Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Rawlins, KS; Hitchcock, NE; Red Willow, NE.

26 Apr 2024 11:31:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cleveland, OK; McClain, OK.

26 Apr 2024 11:27:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cowley, KS; Sumner, KS.

26 Apr 2024 11:17:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Harper, KS; Sumner, KS.

26 Apr 2024 10:43:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Comanche, OK; Cotton, OK; Archer, TX; Clay, TX; Wichita, TX.

26 Apr 2024 10:43:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Comanche, OK; Cotton, OK; Tillman, OK; Archer, TX; Clay, TX; Wichita, TX.

26 Apr 2024 10:04:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Logan, OK; Oklahoma, OK.

26 Apr 2024 09:31:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Baylor, TX; Wilbarger, TX.

26 Apr 2024 09:28:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor King, TX; Stonewall, TX.

26 Apr 2024 09:16:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Baylor, TX; Foard, TX; Knox, TX; Wilbarger, TX.

26 Apr 2024 09:01:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Kent, TX; King, TX; Stonewall, TX.

26 Apr 2024 08:58:14

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Kent, TX.

26 Apr 2024 08:58:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Foard, TX; Knox, TX.

26 Apr 2024 08:22:46

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dodge, NE.

26 Apr 2024 08:22:46

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dodge, NE; Saunders, NE.

26 Apr 2024 07:57:23
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Govert
Lid
Woonplaats:
Berichten: 142
Lid sinds: 14 dec. 2010
5 januari 2012, 12:48 uur | Bericht #315079
| Gewijzigd: 7 januari 2012, 09:46 uur, door Marga
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
5 januari 2012, 12:58 uur | Bericht #315089
zeer onwetenschappelijk filmpje, het gaat voorbij aan mijn theorien:
Maya steenhouwer was aan het werk toen zijn vrouw riep "eten".
"ik kom er aan schat, wat hebben we vanavond?"
"kip"
"oh lekker schat"
gevolgd door
"aargh uche uche.. gggh ghhh g........."
Onze steenhouwer heeft zich in een botje verslikt en kon aldus de kalender niet meer af maken.

Nu weet ik niet of ze Maya's ook echt kip aten dus een andere mogelijkheid is dat onze vriend de steenhouwer dacht "2012? Jeej, dan ben ik er niet meer, hefet het ook niet zo veel zin om door te gaan"
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: leeuwarden
Berichten: 770
Lid sinds: 16 feb. 2010
5 januari 2012, 13:11 uur | Bericht #315101
Citaat van jcroon, donderdag 5 januari 2012, 12:58 uur zeer onwetenschappelijk filmpje, het gaat voorbij aan mijn theorien:
Maya steenhouwer was aan het werk toen zijn vrouw riep "eten".
"ik kom er aan schat, wat hebben we vanavond?"
"kip"
"oh lekker schat"
gevolgd door
"aargh uche uche.. gggh ghhh g........."
Onze steenhouwer heeft zich in een botje verslikt en kon aldus de kalender niet meer af maken.

Nu weet ik niet of ze Maya's ook echt kip aten dus een andere mogelijkheid is dat onze vriend de steenhouwer dacht "2012? Jeej, dan ben ik er niet meer, hefet het ook niet zo veel zin om door te gaan"

ze stopten omdat op 21 december de zon melkweg en de aarde op een lijn staan tijdens zonsopkomst en ze dachten dat DAT een catastrofale kracht zou hebben en daarmee de aarde wegveegd
maar ondertussen is al gebleken dat er dan niks gebeurd;)
dus aanstaande december zijn we veilig:D:P
Imrich
Lid
Woonplaats: Deventer Overijssel
Berichten: 904
Lid sinds: 1 feb. 2008
5 januari 2012, 13:28 uur | Bericht #315111
Misschien en dom filmpje maar wel de meest eenvoudige illustratie van wat er aan de hand is. Wat je er namelijk ook achter denkt te kunnen zoek de rede waarom 2012 het einde is komt puur door dat men gestopt is met het maken van de kalender.

De rede dat de kalender stopt is eigenlijk vrij simpel maar ook erg ingewikkeld. Laat ik er eerst mee beginnen dat de Maya die deze kalender gemaakt heeft bepaald niet dom was en zo ver komen dus en behoorlijke prestatie is met de kennis van toen.
Nu de rede waarom de Maya kalender is gestopt zo als ik het zie. Ik ga voor het gemak even uit van de huidige kalender (de Mayakalender zal vast niet veel verschillen).
Onze kalender bestaat uit jaren. maanden en dagen en zelfs schrikkeljaren, maanden en dagen. Dit complexe verhaal word nog moeilijker door dat periodiek het verhaal het zelfde wordt als jaren daar voor. Je zou kunnen zeggen dat om de 5 jaar 1 januari op en zondag valt. Dit is echter niet het geval er zitten fluctuaties in de herhaling. Het kan best dat de volgende keer dat 1 januari op zondag valt over 3 jaar is maar ook pas over 7 of 8 jaar dat maakt het zo moeilijk.

Wij kwamen hier achter door dat mijn oma en eeuwige kalender heeft. Ja echt en eeuwige kalender en tot en paar jaar terug klopte alles perfect want tot zo ver was het voor gerekend. Toen kwam echter het verhaal niet meer uit om dat er en schrikkeljaar tussen zat schoof de boel en beetje op we zijn toen uiteindelijk en halve dag aan het puzzelen geweest om de kalender weer goed te krijgen.

Voor de Maya moet dit zo en eind van te voren zeker en hele opgave geweest zijn om de boel op de rit te houden tot het op zeker moment fout gaat. Dit gebeurt (op de laatste dag van 2012 op de Maya kalender vermoed ik) toevallig in 2012 maar had ook in 1940 of in 2070 kunnen gebeuren.
Picobyte
Lid
Woonplaats: Stadskanaal/Kopstukken
Berichten: 694
Lid sinds: 31 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 januari 2012, 16:43 uur | Bericht #315203
Lijkt mij duidelijk genoeg.
2012joke.jpg
Bliksem is gewoon gratis random stroom.Die donder krijg je er extragratis nog bij.
Murphy
Lid
Woonplaats: Heerenveen
Berichten: 561
Lid sinds: 25 mei. 2009
5 januari 2012, 16:48 uur | Bericht #315204
Jahaa, maar ondertussen gaan we allemaal deaud door de Etna, de vulkaan in Duitsland, de Zuidwalvulkaan, Ajax-hooligans en De Storm Van Januari 2012! André Kuipers is volgende week de enige Hollander!
albalinda
Lid
Woonplaats: Klein Stavern (DL. Emsland)
Berichten: 916
Lid sinds: 23 nov. 2010
5 januari 2012, 16:51 uur | Bericht #315205
Citaat van Murphy, donderdag 5 januari 2012, 16:48 uur Jahaa, maar ondertussen gaan we allemaal deaud door de Etna, de vulkaan in Duitsland, de Zuidwalvulkaan, Ajax-hooligans en De Storm Van Januari 2012! André Kuipers is volgende week de enige Hollander!
Ook al ben je nog zo snel, de sneeuwbuien achterhalen je wel.....
pyro
Lid
Woonplaats: Utrecht
Berichten: 721
Lid sinds: 11 jul. 2010
5 januari 2012, 20:55 uur | Bericht #315281
Ik ben benieuwd of nederland veel mensen kent die geloven in de 2012 meuk
Volg pyropix stormchase videos op http://www.facebook.com/pyropixvideos
Marlieke
Lid
Woonplaats: Rijssen (OV)
Berichten: 199
Lid sinds: 7 aug. 2011
6 januari 2012, 09:42 uur | Bericht #315435
Hier 1 die er niet in gelooft. Over 360 dagen vier ik gewoon weer oud en nieuw!
Nemt mie nit serieus, dat dut mien kearl ook nit...vertaling: "Neem me niet serieus, dat doet mijn man ook niet..." :-)
Woonplaats: Simpelveld
Berichten: 681
Lid sinds: 15 mrt. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 januari 2012, 15:48 uur | Bericht #315528
Planetary alignment zal ons niks doen, omdat dat namelijk al heel vaak zonder enige merkbare gevolgen voor ons voorbij ging.

Tja, de zon...............
We lopen naar een zonnemaximum in 2012-2013 en ja de zon heeft best de kracht behoorlijk wat schade aan te richten.
Maar wederom geen zorgen, het ergste wat in dat geval kan gebeuren is dat ons electiciteitsnet eruit gaat, meer niet.

Ok, misschien dat er dan wat mensen zijn die zich gaan misdragen en dat het economisch en in de logistiek niet zo gunstig zal zijn. Maar weer, Er zal geen ramp gebeuren die ons uit zal roeien!
Mijn WebsiteMijn Twitter
Shadow112
Lid
Woonplaats: Hasselt (ov)
Berichten: 1660
Lid sinds: 22 nov. 2010
6 januari 2012, 16:15 uur | Bericht #315529
Citaat van Piet Berger, vrijdag 6 januari 2012, 15:48 uur We lopen naar een zonnemaximum in 2012-2013 en ja de zon heeft best de kracht behoorlijk wat schade aan te richten.
Maar wederom geen zorgen, het ergste wat in dat geval kan gebeuren is dat ons electiciteitsnet eruit gaat, meer niet.


Voor sommige internet verslaafden is dat dus wel het einde van de wereld!
Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
6 januari 2012, 16:18 uur | Bericht #315530
Citaat van Shadow112, vrijdag 6 januari 2012, 16:15 uur Voor sommige internet verslaafden is dat dus wel het einde van de wereld!
Dat wordt dus een "horrorjaar`voor velen hier...
(leest geenstijl mee?)
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 januari 2012, 19:43 uur | Bericht #315596
:| zucht...



echt...

volgend jaar zitten we hier allemaal zo van: zie je wel, de wereld is er nog!!
Die 2012 bullshit is gelukkig binnen een jaar voorbij.
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
Mrkos
Lid
Woonplaats: Assen
Berichten: 572
Lid sinds: 19 aug. 2010
6 januari 2012, 19:49 uur | Bericht #315599
Citaat van Pgs3000, vrijdag 6 januari 2012, 19:43 uur :| zucht...



echt...

volgend jaar zitten we hier allemaal zo van: zie je wel, de wereld is er nog!!
Die 2012 bullshit is gelukkig binnen een jaar voorbij.


Inderdaad, hoevaak hebben we het al gehoord dat het einde van de wereld nadert.. ? Teveel.. Ik bedenk me zo die gast uit Amerika die dat via de radio verspreidde.. Wederom gebeurde er niks. 1 en al bullshit denk ik
Govert
Lid
Woonplaats:
Berichten: 142
Lid sinds: 14 dec. 2010
6 januari 2012, 23:05 uur | Bericht #315643
Het geloven in het einde van de wereld is overigens iets typisch uit christelijke gebieden. Andere religies zien het bestaan meer als een cyclus: aan het einde van de cyclus begint de nieuwe en dat is juist iets om naar uit te kijken!
Micky
Lid
Woonplaats: Zoeterwoude, ZH
Berichten: 499
Lid sinds: 6 jan. 2010
7 januari 2012, 01:04 uur | Bericht #315657
Citaat van Govert, vrijdag 6 januari 2012, 23:05 uur Het geloven in het einde van de wereld is overigens iets typisch uit christelijke gebieden. Andere religies zien het bestaan meer als een cyclus: aan het einde van de cyclus begint de nieuwe en dat is juist iets om naar uit te kijken!
En als je nou NERGENS in geloofd....blijft er dan ook nog iets om naar uit te kijken?
Het einde van de wereld klinkt namelijk in mijn ongeloof toch anders dan het einde van een cyclus die opnieuw gaat beginnen!?
WAAR IS DE WIND ALS HET NIET WAAIT?
Callie-P
Moderator
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 2152
Lid sinds: 16 jan. 2010
7 januari 2012, 02:08 uur | Bericht #315662
of je nou wel of niet in die maja kalender gelooft..
paar jaar terug kwam men er achter dat er een foutje zat in de berekening.. enfin lees zelf maar.. 2012 is zooooo jaren 2009

http://www.nu.nl/wetenschap/2109365/wereld...as-in-2220.html
Micky
Lid
Woonplaats: Zoeterwoude, ZH
Berichten: 499
Lid sinds: 6 jan. 2010
7 januari 2012, 02:30 uur | Bericht #315664
http://www.nu.nl/wetenschap/2109365/wereld...as-in-2220.html[/quote]


Er is voor mij maar 1 maya...
| Gewijzigd: 7 januari 2012, 09:47 uur, door Marga
WAAR IS DE WIND ALS HET NIET WAAIT?
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
7 januari 2012, 11:18 uur | Bericht #315708
Citaat van Govert, vrijdag 6 januari 2012, 23:05 uur Het geloven in het einde van de wereld is overigens iets typisch uit christelijke gebieden. Andere religies zien het bestaan meer als een cyclus: aan het einde van de cyclus begint de nieuwe en dat is juist iets om naar uit te kijken!
Het is maar hoe je "wereld" leest. Als je de "wereld" gelijk stelt aan "aarde" dan is het einde van de wereld pas aan de orde op het moment dat de hele planeet door een komeet uiteengeslagen wordt of door de zon verzwolgen. Zelfs uitdoven van de zon waardoor het hier een beetje een horrorwinter-achtige boel wordt is dan niet het einde van de wereld, dezer ronde bol kan het dan nog wel uithouden. Maar meestal wordt "wereld"gebruikt als in "de werled waarin wij leven" en die wordt danig op zijn kop gezet bij aanvang van de meeste nieuwe cycli, en in dat opzicht is het begin van een nieuwe cyclus toch wel te beschouwen als het einde van de wereld. Ongeveer zoals die hele grote komeet deed, was het het einde van de wereld? Neuh, de aarde bestaat nog, maar voor een groot aantal dieren en dierenkolonies was het toch echt "het einde". Van een oude naar een nieuwe cyclus is net zo destructief als "het einde van de wereld".

De kreet "het einde der tijden" is echter inderdaad een typisch "christelijk" verschijnsel maar afgezien van een enkele sekte/geloofsgemeenschap hebben de "doemscenario's" vooral een brede aanhang in , umm, hoe moet ik dat zeggen, de tamelijk zweverige bevolkingsgroepen die juist niks moeten hebben van het Christelijk gedachtengoed.
De meeste gelovigen van een religie die is begonnen met Christus (van welke denominatie dan ook) hebben iets van "we zien het wel aankomen" of doen in ieder geval niet mee met "het zal volgend jaar gebeuren"hypes. Net als de meeste mensen die atheistisch zijn, of agnostich, of Moslim, of Joods.

Ik vraag me ook af of je er wat mee opschiet als je min of meer precies weet wanneer. Ik denk het niet.


Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 228 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 228, lezen 2 mensen het topic "Berichtgeving TC Saola (Noord-West Pacific)".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden