Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kern, CA; Tulare, CA.

20 Apr 2024 01:01:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Union, SC.

20 Apr 2024 00:04:45

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

20 Apr 2024 00:00:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Spartanburg, SC; Union, SC.

19 Apr 2024 23:25:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC.

19 Apr 2024 20:44:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 20:31:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

19 Apr 2024 20:16:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Richmond, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 19:50:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 16:12:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Edgefield, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 15:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Winston, AL.

19 Apr 2024 14:26:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR.

19 Apr 2024 09:45:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

19 Apr 2024 08:41:57
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Ossekop
Lid
Woonplaats: Oss
Berichten: 256
Lid sinds: 30 jan. 2011
15 januari 2012, 00:27 uur | Bericht #318236
Ik kom zojuist terug van het hondenuitlaten en terwijl ik dat deed keek ik naar de hemel en zag in het zuiden (iets naar het westen) een zeer heldere rode ster. Deze ster leek zich met een redelijke snelheid te verplaatsen om na een minuut of 2 te doven.
Zijn er meer mensen die dit gezien hebben?

Ik heb even nagekeken of het Mars zou kunnen zijn, maar voor zover ik heb kunnen vinden staat deze morgen vroeg pas aan de hemel...
QUOTE
15 januari 2012: De halfverlichte maan en de planeten Saturnus en Mars vormen ’s morgens vroeg tussen 06.30 en 07.00 uur een platte driehoek aan de zuidzuidwestelijke hemel. Saturnus staat links van de maan, dicht bij de blauwe ster Spica in de Maagd; Mars staat rechtsboven de maan.
bron http://allesoversterrenkunde.nl/cgi-bin/sc...lverschijnselen

Helaas heb ik geen foto kunnen maken... hondjes he.
Woonplaats: Simpelveld
Berichten: 681
Lid sinds: 15 mrt. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
15 januari 2012, 00:34 uur | Bericht #318239
Mars staat aan de hemel, maar komt in oost op en zit nu zo ongeveer in ZO, dus dat zal het zeker niet geweest zijn.
Mars is tevens stationeer en heeft een helderheid.

Ik denk aan een satteliet of vliegtuig dat je zag.
Mijn WebsiteMijn Twitter
Waarom deze advertentie?
Ossekop
Lid
Woonplaats: Oss
Berichten: 256
Lid sinds: 30 jan. 2011
15 januari 2012, 00:44 uur | Bericht #318241
Citaat van Piet Berger, zondag 15 januari 2012, 0:34 uur Mars staat aan de hemel, maar komt in oost op en zit nu zo ongeveer in ZO, dus dat zal het zeker niet geweest zijn.
Mars is tevens stationeer en heeft een helderheid.

Ik denk aan een satteliet of vliegtuig dat je zag.


Nee het was zeker geen vliegtuig (geen knipperende lampjes) en ook geen satelliet, die gaan over het algemeen veel sneller door de hemel en lichten niet zo helder op. Meestal zijn dat lichte stipjes die door de hemel zoeven. Het was wel overduidelijk het zuiden, dat dan weer wel...

Dan denk ik toch dat het Mars was en dat het "doven" wellicht wat wolken waren. Ja het was écht helder, de laatste keer dat ik Mars zag was in het oosten, maar was hij vele malen minder helder. Net zoiets als Venus ook vaak oplicht.

Edit: even een afbeelding gemaakt van de cache geheugen (Mars verplaatst zich in 3 dagen van ZO naar ZW... dus theoretisch zou het kunnen kloppen)
cache.JPG | Gewijzigd: 15 januari 2012, 00:50 uur, door Ossekop
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.850 topics, welke bij elkaar 448.360 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is NightFoxy.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 199 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 199, lezen 2 mensen het topic "Berichtgeving over de mogelijke "storm"".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden