Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

19 Mar 2024 11:00:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor San Diego, CA.

18 Mar 2024 22:10:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor San Diego, CA.

18 Mar 2024 21:02:48

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

18 Mar 2024 10:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Victoria, TX.

17 Mar 2024 22:05:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, LA; Plaquemines, LA.

17 Mar 2024 21:05:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Iberia, LA; St. Martin, LA; St. Mary, LA.

17 Mar 2024 21:05:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Live Oak, TX; McMullen, TX.

17 Mar 2024 15:58:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Plaquemines, LA; St. Bernard, LA.

17 Mar 2024 15:58:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Plaquemines, LA.

17 Mar 2024 15:40:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, LA; Plaquemines, LA.

17 Mar 2024 15:09:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Iberia, LA; St. Martin, LA; St. Mary, LA.

17 Mar 2024 15:09:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Vermilion, LA.

17 Mar 2024 14:36:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cameron, LA; Jefferson Davis, LA.

17 Mar 2024 13:56:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor St. Martin, LA; St. Mary, LA.

17 Mar 2024 12:39:15
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
26 januari 2012, 22:34 uur | Bericht #322894
Aangezien er bij mij weinig tijd is, moeten jullie het even doen met een stuk wat ik daarnet heb geschreven voor mijn werk.

ECMWF houdt voet bij stuk of niet?

Het blijft lekker spannend, zo ook aanstaande zaterdag. Zaterdagnacht en in de vroege ochtend trekt lagedrukgebiedje via het westelijk deel van het land naar zuidwest Duitsland. Dat laagje gaat er voor zorgen dat we in de oostelijke stroming komen te zitten. Voordat we in die stroming komen te zitten krijgen we eerst nog te maken met een lichte neerslagzone. Het is momenteel nog niet geheel duidelijk waaruit de neerslag zal bestaan. Het Amerikaans weermodel laat momenteel nog neerslag zien in de vorm van regen. Het Europees weermodel gaat voor natte sneeuw momenteel, echter de koers van het laagje is veelal vlak voor het overtrekken duidelijk te beoordelen en moeten we de kleine kans op sneeuw nog zeker niet af gaan schrijven. Grote hoeveelheden zullen er niet gaan vallen.

Na zaterdag krijgen we dan uiteindelijk te maken met de echte koude lucht, het Europees weermodel laat zondag al de eerste ijsdag zien voor een groot deel van het noorden, het Amerikaans weermodel is echter minder positief en berekend alleen voor het uiterste noordoosten een ijsdag. Maandag, dinsdag, woensdag laat het Europees weermodel ijsdagen zien. Donderdag is ook nog een ijsdag mogelijk voor een groot deel van het land, tenminste als we de Oper moeten geloven. Maar nu komt het..... Na het zien van de recente pluim (zie hierboven) komt het gemiddelde tot aan het einde onder het vriespunt uit. Tot en met 5 februari blijft het winter als we naar het gemiddelde kijken. Temperaturen overdag komen ongeveer uit rond de -2 en in de nachten is er kans op matige vorst.

Het Amerikaans weermodel laat ook een flinke winterperiode zien. Tot en met het einde van de run blijft de vorst er in zitten, maar ook een tal van ijsdagen worden er berekend. Echter voorzichtigheid op lange termijn blijft nog altijd geboden, we weten immers dat het Amerikaans weermodel zo een ommezwaai kan maken. Voorlopig ziet het er allemaal rooskleurig uit. Niet alleen het Amerikaans en het Europees weermodel zien er goed uit, ook het Canadees weermodel GEM is in een woord prachtig te noemen. Het is en blijft een zeer interessante situatie, die we op de voet zullen blijven volgen. Een ding kunnen we nu, aan de hand van de recente modellen al wel zeggen. De aankomende winter laat zich niet gemakkelijk verdrijven.

| Gewijzigd: 15 november 2012, 21:24 uur, door Ben47
PatrickM
Lid
Woonplaats: Heiloo
Berichten: 1018
Lid sinds: 9 jul. 2008
26 januari 2012, 22:36 uur | Bericht #322895
Mooi stukje en de verwachting is ook goed.
Ik heb wel zin om te schaatsen
Waarom deze advertentie?
Eifel
Lid
Woonplaats: Belgische Eifel
Berichten: 744
Lid sinds: 1 nov. 2011
26 januari 2012, 22:36 uur | Bericht #322896
Citaat van Jan van Ooijen, donderdag 26 januari 2012, 22:34 uur
Mooi stukje Jan
Reutel
Lid
Woonplaats: Tilburg centrum
Berichten: 1167
Lid sinds: 30 nov. 2010
26 januari 2012, 22:37 uur | Bericht #322897
Citaat van siebrand, donderdag 26 januari 2012, 22:20 uur hallo ik ben nieuw hier maar vind het zeer intreressant om de verschillende meningen en dergelijke te lezen, maar ik heb nog geen idee wat de control run betekend en de operational run betekent ,zou iemand mij dat kunnen uitleggen? en jullie hebben het vaak over de WC waar staat dat voor?
alvast bedankt


Een nieuw topic, ik voelde het al aankomen!!

@ Siebrand, jou vraag even meegenomen uit het vorige topic. Hier het antwoord:

http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...hl=uitleg+pluim

De WC is een West Circulatie, zeer ongewenst voor de winterliefhebbers, want zachte lucht vanaf zee.
Hete Bliksem: Schil de zoete appels en snijdt ze in stukjes. Doe de appels samen met het spek in een pan met een laagje water en wat zout. Laat dit zo’n vijftien minuten koken. Voeg dan de geschilde en in stukken gesneden aardappelen en zure appels toe en laat alles in een half uurtje gaar koken. Haal het spek uit de pan en snijdt het in stukjes. Stamp de aardappelen en de appels door elkaar met de kruidnagel,peper en boter. Roer daarna de stukjes spek door de stamppot. Bak tenslotte in een klein halfuurtje de gehaktballen gaar en snijdt ze in plakjes. Leg de plakjes vlees boven op de stamppot en smullen maar!
Henri_1
Lid
Woonplaats: Gent
Berichten: 1089
Lid sinds: 24 nov. 2010
26 januari 2012, 22:37 uur | Bericht #322898
Super pluim was prachtig vandaag ik kan alleen maar hopen dat ik morgen ook zo een juweeltje mag aanschouwen
Cdtj3
Lid
Woonplaats: Almere
Berichten: 264
Lid sinds: 1 nov. 2011
26 januari 2012, 22:38 uur | Bericht #322899
Weer mooi stukje jan En voor de schaatsliefhebbers onder ons, ga eens naar www.winterplaza.nl en kijk bij ijsdikte. Ziet er goed uit voor ons.
Woonplaats: Sint-jansteen (zeeuwsch-vlaanderen)
Berichten: 248
Lid sinds: 10 okt. 2010
26 januari 2012, 22:39 uur | Bericht #322900
ziet er goed uit, alleen mijn accuweather app op mijn mobiel wil nog niet meegaan in de ijsdagen.
Voor regio zuidwest geeft hij alleen dinsdag een ijsdag en voor de rest alleen lichte nachtvorst.
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
26 januari 2012, 22:40 uur | Bericht #322901
Citaat van siebrand, donderdag 26 januari 2012, 22:20 uur hallo ik ben nieuw hier maar vind het zeer intreressant om de verschillende meningen en dergelijke te lezen, maar ik heb nog geen idee wat de control run betekend en de operational run betekent ,zou iemand mij dat kunnen uitleggen?
Hoi Siebrand, van harte welkom op het forum! Als je meer wilt weten over de pluimen kan ik je dit topic, met uitleg over de pluimen, van harte aanbevelen: http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=15536

Sowieso is het wel een goede tip om, als je wat basisdingen m.b.t. de meteorologie wilt leren, eens rond te neuzen op de verschillende deelfora op het onweer-online forum, daar is veel interessante informatie te vinden. Hier b.v.: http://forum.onweer-online.nl/index.php?showforum=63

---

Edit: Lol, Reutel was me net voor!
| Gewijzigd: 26 januari 2012, 22:41 uur, door Tyshane
Reutel
Lid
Woonplaats: Tilburg centrum
Berichten: 1167
Lid sinds: 30 nov. 2010
26 januari 2012, 22:41 uur | Bericht #322904
Citaat van wittekerst, donderdag 26 januari 2012, 22:39 uur ziet er goed uit, alleen mijn accuweather app op mijn mobiel wil nog niet meegaan in de ijsdagen.
Voor regio zuidwest geeft hij alleen dinsdag een ijsdag en voor de rest alleen lichte nachtvorst.


Mijn Onweer Online app gaat wel mee in mijn enthousiasme! Ik kan deze app ook iedereen aanraden!

http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...&hl=android
| Gewijzigd: 26 januari 2012, 22:46 uur, door Reutel
Hete Bliksem: Schil de zoete appels en snijdt ze in stukjes. Doe de appels samen met het spek in een pan met een laagje water en wat zout. Laat dit zo’n vijftien minuten koken. Voeg dan de geschilde en in stukken gesneden aardappelen en zure appels toe en laat alles in een half uurtje gaar koken. Haal het spek uit de pan en snijdt het in stukjes. Stamp de aardappelen en de appels door elkaar met de kruidnagel,peper en boter. Roer daarna de stukjes spek door de stamppot. Bak tenslotte in een klein halfuurtje de gehaktballen gaar en snijdt ze in plakjes. Leg de plakjes vlees boven op de stamppot en smullen maar!
Pringelz
Lid
Woonplaats: Belgie, Destelbergen (OVL)
Berichten: 1089
Lid sinds: 25 dec. 2009
26 januari 2012, 22:42 uur | Bericht #322905
Inderdaad, mooi stuk Jan
Woonplaats: Voorhout (Z-H)
Berichten: 1407
Lid sinds: 31 mei. 2008
26 januari 2012, 22:45 uur | Bericht #322892
Mooi stukje weer, Jan. Duidelijke uitleg ook, leer ik elke keer weer wat van. Zo, ik ga lekker de echte wintermodus aanzetten hier. Geniten van het koude weer en van de discussie hier op het forum. Top dat dat discussieren mt zoveel respect gepaard gaat . | Gewijzigd: 26 januari 2012, 22:47 uur, door stratocumulus
Jeroen71
Lid
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Berichten: 932
Lid sinds: 30 aug. 2008
26 januari 2012, 22:50 uur | Bericht #322907
Het oosten van ons land en het westen van Duitsland fungeren op dit moment als een kerkhof van neerslaggebieden. In het midden en oosten van onze oosterburen blijft de heldere droge lucht stand houden agv toenemende invloed Russische Hoog, en vriest het actueel al 3/4 graden.

De neerslaggebieden horen bij passage van een koufront, dat op zijn beurt behoort aan een laag bij Schotland, dat de komende 24 uur snel gaat opvullen.

Het westen van ons land zit op dit moment al in de heldere polaire lucht achter het front, daar is het breed aan het opklaren. Deze opklaringen breiden zich de komende uren uit over de rest van het land, met minimaal -1/+4 C.

Morgen in dezelfde polaire lucht zonnige perioden afgewisseld met wolkenvelden, vooral in het noorden en westen een kans op een bui, later mogelijk met hagel en onweer.

Deze toename is het gevolg van nadering van –een deel van- het Schotlandlaag, dat door drukstijgingen ten westen én oosten als het ware wordt uitgeknepen en zich zaterdag ten westen van ons land, en op zondag ergens, nauwelijks herkenbaar meer als systeem, boven Centraal-Europa zal bevinden.

Zaterdag geeft overal in het land een –tijdelijke- buienkans, mn in het zuiden en westen. Mogelijk winterse neerslag. In de loop van de middag overal droog en enige opklaringen.

De temp gaan in de nacht naar -1/+3 C, overdag 2 C in het noorden en oosten, iets hoger elders. In de loop van de dag overal naar O/NO draaiende wind en temp die in de avond snel naar waarden onder het vriespunt gaan.

De nacht naar zondag gaat regionaal al matige vorst geven, tot minus 6/7 C. Overdag met flinke zonnige perioden en droog weer maxima tot -1/+2 C.

En zo is zondag ook in de Uitvoer 12z algemeen aanvaard als een winterdag. Met onderstaand de kaarten van de hoofdmodellen, met subtiele kleine verschillen maar grote overeenkomsten op hoofdlijnen.

En daarna?

In grote lijnen kan gesteld worden dat de inzettende kou niet 1,2, 3 verdreven gaat worden. Geplaatste GFS 2 meter pluim voor ZO NL laat dit wel zien.

Maar zoals ik eerder al aangaf eigenlijk kan slechts tot begin volgende week worden gekeken. De atmosferische strijd die tot de omstelling moet leiden is actueel gaande, en pás zondag lijkt de blokkade werkzaam boven ons gebied.

Daarom mi nog onvoldoende zekerheid op dit moment over de wijze waarop de Rus zich gaat settelen de komende 2/4 dagen.

En zelfs met zondag als ijkpunt lijkt verder vooruit kijken onzinnig, neem de geplaatste kaarten als vb hiervan. Zo op het oog lijkt de EC versie de beste ( net iets betere WA ten westen en iets hogere druk ten oosten), en de GFS de minste.

Ronald de Wilt
Mrkos
Lid
Woonplaats: Assen
Berichten: 572
Lid sinds: 19 aug. 2010
26 januari 2012, 22:52 uur | Bericht #322908
Ik ben er positief over gestemt dit keer... Zitten al maanden zo lang te wachten en elke keer kregen we mooie kaarten voorgeschoteld maar nu is het eens echt serieus!

Als je de prachtige pluim al ziet voor N/O om te smullen en zoals Jan al zei eerder, misschien wordt het nog wel beter als ze in de winterse setting zitten...

Jeroen71
Lid
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Berichten: 932
Lid sinds: 30 aug. 2008
26 januari 2012, 22:52 uur | Bericht #322909
De afkoeling kan beginnen
De eerste horde is genomen: in de loop van de weekend begint het te vriezen. We kunnen ons nu stilaan buigen over de volgende vragen: hoe koud wordt het precies en zal het hard genoeg vriezen om een ijsvloer van betekenis te krijgen? Hier en daar rijst ook al de vraag: hoe lang zal deze koudere periode duren? Deze laatste kunnen we het gemakkelijkste beantwoorden: dat weten we nog niet.

Deze namiddag (donderdag) trekt een koufront langzaam van west naar oost over ons land. Het is verbonden aan een depressie met kern tussen Schotland en IJsland. Achter dit front zit wat minder zachte, maritiem polaire lucht. Daarmee zetten we vandaag al een eerste stapje richting afkoeling. Komende nacht klaart het uit. Het kwik zakt morgenochtend tot net boven het vriespunt. Morgen vrijdag is het 's ochtends nog vrij zonnig, in de loop van de dag valt er plaatselijk een bui. Het kwik loopt nog op tot een graad of 7.



De weerkaart voor zaterdagmiddag: een opvullende depressie ligt boven ons land. We komen stilaan onder invloed van het stevige Russische hogedrukgebied.

Zaterdag ligt een opvullende depressie, die is komen afzakken van boven de Noordzee, vlak boven ons land. Ze trekt in de loop van de dag nog wat meer naar het zuiden. Daardoor kan het krachtige hogedrukgebied boven Rusland (kerndruk 1055 hPa) uitbreiden naar onze omgeving. De wind ruimt naar het oosten. Er vallen zaterdag nog enkele buien, maar geleidelijk sterven ze uit. De maxima liggen zaterdag rond 6°C, plaatselijk heeft het dan 's ochtends al licht gevroren.

Zondag verandert er weinig op de weerkaarten. Het hogedrukgebied blijft vrijwel op dezelfde plaats liggen. De aangevoerde continentale lucht wordt droger en kouder. Zondagochtend vriest het overal in Vlaanderen licht. We zien overdag geregeld de zon, het blijft droog en de maxima blijven steken bij +3 à +4°C. In de nacht van zondag op maandag vriest het licht tot matig.

Voor maandag en dinsdag zijn de grote weermodellen nog altijd eensgezind. Zowel ECMWF2600 als GFS2600 houden het hogedrukgebied nog op zijn plaats boven Rusland, met een uitloper naar Scandinavië. Boven de Middellandse Zee ligt een ondiepe depressie. De temperatuur op 850 hPa (ongeveer 1500 meter hoogte) daalt naar -8°C, waardoor het ook op grondniveau kouder wordt. Maandag en dinsdag zijn vrij zonnige dagen, met een maximumtemperatuur iets boven het vriespunt en minima rond -5 à -6°C in het Gentse. In het uiterste westen van Vlaanderen vriest het wat minder hard, in het oosten kan het nog wat kouder worden.

Vanaf woensdag neemt de onzekerheid op de weerkaarten toe. Als we op de hoogtekaarten kijken, zien we eigenlijk geen erg stevige blokkade. In grote lijnen loopt er op grondniveau een hogedrukgordel van de Azoren over Zuid-Scandinavië naar Rusland. Zolang de as van deze gordel ten noorden van onze omgeving blijft, kan ook de vorst zich handhaven of zelfs nog verscherpen. Als de as te veel naar het zuiden zakt, kunnen we vrij snel in een westcirculatie terecht komen. Dat gebeurt onder andere in de operationele berekening van ECMWF2600. Daar is het eind volgende week al over en uit met de vorst. Deze berekening krijgt niet al te veel bijval. In het EPS laten de meeste leden de kou wel voortduren. Voor zaterdag 4 februari bijvoorbeeld zien we dat er 60 procent kans is op matige tot strenge vorst tijdens de ochtenduren. De kans op lichte vorst diezelfde ochtend is 15 procent en de kans dat het die ochtend niet meer vriest bedraagt 25 procent.

ijsverwahting
koen17
Lid
Woonplaats: IJmuiden
Berichten: 1038
Lid sinds: 16 dec. 2009
26 januari 2012, 22:54 uur | Bericht #322910
Wat een prachtpluim! Laat die winter maar komen.
Jeroen71
Lid
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Berichten: 932
Lid sinds: 30 aug. 2008
26 januari 2012, 22:58 uur | Bericht #322913
Het wordt kouder, maar op de schaats? - update 26 januari
Het wordt tijdens het weekeinde kouder. Er verschijnt dan boven Noordoost- en Oost-Europa een hogedrukgebied, waarop vrieskou vanuit Rusland richting ons zal kunnen bereiken. Het ziet er evenwel naar uit dat we in onze regio tegen het einde van de komende week hooguit op een paar gunstig gelegen plaatsen op de schaats zouden kunnen komen. In het plassengebied zal van schaatspret geen sprake zijn. Een kans maakt het Leersummerveld, het Pluismeer bij Lage Vuursche en de ijsbaan in Doorn, waar enthousiaste vrijwilligers tijdens nachtelijke lichte tot matige vorst de skeelerbaan al dweilend met behulp van de vorst van een laagje ijs voorzien.

Vanaf het weekeinde komt het tot lichte, in de Heuvelrugregio matige nachtelijke vorst en temperaturen overdag van dichtbij of zelfs rond het vriespunt. De koudste lucht stroomt af naar Oost- en Midden-Europa, bij ons komt een oostelijke luchtstroming niet voldoende op gang om ons in de echte vorst te brengen. Bovendien is het in Midden- en delen van Oost-Europa nog minder koud dan gebruikelijk en ligt er buiten de berggebieden om, waar juist veel sneeuw ligt, in het laagland nauwelijks sneeuw. Een dik besneeuwd vasteland van Europa koelt nu eenmaal veel sneller af dan als er geen of weinig sneeuw ligt. In Rusland is het overigens inmiddels wel volop winters geworden.

Het ziet er inmiddels naar uit dat het tegen of in het volgend weekeinde weer minder koud wordt, omdat de wind weer naar de vertrouwde westhoek draait.


Arie Verhips

Gijs
Lid
Woonplaats: Stevensweert, Midden-Limburg
Berichten: 120
Lid sinds: 19 aug. 2011
26 januari 2012, 23:02 uur | Bericht #322915
http://www.weer.nl/weerkaarten/eenvoudig.html

Klik voor de aardigheid eens, ongekende kou aan het einde van de run!
Paarse kleuren (just like Russia) in Nederland (niet waarschijnlijk, maar het ziet er toch heeel bijzonder eens)!!
Ricootje
Lid
Woonplaats: Koedijk (Alkmaar-noord)
Berichten: 725
Lid sinds: 17 jun. 2011
26 januari 2012, 23:03 uur | Bericht #322916
En de GFS 18z is weer begonnen. Je merkt meteen dat Weer minnend Nederland wetterzentrale.de bekijkt, want net deed ie het en nu niet meer.
akammd
Lid
Woonplaats: Hengelo(O)
Berichten: 933
Lid sinds: 30 jun. 2008
26 januari 2012, 23:05 uur | Bericht #322918
Citaat van Joep, donderdag 26 januari 2012, 22:58 uur Het ziet er inmiddels naar uit dat het tegen of in het volgend weekeinde weer minder koud wordt, omdat de wind weer naar de vertrouwde westhoek draait.

Arie Verhips


Dat verwacht ik niet :

EC
eps_pluim_dd_06260.png
Jeroen71
Lid
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Berichten: 932
Lid sinds: 30 aug. 2008
26 januari 2012, 23:05 uur | Bericht #322919
Piet Pulusma, vanaf woensdag temps flink boven nul????
Schaatsen zit er niet in.
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.840 topics, welke bij elkaar 448.317 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.573 leden.
Het nieuwste lid is paterbon.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 70 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 70, lezen 4 mensen het topic "Nader verklaard: De supercel".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden