Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

28 Mar 2024 16:59:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Craven, NC; Jones, NC; Pamlico, NC.

28 Mar 2024 10:03:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
Rutte31
Lid
Woonplaats: Gouda
Berichten: 2421
Lid sinds: 26 jul. 2008
31 januari 2012, 01:32 uur | Bericht #325884
Ik ben eigenlijk een zomer mens die 't liefst 30 graden met onweer heeft, maar in de winter vind ik sneeuw toch echt wel prachtig. De wereld ziet er dan veel vrediger uit en men kan er ook een hoop lol van hebben. Dat 't soms afzien is op de weg, heb ik er als beroepschauffeur graag voor over, dat houdt je alleen maar scherp.
Geniet er van!
Woonplaats: heeten
Berichten: 249
Lid sinds: 6 nov. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
31 januari 2012, 12:39 uur | Bericht #326099
Citaat van Herdervriend, dinsdag 31 januari 2012, 0:54 uur Zelf vind ik sneeuw helemaal geweldig. Omdat het de enigste weertype is waar ik geen negatieve gevoelens aan kan linken.

Het is mooi, wit, je kan ermee spelen, kunstig bezig zijn, het geeft een gevoel dat de feestdagen komen, of dat je misschien snel eindelijk eens de beroemde Elfstedentocht kan meemaken. Qua fotografie levert t ook prachtplaten op.


Haha ik wel, over het algemeen onweerd het niet als er sneeuw is Maar ik hou wel van sneeuw en ijs, lekker schaatsen op natuur ijs. Ook voor de fototjes is het leuk. In December word ik er blij van, maar nu maakt het me niet heel veel uit. Ik ben begonnen op onweer-online voor de winter platen, maar ben nu aangestoken door het onweer-virus en ben eigenlijk vooral met onweer bezig.
Waarom deze advertentie?
Elize
Lid
Woonplaats: Voorburg
Berichten: 82
Lid sinds: 23 nov. 2011
31 januari 2012, 13:33 uur | Bericht #326138
Heb wat problemem en tegenslagen gehad afgelopen jaar.. maar sneeuw geeft me altijd soort van rust. Als ik dan buiten loop tenminste.. Het lijkt ook zoveel stiller op straat als er een pak ligt, kan het zijn dat het geluid dempt? | Gewijzigd: 31 januari 2012, 13:33 uur, door Elize
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1285
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
31 januari 2012, 13:42 uur | Bericht #326144
sneeuw is iets verslavends bij mij, ik denk dan steeds, hoeveel zal er liggen, en zal het vanmiddag smelten en wanneer komt er nog meer sneeuw . Ik kan er eindeloos naar kijken!
Mijn timelapse video: http://www.youtube.com/watch?v=u50lhEUOSNk
Mijn (on)weer foto's : Foto's
albalinda
Lid
Woonplaats: Klein Stavern (DL. Emsland)
Berichten: 916
Lid sinds: 23 nov. 2010
31 januari 2012, 14:12 uur | Bericht #326157
Als ik hier zou melden dat het me niks doet dan ben ik de grootste leugenaar op de wereld.
Als het sneeuwt dan laat ik alles los waar ik mee bezig ben.
Ik vergeet elke afspraak,verplichting of doe alles heel snel om daarna weer met sneeuw bezig te kunnen zijn.
Ik slaap niet of slecht en ben alleen nog maar met sneeuw bezig.
Dus met de radars,temperatuur maar vooral s ávonds lantaarnpaal staren.
Of ik ga er gewoon een wandeling in maken of pak een stoel en ga buiten zitten kijken
Het is zelfs zo mooi dat ik in de nacht wakker wordt als het met sneeuwen begint.
Ik heb dus een ingebouwde sneeuwwekker.
Volgens mij ben ik dan gewoon rijp voor het Pieter Baan centrum
Ook al ben je nog zo snel, de sneeuwbuien achterhalen je wel.....
albalinda
Lid
Woonplaats: Klein Stavern (DL. Emsland)
Berichten: 916
Lid sinds: 23 nov. 2010
31 januari 2012, 14:13 uur | Bericht #326158
Citaat van Elize, dinsdag 31 januari 2012, 13:33 uur Heb wat problemem en tegenslagen gehad afgelopen jaar.. maar sneeuw geeft me altijd soort van rust. Als ik dan buiten loop tenminste.. Het lijkt ook zoveel stiller op straat als er een pak ligt, kan het zijn dat het geluid dempt?
Idd een gedempt rustgevend geluid | Gewijzigd: 31 januari 2012, 14:14 uur, door albalinda
Ook al ben je nog zo snel, de sneeuwbuien achterhalen je wel.....
joshoon
Lid
Woonplaats: Assen, Drenthe
Berichten: 427
Lid sinds: 11 jul. 2010
1 februari 2012, 11:12 uur | Bericht #326829
Al sinds ik geboren ben kan ik niet tegen warmte.
Elke zomer was een hel, en ik jankte erop los.

Toen ik ietjes ouder was als kind was ik gewoon de hele dag buiten zodra er sneeuw of IJs lag.
Ik ging zelfs buiten lunchen.
Ookal was het -15, de kou deed me totaal niks.

Nu nog steeds geniet ik nog altijd van de winter, de tijd dat ik me fit voel, en vrolijk.
De zomer is nog steeds een hel voor mij, elke dag hoofdpijn, moe, en minder vrolijk.


De verklaring? waarschijnlijk heb ik een weerstand opgebouwd toen me moeder nog zwanger van me was, ze ging toen enorm veel IJs eten.
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 februari 2012, 11:54 uur | Bericht #326867
Ik vind sneeuw mooi om te zien en leuk om er foto's van te nemen en ook erg leuk om iemand compleet in te zepen.

Wat ik er niet leuk aan vind is dat ik voor mijn werk bijna hele dagen op de weg zit. Met sneeuw op de weg gaat alles een stuk trager. De kou vind ik ook niks, ik hou van warm weer omdat ik graag watersporten beoefen en graag op het strand lig

-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
Sunrise
Lid
Woonplaats: Harkema ( frl )
Berichten: 658
Lid sinds: 1 jun. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 februari 2012, 14:39 uur | Bericht #327002
Ik word er zo ontzettend blij van. Loop dan de hele dag met een big smile op mijn gezicht en kan niet wachten tot ik weer "mag" sneeuwschuiven!!
kiwitwins
Lid
Woonplaats: Hoensbroek, Heerlen (Z.Limburg)
Berichten: 298
Lid sinds: 15 dec. 2010
2 februari 2012, 13:01 uur | Bericht #327908
Wat sneeuw met mij doet?

Ik voel me er weer kind door. Ik zie me iedere keer weer als klein kind, vanachter het raam kijken naar de lucht of er al sneeuw valt. Ik wordt er zo vrolijk van. En omdat ik er onbevangen op reageer vergeet ik bij de eerste sneeuwval iedere keer weer dat het niet lang duurt eer dat het maagdelijke landschap verandert in een zwarte smurrie en "gele" sneeuw.

Het mooiste vind ik het moment dat het heel hard sneeuwt. Omdat je brein geluid verwacht door de neerslag is het wonderlijk hoe stil en sereen alles wordt. Het knerpen van de sneeuw onder je voeten en sleeen op de hei met de kids. Heerlijk.
Lachwekkend is het om te zien dat Nederland totaal in puin valt als het sneeuwt. Treinen, bussen rijden niet of nauwelijks. Files van kilometers lang. Ik kijk uit naar morgen. Dat wodt genieten op mijn vrije dag...



Twitter... @calaprese Enjoy nature, it's the biggest gift of all....
Gaby79
Lid
Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
Berichten: 103
Lid sinds: 6 jan. 2010
2 februari 2012, 13:19 uur | Bericht #327921
Kan ook alleen maar zeggen dat ik het gewldig vind en ben ook dolblij dat ik kleine kinderen heb. Zitten de mensen tenminste niet raar naar me te kijken alsof ik een randdebiel ben. Heerlijk sneeuwengeltjes maken, als eerste door een vers stukkie sneeuw lopen. Zo blij als een kind ben ik dan. Zelfs de postbezorgen vind ik niet erg. Leuk juist zo'n uitdaging.
Wolkje7
Lid
Woonplaats: Velp (Gelderland)
Berichten: 1534
Lid sinds: 24 mrt. 2008
2 februari 2012, 14:17 uur | Bericht #327977
Dat gevoel is bijna onbeschrijflijk. Het geeft je een beetje meer licht in het leven
Weerdagen Velp 2019:

Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4


Velp 2018:

Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)


Velp 2017:

Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Mrkos
Lid
Woonplaats: Assen
Berichten: 572
Lid sinds: 19 aug. 2010
2 februari 2012, 14:22 uur | Bericht #327983
Citaat van Wolkje7, donderdag 2 februari 2012, 14:17 uur Dat gevoel is bijna onbeschrijflijk. Het geeft je een beetje meer licht in het leven
Meen je zit het zo diep??

Mij doet het ook niets, kijk als het nou tijdens kerst was dan heeft het wat extra's maar nu krijg je er alleen maar ongelukken mee:( | Gewijzigd: 2 februari 2012, 14:22 uur, door Mrkos
marsel
Lid
Woonplaats: Woensdrecht
Berichten: 642
Lid sinds: 28 jul. 2006
2 februari 2012, 16:02 uur | Bericht #328063
Citaat van Gringo, donderdag 2 februari 2012, 14:22 uur Meen je zit het zo diep??

Mij doet het ook niets, kijk als het nou tijdens kerst was dan heeft het wat extra's maar nu krijg je er alleen maar ongelukken mee:(


Ik wil niet zeggen dat het mij niets doet, maar met sneeuw komen ontzettend veel (gevaarlijke) vervelende randverschijnselen mee. Denk bijvoorbeeld aan spekgladde wegen en gevaarlijke situaties, ook wanneer je je niet op de weg begeeft.
Nee, geef mij maar een klamme zomerdag met een paar forse onweersbuien. Dát is pas genieten. Niet de kortdurende half zachte NL wintertjes...
Ik vind het vallen van sneeuw aan de andere kant dan wel weer een fantastisch fenomeen. De wereld veranderd er zodanig door dat je je tijdelijk in een soort van sprookjeswereld begeeft. Het wordt stil....zelfs in grote steden bemerk je een duidelijke daling in de hoeveelheid achtergrondgeluid. Hoe meer hoe beter lijkt het vanuit meteorologisch oogpunt soms te zijn. Totdat je merkt hoeveel last je er van kunt hebben...
Bovendien wordt het al snel een rommeltje als de temperatuur ook maar iets boven het vriespunt komt. Zeker omdat de meeste sneeuwsitaties in NL 9 van de 10 keer iets met dooi te maken hebben.
Winterweer in al haar facetten heeft duidelijk twee kanten. | Gewijzigd: 2 februari 2012, 16:06 uur, door marsel
weerfreak
Lid
Woonplaats: Monster (Westland) (Zuid-Holland)
Berichten: 635
Lid sinds: 19 nov. 2010
2 februari 2012, 16:49 uur | Bericht #328083
Ik vind sneeuw aan de ene kant prachtig en mooi, maar aan de andere kant ook weer ongunstig als je ergens heen moet.
Het geeft een mooi winters plaatje, en maakt de winter "compleet". Vooral als er eerst genoeg ijs ligt, krijg je een totaal winters plaatje >> schaatsers die ontzettend veel plezier hebben, ondertussen lichte/matige sneeuw en een 2/3 Bft uit het noorden tot noordoosten.
Weerfreak's weer:2012 lente en zomer : Onweersdagen: 0 Zwaar Onweer: 0
Wolkje7
Lid
Woonplaats: Velp (Gelderland)
Berichten: 1534
Lid sinds: 24 mrt. 2008
2 februari 2012, 19:06 uur | Bericht #328217
Citaat van Gringo, donderdag 2 februari 2012, 14:22 uur Meen je zit het zo diep??


Nouja, het is toch een ander gezicht dan dat saaie grijs en groen wat we hebben. En, mits het de ijsaangroei niet belemmert. | Gewijzigd: 2 februari 2012, 19:06 uur, door Wolkje7
Weerdagen Velp 2019:

Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4


Velp 2018:

Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)


Velp 2017:

Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Woonplaats: Finsterwolde (Oost Groningen)
Berichten: 365
Lid sinds: 23 aug. 2006
2 februari 2012, 21:33 uur | Bericht #328458
ik hou er zo van!
eerste sneeuw moet ik in rollen en happen
vervolgens wandelen tot mn kids potloodblauw zijn en me weer naar binnen roepen.
sneeuw vind ik fantastisch! het veranderd me in een klein kind.
met mn neus op het raam wachten op de eerste vlokken!
en dan helemaal blij op de bank springen met mn kiddies.

haha maar heel stiekem ben ik meer van de zomer hoor!
30 graden, een strak meer... en mn wakeboard!

mama van 2, gék op watersport,natuur,nieuws het weer en reizen. tevens brandweervrouw en gek op bijna alles wat een ander te gek is :)
Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.842 topics, welke bij elkaar 448.335 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 260 mensen aan het browsen op het forum. 3 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 260, lezen 3 mensen het topic "Algemeen onweerskansentopic 2023".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden