Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

28 Mar 2024 16:59:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Craven, NC; Jones, NC; Pamlico, NC.

28 Mar 2024 10:03:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Elize
Lid
Woonplaats: Voorburg
Berichten: 82
Lid sinds: 23 nov. 2011
29 januari 2012, 14:20 uur | Bericht #324469
Hallo,

Sinds eind november heb ik het weerstation dat de naam '(RF) WS90' draagt van het merk BalanceWeather (foto 1)



Het lijkt dezelfde als de (RF) WS580 die door een ander merk is uitgegeven maar hij lijkt exact t zelfde (qua techniek en software dan) foto 2.



Het is een weerstation dat deels via internet loopt (daar haalt het de 5daagse verwachting en windinformatie vandaan). Er zit dus een soort kleinreceiver kastje in de router, die zend informatie naar het station die die verkregen heeft via de op de pc geinstalleerde software.

Nu het merkwaardige probleem.. zoals je ziet heeft ie een 5 daagse voorspelling, vandaag en dan elk vakje is de dag erna met weersymbool en temp. Vorige week begon het.. de laatste dag vertoonde opeens steepjes (dag 5 dus). Ik dacht, dat gaat wel weer over. De volgende dag vertoonde dag 4 EN 5 streepjes. De dag erna kwam er weer een bij. Tot gister ging dat zo door en nu zie ik alleen maar streepjes, ook bij de windmeting. Alleen de buitentemp doet t nog en de tijd etc (maar buitentemp gaat via sensor). Ik vind t een beetje een raar iets dat er per dag eentje afging. Heb de software geupdate, het station zelf gereset, opnieuw geinstalleerd, receiver die in router zat gereset.. het op een andere pc geprobeerd.. receiver op andere router geprobeerd.. maar het probleem bleef. Ook heb ik firewalls gecontroleerd stond allemaal goed.. Rare is wel toen ik nog 'twee dagen over had' op mijn schermpje en ik handmatig de voorspelling ging updaten dat die twee dagen wel geupdate werden. Dus de info kwam wel aan, maar de rest bleef streepjes.

Nu komt t vage.. ik kan nergens echt een contact iets vinden met de uitgever of wat dan ook van BalanceWeather.. En t toeval komt ook nog s dat de internetshop waar ik m had gekocht niet meer bestaat.. typisch :')

Zo begon het dus ong 6 dagen geleden:


Het huidige trieste aanbeeld van het station..


Misschien kan hier iemand me helpen, ookal is t een heel raar probleem.. | Gewijzigd: 7 februari 2017, 13:50 uur, door Joyce.s
nchenning
Lid
Woonplaats: Weesp
Berichten: 2
Lid sinds: 30 nov. 2011
29 januari 2012, 14:43 uur | Bericht #324486
Beste Elize,

Het lijkt me dat de weerinformatie niet goed (meer) wordt opgehaald.
Misschien is de internet service niet meer bereikbaar of zijn ze er zelfs mee gestopt.In dat geval valt er iedere dag een dag af totdat je geen input meer overhoudt.

In iedergeval zo ik proberen te achterhalen of het data bestand wel goed kan worden opgehaald en ook inhoud bevat.

Wat je ook kan proberen: neem eens contact op met http://www.erconline.nl/huis-tuin-outdoor-...s-c-78_113.html

Zij verkopen heel veel balance weather stations. Wellicht kunnen zij je helpen. (of je garantie afhandelen als ze echt aardig zijn en hij stuk blijkt te zijn).

Groet, Niels


Waarom deze advertentie?
Elize
Lid
Woonplaats: Voorburg
Berichten: 82
Lid sinds: 23 nov. 2011
29 januari 2012, 15:20 uur | Bericht #324518
Citaat van Niels Henning, zondag 29 januari 2012, 14:43 uur Beste Elize,

Het lijkt me dat de weerinformatie niet goed (meer) wordt opgehaald.
Misschien is de internet service niet meer bereikbaar of zijn ze er zelfs mee gestopt.In dat geval valt er iedere dag een dag af totdat je geen input meer overhoudt.

In iedergeval zo ik proberen te achterhalen of het data bestand wel goed kan worden opgehaald en ook inhoud bevat.

Wat je ook kan proberen: neem eens contact op met http://www.erconline.nl/huis-tuin-outdoor-...s-c-78_113.html

Zij verkopen heel veel balance weather stations. Wellicht kunnen zij je helpen. (of je garantie afhandelen als ze echt aardig zijn en hij stuk blijkt te zijn).

Groet, Niels

Bedankt voor je reactie!
Het loopt via een softwareprogramma, die wordt op de pc zelf nog wel opgehaald.. dus met de software op de PC lijkt niks mis te zijn.. althans.. het ophalen van info op dat programma zelf. Vond het wel raar dat toen ik nog 2 dagen over had en ik hem bijvoorbeeld van woonplaats veranderde (op de PC software) dat ie dat nog wel kon updaten.. maar wel alleen die 2 dagen.. Dus hij kon t ding zelf wel bereiken..
nchenning
Lid
Woonplaats: Weesp
Berichten: 2
Lid sinds: 30 nov. 2011
30 januari 2012, 11:03 uur | Bericht #325109

Beste Elize,

Kan je zien waar de applicatie zijn data ophaalt ? Een url of ipadres ?
Het is inderdaad een redelijk schimmig apparaat. Er valt nergens een website van een leverancier te ontdekken of een manual te downloaden.

Ik ben heel benieuwd wat de bron is van de weerinformatie, wellicht is het een publieke dienst die iets aan zijn configuratie veranderd heeft waardoor de applicatie het niet meer begrijpt (ander datamodel, ander adres).

Groet, Niels




Citaat van Elize, zondag 29 januari 2012, 15:20 uur Bedankt voor je reactie!
Het loopt via een softwareprogramma, die wordt op de pc zelf nog wel opgehaald.. dus met de software op de PC lijkt niks mis te zijn.. althans.. het ophalen van info op dat programma zelf. Vond het wel raar dat toen ik nog 2 dagen over had en ik hem bijvoorbeeld van woonplaats veranderde (op de PC software) dat ie dat nog wel kon updaten.. maar wel alleen die 2 dagen.. Dus hij kon t ding zelf wel bereiken..

Elize
Lid
Woonplaats: Voorburg
Berichten: 82
Lid sinds: 23 nov. 2011
30 januari 2012, 16:22 uur | Bericht #325374
Het programma heet Gateway Weather. Als ik daar op internet over zoek kom ik zo veel weerprogramma's tegen maar niet de goede.

Het ziet er zo uit:




Zoals je ziet update ie m daar wel..

Over dat van IP's etc heb ik geen idee, kan je dat ergens controleren? | Gewijzigd: 7 februari 2017, 13:50 uur, door Joyce.s
Akershoek
Lid
Woonplaats:
Berichten: 4
Lid sinds: 2 feb. 2012
2 februari 2012, 23:19 uur | Bericht #328657
Beste Elize,

Ik kan je melden dat wij ditzelfde probleem sinds ca. 1,5 week ook hebben.
Ook ben ik er nog niet uit hoe het opgelost kan worden.
Wat ik wel weet is dat het programma van onlywell technology limited is, maar ook daar kom ik nog niet verder mee.
Wellicht dat jullie of iemand anders iets weet of hier verder mee kan komen.

Mvg
Elize
Lid
Woonplaats: Voorburg
Berichten: 82
Lid sinds: 23 nov. 2011
5 februari 2012, 01:56 uur | Bericht #332335
Citaat van Akershoek, donderdag 2 februari 2012, 23:19 uur Beste Elize,

Ik kan je melden dat wij ditzelfde probleem sinds ca. 1,5 week ook hebben.
Ook ben ik er nog niet uit hoe het opgelost kan worden.
Wat ik wel weet is dat het programma van onlywell technology limited is, maar ook daar kom ik nog niet verder mee.
Wellicht dat jullie of iemand anders iets weet of hier verder mee kan komen.

Mvg


Ben dus niet de enige, graag hou ik contact en kan t snel opgelost worden!
plukje
Lid
Woonplaats: balk{gaasterland/friesland}
Berichten: 63
Lid sinds: 31 jul. 2008
5 februari 2012, 06:57 uur | Bericht #332347
easy2order.nl Hallo zag je probleem en heb even aan het zoeken geweest en zag op deze site" https://easy2order.nl/nl/huis-en-keuken/wee...l#support" een telefoonnummer en e-mail adres voor problemen. misschien dat zei je helpen kunnen. en heb je in alle apparaten dezelfde batterijen,kan ook voor problemen zorgen. hoop dat dit kan helpen,succes en laat het me ff weten. groet Plukje.
Elize
Lid
Woonplaats: Voorburg
Berichten: 82
Lid sinds: 23 nov. 2011
6 februari 2012, 18:33 uur | Bericht #333800
Heb maar een mail gestuurd naar EasyOrder.. ik weet het zo onderhand ook niet meer..
Akershoek
Lid
Woonplaats:
Berichten: 4
Lid sinds: 2 feb. 2012
6 februari 2012, 20:50 uur | Bericht #334008
Citaat van Elize, zondag 5 februari 2012, 1:56 uur Ben dus niet de enige, graag hou ik contact en kan t snel opgelost worden!

Ik heb een mail naar een importeur van balance weerstations gestuurd en hoop dat ze er reageren. Zodra ik wat weet geef ik het door. Als jij dat ook wil doen van easyorder.
Elize
Lid
Woonplaats: Voorburg
Berichten: 82
Lid sinds: 23 nov. 2011
7 februari 2012, 18:04 uur | Bericht #334953
Citaat van Akershoek, maandag 6 februari 2012, 20:50 uur Ik heb een mail naar een importeur van balance weerstations gestuurd en hoop dat ze er reageren. Zodra ik wat weet geef ik het door. Als jij dat ook wil doen van easyorder.
Prima, wie is de importeur eigenlijk?
Elize
Lid
Woonplaats: Voorburg
Berichten: 82
Lid sinds: 23 nov. 2011
14 februari 2012, 21:52 uur | Bericht #338931
Ben er ondertussen via heel veel omwegen achter gekomen dat Nedis de distributeur is.

www.nedis.nl

Ik dacht ik meld t hier even, verder ben ik helaas nog niet gekomen.
Elize
Lid
Woonplaats: Voorburg
Berichten: 82
Lid sinds: 23 nov. 2011
15 februari 2012, 17:15 uur | Bericht #339075
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar opeens doet hij het weer.. althans.. hij geeft weer symbooltjes temperaturen windrichtingen etc.

Alleen hij heeft nu voor Den Haag komende week 11-12 graden, beetje raar..
Elize
Lid
Woonplaats: Voorburg
Berichten: 82
Lid sinds: 23 nov. 2011
17 februari 2012, 14:05 uur | Bericht #339363
Hij doet het nog steeds, hoop dat ie t bij jou ook weer doet..

Elize
jones
Lid
Woonplaats: Baal (Tremelo, Belgie)
Berichten: 1864
Lid sinds: 26 jul. 2008
17 februari 2012, 15:02 uur | Bericht #339366
Ik had tot voor kort ook problemen met mijn weerstation, heeft wel niets te maken met dat van jou (ventilatie fan van mijn Davis VP2) maar sinds enkele dagen werkt alles ook gewoon weer goed, zomaar zonder reden, nadat er 2 weken problemen waren!

Voor de koudegolf en sinds die over is werkt alles weer perfect ik heb er geen verklaring voor! | Gewijzigd: 17 februari 2012, 15:02 uur, door jones
Onweersdagen 2012 : 2 Onweersdagen in het geheugen: 2 juni 2008, 26 mei 2009, 7 oktober 2009, 10 en 14 juli 2010, 28 juni 2011, 23 augustus 2011
Akershoek
Lid
Woonplaats:
Berichten: 4
Lid sinds: 2 feb. 2012
18 februari 2012, 13:48 uur | Bericht #339495
Ja, ook bij ons doet het weerstation sinds van de week ineens weer.
Ik vermoed toch dat het station o.i.d. wat het de verwachtingen moest doorsturen niet goed heeft gewerkt en n.a.v. meerdere klachten het heeft aangepast.

Laten we hopen dat dit niet nog een keer voorkomt.
Elize
Lid
Woonplaats: Voorburg
Berichten: 82
Lid sinds: 23 nov. 2011
22 februari 2012, 14:25 uur | Bericht #340108
Pfff, nu geeft de laatste dag van die 5 daagse voorspelling weer streepjes aan bij mij, zoals t destijds dus ook begon..
ron12
Lid
Woonplaats: nijmegen
Berichten: 914
Lid sinds: 25 aug. 2011
22 februari 2012, 14:32 uur | Bericht #340109
zet hem eens voor de raam op de vensterbank,gewoon een ontvangst probleem.veel hoge gebouwen of bomen in de buurt,of nog erger een umts mast????????want die masten storen zelfs hier in de buurt het kabelsignaal van sommige zenders.
totale aantal onweersdagen in nijmegen vanaf januari tot nu dit jaar...33
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Elize
Lid
Woonplaats: Voorburg
Berichten: 82
Lid sinds: 23 nov. 2011
22 februari 2012, 15:57 uur | Bericht #340119
Daar heeft het niks mee te maken, de 5daagsevoorspelling en windrichting+kracht worden via internet opgehaald.
Akershoek
Lid
Woonplaats:
Berichten: 4
Lid sinds: 2 feb. 2012
22 februari 2012, 21:06 uur | Bericht #340154
Ook bij ons weer geen voorspelling zichtbaar.
Volgens mij ligt het probleem waar ze de voorspelling vandaan sturen.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.843 topics, welke bij elkaar 448.337 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 273 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 273, lezen 3 mensen het topic "Sneeuwruimen op de Grossglockner Hochalpenstrasse".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden