Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC.

19 Apr 2024 20:44:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 20:31:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

19 Apr 2024 20:16:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Richmond, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 19:50:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 16:12:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Edgefield, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 15:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Winston, AL.

19 Apr 2024 14:26:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR.

19 Apr 2024 09:45:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

19 Apr 2024 08:41:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alexander, IL; Johnson, IL; Pulaski, IL; Union, IL.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Maries, MO; Phelps, MO; Pulaski, MO.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Attala, MS; Leake, MS; Madison, MS.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, MO.

19 Apr 2024 08:34:21
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Vlissegem De Haan (Belgische kust)
Berichten: 1355
Lid sinds: 24 okt. 2010
25 december 2011, 14:53 uur | Bericht #312472
Beste medeleden en crew,

Om te beginnen wens ik iedereen een prettig Kerstfeest en een spetterend nieuwjaar

De grote wens op nieuwjaar is uiteraard droog, niet mistig, niet teveel wind en aangenaam buitenstaan weer. Of dit ook uitkomt en 2012 perfect start kan je hier lezen: http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=30122

Maar goed. Zowel in het herfsttopic, als in de wintertopics zien we veel gedeelde meningen over het weerjaar 2011, de een vindt dit jaar het slechtste jaar ooit, de andere vindt het het beste jaar en anderen vinden het een jaar als een ander. Veel hing af van de locatie en tijd. Omdat dit alles vrij off-topic is in het wintertopic is dit het topic om dit jaar te bespreken, wat je er goed aan vond of wat er niet goed aan was enz. Kortom een leuke afsluiter van het weerjaar 2011.

Ik zal de spits afbijten.

Winter: Na de enorme boost en koude van eind-november en december 2010 raakten we alles letterlijk in één keer kwijt. Wanneer de dooi inviel (hier 21 december) kwam de vorst en winter niet meer terug en dit zorgde dat de winter in 2011 zelf slecht was. Ook december 2011 liet veel liggen en buiten het beginstukje van Johann zien we niet direct hoop. Mijn dagen in 2011 met een gesloten sneeuwdek staat, ja niet te geloven maar toch waar, op 0 en het ziet er naar uit dat ik dit ronde cijfer de rest van het jaar zal behouden. Dus de winter is voor mij in 2011 een grote flop. Maar ja, zo is het weer, hij trekt zich er niets van aan. Daarom heb je alternatieven

Lente: Na de toch wel treurige 2 maanden januari en februari zorgde maart ervoor dat de winter me niets meer kon schelen. Een enorme zonnige, droge en aangename maand, wat kon ik nog meer wensen? Alleen de eerste onweersklap van het jaar die ik zo goed als altijd heb in deze maand bij de maartse buien bleef uit waardoor 2011 voor mij op dat vlak ook weer speciaal was. April werd nog warmer en er zaten zelfs al zomerse dagen bij met prachtige onweersbuien naar het einde toe. Mei was meer afwisselend maar toch nog steeds een overwegend aangename, zonnige en te droge maand. In deze maand piste ik wel naast de pot wat onweersbuien betreft Maar in het algemeen was dit de beste lente ooit voor mooi weer!

Zomer: Na de prachtige lente en een spetterende Hemelvaartweekend in begin juni sloeg het weer stilaan om naar een meer wisselvallig weertype dat hier de rest van de maand aangehouden werd. Ook bij warmte-onweders hier piste ik naast de pot maar bij onweders bij koude bovenluchten was het hier toch wel altijd wel raak. Op 25 juni trok hier dan het welbekende warmtefront over en de temperatuur steeg hier van 14 graden in de voormiddag tot 22 graden in de avond. De 26ste, 27ste en 28ste verliepen zomers en deels tropisch met in de nacht van 27 op 28 juni en de ochtend van 28 juni onweersklapjes. De avond van 28 juni was een zeer grote flop echter vergeleken met het binnenland. Het westen hé Juli verliep helemaal niet zoals het moest. Te koud, somber en te nat waardoor de Horeca ook klappen kreeg en veel mensen depressief werden. Maar ook hiervoor heb je alternatieven en soms kwamen onweders bij koude bovenluchten wel eens hallo zeggen . Augustus verliep matig. Deels wisselvallig maar wel met serieus onweer. Vooral de 23 en 27ste was het hier volle bak raak En de temperatuur deed toch al terug meer mee. Al bij al vond ik de zomer matig. Kan beter maar zeker ook slechter

Herfst: In september begon het mooie weer van de lente stilaan terug te keren. 3 en 10 september waren opnieuw zomerse dagjes dat afgesloten werd door onweer met op 10 september een spetterende lichtshow aan de oostelijke horizon. Begin oktober was gewoon op en top zomers met 25 graden en meer. Lekker toch? Ook de rest van oktober verliep zonnig, droog en aangenaam warm. Je voelde de nachten wel al kouder worden. November 2011 stond in teken van een Eurohoog dat ons nu en dan aangenaam, zonnig en droog weer bezorgde en dan eens mistige dagen. November bracht amper een druppel regen maar dit werd dan wel weer gecompenseerd door december. Dubbel en dik!

Dus al bij al heb ik niet zo'n heel slecht jaar achter de rug. Hij kan beter hoor O jawel, maar hij kan zeker ook veel slechter! Ik heb deels veel voorpret beleefd dankzij onweer-online en dit telt ook mee. Bedankt crew en leden daarvoor!

Op naar een nog gezelliger 2012 Santé!

Een tevreden klant/lid
TaL
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/MathiasDeleye
Woonplaats: Homoet (Overbetuwe)
Berichten: 1134
Lid sinds: 9 jun. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 december 2011, 20:40 uur | Bericht #312505
Ja inderdaad, ieder zijn kijk op 2011. Helaas viel het bij jou wat tegen, maar 2012 biedt weer hoop! En inderdaad, de inzet van de crew mag zeker even genoemd worden!
Waarom deze advertentie?
weerfreak
Lid
Woonplaats: Monster (Westland) (Zuid-Holland)
Berichten: 635
Lid sinds: 19 nov. 2010
26 december 2011, 22:10 uur | Bericht #312689
Hier mijn kijk op 2011:
Winter: Zeer slecht, na de verwenning van maarliefst 30 cm sneeuw (4 december, vlak voor de dooi) en nog eens 35 cm sneeuw (18 december, laatste sneeuwdag 2010/2011 hier), heeft de winter niks meer van zich laten zien in januari en februari, op een paar winterse buien na. Ook afgelopen december hier was natuurlijk voor iedereen flup, op een paar stormen in het begin na. Maar winters? No way.

Lente: Prachtig weer, ontzettend veel zonneschijn, eerste onweersklappen (ergens eind april) en die bui was prachtig mooi . Ook stond de lente in het teken van droogte, uitgedroogde gebarsten grond kon ik hier waarnemen. Ook in mei de eerste zomerse stranddagen gehad

Zomer: Flup, flup en nog eens flup. Regen, wind en koelte hebben er voor gezorgd dat ik misschien maar 4 keer op het strand heb kunnen liggen. Met onweer piste ik vaak naast de pot, zoals 28 juni, op een ochtendbui en 2 avondbui(tjes) na, maar als je dat vergeleek met wat er over de rest van het land trok O.o
In augustus nog wat onweer gehad, maar natuurlijk vrij weinig zomerweer.

Herfst: Heerlijk, warm, zonnig en genietend. Op 1 oktober nog op het strand gelegen
10 september was ook weer flup hier, terwijl ik zelfs in het westen zat
Ik lag precies tussen de twee buien in, 1 grote bui op zee en 1 net ten oosten van mij. Nog wel wat ontladingen waar kunnen nemen, maar veel was het niet.
Voor de rest was het weer na lange tijd mooi en rustig te zijn ook behoorlijk saai te noemen. Het was tijd voor verandering, en ja die vond plaats eind november en begin december, waar we nu nog steeds last van hebben.

Conclusie: Slecht, zeer slecht, vooral qua onweer, zomer- en winterweer. Het leuke (wat ik leuk vind) bleef volledig uit.
Eigenlijk was het het hele jaar herfst, behalve de lente en de herfst zelf.

Gr. Weerfreak

Edit: En voor de crew: Enorm bedankt voor alle hulp, informatie en advies dit jaar. Fijne dagen nog en ga zo door!
Gr. een tevreden o-o lid | Gewijzigd: 26 december 2011, 22:13 uur, door weerfreak
Weerfreak's weer:2012 lente en zomer : Onweersdagen: 0 Zwaar Onweer: 0
jones
Lid
Woonplaats: Baal (Tremelo, Belgie)
Berichten: 1864
Lid sinds: 26 jul. 2008
27 december 2011, 11:35 uur | Bericht #312764
Ik vond 2011 maar een mager jaar, een jaar zonder winter en zonder zomer
Onweersdagen 2012 : 2 Onweersdagen in het geheugen: 2 juni 2008, 26 mei 2009, 7 oktober 2009, 10 en 14 juli 2010, 28 juni 2011, 23 augustus 2011
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.850 topics, welke bij elkaar 448.360 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is NightFoxy.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 167 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 167, lezen 1 mensen het topic "Winter 2010/2011 discussietopic deel 20".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden