaarts. Dinsdagnacht trekt er van de Noorse Zee een actief lagedrukgebiedje (geen Polar Low overigens) het noorden van de Noordzee binnen en trekt overdag vlak langs de Noorse kust richting het Kattegat. Bij ons trekt er dinsdagmiddag een trog van noordwest naar zuidoost over het land.

MODELBEOORDELING:
De Uitvoer is consistent. De weergave van convectieve details in de Uitvoer verschilt telkens i.v.m. verschil in exacte posities van de diverse troglijntjes. Qua neerslag laat Hirlam de buien boven land te snel uitdoven, in werkelijkheid bereiken ze met gemak het binnenland en trekken zo Duitsland in.

WIND:
Hirlam wind Uitvoer OK. In de kustdistricten zowel maandag al dinsdag 6 tot 7 Bft. Aan de zuidflank van kleinschalige troggen in het algemeen wat meer wind. Windstoten in de buien over het algemeen 20-30 kn, langs de kust rond 35 kt. Rondom het actieve laagje op het noorden van de Noordzee dinsdag een 9 Bft.

BEWOLKING:
In de polaire lucht vooral een cumuliform wolkenbeeld, toppen over het algemeen tussen de FL200 en FL250, hoogste toppen in het noorden van het land en op de Noordzee.

NEERSLAG:
In de polaire lucht vooral bij de troggen geclusterde buien, hierbij komt ook onweer en korrelhagel voor. Elders en tussen de troggen door ook geïsoleerde buien. Daarnaast zou volgens Hirlam de dagelijkse gang ervoor moeten zorgen dat de buiigheid landinwaarts sterk zou moeten afnemen maar door de sterke achtergrondstroming dat gebeurt niet. Overdag neemt vooral landinwaarts de kans op natte sneeuw toe, NESO geeft hier een duidelijk signaal voor. Vlak langs de kust zorgt het warme zeewater (ca. 10 graden) ervoor dat het bij regen en hagel blijft. Het zuiden van het land heeft door de kortere strijklengte over de Noordzee en de minder koudere bovenlucht de minste en de minst zware buien.

ZICHT:
Buiten de buien om uitstekende zichtcondities. In buien 5-8, lokaal 3-5 km. In buien met korrelhagel en/of natte sneeuw mogelijk 1500-3000 m.

TEMPERATUUR:
Tx vandaag van 4 graden in het noordoosten tot 7 graden langs de kust, tijdens winterse buien dalend naar ongeveer 2 graden. Komende nacht Tn van 2 graden in het oosten tot 6 graden vlak langs de kust. Morgen overdag vergelijkbare temperaturen met vandaag.

Bron: knmi/guidance
Paraaf meteoroloog: homan
Uitgifte: 05/12/2011 04.57 uur LT.
Waarom deze advertentie?
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
5 december 2011, 10:03 uur | Bericht #304693
Ja nu ga ik ook even off-topic

Denken jullie ook aan de foto wedstrijd?
Zoals Tyshane het al aangaf: prachtig weer om mooie foto's te maken

Every cloud has a silver lining
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
5 december 2011, 10:08 uur | Bericht #304694
Citaat van Kevin, maandag 5 december 2011, 9:46 uur De voorspelde storm is ook veel te voorbarig naar buiten geschreeuwd door de media waaronder ook o-o helaas. Sorry dat ik het zo zeg maar een zware storm 1 week van te voren voorspellen is wel heel erg vroeg, de kans dat zulke kaarten uitkomen zijn miniem.

On-Topic: Mooie cb's (2) richting west nu.

Er valt O-O niets te verwijten. Jan eindigde tijdens het de openingsbericht met 'Kortom een spannende situatie weer om in de gaten te houden... Het kan twee kanten uit, maar het belangrijkste is dat we van het saaie weertype af raken.
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
5 december 2011, 10:12 uur | Bericht #304695
Onder het motto "warm weer in de winter is ook winterweer" wil ik U alle wijzen op de windkaart van vrijdag waarbij zowel EC als GFS een flinke lap roodgekleurd hebben. Op GFS ook groter dan het incidenteel op de kaarten vermelde stormpje voor vandaag. EC weliswaar ten noorden van ond en GFS komt net niet tot aan NL maar toch even in de gaten houden...
Joehoe, geenstijl, leest U mee? Het windveld van vrijdag ziet er veel mega mega stormiger uit dan wat er voor vandaag aan zou zijn gekomen.

Citaat van Ben47, maandag 5 december 2011, 10:08 uur Er valt O-O niets te verwijten. Jan eindigde tijdens het de openingsbericht met 'Kortom een spannende situatie weer om in de gaten te houden... Het kan twee kanten uit, maar het belangrijkste is dat we van het saaie weertype af raken.

Nee en ja, een draadje starten met de woorden "mega storm"maakt gewoon mensen wakker, dat had O-O kunnen weten.
| Gewijzigd: 5 december 2011, 10:16 uur, door jcroon
Ricootje
Lid
Woonplaats: Koedijk (Alkmaar-noord)
Berichten: 725
Lid sinds: 17 jun. 2011
5 december 2011, 10:17 uur | Bericht #304697
Maar heel gauw de nieuwe GFS run afwachten, want dit is echt dramatisch. Doorzettende WC! En ook EC geeft weer een flinke warme oplossing. Bijzonder jammer, maar toch deels te verwachten.
smarkie
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1284
Lid sinds: 7 jan. 2010
5 december 2011, 10:24 uur | Bericht #304699
pluim_23.png
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 2Begint de winter laat, zet dan de strooiwagens maar paraat.Is het te warm in November, dan krijgen we een weeralarm in December
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
5 december 2011, 10:24 uur | Bericht #304700
Beoordeling lange termijn, beoordeling door meteoroloog
Geldig van woensdag 07 december tot maandag 19 december

Synoptische ontwikkeling
Tot en met donderdag staat er een strakke zonale 500 hPa stroming waarbij het sturende laag zich continu boven de Noorse Zee bevindt. Daarbij zien we op 300 hPa een straalstroom op de Atlantische Oceaan die op West-Europa is gericht. Woensdag passeert er een frontale storing behorend bij een laag boven die noord van Schotland richting Zuid-Scandinavie trekt. Donderdag komt een volgend lagedrukgebied boven Schotland onder de linkeruitgang van de Jet-streak en kan dat flink uitdiepen boven de Noordzee (Rapid Cyclogenesis), het bijbehorend frontaal systeem trekt dan donderdagavond over het land. Op vrijdag zitten we dan in een stevige noordwestelijk stroming maar zaterdag passeert er een zwakke rug. Zaterdagavond en zondag passeert er dan weer een nieuw frontaal systeem onder invloed van een laag noord van Schotland. Ook volgende week volgend ruggen en troggen elkaar steeds op.

Modelbeoordeling en onzekerheden
Tot en met zaterdag wordt de operationele run ondersteund door de meeste EPS-leden. Aandachtspunt is de wind op woensdag, donderdag en vrijdag. De kans op zware windstoten is langs de kust ca. 90%, landinwaarts rond 60%. De kans op zeer zware windstoten is langs de kust ca. 40%, landinwaarts ca. 5%. De onzekerheid zit hem in de mate van uitdieping en de koers van de genoemde lagedrukgebieden. De spreiding in de wind is in de pluim voor deze dag dan ook groot. Vanaf zondag zien we verschillen ontstaan doordat een aantal leden de genoemde rug sterker laten opbouwen met aan de grond een hogedrukgebied boven het Europese vasteland en een enkeling na het weekend zelfs boven Scandinavië. In de loop van volgende week zien we echter dat de meeste leden, 80-90%, kiezen voor een westelijke tot zuidwestelijke stroming. In de EPS-pluim zien we een grote temperatuurspreiding op zondag, maandag en dinsdag waarbij er 30% kans is op nachtvorst. Daarna gaan de meeste leden weer voor temperaturen van rond of iets boven normaal gaan. Een klein aantal leden, ca. 5-10%, gaat voor een vorstperiode, vooralsnog weinig waarde aan hechten.

Samenvatting meerdaagse-periode:
Aanhoudend wisselvallig met van tijd tot tijd regen en veel wind, in het weekend iets rustiger.

Samenvatting EPS-periode:
Grote kans (ca. 80%) op aanhoudend wisselvallig weer met soms veel wind en temperaturen van rond of iets boven normaal. Kleine kans (ca. 20%) op een droger en kouder weertype met kans op nachtvorst.

Bron: knmi/guidance
Paraaf meteoroloog: homan
Uitgifte: 05/12/2011 05.40 uur LT | Gewijzigd: 5 december 2011, 10:25 uur, door Tyshane
Woonplaats: Smilde, Drenthe
Berichten: 1662
Lid sinds: 21 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 december 2011, 10:25 uur | Bericht #304701
Citaat van Marga, maandag 5 december 2011, 10:03 uur Ja nu ga ik ook even off-topic

Denken jullie ook aan de foto wedstrijd?
Zoals Tyshane het al aangaf: prachtig weer om mooie foto's te maken

Dit gaat dan ook zeker gebeuren vandaag..... Maar als de keuze gemaakt moet worden uit de foto's die vandaag evt. gemaakt worden/zijn moet er dan wel 1 er echt uit springen qua bijzonderheid.... Want het zijn echt van die typische winterse buien met ongeorganiseerde ijskappen waardoor de meeste buien op elkaar lijken.
Wellicht dat iemand er 1-tje fotografeerd met arcus??
jeroenelf
Lid
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 778
Lid sinds: 5 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 december 2011, 10:27 uur | Bericht #304702
Citaat van Ricootje, maandag 5 december 2011, 10:17 uur Maar heel gauw de nieuwe GFS run afwachten, want dit is echt dramatisch. Doorzettende WC! En ook EC geeft weer een flinke warme oplossing. Bijzonder jammer, maar toch deels te verwachten.

Zo slecht is deze run nou ook weer niet, kijk eens hoeveel sneeuw er weer bij kan vallen in de Alpen Misschien geen sirieus winterweer hier maar who care's, tis nog maar 5 december ! Hele winter heb je nog voor je
Goeie Onweersdagen Zwolle ; 2

Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei

Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
5 december 2011, 10:27 uur | Bericht #304703
Citaat van X-treme, maandag 5 december 2011, 10:24 uur *pluimke*
Jammer dat de meeste leden (het gemiddelde eigenlijk) weer iets stijgt na dat mooie dalletje. Ik zou toch graag zien dat het nu wat gaat zakken, nu we richting de kerstdagen gaan op LT. Een beetje winters zou wel leuk zijn dan!


QUOTE(jeroenelf @ Dec 5 2011, 10:27) <{POST_SNAPBACK}>
Zo slecht is deze run nou ook weer niet, kijk eens hoeveel sneeuw er weer bij kan vallen in de Alpen Misschien geen sirieus winterweer hier maar who care's, tis nog maar 5 december ! Hele winter heb je nog voor je

Haha, maar we zitten natuurlijk niet in de Alpen hier, op de Noordpool ligt ook een flink pak, heb er alleen weinig aan hier!


QUOTE(arjanbruggink @ Dec 5 2011, 10:25) <{POST_SNAPBACK}>
Maar als de keuze gemaakt moet worden uit de foto's die vandaag evt. gemaakt worden/zijn moet er dan wel 1 er echt uit springen qua bijzonderheid...

Dat is toch nou juist de uitdaging?!

| Gewijzigd: 5 december 2011, 10:30 uur, door Tyshane
jeroenelf
Lid
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 778
Lid sinds: 5 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 december 2011, 10:30 uur | Bericht #304704
Citaat van Tyshane, maandag 5 december 2011, 10:27 uur [..]

Haha, maar we zitten natuurlijk niet in de Alpen hier, op de Noordpool ligt ook een flink pak, heb er alleen weinig aan hier!



Dat is toch nou juist de uitdaging?!


Haha maar wel als je over een 2 en halve week op wintersport gaat !
Goeie Onweersdagen Zwolle ; 2

Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei

Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
5 december 2011, 10:33 uur | Bericht #304705
Citaat van jcroon, maandag 5 december 2011, 10:12 uur Nee en ja, een draadje starten met de woorden "mega storm"maakt gewoon mensen wakker, dat had O-O kunnen weten.

Lezen wat je wil lezen valt dit onder, maar goed ga mijn eigen er niet meer druk om maken. Zal me benieuwen wie er nu topics gaat schrijven waar ik kritisch kan gaan mierenn**ken. Jammer maar helaas zitten mensen de verwachte storm (wat overigens perfect gequote is door Ben47) nog steeds dwars. Helaas wordt er hier niet gesproken overvandaag met de kansen op sneeuw, dit topic is zelfs een dag eerder geopend, maar goed zoals ik al zei... Benieuwd wie er topics gaat schrijven......
Ricootje
Lid
Woonplaats: Koedijk (Alkmaar-noord)
Berichten: 725
Lid sinds: 17 jun. 2011
5 december 2011, 10:49 uur | Bericht #304709
Citaat van jeroenelf, maandag 5 december 2011, 10:30 uur Haha maar wel als je over een 2 en halve week op wintersport gaat !

Tuurlijk, wij zijn er met de kerst ook. Maar Anit winter in Nederland raakt zeer goed op dreef hoor. Ik had het een paar dagen terug er al over dat er geen winter in december zou plaatsvinden in Nederland (bedoel ik schaatsen, liggende sneeuw en vorst/ijsdagen etc.) Begint akelig werkelijkheid te worden. Die sporadische kansen die de modellen laten zien valt in het niet bij de overgrote zachte oplossingen. Nu zijn alle runs toch weer slecht te noemen.


QUOTE(Jan van Ooijen @ Dec 5 2011, 10:33) <{POST_SNAPBACK}>
Lezen wat je wil lezen valt dit onder, maar goed ga mijn eigen er niet meer druk om maken. Zal me benieuwen wie er nu topics gaat schrijven waar ik kritisch kan gaan mierenn**ken. Jammer maar helaas zitten mensen de verwachte storm (wat overigens perfect gequote is door Ben47) nog steeds dwars. Helaas wordt er hier niet gesproken overvandaag met de kansen op sneeuw, dit topic is zelfs een dag eerder geopend, maar goed zoals ik al zei... Benieuwd wie er topics gaat schrijven......


Vooral niet doen, je zei zelf dat de situatie kritiek zou zijn, en dat de media het verdraait en naar eigen maatstaven invult is jou probleem niet. Je vermeldde zeer duidelijk dat het geen uitgemaakte zaak was
albalinda
Lid
Woonplaats: Klein Stavern (DL. Emsland)
Berichten: 916
Lid sinds: 23 nov. 2010
5 december 2011, 10:53 uur | Bericht #304710
Citaat van Jan van Ooijen, maandag 5 december 2011, 10:33 uur Lezen wat je wil lezen valt dit onder, maar goed ga mijn eigen er niet meer druk om maken. Zal me benieuwen wie er nu topics gaat schrijven waar ik kritisch kan gaan mierenn**ken. Jammer maar helaas zitten mensen de verwachte storm (wat overigens perfect gequote is door Ben47) nog steeds dwars. Helaas wordt er hier niet gesproken overvandaag met de kansen op sneeuw, dit topic is zelfs een dag eerder geopend, maar goed zoals ik al zei... Benieuwd wie er topics gaat schrijven......


Nou Jan,t is voor mij erg simpel.
De mensen die het "dwars" zitten zijn de mensen die hun fantasie/hoop of wat dan ook nog de vrije loop
hebben laten gaan,de aankomende 2 dagen is de sneeuw toch maar mooi nog steeds op de kaarten!
En laten we daar idd. vooral mee bezig zijn.
En hopelijk krijgen we vandaag niet weer het standaard gez**k over de pluimen etc
die op dit moment niet florissant bij staan en lekker genieten van het moment | Gewijzigd: 5 december 2011, 10:57 uur, door albalinda
Ook al ben je nog zo snel, de sneeuwbuien achterhalen je wel.....
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
5 december 2011, 10:58 uur | Bericht #304712
De laatste drie pluimen met gelijke dagen onder elkaar. Boven die van gisteren 10u, onder die van vandaag 10u.


041211_10u_051211_10u.jpg
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
nicos
Lid
Woonplaats: borculo ( achterhoek)
Berichten: 45
Lid sinds: 18 dec. 2010
5 december 2011, 10:59 uur | Bericht #304713
Citaat van Kevin, maandag 5 december 2011, 11:46 uur De voorspelde storm is ook veel te voorbarig naar buiten geschreeuwd door de media waaronder ook o-o helaas. Sorry dat ik het zo zeg maar een zware storm 1 week van te voren voorspellen is wel heel erg vroeg, de kans dat zulke kaarten uitkomen zijn miniem.

On-Topic: Mooie cb's (2) richting west nu.



Lezen lezen lezen! Er werd duidelijk aangegeven dat er een KANS! Was . Bereid je eerst goed voor voordat je met kritiek en commentaren komt!
Ricootje
Lid
Woonplaats: Koedijk (Alkmaar-noord)
Berichten: 725
Lid sinds: 17 jun. 2011
5 december 2011, 11:01 uur | Bericht #304714
Citaat van Ben47, maandag 5 december 2011, 10:58 uur De laatste drie pluimen met gelijke dagen onder elkaar. Boven die van gisteren 10u, onder die van vandaag 10u.

De bult in het weekend is verdwenen en de rest is langzaaman aan het gald trekken. Dat betekent gewoon doorstaande WC, of een nieuwe en doorstaande periode van winterse buien. Doe mij de 2e maar.
Woonplaats: Hengelo
Berichten: 72
Lid sinds: 7 nov. 2011
5 december 2011, 11:03 uur | Bericht #304715
op noodweer centrale word wel een code orange verwacht ivbm storm..

Hengelo (O.) (7551)
Waarschuwing vooraf vanwege storm/orkaan,
waarschuwingsniveau oranje verwacht
geldig van: maandag, 5. dec 2011, 10:00 uur
geldig tot: maandag, 5. dec 2011, 19:00 uur
geldig voor: alle hoogtes

storm/orkaan: 75 tot 100 km/h windvlagen
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
5 december 2011, 11:04 uur | Bericht #304716
Citaat van jcroon, maandag 5 december 2011, 10:12 uur ...
Nee en ja, een draadje starten met de woorden "mega storm"maakt gewoon mensen wakker, dat had O-O kunnen weten.

Nou... wakker. Door niet het hele verhaal te lezen zijn ze verder gaan dromen.
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.858 topics, welke bij elkaar 448.381 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 124 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 124, lezen 3 mensen het topic "Alles over de kou in Nederland en België".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden