Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Archer, TX; Baylor, TX; Wilbarger, TX.

20 Apr 2024 09:22:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Archer, TX; Baylor, TX; Knox, TX; Wilbarger, TX.

20 Apr 2024 08:53:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kern, CA; Tulare, CA.

20 Apr 2024 01:01:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Union, SC.

20 Apr 2024 00:04:45

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

20 Apr 2024 00:00:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Spartanburg, SC; Union, SC.

19 Apr 2024 23:25:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC.

19 Apr 2024 20:44:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 20:31:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

19 Apr 2024 20:16:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Richmond, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 19:50:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 16:12:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Edgefield, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 15:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Winston, AL.

19 Apr 2024 14:26:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
dv_chaser
Lid
Woonplaats: Assen
Berichten: 1345
Lid sinds: 30 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 februari 2012, 02:41 uur | Bericht #328768
Goeienacht mensen,

Zoals sommigen van jullie wel weten ben ik veel bezig met onweer fotografie en het filmen er van.
Ook ben ik al bijna een jaar fotograaf van 112drenthe.net en gebruik sindskort ook mijn videocamera om filmpjes te maken van de gebeurtenissen.

Alleen 's avonds wanneer er een ongeluk is, gaat het filmen nogal moeilijk omdat mijn camera bijna niks ziet in het donker.
Er zit wel een nachtmodus op, maar laat het filmpje schokken, soort van 1mp telefoon
Ik praat nu over de camera Samsung HMX-10.

Ben de laatste tijd bezig om te kijken voor een nieuwe videocamera wat goeie kwaliteit kan leveren.
Wie heeft een idee of advies welke het beste zou kunnen zijn voor donkere omgevingen. (geen infrarood camera's)

Een goed voorbeeld is de Panasonic HS 900, HMC & HDC tm 900. Er zijn verschillende 900 versies.

Eisen:
- MINIMAAL 720p, voorkeur 1080p

- Onbeperkt opnemen, natuurlijk afhankelijk van geheugenkaart (ken videocamera's die max. 10 min laten opnemen)

- SDHC geheugenkaart ondersteuning

- Goed kunnen filmen in donkere omgeving (in HD)

- Budget weet ik zelf wel, dus twijfel niet om aanraders op te noemen

- Mogelijkheid om er een cameralamp op te zetten (handig bij auto ongelukken & interviews .. voor 112drenthe)

- Goeie microfoonkwaliteit, de Samsung HMX-10 is eigenlijk matig

- Beeld stabilisator, voor als de camera niet op statief staat, dat de handtrillingen minder te zien zijn. Heeft de samsung ook.

- Goed kunnen zoomen

- HDMI & USB aansluiting



Noem eens wat op, dan kijk ik op youtube voor wat demonstraties filmpjes | Gewijzigd: 3 februari 2012, 02:42 uur, door dv_chaser
mrhanky
Lid
Woonplaats: Overvecht, Utrecht
Berichten: 10
Lid sinds: 14 jul. 2010
3 februari 2012, 07:51 uur | Bericht #328843
Ik heb hier geen ervaring mee maar is een Canon 7D geen optie (of een 5D mkII, wel een stuk duurder maar ook beter door de grotere censor. Misschien ga je hem zelfs 2ehands vinden als de mkIII dit jaar uitkomt)? Hier staat een mooie uitleg over filmen met een dslr
http://www.onemorething.nl/2010/05/filmen-...-hoe-en-waarom/

De meeste camera's (film of foto) hebben slechte microfoonkwaliteit. Beter is om een externe aan te sluiten. Ik volg al een tijdje Bioloog en Filmmaker Ruben Smit. Hij maakt filmpjes met een DSLR (1dmk4, 5dmkII, 7d) en gebruikt een microfoon van Rode
http://www.rockpalace.com/Rode-microfoon

Alle filmpjes die op http://oostvaardersplasseninbeeld.wordpress.com/ staan zijn gemaakt met een DSLR. Wat ik er wel bij moet vertellen is dat hij een duure zoom lens heeft (500mm) dus je moet niet verwachten dat je meteen dit soort beelden kunt maken. | Gewijzigd: 3 februari 2012, 07:52 uur, door mrhanky
Waarom deze advertentie?
pyro
Lid
Woonplaats: Utrecht
Berichten: 721
Lid sinds: 11 jul. 2010
3 februari 2012, 08:32 uur | Bericht #328916
7d met een zeer lichtsterke lens werkt lekker!

Ik kom met mijn 7d en sigma 30mm 1.4 best ver kwa ruisonderdrukking.
Goed kunnen zoomen en in het donker filmen kan je op je buik schrijven, gaat helaas niet samen zonder flink kapitaal
Volg pyropix stormchase videos op http://www.facebook.com/pyropixvideos
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 99
Lid sinds: 8 jun. 2010
4 februari 2012, 21:28 uur | Bericht #332077
Canon 5dm2 met een Canon 50mm F1.2 lens 2000E
Sony Nex5 met Noktor 50mm F0.95 1300E
Panasonic GH2 met Noktor 50mm F0.95 1500E
De Nokton 25mm F0.95 is tevens ook een hele goede lowlight lens.

Dit zijn echter allemaal prime lenzen (over het algemeen ook lichtgevoeliger), dus geen zoom mogelijkheid.
Er zijn vast wel lichtsterke zoom lenzen beschikbaar voor de bovengenoemde cameras, maar die zou je zelf even moeten zoeken. :- ) | Gewijzigd: 4 februari 2012, 22:06 uur, door Black7Wolf
wazzaah
Lid
Woonplaats: Terschelling Midsland
Berichten: 100
Lid sinds: 27 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 februari 2012, 22:51 uur | Bericht #332198
Canon C300 maar dan heb je t over 12.000 euries

5d/7d zijn prima, maar schaf er wel rig bij aan, filmt toch makkelijker heb zelf gini-rig (kijk ff op e-bay)

Heb zelf nacht opnames op 3200 iso gedaan met 5d II en dat ziet er prima uit
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 februari 2012, 00:06 uur | Bericht #332287
Leuk, een mede 112 fotograaf:D Hier 112goverwelle:P

Zelf heb ik de Panasonic SDHC90, erg goed beeld, qua film/foto. Zelfs in het donker. (Zie maar m'n 112goverwelle1 account op Youtube). Ik raad hem dan ook maar al te graag aan als camcorder:D Je hebt tot 40x optical en tot 1500x digital zoom. Er is een videolicht. Je kan een externe microfoon aansluiten. Ding heeft zelfs mogelijkheid tot 3D filmen. Enigste nadeel is de software die bijgeleverd is.

Ja, verder weet ik het niet.
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
dv_chaser
Lid
Woonplaats: Assen
Berichten: 1345
Lid sinds: 30 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 februari 2012, 23:59 uur | Bericht #333171
Citaat van Herdervriend, zondag 5 februari 2012, 0:06 uur Leuk, een mede 112 fotograaf:D Hier 112goverwelle:P

Zelf heb ik de Panasonic SDHC90, erg goed beeld, qua film/foto. Zelfs in het donker. (Zie maar m'n 112goverwelle1 account op Youtube). Ik raad hem dan ook maar al te graag aan als camcorder:D Je hebt tot 40x optical en tot 1500x digital zoom. Er is een videolicht. Je kan een externe microfoon aansluiten. Ding heeft zelfs mogelijkheid tot 3D filmen. Enigste nadeel is de software die bijgeleverd is.

Ja, verder weet ik het niet.


Dat zijn hele mooie filmpjes inderdaad.
De rest hierboven praat eigenlijk allemaal over lenzen, terwijl ik dus gewoon echt een VIDEO camera moet hebben
Zoiezo ben ik al blij met de informatie die jullie allemaal geven.
Maar ben dus echt op zoek naar een goeie 'camcorder' dus. Videocamera.
Zoals de Panasonic SDHC90

Ga aub gewoon door met advies/tips geven
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.850 topics, welke bij elkaar 448.360 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is NightFoxy.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 199 mensen aan het browsen op het forum. 3 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 199, lezen 7 mensen het topic "Klimaatverandering topic".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden