Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Falls, TX.

28 Apr 2024 16:45:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Milam, TX.

28 Apr 2024 16:35:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adair, OK; Cherokee, OK; Haskell, OK; Muskogee, OK; Sequoyah, OK.

28 Apr 2024 16:12:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Crawford, AR; Washington, AR; Adair, OK; Sequoyah, OK.

28 Apr 2024 16:12:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cedar, MO; Dade, MO.

28 Apr 2024 16:12:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Dade, MO.

28 Apr 2024 16:12:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Caldwell, TX; Guadalupe, TX; Hays, TX; Travis, TX.

28 Apr 2024 15:20:16

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Caldwell, TX; Comal, TX; Guadalupe, TX; Hays, TX; Travis, TX.

28 Apr 2024 14:54:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Le Flore, OK.

28 Apr 2024 14:51:15

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor McDonald, MO.

28 Apr 2024 13:42:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Benton, AR; Washington, AR.

28 Apr 2024 13:42:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Haskell, OK; Latimer, OK; McIntosh, OK; Pittsburg, OK.

28 Apr 2024 13:42:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adair, OK; Cherokee, OK; Haskell, OK; Muskogee, OK; Sequoyah, OK.

28 Apr 2024 13:42:07

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Benton, AR; Delaware, OK.

28 Apr 2024 13:42:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Le Flore, OK.

28 Apr 2024 12:46:12
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
10 december 2011, 22:50 uur | Bericht #307282
Citaat van Maxim1110, zaterdag 10 december 2011, 22:34 uur En foto van het jaar is 1 keer per jaar. 1 keer. Per jaar. Heb je daar echt zo'n last van?

Het begrijpen is moeilijk, dat weet ik.... Is het nu zoveel moeite om 1 te kiezen uit de foto van de week en die foto van het jaar wordt? Daarbij wordt er door een aantal personen hier iets aangehaald wat totaal, maar dan ook totaal niet relevant is aan dit onderwerp! | Gewijzigd: 10 december 2011, 22:53 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Bronk
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 4104
Lid sinds: 27 jul. 2006
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 december 2011, 22:51 uur | Bericht #307283
Ok .. Nogmaals !! er komt overleg met de crew, en er komt een antwoord. Ik vind het een beetje jammer dat er zo over door gezaagt wordt.
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Arkel
Berichten: 431
Lid sinds: 28 jul. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 december 2011, 00:38 uur | Bericht #307313
Ik vind het een gaaf idee!
Is indd een geregel om een foto te benoemen als foto van het jaar...
Het is wel leuk als het van de afgelopen week fotowedstrijd van de 1e plek is??

Indd een berg geregel maar het idee is leuk! | Gewijzigd: 11 december 2011, 00:38 uur, door Resident Evil
Dichter bij moeder natuur! I love it **stormchaser for life** Fotografie website Lynette RensenInterviews over stormchasen! AD rivierenland en De stad GorinchemInterviews Stormchasen NL, Lynette Rensen
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 december 2011, 00:45 uur | Bericht #307316
Citaat van Resident Evil, zondag 11 december 2011, 0:38 uur Ik vind het een gaaf idee!
Is indd een geregel om een foto te benoemen als foto van het jaar...
Het is wel leuk als het van de afgelopen week fotowedstrijd van de 1e plek is??

Indd een berg geregel maar het idee is leuk!

Idd, qua geregel zou het voor de crew handiger zijn om iedereen gewoon 1 foto te laten posten ipv alle foto's uit de wedstrijden te gaan zoeken.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 december 2011, 01:53 uur | Bericht #307327
voor de mensen die nog niet zo lang op o-o zijn is het misschien wel een leuk idee om rond oud en nieuw een extra foto-topic te maken zodat iedereen zijn of haar foto van het jaar kan posten. Gewoon als afsluiter van het jaar. Dan zien we ook nog eens alle schitterende foto's voorbij komen! Al lijkt het me voor de crew ondoenlijk om daar dan de beste foto uit te kiezen.

we zien wel!
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 december 2011, 02:02 uur | Bericht #307329
Ik ben ook voor een foto van het jaar, maar dan wel door de forumleden gekozen. Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben wat de leden nou echt mooi vinden!
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
11 december 2011, 11:53 uur | Bericht #307360
Citaat van Eilander, zondag 11 december 2011, 2:02 uur Ik ben ook voor een foto van het jaar, maar dan wel door de forumleden gekozen. Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben wat de leden nou echt mooi vinden!


Zal een hoop vriendjespolitiek bij komen dan. Maar zoals Bronk ook al aangaf.....

QUOTE
Ik vind het een beetje jammer dat er zo over door gezaagd wordt.
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 december 2011, 12:32 uur | Bericht #307377
Citaat van Jan van Ooijen, zondag 11 december 2011, 11:53 uur Zal een hoop vriendjespolitiek bij komen dan. Maar zoals Bronk ook al aangaf.....
Tja, dat risico loop je wel. Maar ik denk eerlijk gezegd dat het wel mee zal vallen. En anders kunnen we altijd nog anoniem stemmen (ergo: je stemt op een foto maar je weet niet van wie die is).
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 december 2011, 13:09 uur | Bericht #307390
Citaat van Jan van Ooijen, zondag 11 december 2011, 11:53 uur Zal een hoop vriendjespolitiek bij komen dan. Maar zoals Bronk ook al aangaf.....

Mwoch... het zijn actieve forumleden die discussiëren over een idee voor het forum. Het lijkt me een beetje een luxeprobleem voor een moderator. Denk dat moderators van veel forum er een moord voor zouden doen als leden actief meedenken, met ideeën komen en enthousiast zijn. Het zegt iets over het succes van je forum, toch?
Het blijft natuurlijk wel gewoon een beslissing van de crew. Iedereen weet dat en kan ermee leven. Het is geen kritiek, het is geen aanval en geen ondermijning. Het is gewoon een idee waarover gepost wordt. Zie het probleem niet helemaal.

Wat betreft vriendjespolitiek... hmm zou kunnen. Weet ik eigenlijk niet. Zijn er veel vriendschappen ontstaan door O-O. Ook wel een goede zaak eigenlijk!

Meeste leden ken ik wel als mensen die eerlijk hun mening geven en die gewoon heel blij worden van een mooie weerfoto. Dat vind ik zo leuk aan het forum.
Ik heb wel een vermoeden wie zou gaan winnen, dat wel. Maar dat komt gewoon omdat ie dit jaar een briljante foto heeft gemaakt, niet omdat hij hier vriendjes heeft.
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 december 2011, 14:06 uur | Bericht #307408
Citaat van Eilander, zondag 11 december 2011, 13:09 uur ...
Helemaal mee eens! Daarnaast merk ik vaak ook in de uitslagtopics dat iedereen positief is over de resultaten en elkaar feliciteert, en dat dus iedereen elkaar de overwinning gunt.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Woonplaats: Zoetermeer
Berichten: 280
Lid sinds: 11 mei. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 december 2011, 19:03 uur | Bericht #289990
Ik ben wel voorstander van een kalender 2012, met foto's uit de foto competitie van afgelopen jaar.
Op deze manier hebben we 12 foto's van het jaar lijkt me dan ook veel leuker.

Kalender maken kan vrij gemakkelijk online.
Alleen het afhandelen van betaling+versturing dat is wel iets dat iemand op zich zou willen nemen.


Glenn
Woonplaats: Arkel
Berichten: 431
Lid sinds: 28 jul. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
13 december 2011, 21:20 uur | Bericht #307937
Citaat van Pgs3000, zondag 11 december 2011, 1:53 uur voor de mensen die nog niet zo lang op o-o zijn is het misschien wel een leuk idee om rond oud en nieuw een extra foto-topic te maken zodat iedereen zijn of haar foto van het jaar kan posten. Gewoon als afsluiter van het jaar. Dan zien we ook nog eens alle schitterende foto's voorbij komen! Al lijkt het me voor de crew ondoenlijk om daar dan de beste foto uit te kiezen.

we zien wel!



Dat vind ik helemaal een goed idee!! Je beste foto van het afgelopen jaar!
Dichter bij moeder natuur! I love it **stormchaser for life** Fotografie website Lynette RensenInterviews over stormchasen! AD rivierenland en De stad GorinchemInterviews Stormchasen NL, Lynette Rensen
Terug naar boven
1 2
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.854 topics, welke bij elkaar 448.367 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.581 leden.
Het nieuwste lid is Basic .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 146 mensen aan het browsen op het forum. 3 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 146, lezen 5 mensen het topic "Algemeen onweerskansentopic 2024".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden