Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Marshall, KS; Riley, KS; Washington, KS.

27 Apr 2024 21:17:11

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Jackson, KS; Nemaha, KS; Pottawatomie, KS.

27 Apr 2024 21:17:10

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garfield, OK; Grant, OK; Kay, OK; Noble, OK.

27 Apr 2024 21:09:01

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Doniphan, KS; Holt, MO.

27 Apr 2024 21:08:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Sumner, KS.

27 Apr 2024 21:06:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kingfisher, OK; Logan, OK.

27 Apr 2024 21:06:10

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Greer, OK; Jackson, OK; Kiowa, OK; Washita, OK.

27 Apr 2024 21:06:10

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Custer, OK; Dewey, OK; Roger Mills, OK.

27 Apr 2024 21:06:10

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Foard, TX; Knox, TX.

27 Apr 2024 21:06:09

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Marshall, KS; Pottawatomie, KS.

27 Apr 2024 20:59:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor King, TX; Stonewall, TX.

27 Apr 2024 20:59:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Richardson, NE.

27 Apr 2024 20:59:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alfalfa, OK; Dewey, OK; Major, OK; Woods, OK.

27 Apr 2024 20:59:47

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Brown, KS.

27 Apr 2024 20:47:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garfield, OK; Grant, OK.

27 Apr 2024 20:47:40
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
MyrShalom
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 435
Lid sinds: 23 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 december 2011, 16:21 uur | Bericht #304468
Hallo!

Ik slaap al sinds m'n 6e op zolder (ik ben nu bijna 21 dus dat is al een hele tijd) en al die tijd ben ik echt doodsbang geweest voor onweer op zolder. Ik ren naar beneden zodra ik in de verte de eerste donderslag hoor.
Nu ben ik inmiddels over het grootste deel van mijn angst voor onweer heen, ik durf te kijken voor het raam en ik durf zelfs naar buiten. Maar op zolder zijn durf ik nog steeds niet.

Een paar jaar geleden was er een dag na een flinke onweersbui een nieuws-item over een klein jongetje die op zolder sliep en 's nachts tijdens het onweer beneden bij zijn ouders in bed was gaan liggen. Toen sloeg de bliksem in in het dak, en er was flink wat schade aan het huis. Zijn vader zei toen op het nieuws dat ze veel geluk hadden gehad en dat hij er niet aan moest denken wat er had gebeurd als zijn zoontje op de zolder was gebleven. Dat nieuws-item heeft de angst voor op zolder zijn tijdens het onweer voor mij min of meer bevestigd.

Toch ben ik het zat, die angst. Als er maar een kleine kans op een klap onweer voorspeld wordt (zoals voor komende nacht) heb ik de neiging om al mijn spullen bij elkaar te zoeken en beneden op de bank te gaan slapen. Waarna ik weer gezellig alle nare opmerkingen van mijn huisgenoten daarover moet aanhoren, die vinden dat ik me aanstel en dat ik me kinderachtig gedraag en gaan me gezellig zitten uitlachen met z'n allen.

Dus nu wil ik echt het antwoord eens weten. Ik kan wel googlen, maar ik kom er niet uit. Is het gevaarlijk om tijdens een onweersbui op zolder te zijn? Mijn huis heeft een schuin dak, is een rijtjeshuis, en zo'n twintig meter van mijn huis staat een flat met 3 verdiepingen met plat dak, en volgens mij zonder bliksemafleider. Ook aan de overkant en aan de andere kant van mijn straat (ongeveer een meter of 50 van mijn huis) staan van die flats. Stekkers haal ik altijd uit het stopcontact al voor het gaat onweren en mijn raam + ventilatierooster zitten dicht tijdens onweer. Kan iemand mij vertellen of ik dan gewoon veilig op de zolder kan blijven tijdens onweer of dat naar beneden gaan toch niet zo'n slecht idee is?

Bedankt alvast! | Gewijzigd: 25 maart 2012, 20:31 uur, door Bart Standaert
Woonplaats: 's-Gravenzande
Berichten: 1684
Lid sinds: 11 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 december 2011, 16:28 uur | Bericht #304469
Ik gaat altijd naar de Zolder toe als het gaat onweren. (of ergens op een parkeerdak staan
Groetjes Bjorn


Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Waarom deze advertentie?
Shadow112
Lid
Woonplaats: Hasselt (ov)
Berichten: 1660
Lid sinds: 22 nov. 2010
4 december 2011, 16:29 uur | Bericht #304471
Citaat van MyrShalom, zondag 4 december 2011, 16:21 uur Hallo!
Bedankt alvast!


Eerlijk antwoord? In huis heb je weinig risico. Maar op zolder onder een houten constructie (geen kooi van faraday zoals je hebt onder gewapend beton) loop je inderdaad meer kans een inslag mee te maken. Al is dat statistisch nog steeds te verwaarlozen. Zou wel uit de buurt blijven van stalen schoorstenen van b.v je cv ketel. | Gewijzigd: 4 december 2011, 16:30 uur, door Shadow112
Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
Reutel
Lid
Woonplaats: Tilburg centrum
Berichten: 1167
Lid sinds: 30 nov. 2010
4 december 2011, 16:30 uur | Bericht #304473
Het valt nooit helemaal uit te sluiten dat er niets kan gebeuren tijdens onweer op zolder. Bij een inslag in het huis zal de bliksem meestal het hoogste punt raken en vlak daar onder zit de zolder. Als je echter gaat kijken naar de kans van een inslag in jou huis, dan lijkt mij dat een hele kleine kans. Waarschijnlijk heb je veel meer kans om bijvoorbeeld in het verkeer gewond te raken, dan tijdens onweer op zolder. Niet uit te sluiten dus, maar de kans is nihil en waarschijnlijk te verwaarlozen...

Als ik jou angst voor onweer had zou ik toch lekker beneden gaan slapen. Als dat beter voelt gewoon lekker doen en laat je huisgenoten maar kletsen. Het gaat er om waar jij je het beste voelt nietwaar? | Gewijzigd: 4 december 2011, 16:32 uur, door Reutel
Hete Bliksem: Schil de zoete appels en snijdt ze in stukjes. Doe de appels samen met het spek in een pan met een laagje water en wat zout. Laat dit zo’n vijftien minuten koken. Voeg dan de geschilde en in stukken gesneden aardappelen en zure appels toe en laat alles in een half uurtje gaar koken. Haal het spek uit de pan en snijdt het in stukjes. Stamp de aardappelen en de appels door elkaar met de kruidnagel,peper en boter. Roer daarna de stukjes spek door de stamppot. Bak tenslotte in een klein halfuurtje de gehaktballen gaar en snijdt ze in plakjes. Leg de plakjes vlees boven op de stamppot en smullen maar!
MyrShalom
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 435
Lid sinds: 23 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 december 2011, 16:40 uur | Bericht #304474
Jeetje dat is snel, jullie reacties! Super, bedankt!

Uhm, de cv-ketel zit hier vlak naast mijn slaapkamerdeur dus dat vind ik al niet zo'n prettig idee... De schoorsteen trouwens ook. Dus als er daar wat mee gebeurd zit ik opgesloten, dan kom ik niet meer van de zolder af. Tenminste, dat is een deel van mijn angst. Of het een terechte angst is weet ik niet.

De bliksem is hier nog nooit ingeslagen voor zover ik weet, ik denk eigenlijk dat hij altijd in het flat hiernaast gaat ondanks dat het flat niet zo heel hoog is. Heb een aantal keer een hele felle flits en harde knal meegemaakt maar niet het idee gehad dat het in ons eigen huis was.

Dat de kans heel erg klein is weet ik wel, maar wat ik me dan vooral nu afvraag: wat kan er gebeuren als de bliksem inslaat in ons huis terwijl ik op zolder ben?

| Gewijzigd: 25 maart 2012, 20:32 uur, door Bart Standaert
RayZor
Lid
Woonplaats: Eext
Berichten: 1135
Lid sinds: 19 jun. 2007
4 december 2011, 17:10 uur | Bericht #304484
Ik slaap ook op de zolder, en met onweer film ik gewoon met mijn raam open, als het weer toelaat 'regen'.
ron12
Lid
Woonplaats: nijmegen
Berichten: 914
Lid sinds: 25 aug. 2011
4 december 2011, 18:30 uur | Bericht #304501
staan er grote bomen in de straat ofzo,die kunnen ook omvallen als het stormt en door het dak vallen.
totale aantal onweersdagen in nijmegen vanaf januari tot nu dit jaar...33
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
astritos
Lid
Woonplaats: koudekerke (walcheren)
Berichten: 1397
Lid sinds: 1 jul. 2008
4 december 2011, 19:42 uur | Bericht #304525
gewoon lekker beneden gaan slapen, het gaat er om wat jij prettig vindt .
En niet wat je huisgenoten daarvan vinden, die slapen toch wel lekker , dus kun jij ook beter naar beneden en ook lekker slapen!
2012: 0 noemenswaardige onweersdagen
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Zippy79
Lid
Woonplaats: Boskoop
Berichten: 197
Lid sinds: 15 jun. 2009
4 december 2011, 21:51 uur | Bericht #304560
Tja wat meer mensen al gezegd hebben, je maakt meer kansen om in het verkeer gewond te raken dan dat je wordt getroffen door de bliksem op zolder. Persoonlijk vind ik het heerlijk om te slapen op zolder, de tikkende regen op het dakraam. Er zijn zoveel risico`s die we lopen, maar goed als je er echt bang voor bent ga je inderdaad toch lekker beneden slapen. Je bent in ieder geval niet de enige die angst heeft voor onweer, er zijn heel veel mensen die daar last van hebben.
Zie je in april meeuwen dan gaat het in augustus sneeuwen.
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
4 december 2011, 23:06 uur | Bericht #304606
Ik vind niks abnormaals aan je reactie hoor. Ik slaap ook onder het dak en als het goed los gaat trek ik ook naar beneden. De kans is klein, maar er is altijd een kans. Ik hou van onweer, maar dan moet ik veilig kunnen zijn. En dat wil zeggen dat ik in de buurt van een deur of raam wil zijn.
Deze zomer is bij een kennis van me de bliksem ingeslagen op het dak, en bij klanten van me is heel het huis afgebrand door een blikseminslag.
En het is een fabeltje dat de bliksem altijd op het hoogste punt inslaagt. Ken mensen die vlak naast een kerktoren wonen en ook een inslag hebben gehad.
Dus jij moet gewoon doen wat je zelf veilig vindt.
lovejer
Lid
Woonplaats: Nieuwegein
Berichten: 411
Lid sinds: 2 jul. 2008
4 december 2011, 23:18 uur | Bericht #304613
Nou bij mijn collega is vorig jaar de hele zolder afgebrand door een bliksem inslag dus ik zal lekker naar beneden gaan!!!
ONWEER-staanbaar
Arends
Lid
Woonplaats: Coevorden
Berichten: 404
Lid sinds: 18 aug. 2008
4 december 2011, 23:30 uur | Bericht #304618
Citaat van MyrShalom, zondag 4 december 2011, 16:40 uur Uhm, de cv-ketel zit hier vlak naast mijn slaapkamerdeur dus dat vind ik al niet zo'n prettig idee... De schoorsteen trouwens ook. Dus als er daar wat mee gebeurd zit ik opgesloten, dan kom ik niet meer van de zolder af. Tenminste, dat is een deel van mijn angst. Of het een terechte angst is weet ik niet.

Dat de kans heel erg klein is weet ik wel, maar wat ik me dan vooral nu afvraag: wat kan er gebeuren als de bliksem inslaat in ons huis terwijl ik op zolder ben?


Als er een inslag komt zal de CV ketel, samen met de water- en gasleiding doelwit zijn. De leidingen zijn geaard, dus bij een sterke voorontlading zal vanuit deze leidingen (en de schoorsteen) de vanglading ontspringen. Ik heb deze situatie ook thuis, echter heb ik geen schoorsteen en de rookgasafvoer steekt niet boven de nok van het dak uit. Ik moet zeggen dat ik met een heftige bui ook liever niet op zolder ben, simpelweg omdat daar de inslag zal plaatsvinden en dat je dan eerst nog weer naar beneden moet, waarschijnlijk in het donker.

Nu heb ik ook in de nok van de woning wat TL lampen en bedrading hangen. en loopt er verticaal in een wand een stuk stripstaal. Vanuit deze geleiders zal ook een vanglading kunnen ontspringen.

Maar goed, wat er kan gebeuren is sowieso schade aan de electrische installatie en -apparaten. Hier zit koper in, en hierin wordt een flinke stroom gereduceerd, of krijgt de directe ontlading voor zijn kiezen. Deze piek is funest voor electronische onderdelen.
Voorts kan ik niet voorspellen wat er met de ketel en de water- en gasleiding gebeuren kan. Misschien wordt de stroom wel netjes afgevoerd via deze leidingen en gebeurt er verder niets, behalve dan voornoemde piek.
Of er brand uitbreekt zal liggen aan de sterkte van de ontlading, de hoeveelheid secundaire ontladingen en de materialen die de stroom moeten verwerken.
Of jezelf dan direct getroffen wordt lijkt mij zeer onwaarschijnlijk; de electrische installatie heeft minder weerstand dan je lichaam, dus zal die onderdeel worden van de ontlaadkring.

Nu zei je ook dat je vlakbij flats woont, tientallen meters. Dat is erg gunstig. De gemiddelde voorontlading zal in een straal van 50 meter vangladingen trekken. Dus als er recht boven je huis een voorontlading naar beneden komt, zal die hoogstwaarschijnlijk opgevangen worden door de vangontlading die vanuit de flat op 20 meter komt.
Het is wel zo dat hoe lager de stroomsterkte van de bliksem, hoe kleiner de 'vangcirkel' is. Een klein voorontladinkje recht boven je ziet de flat niet. Ook kan een sterke voorontlading boven de flat een vanglading vanaf jouw huis trekken.
De kans dat jij een zware inslag krijgt te verduren, is dus nog kleiner dan dat je een inslag krijgt te verduren.

Een hoop blabla, ik hoop dat je vraag iets beantwoord is. | Gewijzigd: 25 maart 2012, 20:34 uur, door Bart Standaert
tostoast
Lid
Woonplaats: Nijmegen
Berichten: 386
Lid sinds: 3 jul. 2009
5 december 2011, 00:04 uur | Bericht #304628
Citaat van Isabelle, maandag 5 december 2011, 0:06 uur En het is een fabeltje dat de bliksem altijd op het hoogste punt inslaagt. Ken mensen die vlak naast een kerktoren wonen en ook een inslag hebben gehad.
dat is geen fabeltje, de bliksem kiest de weg van de minste weerstand wat meestal een hoog punt is. maar hier zijn ook uitzonderingen op.
Mies
Lid
Woonplaats: Oosterbeek
Berichten: 27
Lid sinds: 22 jun. 2008
5 december 2011, 00:14 uur | Bericht #304629
Hmm, ik zou ook niet relaxed kunnen slapen op zolder tijdens onweer.
Dit gebeurde er vorig jaar bij mij in de straat:
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/arnh...-Oosterbeek.ece

Dus als ze je uitlachen, dan moet je je familie dit maar even laten zien.
aarden
Lid
Woonplaats: Leeuwarden
Berichten: 95
Lid sinds: 8 jan. 2010
5 december 2011, 02:00 uur | Bericht #304640
Als kind sliep ik ook op zolder. Tijdens onweer was ik altijd erg bang en kroop dan bij mijn zus onder de dekens.
Angst voor onweer is één ding. Weten dat het onveilig kan zijn, is een andere zaak.
Mijn angst voor onweer is zo goed als verdwenen, mede dankzij alle geweldige informatie hier.
Zou ik nu wel weer op een zolder durven slapen tijdens een flinke onweersbui?
Nee, ik denk het niet. Dit heeft echter meer te maken met het idee, dat je daar niet gemakelijk weg kunt komen.

Dus, luister lekker naar je gevoel, die bank slaapt ook prima.
En trek je vooral niks aan van die mekkerende huisgenoten.
Het gaat er om dat jij je veilig voelt!
| Gewijzigd: 25 maart 2012, 20:36 uur, door Bart Standaert
Woonplaats: Finsterwolde (Oost Groningen)
Berichten: 365
Lid sinds: 23 aug. 2006
5 december 2011, 08:52 uur | Bericht #304663
nog een paar jaartjes hier op 0-0 zullen je wel helpen!
daar waar ik je vroeger groot gelijk had gegeven, en zelf dekking zocht onder een tafel...

lag ik afgelopen nacht onder mijn grote dakraam!
te genieten van de prachtige bliksems en heerlijke roffels...
2 uur slaap gemist...maargoed onweer blijft een obsessie van me!
mama van 2, gék op watersport,natuur,nieuws het weer en reizen. tevens brandweervrouw en gek op bijna alles wat een ander te gek is :)
Arends
Lid
Woonplaats: Coevorden
Berichten: 404
Lid sinds: 18 aug. 2008
5 december 2011, 23:11 uur | Bericht #305084
Citaat van Isabelle, zondag 4 december 2011, 23:06 uur En het is een fabeltje dat de bliksem altijd op het hoogste punt inslaagt. Ken mensen die vlak naast een kerktoren wonen en ook een inslag hebben gehad.
Wie of wat zegt dan dat de bliksem op het hoogste punt inslaat? Volgens mij is het slechts een oude mythe vanuit de tijd dat we nog niet beter wisten. Jouw conclusie is niet helemaal juist. Zoals al gezegd wordt de weg van de minste weerstand opgezocht. Dat je kennissen vlak bij de kerk een inslag hebben gehad kan heel goed, als de voorontlading maar van de 'goede' kant komt. Ook kan een zwakke bliksem treffen. (Ter info: een standaard bliksemafleider op een normaal huis heeft een horizontale draad over de nok lopen en 2 draden die naar aarde lopen. Deze vangt 99% van de bliksems op. Die 1% die overblijft zijn bliksems met lage stroomsterkte, en kunnen alsnog op een ongewenste plaats in huis inslaan. Wil je meer bliksems afvangen, moet het afleidersysteem fijnmaziger worden).

Al die mythes en spookverhalen over bliksem en onweer moeten maar eens de wereld uit. Hoewel nog steeds niet exact het mechanisme van ontstaan van bliksem begrepen is, is de feitelijke bliksem niets anders dan een simpel stukje basisnatuurkunde. Niks mysterieus, niks geheimzinnigs, gewoon een beetje (veel) stroom.
Franka
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 137
Lid sinds: 26 jul. 2006
5 december 2011, 23:47 uur | Bericht #305096
Als jij zelf het idee hebt dat je het niet fijn vind en het niet vertrouwd gewoon beneden gaan slapen , ik geef je groot gelijk. De kan dat het gebeurd is niet groot maar het kan nog steeds en het zijn zulke enorme krachten, dus doe wat je voelt. Ik was vroeger altijd voorzichtig met vuurwerk , altijd handen op mn oren en mn vader kap daar mee anders ga ik niet met je naar buiten. dus ik 4 jaar geleden hier naar buiten met bril op en hoor bescherming en krijg ik samen met mn vriend een zinkpijl naar mn hoofd , soort lawinepijl. De littekens staan nog op onze benen en blijven daar ook. terwijl ik altijd zo voorzichtig ben , dus zo zie je maar.
bees
Lid
Woonplaats:
Berichten: 50
Lid sinds: 24 feb. 2010
6 december 2011, 03:28 uur | Bericht #305114
Over het slapen op zolder.
Ik zou überhaupt al niet op een zolder gaan slapen. Bij een eventuele brand kan je geen kant op.
Thuis zorg ik er ook altijd voor dat de vluchtwegen altijd vrij zijn van rommel (zeker 's avonds/ 's nachts).
Nou heb ik makkelijk praten, in mijn ouderlijk huis kan ik zo het raam van mijn ex-slaapkamer uitstappen in de dakgoot en dan 2 meter naar benden springen, mijn eigen huizen hebben vooralsnog altijd een slaapkamer op de begane grond gehad. (ik heb echt een ******** hekel aan traplopen )
Maar zonder gekkigheid, als je vanaf zolder maar één route hebt om naar buiten te komen en uit/van je huis regel dan in elk geval een blusmiddel en een branddeken. En nog liever een touwladder oid waarmee je uit je dakraam kan vluchten.

Hoop dat ik je nu niet heb veroordeeld tot het slapen op de bank:) | Gewijzigd: 25 maart 2012, 20:37 uur, door Bart Standaert
MyrShalom
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 435
Lid sinds: 23 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 december 2011, 09:16 uur | Bericht #305491
Bedankt voor al jullie reacties!

Ik ben blij dat ik nu in ieder geval kan zeggen dat ik een reden heb om op de bank te gaan slapen. Wanneer ze me uitlachen ga ik in de tegenaanval met behulp van jullie informatie

Die flats hier naast me geven me soms wel een veilig gevoel tijdens onweer, maar zo hoog zijn ze niet. Het zijn flats van 3 verdiepingen en dus maar 1 verdieping hoger dan mijn eigen huis.

Ik weet in ieder geval dat ik lekker van de zolder wegga tijdens onweer. Vanmorgen werd ik door de donder uit bed gedreund en ben ik eerst nog blijven liggen, maar na een felle bliksem en weer een flinke donder toch maar een verdieping lager gaan staan, om daar door het raam naar de bliksem te kijken. Prachtig hoor, ik ben inmiddels niet meer bang voor onweer, maar die zolder, daar blijf ik toch liever weg. Dat zal dus wel zo blijven

Oh over brandveiligheid hoef je mij niet veel te vertellen Ik hou me al jarenlang bezig met brandveiligheid in woningen en vooral in woningen met kinderen en heb hele vluchtplannen opgesteld waaronder ook tips met betrekking tot de zolder. Ik denk dat ik tijdens brand dus wel van de zolder af ga komen. Alleen of me dat tijdens brand na een blikseminslag ook zal lukken? Ik denk dat ik van de klap zo zal schrikken dat ik in paniek raak en niet meer weet wat ik moet doen. Nog een reden dus om tijdens onweer dan maar van de zolder weg te gaan.
Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 117 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 117, lezen 4 mensen het topic "Discussiepagina winter 2023-2024".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden