Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ellis, OK; Harper, OK; Woodward, OK.

16 May 2024 02:01:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cowley, KS; Sumner, KS.

16 May 2024 02:01:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ellis, OK; Roger Mills, OK; Woodward, OK.

16 May 2024 02:01:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carson, TX; Gray, TX; Hemphill, TX; Hutchinson, TX; Roberts, TX; Wheeler, TX.

16 May 2024 01:45:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Butler, KS; Cowley, KS; Sedgwick, KS; Sumner, KS.

16 May 2024 01:45:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Baca, CO; Bent, CO; Las Animas, CO.

16 May 2024 01:45:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, OK; Kay, OK.

16 May 2024 01:45:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Sampson, NC.

16 May 2024 01:45:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hemphill, TX.

16 May 2024 01:45:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hansford, TX; Hutchinson, TX; Moore, TX; Sherman, TX.

16 May 2024 01:26:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carteret, NC; Onslow, NC.

16 May 2024 01:24:53

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Georgetown, SC.

16 May 2024 01:24:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Horry, SC.

16 May 2024 01:13:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hansford, TX; Hartley, TX; Hutchinson, TX; Moore, TX; Sherman, TX.

16 May 2024 01:13:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Sumner, KS.

16 May 2024 01:13:48
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Tilburg Noord-Brabant
Berichten: 4127
Lid sinds: 16 jul. 2009
1 februari 2012, 22:19 uur | Bericht #327521
Citaat van Overbuurman, woensdag 1 februari 2012, 22:16 uur Zondag begint een dooiaanval. Dit levert eerst sneeuw op, maar de neerslag wordt geleidelijk vloeibaar. Of de dooiaanval in de nacht naar maandag of maandag overdag al succesvol zal zijn is nog onduidelijk, maar de kans dat het weerbeeld ergens in de volgende week overgaat in herfstachtig dooiweer lijkt vrij groot.

Auteur: Hans Roozen - 1 februari 2012 - 16:50

Dan is hij de enigste die daar zo over denkt.
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Han
Lid
Woonplaats: Ermelo
Berichten: 816
Lid sinds: 8 feb. 2007
1 februari 2012, 22:22 uur | Bericht #327522
Citaat van Weatherman, woensdag 1 februari 2012, 22:19 uur Dan is hij de enigste die daar zo over denkt.
Tsja, er zijn altijd mensen die graag tegen de stroom in zwemmen!

Maar goed, iedereen kan natuurlijk zien dat de pluimen op lange termijn erg onbetrouwbaar zijn en per dag dus veranderen.
Leg de pluimen maar eens over elkaar in een paar opvolgende dagen en zie dan de enorme verschillen.
Je moet daar gewoon doorheen prikken en er niet teveel waarde aan hechten.
Kijk liever naar de kaarten, ook die zijn niet altijd 100% betrouwbaar maar geven wel een goede indicatie en daar gaat het om.
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Someren
Berichten: 205
Lid sinds: 6 feb. 2010
1 februari 2012, 22:25 uur | Bericht #327523
Citaat van Han, woensdag 1 februari 2012, 22:22 uur Tsja, er zijn altijd mensen die graag tegen de stroom in zwemmen!

Maar goed, iedereen kan natuurlijk zien dat de pluimen op lange termijn erg onbetrouwbaar zijn en per dag dus veranderen.
Leg de pluimen maar eens over elkaar in een paar opvolgende dagen en zie dan de enorme verschillen.
Je moet daar gewoon doorheen prikken en er niet teveel waarde aan hechten.
Kijk liever naar de kaarten, ook die zijn niet altijd 100% betrouwbaar maar geven wel een goede indicatie en daar gaat het om.

Ja maar, pluimen geven het ook aan of kaarten kloppen. maar het was lastige dagen voor pluimberekenaars, talloze storingen hielden 't alles open, nu lijken ze weggebonjourd door Azoren hoog.
Camel14
Lid
Woonplaats: Lekkerkerk
Berichten: 171
Lid sinds: 16 jan. 2012
1 februari 2012, 22:25 uur | Bericht #327524
Kijk naar de tijd waarop het bericht is opgesteld, dit was voor de GFS 12Z en de EC 12Z.

Over 10 minuten start de GFS 18Z; ik ben benieuwd. | Gewijzigd: 1 februari 2012, 22:26 uur, door Camel14
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
1 februari 2012, 22:26 uur | Bericht #327525
Om verwarring te voorkomen:

De crew plaatst de nieuwsberichten betreffende de winter in het daarvoor bestemde topic:
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=29377 <-- winter Nederland
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=31130 <-- Schaatsen, Elfstedentocht
Uiteraard kan ik ook van harte de andere nieuwsberichten aanraden. Het nieuws wordt op de voet bijgehouden. Mochten jullie toch nog een artikel vinden, wat interessant is en na een uurtje nog niet geplaatst is, dan kun je de link naar een moderator sturen in PM. Bij het doorlezen van bovenstaande links zal duidelijk worden, wat we onder nieuws verstaan.

Dit is een discussietopic en geen slowchat. Onder slowchat verstaan we de berichten met een hele korte inhoud, die je tijdens een gesprek zou uitspreken. Voorbeeld: Alleen een smiley plaatsen, "Goh dat is interessant". Ja, daar ben ik het mee eens". Voor dit soort "gesprekken" kun je ook in de chat terecht.

Blijf on-topic. De winterverwachting. Voorbeeld: Waar schaatsen geslepen kunnen worden, kun je ook in de chat vragen of in een pm met iemand over praten. Of gewoon googlen in dit geval. Maar het voorbeeld is alleen ter illustratie.

Probeer niet de moderator uit te hangen. We zitten als crew bijna 24/7 (ja ook wij slapen wel eens) bovenop de berichtgeving. Reacties lokken weer reacties uit en dat geeft de crew alleen maar meer werk.

Voordat je een vraag stelt, is het zeer aan te raden om eerst een paar pagina's (en soms een paar berichten) terug te gaan lezen in de discussie. Grote kans, dat je het antwoord dan al gevonden hebt. Verder is google ook aan te raden. Blijft natuurlijk, dat vragen gewoon vrij staat en kom je er zelf niet uit, voel je vrij om jouw vraag dan gewoon te stellen. Onweer-online is bedoeld voor iedereen. Dus niet alleen maar voor weerkenners. Iedereen is als leek begonnen! Wij (dus ook andere leden) helpen graag bij het beantwoorden van zinnige vragen!

Uiteraard mag er over de Elfstedentocht gesproken worden. Maar laat het: "Wie heeft er een slaapplaats?" gebeuren nog even achterwege. Mocht de tocht daadwerkelijk doorgaan, gaat hier speciaal een apart topic voor open.

Rest mij om jullie wederom te danken voor alle medewerking. Mochten er nog vragen zijn n.a.v. het bovenstaande, hoor ik het graag in de chat of in een pm.

PS. De bovengenoemde voorbeelden zijn niet bedoeld om iemand in de schijnwerpers te zetten of belachelijk te maken. Ze dienen uitsluitend en alleen ter illustratie
| Gewijzigd: 1 februari 2012, 22:29 uur, door Marga
Every cloud has a silver lining
GHoekstra
Lid
Woonplaats: Harlingen (Frl)
Berichten: 555
Lid sinds: 2 dec. 2010
1 februari 2012, 22:26 uur | Bericht #327526
Weer in Harlingen:
Temp: -3,5°C
Wind: 6 bft (11,1 m/s)
Windchill: -12,1°C
Stealth
Lid
Woonplaats: Wijchen
Berichten: 333
Lid sinds: 27 jun. 2009
1 februari 2012, 22:27 uur | Bericht #327527
Als ik de pluimen van vanmorgen met die van vanavond vergelijk, zie ik dat de dooi weer 2 dagen uitgesteld is! Gaat lekker

Ik ben nog een kanshebber als het gaat om die winterplaza hellmann-getal wedstrijd. ik heb 59,9 punten voorspelt. Best een kans dat we ongeveer die kant op gaan denk ik

Actuele temperatuur wijchen:
-5,5 graden
Wind 3-4 bft | Gewijzigd: 1 februari 2012, 22:28 uur, door Stealth
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 4
Woonplaats: Rotterdam
Berichten: 227
Lid sinds: 26 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 februari 2012, 22:27 uur | Bericht #327529
Citaat van Stealth, woensdag 1 februari 2012, 21:51 uur Wordt volop schaatsen dus! Hier in in Wijchen hebben we het Wijchens meer. Een vrij groot meer midden in het dorp. Elk jaar is het spannend of dit meer goed dichtvriest zodat we er goed op kunnen schaatsen. De laatste 10 jaar is het wel erg zeldzaam geworden helaas. Ook dit jaar weer; het meer is nu nog niet eens bevroren! Dit komt omdat het meer in zijn lengte van west naar oost strekt. Hierdoor is er door de wind altijd veel golfslag.

Ik denk dat het meer morgen wel voor het grootste gedeelte bevroren zal zijn, en dan gaat het natuurlijk hard! Maar het volgende probleem is dus de sneeuw die voor komend weekend op de kaarten staat. Als er vrijdag een sneeuwtapijt gevormd wordt, gaat het hele feest niet door denk ik.. Valt de eerste sneeuw zondag pas, dan is het ijs misschien net dik genoeg om het door een paar mensen te laten schoonvegen. Als het weer dus meezit, staan er begin volgende week duizenden mensen op het Wijchens meer



Is dat het meer waar ook het festival feest emporium wordt gehouden? Want dat is zeker een mooi stuk om te schaatsen!!
Born to be wild!
JPP
Lid
Woonplaats: Workum
Berichten: 502
Lid sinds: 2 jan. 2009
1 februari 2012, 22:27 uur | Bericht #327530
Citaat van Reutel, woensdag 1 februari 2012, 22:16 uur En de nieuwe ijspluim voor noord NL


Uitgangspunt vandaag al bijna 10 cm, dat lijkt mij niet te kloppen, maximaal 5 op vroeg deze week bevroren stukken. plaatsen nog maar 0 cm! dus beginnen we bij nul te tellen, dan kan daar 10 cm liggen eind volgende week!?
Woonplaats: Enschede
Berichten: 1493
Lid sinds: 7 jun. 2011
1 februari 2012, 22:28 uur | Bericht #327531
Het is weer eens koud buiten.

GMT_TTTT_latest.png


GMT_WCHILL_latest.png
Liefhebber van -30°C, +30°C, 50 cm sneeuw, zeer zware regenval, zeer zwaar onweer, grote hagelstenen, zeer zware storm..... Kortom alles wat extreem is!
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 209
Lid sinds: 18 mrt. 2007
1 februari 2012, 22:30 uur | Bericht #327533
Citaat van Han, woensdag 1 februari 2012, 23:22 uur Maar goed, iedereen kan natuurlijk zien dat de pluimen op lange termijn erg onbetrouwbaar zijn en per dag dus veranderen.
Leg de pluimen maar eens over elkaar in een paar opvolgende dagen en zie dan de enorme verschillen.

Meeste verschil zit hem nu in amerikaans of europees model, de een roept dikke dooi vanaf maandag, de andere heeft geen enkele optie daarvoor open gelaten...

de knmi run voor komende maandag was een aantal dagen geleden ook redelijk warm, maar is van warm via een tweedeling naar koud gegaan in de huidige run:


(Links run vandaag, rechts run 10 dagen terug.)
Woonplaats: Someren
Berichten: 205
Lid sinds: 6 feb. 2010
1 februari 2012, 22:31 uur | Bericht #327534
Citaat van Jpp, woensdag 1 februari 2012, 22:27 uur Uitgangspunt vandaag al bijna 10 cm, dat lijkt mij niet te kloppen, maximaal 5 op vroeg deze week bevroren stukken. plaatsen nog maar 0 cm! dus beginnen we bij nul te tellen, dan kan daar 10 cm liggen eind volgende week!?
nee hoor uitgangspunt van vandaag is 5 cm!, lastig om zo te zien hoor.. maar iig klopt wel wat je zegt... ahja.. nou hopen dat storing alleen maar voor lichte sneeuw zorgt. | Gewijzigd: 1 februari 2012, 22:33 uur, door weerextrem
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
1 februari 2012, 22:33 uur | Bericht #327535
KMI geeft voor vrijdag overdag een maximale temperatuur van -10! Kan dit kloppen??
Stealth
Lid
Woonplaats: Wijchen
Berichten: 333
Lid sinds: 27 jun. 2009
1 februari 2012, 22:36 uur | Bericht #327537
Citaat van orkaanlover, woensdag 1 februari 2012, 22:27 uur Is dat het meer waar ook het festival feest emporium wordt gehouden? Want dat is zeker een mooi stuk om te schaatsen!!

Nee, wat jij bedoelt is 'De berendonck'. Deze ligt tussen Wijchen en Nijmegen in. Inderdaad een prachtig meer, maar deze is niet zo populair om op te schaatsen, hij schijnt ook erg diep te zijn! zo'n 20 meter volgens mij.
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 4
vdweste
Lid
Woonplaats: Eindhoven
Berichten: 355
Lid sinds: 12 feb. 2010
1 februari 2012, 22:36 uur | Bericht #327538
Citaat van svenne, woensdag 1 februari 2012, 22:33 uur KMI geeft voor vrijdag overdag een maximale temperatuur van -10! Kan dit kloppen??

Heb dit even geleden ook al het plaatje van geplaatst, maar nu staat het er dus opnieuw in de update van 10 uur. Dus lijkt me geen fout, of het uitkomt is een tweede.
Reutel
Lid
Woonplaats: Tilburg centrum
Berichten: 1167
Lid sinds: 30 nov. 2010
1 februari 2012, 22:38 uur | Bericht #327539
Citaat van Stealth, woensdag 1 februari 2012, 22:27 uur Als ik de pluimen van vanmorgen met die van vanavond vergelijk, zie ik dat de dooi weer 2 dagen uitgesteld is! Gaat lekker

Ik ben nog een kanshebber als het gaat om die winterplaza hellmann-getal wedstrijd. ik heb 59,9 punten voorspelt. Best een kans dat we ongeveer die kant op gaan denk ik


Klopt, LT is steeds veel te warm
Die hellmannen van jou gaan we nog wel verbeteren... Ik ga voor 150


QUOTE(Jpp @ Feb 1 2012, 22:27) <{POST_SNAPBACK}>
Uitgangspunt vandaag al bijna 10 cm, dat lijkt mij niet te kloppen, maximaal 5 op vroeg deze week bevroren stukken. plaatsen nog maar 0 cm! dus beginnen we bij nul te tellen, dan kan daar 10 cm liggen eind volgende week!?


Nee klopt niet. Op sommige plaatsen moet het water nog dichtvriezen. De ijsaangroei zal daarna veel sneller gaan, omdat het water al zeer koud is. Er spelen veel factoren mee, waardoor er ook lokaal veel verschillende diktes kunnen ontstaan.
Hete Bliksem: Schil de zoete appels en snijdt ze in stukjes. Doe de appels samen met het spek in een pan met een laagje water en wat zout. Laat dit zo’n vijftien minuten koken. Voeg dan de geschilde en in stukken gesneden aardappelen en zure appels toe en laat alles in een half uurtje gaar koken. Haal het spek uit de pan en snijdt het in stukjes. Stamp de aardappelen en de appels door elkaar met de kruidnagel,peper en boter. Roer daarna de stukjes spek door de stamppot. Bak tenslotte in een klein halfuurtje de gehaktballen gaar en snijdt ze in plakjes. Leg de plakjes vlees boven op de stamppot en smullen maar!
Henri_1
Lid
Woonplaats: Gent
Berichten: 1089
Lid sinds: 24 nov. 2010
1 februari 2012, 22:39 uur | Bericht #327540
Citaat van svenne, woensdag 1 februari 2012, 22:33 uur KMI geeft voor vrijdag overdag een maximale temperatuur van -10! Kan dit kloppen??

Nee dat lijkt me een typfout bij het KMI vrijdag lijkt juist even wat warmer te verlopen door de depressies die eventueel tijdelijk voor een aanlandige wind gaat zorgen ...
akammd
Lid
Woonplaats: Hengelo(O)
Berichten: 933
Lid sinds: 30 jun. 2008
1 februari 2012, 22:40 uur | Bericht #327541
Citaat van Jpp, woensdag 1 februari 2012, 22:27 uur Uitgangspunt vandaag al bijna 10 cm, dat lijkt mij niet te kloppen, maximaal 5 op vroeg deze week bevroren stukken. plaatsen nog maar 0 cm! dus beginnen we bij nul te tellen, dan kan daar 10 cm liggen eind volgende week!?

Goed punt JPP, denk dat teveel mensen zich blindstaren op die theoretische ijsgroei.
vdweste
Lid
Woonplaats: Eindhoven
Berichten: 355
Lid sinds: 12 feb. 2010
1 februari 2012, 22:42 uur | Bericht #327542
Citaat van Henri_Gent, woensdag 1 februari 2012, 22:39 uur Nee dat lijkt me een typfout bij het KMI vrijdag lijkt juist even wat warmer te verlopen door de depressies die eventueel tijdelijk voor een aanlandige wind gaat zorgen ...

2x achter elkaar precies dezelfde typfout maken.. lijkt me toch erg sterk. Was namelijk vanmiddag ook al zo, voor de update van 10 uur.
ollie1234
Lid
Woonplaats: Naaldwijk
Berichten: 214
Lid sinds: 21 jul. 2011
1 februari 2012, 22:42 uur | Bericht #327543
hier is het nu -4,6 C terwijl ik op un kaartje terug zag dat ze om 10 over 10 -3,7 hadden gezet maar toen was het ook al -4
raar dus.
gevoelstemp is echt onwijs koud
op de sloten ligt er al een vliesje ijs zeker niet dik genoeg om op te kunnen schaatsen.
nu nog kijken wat de sneeuw doet evt vrijdag we zullen zien.
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.858 topics, welke bij elkaar 448.381 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 69 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 69, lezen 1 mensen het topic "Langdurig weerlicht".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden