Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, IL; Hamilton, IL; Jefferson, IL; Wayne, IL.

19 Apr 2024 03:29:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gallatin, IL; Hamilton, IL; Saline, IL; White, IL; Posey, IN.

19 Apr 2024 03:29:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clay, IN; Daviess, IN; Greene, IN; Knox, IN; Sullivan, IN; Vigo, IN.

19 Apr 2024 03:29:07

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Madison, MO.

19 Apr 2024 03:29:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bollinger, MO.

19 Apr 2024 03:16:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clark, IL; Coles, IL; Crawford, IL; Cumberland, IL; Jasper, IL.

19 Apr 2024 03:16:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Llano, TX.

19 Apr 2024 03:16:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Edwards, IL; Wabash, IL; White, IL; Gibson, IN; Posey, IN.

19 Apr 2024 03:16:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lawrence, IL; Richland, IL.

19 Apr 2024 03:16:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor McCulloch, TX; Mason, TX; San Saba, TX.

19 Apr 2024 03:16:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Wayne, MO.

19 Apr 2024 03:16:34

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Effingham, IL; Jasper, IL.

19 Apr 2024 02:47:41

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Macon, IL.

19 Apr 2024 02:47:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clay, IL; Effingham, IL; Shelby, IL.

19 Apr 2024 02:47:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor De Witt, IL; Macon, IL; Piatt, IL.

19 Apr 2024 02:47:40
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
dvommeren
Lid
Woonplaats: Putten
Berichten: 8
Lid sinds: 30 nov. 2011
30 november 2011, 10:27 uur | Bericht #303092
Even voorstellen, het lijkt een gebruikelijke gebeurtenis, dus bij deze.

Na gister alle commotie op de storm voor 5-December met iets meer dan gemiddelde interesse gevolgd te hebben heb ik toch maar besloten me op deze site aan te melden.
Heb even rond gekeken en denk dat het toch wel zeer nuttig is in mijn vakgebied.

Werkend voor een service bedrijf in de wind turbine industrie, zijn weer kaarten een geschenk uit de hemel.
Planning vinden veelal plaats op basis van voorspellingen. Vooral met hijswerkzaamheden.
Zo was ons gister duidelijk dat er na 16.00 uur niet meer gehesen kon worden, je kunt je voorstellen dat 12m/s wind met een wind turbine rotor met een diameter van 80m het nodige gezeur met zich mee kan brengen.

Kijkend naar het topic, storm kansen voor 5 december, zit ik dan ook met dichtgeknepen billetjes.
Dat belooft een ongelofelijk drukke maandag te worden.

Wellicht kan ik zelf ook eens iets bijdragen met wind gegevens uit de turbines mocht daar vraag naar zijn. (ons bedrijf onderhoudt ~ 25% van de wind turbines in Nederland)
Voor ons is het grootste probleem vaak dat weerkaarten hoe accuraat ook meestal op 10 meter per seconden gemeten worden. Wij hebben veelal te maken met hoogtes tussen de 60 & 100 meter.
Nu doe ik in de regel vaak elke 10 meter voegt 1m/s aan de windsnelheid toe, maar dit is ook meer natte vinger werk dan precieze wetenschap.

Was benieuwd of iemand nog een goede "wind voorspel" tool of website kent. Momenteel maken we veel gebruik van www.windguru.com , maar deze laat het nog wel eens afweten, en vind het eerlijk gezegd niet altijd de prettigste website om mee te werken.

Hoe dan ook, ik hou de kaarten en de site goed in de gaten!

Groeten,

Derck
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
30 november 2011, 10:32 uur | Bericht #303094
Namens de gehele crew van harte welkom op onweer-online! Wij hopen dat je hier een aangename tijd zult beleven.
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Waarom deze advertentie?
Roan
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 894
Lid sinds: 8 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
30 november 2011, 10:33 uur | Bericht #303095
Allereerst welkom op het forum!


Citaat van dvommeren, woensdag 30 november 2011, 10:27 uur Was benieuwd of iemand nog een goede "wind voorspel" tool of website kent.
Ik weet dat windsurfers vaak windfinder.com gebruiken (maar waarschijnlijk kende je die al, maar ik wou um toch even melden )
dvommeren
Lid
Woonplaats: Putten
Berichten: 8
Lid sinds: 30 nov. 2011
30 november 2011, 11:03 uur | Bericht #303126
Citaat van Roan, woensdag 30 november 2011, 10:33 uur Allereerst welkom op het forum!



Ik weet dat windsurfers vaak windfinder.com gebruiken (maar waarschijnlijk kende je die al, maar ik wou um toch even melden )

Bedankt voor de reacties, Ja dat was een bekende maar was wel in de vergetelheid geraakt. Het is alleen jammer dat die in Knopen is, zitten we net zo'n beetje de hele dag om te rekenen

Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
30 november 2011, 11:05 uur | Bericht #303128
Welkom op de site en het forum!
Micky
Lid
Woonplaats: Zoeterwoude, ZH
Berichten: 499
Lid sinds: 6 jan. 2010
30 november 2011, 11:06 uur | Bericht #303129
Citaat van dvommeren, woensdag 30 november 2011, 11:03 uur Bedankt voor de reacties, Ja dat was een bekende maar was wel in de vergetelheid geraakt. Het is alleen jammer dat die in Knopen is, zitten we net zo'n beetje de hele dag om te rekenen
Als je bij windguru aan de linkerkant op knopen klikt dan gaat hij naar Km per uur, meter per seconde enz....
Finder en Guru lopen allebei op GFS dus verschilt niet zo heel veel.
Guru pro komt weer redelijk overeen met super forecast. | Gewijzigd: 30 november 2011, 11:09 uur, door Micky
WAAR IS DE WIND ALS HET NIET WAAIT?
klebniko
Lid
Woonplaats: renkum
Berichten: 779
Lid sinds: 4 jul. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 december 2011, 12:45 uur | Bericht #304143
Veel plezier alhier
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.849 topics, welke bij elkaar 448.358 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 147 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 147, lezen 3 mensen het topic "Onweerskansen 1, 2 en 3 mei 2010".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden