Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
Woonplaats: Breda
Berichten: 608
Lid sinds: 31 mrt. 2010
24 januari 2012, 02:56 uur | Bericht #321195
>:( Het volgende treurige bericht las ik op facebook account van Tim Samaras:

Being with Discovery has been an incredible experience. Did you know that Discovery is one of the top 100 places to work? My highlight of being with Discovery is when they asked me to volunteer for 'Habitat for Humanity' back in the Fall. There is incredible talent and incredible employees that I've met during my 'tenure' at Discovery. This is a company that really cares for it's employees.

Alas, they have to answer to their shareholders regarding the ratings for their shows they produce. They have to make tough decisions on what shows stay, and shows that have to go. Storm Chasers was a VERY expensive show to put on, and quite frankly, the overall population didn't grasp 'Storm Chasers' as a top show anymore-to be displaced by 'Gold Rush', 'Sons of Guns', and others. As 'weather weenies' we think this is an injustice, but in reality--it's not a big deal to the general population--most folks don't really care about tornadoes unless it affects them directly. Ratings suggested that the midwest absolutely loved the show, but both coasts(population that drives ratings) really didn't care.

There was a production change right in the middle of the show sometime in early May that had affected the show big-time. Personally, I feel the fate of the show was decided last May. There was no advertising, no promotion(Reed didn't go on his promotional road trip), and we wound up with the Sunday slot--competing against Sunday Night Football. We were on Wednesday night a year ago. Why?

I won't comment on the editorial content, as nearly 100% of the viewers have commented accurately. Far too many 'creative liberties' were allowed.

I will comment that TWISTEX--despite the commentator's narration on the final episode--was NOT a failure.

One will never know where myself, Reed and Sean will appear once again. I will say that it was an absolute pleasure to be featured in the show along with such great talent.

Thank you Discovery for three incredible years.

Kort vertaald: stormchasers is een te duur programma om te produceren, en niemand vindt stormchasers meer leuk of boeiend.

Bron: Tim Samaras FB

| Gewijzigd: 24 januari 2012, 12:05 uur, door SchumiM1986
Bekijk ook eens mijn website
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 370
Lid sinds: 2 jan. 2012
24 januari 2012, 07:20 uur | Bericht #321203
serieus!?!?!
maar dat niemand er naar kijkt is niet waar want veel mensen in NL kijken stormchasers.

Maar we zien wel als het op tv komt in feberuari

Vertaling:

Wezen met Discovery is een ongelooflijke ervaring. Wist u dat Discovery is een van de top 100 plaatsen om te werken? Mijn hoogtepunt van het samenzijn met Discovery is toen ze vroegen me om vrijwilligerswerk te doen voor 'Habitat for Humanity' terug in de herfst. Er is ongelooflijk talent en ongelooflijke medewerkers die ik heb ontmoet tijdens mijn 'tenure' op Discovery. Dit is een bedrijf dat echt zorg draagt ​​voor het personeel.

Ach, hebben ze te beantwoorden aan hun aandeelhouders ten aanzien van de ratings voor hun shows die ze produceren. Ze moeten moeilijke beslissingen over wat shows te blijven, en laat zien dat moeten gaan maken. Storm Chasers was een zeer dure tonen om aan te trekken, en eerlijk gezegd, heeft de totale bevolking niet begrijpen 'Storm Chasers' als een top tonen meer te worden verdrongen door 'Gold Rush', 'Zonen van Guns', en anderen. Als 'weer zeurpieten' we denken dat dit een onrecht, maar in werkelijkheid - het is niet een big deal voor de algemene bevolking - de meeste mensen niet echt zorgen over tornado's, tenzij het ​​raakt hen rechtstreeks. Ratings stelde dat het midwesten absoluut de show hield, maar beide kusten (bevolking die ratings drives) echt niet schelen.

Er was een productie van verandering in het midden van de show ergens in begin mei, dat had invloed op de tonen big-time. Persoonlijk vind ik dat het lot van de show was afgelopen mei besloten. Er was geen reclame, geen promotie (Reed ging niet op zijn promotie-road trip), en we besloten met de zondag-slot - te concurreren tegen de Sunday Night Football. Waren we op woensdag avond een jaar geleden. Waarom?

Ik zal geen commentaar geven op de redactionele inhoud, aangezien bijna 100% van de kijkers hebben nauwkeurig commentaar. Veel te veel 'creatieve vrijheden' waren toegestaan.

Ik wil opmerken dat TWISTEX - ondanks de commentator van verhaal op de laatste episode - was niet een mislukking.

Men zal nooit weten waar ikzelf, zullen Reed en Sean verschijnen weer. Ik zal zeggen dat het een absoluut genot om te zien zijn in de show, samen met zo'n groot talent.

| Gewijzigd: 24 januari 2012, 07:29 uur, door team_*AOT*
Twitter: https://twitter.com/#!/Art_of_thunders

Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Breda
Berichten: 608
Lid sinds: 31 mrt. 2010
24 januari 2012, 12:02 uur | Bericht #321351
Citaat van Team_*SSC*, dinsdag 24 januari 2012, 8:20 uur serieus!?!?!
maar dat niemand er naar kijkt is niet waar want veel mensen in NL kijken stormchasers.

Maar we zien wel als het op tv komt in feberuari

Vertaling:

'Zonen van Guns


Je hebt alles gewoon door een vertalingssite gegooid

Er werdt gezegd: Het interesseert mensen niet meer zoveel, die tornado's, behalve als ze zelf gevaar lopen.
Bekijk ook eens mijn website
Woonplaats: Breda
Berichten: 608
Lid sinds: 31 mrt. 2010
24 januari 2012, 12:03 uur | Bericht #321353
Er is een soort van petitie begonnen op facebook:

https://www.facebook.com/pages/Bring-Back-S...178965672205394
Bekijk ook eens mijn website
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 370
Lid sinds: 2 jan. 2012
24 januari 2012, 21:26 uur | Bericht #321715
Misschien kan ik ook wel een paar punten op noemen waarom ze ermee stoppen

- wat je zei kost het te veel geld.
- Ze stoppen ermee omdat te veel mensen hun na gaan doen (stormchasen)

Het is maar te hopen dat seizoen 2011 nog wel op de buis komt anders is het gewoon flink balen
Twitter: https://twitter.com/#!/Art_of_thunders

Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
Klapper
Lid
Woonplaats: vlissingen
Berichten: 1071
Lid sinds: 2 jan. 2010
26 januari 2012, 17:00 uur | Bericht #322613
tjah ik kan niet zeggen dat ik ze zal missen het is elke aflevering hetzelfde van die schreeuwende overdreven amerikanen die op tornado's jagen
you are a god amongst insects
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 370
Lid sinds: 2 jan. 2012
26 januari 2012, 17:29 uur | Bericht #322639
Citaat van klapper, donderdag 26 januari 2012, 17:00 uur tjah ik kan niet zeggen dat ik ze zal missen het is elke aflevering hetzelfde van die schreeuwende overdreven amerikanen die op tornado's jagen

Daar heb je gelijk in want je ziet eerder hun in de auto schreeuwen dan dat je tornado's ziet
Twitter: https://twitter.com/#!/Art_of_thunders

Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
Maurice82
Lid
Woonplaats: Dtc
Berichten: 182
Lid sinds: 29 jun. 2011
7 februari 2012, 13:02 uur | Bericht #334630
Zo dit is wel ff balen...

Was gewoon de beste docu van Discovery!!!
Roel B
Lid
Woonplaats: Opglabbeek((Genk)Belgie)
Berichten: 213
Lid sinds: 24 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
13 februari 2012, 20:28 uur | Bericht #338676
Hoi,


Weet er iemand of en wanneer het nieuwe seizoen Storm Chasers uitgezonden wordt op Discovery Channel Nederland/Vlaanderen?

Geloof dat vorig jaar eerste aflevering ergens in februari was... | Gewijzigd: 13 februari 2012, 20:32 uur, door Roel B
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 370
Lid sinds: 2 jan. 2012
13 februari 2012, 21:57 uur | Bericht #338698
Beetje treurig nieuws maar ze zeggen dat dicovery stopt met stormchasers ;(

Ik vindt het zelf ook erg vervelend.
Twitter: https://twitter.com/#!/Art_of_thunders

Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
Thunder84
Lid
Woonplaats: Alkmaar
Berichten: 444
Lid sinds: 25 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
14 februari 2012, 12:03 uur | Bericht #338804
Als de geruchten waar zijn dan zal SC inderdaad stoppen, dit omdat de show te duur is (voor Disc.Channel).
De interesse van de mensen word ook minder, waarvan ik dacht dat het alleen maar meer werd.

Gelukkig heb ik samen met een vriend van me alle uitzendingen in HD-kwaliteit direct gedownload na het uitzenden op de amerikaanse televisie. Dus mijn hardeschijf bevat álle afleveringen behalve de laatste Behind The Scene (5).

Ik zeg, lekker downloaden want dan heb je ook niet elke 15 minuten die walgelijke reclames ertussen

"Quote Reed Timmer: Never stop chasing!"

MarkNL
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 2121
Lid sinds: 8 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
14 februari 2012, 13:25 uur | Bericht #338815
Heb de topics even samengevoegd. Was al een draadje over Stormchasers .
Marching ever onward to tomorrow!
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 370
Lid sinds: 2 jan. 2012
14 februari 2012, 17:18 uur | Bericht #338872
Beste leden en gasten,

Stormchasers seizoen 2012 komt toch nog op discovery maar wel erg laat. (zomer)
Ik had via facebook een mail gestuurd naar discovery en kreeg dit terug:


Discovery Channel Nederland

Beste Leon, wij verwachten deze zomer of net na daarna een nieuwe seizoen Stormchasers uit te zenden. Hou onze website en Facebookpagina goed in de gaten voor meer informatie.

Dus dat betekend dat stormchasers toch op de buis komt.

mvg,
Twitter: https://twitter.com/#!/Art_of_thunders

Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
Woonplaats: Rozenburg(Rotterdam)
Berichten: 1821
Lid sinds: 3 jul. 2010
16 februari 2012, 16:53 uur | Bericht #339235
Toch vind ik het een raar verhaal.

''Meeste wonen aan de kust en hebben er geen voeling bij''

Totale onzin!

Zelfs in Europa word er volop gekeken naar dit programma,en in Europa komen niet tot zelden Tornado's voor.

Als weer liefhebber moet het niet uitmaken of het wel of niet bij je in de buurt is.
Als je weet hoeveel Amerikanen verlieft zijn op dit soort weer fenomenen,dat zijn er meer dan heel Europa bij elkaar.

Amerikaanse weer fora's zijn juist te spreken over dit programma,omdat er helaas verdomd weinig programma's zijn die over het weer gaan.

Op National Geographic Channel na die soms eens wat laat zien. Maar meer is er bijna niet.

Gaat zoals gewoonlijk alleen maar om de kosten!

Maar mooi dat het nog even op de tv komt. | Gewijzigd: 16 februari 2012, 17:01 uur, door thunderfreak
Onweerdagen 2012 : 10

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 370
Lid sinds: 2 jan. 2012
16 februari 2012, 17:02 uur | Bericht #339237
Ik heb op mijn website een poll gemaakt hierover.
voor sommige die de vraag niet snappen.

Mee eens = Dat stormchasers op dicovery moet blijven bestaan.
niet eens = Laat ze maar ermee stoppen.


Voor de moderators is dit geen spam.
Maar gewoon een poll als je wel of niet mee eens bent.


Zodra er genoeg stemmen zijn bijv. (Mee eens) ga ik een poging wagen bij dicovery.
Mvg,

Link: http://superstormchase.webnode.nl/enqu%c3%aate/
Twitter: https://twitter.com/#!/Art_of_thunders

Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
weerfreak
Lid
Woonplaats: Monster (Westland) (Zuid-Holland)
Berichten: 635
Lid sinds: 19 nov. 2010
16 februari 2012, 19:59 uur | Bericht #339271
Erg laat dan, normaal kreeg je nu de eerste reclames
Weerfreak's weer:2012 lente en zomer : Onweersdagen: 0 Zwaar Onweer: 0
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 370
Lid sinds: 2 jan. 2012
16 februari 2012, 21:00 uur | Bericht #339286
Citaat van weerfreak, donderdag 16 februari 2012, 19:59 uur Erg laat dan, normaal kreeg je nu de eerste reclames

Dat klopt maar nu is het wel erg laat als ze zeggen in de zomer.
Reken maar op dat de nieuwe afleveringen pas in juli of augustus komen.
Misschien wel september!

Maar ze sturen mij een bericht als het zover is dat season 5 op tv komt
Dus ik hou jullie op de hoogte! | Gewijzigd: 16 februari 2012, 21:02 uur, door team_*AOT*
Twitter: https://twitter.com/#!/Art_of_thunders

Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
8 maart 2012, 09:44 uur | Bericht #341382
Citaat van thunderfreak, donderdag 16 februari 2012, 16:53 uur Toch vind ik het een raar verhaal.

''Meeste wonen aan de kust en hebben er geen voeling bij''

Totale onzin!



Zelfs in Europa word er volop gekeken naar dit programma,en in Europa komen niet tot zelden Tornado's voor.

Als weer liefhebber moet het niet uitmaken of het wel of niet bij je in de buurt is.
Als je weet hoeveel Amerikanen verlieft zijn op dit soort weer fenomenen,dat zijn er meer dan heel Europa bij elkaar.

Amerikaanse weer fora's zijn juist te spreken over dit programma,omdat er helaas verdomd weinig programma's zijn die over het weer gaan.

Op National Geographic Channel na die soms eens wat laat zien. Maar meer is er bijna niet.

Gaat zoals gewoonlijk alleen maar om de kosten!

Maar mooi dat het nog even op de tv komt.


Natuurlijk gaat het om de kosten, en die worden afgewogen tegen het aantal kijkers dat naar de tussenliggende reclameblokken kijkt. Wij als weerliefhebers zijn er gek op, maar het gaat discovery toch vooral om de massa mensen die kijkt en die zien misschien liever dat cameraploegen hun leven wagen in de Bering zee. en 1 camerploeg meesturen met bear grylls is goedkoper dan allemaal teams volgen.

Die opmerking in een eerdere post dat het er op leek dat er steeds meer binnen in de auto dan buiten in het vrije veld opnamen leken te komen is denk ik wel waar. In het begin was het vooral een"weer programma", nu meer lijkt het meer een "op jacht naar weer"programma. En als ik heel eerlijk ben bij de laatste serie had ik wel eens het idee dat er afeleveringen na elkaar niets nieuws gebeurde.. Dat we niks zagen wat we al niet eerder gezien hadden... Soms moet je op het hoogtepunt stoppen he in plaats van in herhalingen vervallen. | Gewijzigd: 8 maart 2012, 09:49 uur, door jcroon
Woonplaats: Den Haag/Eindhoven
Berichten: 256
Lid sinds: 30 mrt. 2010
18 maart 2012, 16:44 uur | Bericht #342326
Wat ik vooral triest vind is dat "Sons of guns" en "Gold Rush" wel populair zijn. Dat zijn weer echt amerikaanse programma's waar je niet of weinig van leert. Vroeger vond ik Discovery nog wel leuk, maar tegenwoordig wint National GeoGraphic negen van de tien keer...
"Er is een godsgruwelijke harde woei op komst!....WOEHOEI!"
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 370
Lid sinds: 2 jan. 2012
18 maart 2012, 18:51 uur | Bericht #342336
Citaat van Kialna, zondag 18 maart 2012, 16:44 uur Wat ik vooral triest vind is dat "Sons of guns" en "Gold Rush" wel populair zijn. Dat zijn weer echt amerikaanse programma's waar je niet of weinig van leert. Vroeger vond ik Discovery nog wel leuk, maar tegenwoordig wint National GeoGraphic negen van de tien keer...

Opzich blijft discovery leuk maar sommige programma's zijn idd niet leuk.

PS
Zo te zien komt stormchasers snel op tv
Twitter: https://twitter.com/#!/Art_of_thunders

Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 237 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 237, lezen 2 mensen het topic "Waarnemingentopic Winter 2016-2017".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden